Najpotrzebniejsze czary zaklinacza? Po prostu - wywoływania! Do tego atuty Maksymalizacja czaru, zogniskowanie czaru (wywoływanie) i czar przyspieszenie. Uczymy się kuli ognia i robimy rozwałkę o jakiej się fizjologom nie śniło.
wsiour pisze:Aghh...odporność na energię na niskich poziomach,na wyższych niepodatność na energię?No i co mój Ty wspaniały zaklinaczu?Co do przyspieszenia to zależy też od wersji w jaką gramy.Najpotrzebniejsze czary zaklinacza? Po prostu - wywoływania! Do tego atuty Maksymalizacja czaru, zogniskowanie czaru (wywoływanie) i czar przyspieszenie. Uczymy się kuli ognia i robimy rozwałkę o jakiej się fizjologom nie śniło.
Hezor pisze:Aaarrrgh! Oczy aż bolą jak czytam coś takiego. Szczęśliwie niedługo powinien pojawić się krótki poradnik budowania wydajnych postaci. Zapraszamy ze SKRPem na gg jeżeli ktoś chce przyłożyć do tego rękę.
każdy czarodziej ma jej modywikator na min +3 a zazwyczaj +4 więc ma duże szanse na na rozpoznanie zagrożenia wcześniej niż zaklinacz.
Czy do stworzenia zwoju nie trzeba wydać expa?Kolejna sporawa jest to że od poczatku to właśnie czarodziej bedzie posiadał więcej kasy ponieważ sam bedzie tworzył sobie zwoje od 1 poziomu. Z łatwościa na początu w ciągu paru dni może stworzyć pare przydatnych zwojów za początkową kase.
Dagorian pisze:1. Czarodziej ma jeszcze 1 plus , dostaje premiowe atuty co 5 poziomów a tego nie można lekceważyć przecież to duża przewaga w stosunku do zaklinacza.
Dagorian pisze:Raczej nie podzielę tego poglądu.na pierwszym poziomie zysk 12.5 zk i trzeba wydać cenne pd,które są niezbędne dla czarodzieja na początku,bo prawdą jest,że na niskich poziomach możliwości jego są niewielkie.Szybciej i łatwiej jest zarobić na jakieś przygodzie.2. Kolejna sporawa jest to że od początku to właśnie czarodziej będzie posiadał więcej kasy ponieważ sam będzie tworzył sobie zwoje od 1 poziomu. Z łatwością na początku w ciągu paru dni może stworzyć parę przydatnych zwojów za początkową kasę.
Dagorian pisze:3. Nieocenioną sprawa jest też jego Inteligencja czyli rozpoznawanie napotkanych stworów, bytów , magicznych ksiąg , przedmiotów , testów wiedzy o planach , naturze , religii , miejscowej itp. , każdy czarodziej ma jej modyfikator na min +3 a zazwyczaj +4 więc ma duże szanse na na rozpoznanie zagrożenia wcześniej niż zaklinacz.
W celach na użytek własny to jeszcze mogę się zgodzić,w celach handlowych to raczej słaby interes.1.Wydanie jednego punktu na zapisanie zwoju 1 poziomu na początek nie wydaje mi się wielką stratą w stosunku do korzyści jakie można otrzymać za to. A zrobienie paru zwojów pozwoli czarodziejowi przygotować się na różne sytuacje, wydanie na to połowy ceny przy cenach zwojów wysokopoziomowych jest duża oszczędnością. Nie mówię o tworzeniu ich na masową skale ale chodzi mi o skompletowanie paru niezbędnych żeby nie blokować sobie miejsca na mniej przydatne jak musi to robić zaklinacz.
Logiczne jest,że jeśli zostanie zaklinaczem to zainwestuje najwięcej w charyzmę.2. Chciałbym spotkać tego zaklinacza z Inteligencja na +4 i poznać siłę jego magii , ciekawi mnie tylko jaki będzie posiadał modyfikator z charyzmy Razz
Ale zawsze nadrobi to wysokim współczynnikiem charyzmy,można też wziąć atut, który da Ci ją jako klasową.3. I tu jest nieoceniona siła Zaklinacza której polegająca na tym, że posiadając wysoki poziom Charyzmy więc może być on rzecznikiem grupy. I co z tego ? a nic , bo w zdolnościach klasowych nie ma dyplomacji więc i w tej roli sie nie sprawdzi.
Podkreślone wyrazy, to naprawdę nie gryzie.P.S. Przepraszam za błąd. Razz
...kiedy to czarodziej musi przez godzine przygotowywać swoje czary, żeby na ten okres nie pozostawał bezbronny....
szulcyk pisze:Pytanko, jakie czary dali byście zaklinaczowi żeby był jak najlepszy, bo wszędzie widzę tylko takie teksty "zaklinacz musi mieć wybrane odpowiednie czary " itp., więc bardzo proszę o konkretną odpowiedz
Pytanko, jakie czary dali byście zaklinaczowi żeby był jak najlepszy, bo wszędzie widzę tylko takie teksty "zaklinacz musi mieć wybrane odpowiednie czary " itp., więc bardzo proszę o konkretną odpowiedz Wink
Zwoje można kupić i nie trzeba tworzyć więc zaklinacz ma tu przewagę, po co w ogóle brać pod uwagę ten atut. O atrybuty nietrudno, wystarczy grać np. drowem (+2 Int +2 Cha) Ja też wolę zaklinacza może rzucić więcej czarów dziennie i nie jest ograniczony do tego co zapamiętał.
Co zrobi niby czarodziej jak zapamiętał czary oparte na ogniu i ma walczyć ze stworzeniem na niego odpornym?