Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Lunar190
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 358
Rejestracja: pt wrz 07, 2007 9:33 pm

pn gru 08, 2008 6:49 pm

Mnożnik dystansowego ataku dotykowego (jak eldritch blast warlocka) podczas wyrzucenia krytyka to x2? Jeśli tak, to gdzie dokładnie to jest napisane..
 
Awatar użytkownika
dyrmagnos
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 72
Rejestracja: sob maja 27, 2006 8:48 pm

pn gru 08, 2008 7:27 pm

Mnożnik dystansowego ataku dotykowego (jak eldritch blast warlocka) podczas wyrzucenia krytyka to x2? Jeśli tak, to gdzie dokładnie to jest napisane..


Dokładnie tak jest.
Jeżeli nie jest napisane, że jest inaczej to za bazowy zasieg krytyka uznaje sie 20, a mnożnik wynosi x2.

Przegladam podręcznik gracza i nie moge tego znaleźć ale tak jest na 100%.
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

pn gru 08, 2008 7:47 pm

Lunar190 pisze:
Mnożnik dystansowego ataku dotykowego (jak eldritch blast warlocka) podczas wyrzucenia krytyka to x2? Jeśli tak, to gdzie dokładnie to jest napisane..


Np.TUTAJ.

Czyli przy każdym potwierdzonym trafieniu krytycznym eldritch blastem
zadajesz podwójne obrażenia.
 
Awatar użytkownika
wsiour
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 152
Rejestracja: sob lip 19, 2008 12:48 pm

pn gru 08, 2008 9:42 pm

Jakie jest EPP (LA) Pomroków? I czy szablon pomroka można zdobyć tylko na pierwszym poziomie, czy też na innych? A jeśli da się na innych, to co trzeba zrobić (mechanicznie) żeby go uzyskać?
 
Awatar użytkownika
Vindreal
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 31, 2008 7:21 pm

wt gru 09, 2008 10:03 am

LA: +5, minimum 5 poziom, trzeba oddać duszę za esencję cienia, czyli w tej kwesti masz sporą dowolność i sam wymyślasz rytuał.

Mój kolega sugerował pobyt na Planie Cienia, z jednoczesną zabawą czarami Cienistego Splotu i modłami do Shar.
 
Awatar użytkownika
wsiour
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 152
Rejestracja: sob lip 19, 2008 12:48 pm

wt gru 09, 2008 9:26 pm

A jak działa LA, jeśli dostaję ten szablon na np 10 lvl-u? W jaki sposób zdobywam następne poziomy?
 
Awatar użytkownika
veldrin-drow
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1568
Rejestracja: pn lis 13, 2006 8:25 pm

wt gru 09, 2008 9:51 pm

W rzeczywistości masz 5 poziom postaci ale jesteś traktowany i zdobywasz doświadczenie jak 10 poziomowa postać.Co w praktyce oznacza znacznie mniejszą liczbę pd za zabite potwory.Pomijam sam fakt,że LA w edycji 3.0 i 3.5 jest kompletnie śmieszny.
 
Awatar użytkownika
wsiour
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 152
Rejestracja: sob lip 19, 2008 12:48 pm

wt gru 09, 2008 9:58 pm

To w takim razie za ... nic się nie opłaca brać szablonu pomroka. Już chyba lepiej zostać liczem (LA + 4, plusy na podobnym poziomie, praktyczna nieśmiertelność).
 
Awatar użytkownika
veldrin-drow
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1568
Rejestracja: pn lis 13, 2006 8:25 pm

wt gru 09, 2008 10:40 pm

Jak widać wg mechaniki nie,zalecam porozmawiać ze swoim MG i ustalić rozsądniejsze LA dla ras które Cię interesują.Tak się u nas robi.
 
Awatar użytkownika
AesmaDeva
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 39
Rejestracja: czw paź 09, 2008 3:20 pm

Modyfikacja skali wyzwania

wt gru 09, 2008 11:26 pm

Jak należałoby zmodyfikować przeciętny PS dla drużyny, przy cechach postaci zbudowanych na zasadzie punktowej, używając 38 punktów? Bez modyfikacji będą mieli dużo za łatwo, a po prostu rzucanie silniejszych stworów da za dużo EXP i awans zdecydowanie szybciej niż być powinien. Szukałem po DMG, ale za żadne skarby nie znalazłem takowej rozpiski, wzoru, nawet wskazówki.
 
Awatar użytkownika
Malaggar
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3222
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 3:36 pm

wt gru 09, 2008 11:34 pm

Daj mocniejszych przeciwników, a EXPa jak za spotkanie o niższym CR. I tyle.
 
Awatar użytkownika
veldrin-drow
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1568
Rejestracja: pn lis 13, 2006 8:25 pm

śr gru 10, 2008 12:04 am

Malaggar pisze:
Daj mocniejszych przeciwników, a EXPa jak za spotkanie o niższym CR. I tyle.
Jak dobrze się przewertuje księgę potworów to można znaleźć takie co dają mało pd a sporo trzeba się z nimi namęczyć.Nie będzie problemem zwiększenie statystyk potworów u mnie wszystkie potwory mają min 75% maksymalnych punktów życia bez podnoszenia skali wyzwania.Nic nie szkodzi dać potworom parę magicznych przedmiotów by je używali w walce.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

śr gru 10, 2008 8:33 am

Nic nie szkodzi dać potworom parę magicznych przedmiotów by je używali w walce.

Głównie jednorazowych, żeby gracze nie mieli zbyt dużych nagród :P
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

śr gru 10, 2008 1:20 pm

Niekoniecznie.

Patrz Roland. Ostatnia rzecz, jaka chciał zrobić w życiu?

Złamać swój miecz :).

PS> Tak, gracze się wkurzą :)
 
Awatar użytkownika
Warag
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 129
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 5:56 pm

śr gru 10, 2008 8:12 pm

Problem w tym, że magicznego miecza chyba nie da się złamać, bez udziału innej magicznej broni. :wink:
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

czw gru 11, 2008 4:46 pm

ST złamania zwiększa się o 1 za każde +1 umagicznienia. 3.0.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

czw gru 11, 2008 8:12 pm

Wyszła errata do 3.5 Sprawa wyglada tak :

Za każde +1 broń otrzymuje +2 Hardness i + 10 HP. Przy czym +1 rozumiemy jako +1 a nie na przykład zdolność MRÓZ, która ma odpowiednik ceny +1.Tak więc długi stalowy miecz +1 będzie miał Twardość 12 i 15 HP.

Dodatkowo zniesiono wymóg magicznej broni, byle kij ma szansę złamać miecz +5 :D Atut roztrzaskiwanie i broń Adamantowa nabrały innego znaczenia (Adamant pomija Twardość niższą niż 20). Jak dodać do tego inne bajery to jednym ciosem można skasować prawie wszystko :D trzeba wtedy uważać przy pukaniu w drzwi :D bo można niechcący je zniszczyć :D
 
Awatar użytkownika
szulcyk
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 31
Rejestracja: sob paź 11, 2008 8:30 pm

czw gru 11, 2008 10:54 pm

Mam pytanko
1.Czy,,prestiżówek’’ trzeba się uczyć od kogoż czy można je sobie po prostu wybrać?
2.Czy,,prestiżówki'' z Fearunu są używane tylko w Fearunie czy nie??
 
Awatar użytkownika
veldrin-drow
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1568
Rejestracja: pn lis 13, 2006 8:25 pm

czw gru 11, 2008 11:02 pm

Mam pytanko
1.Czy,,prestiżówek’’ trzeba się uczyć od kogoż czy można je sobie po prostu wybrać?
2.Czy,,prestiżówki'' z Fearunu są używane tylko w Fearunie czy nie??

To generalnie zależy tylko i wyłącznie od MG i jego wprowadzonych zasad.Nie ma jakiś ściśle określonych wytycznych w tej kwestii, przynajmniej nic o nich nie wiem.
 
Awatar użytkownika
Vindreal
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 31, 2008 7:21 pm

pt gru 12, 2008 5:08 pm

szulcyk pisze:
2.Czy,,prestiżówki'' z Fearunu są używane tylko w Fearunie czy nie??


O ile nie ma wymagań regionalnych(np. Czerwony Czarnoksiężnik wymaga pochodzenia z Thay) to czemu nie?
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

sob gru 13, 2008 3:23 pm

Nie koniecznie - w Tome of Magic i paru innych podrecznikach są małe przypisy jak wykozystać specyficzne dla jednego settingu rzeczy w innym.
Na przykład w ToM wprost zaimportowano Karsusa jako Vestige do Greyhawk'a. MG i Ty możecie przenieść Czerwonego Czarnoksiężnika do innego świata. Podruże planarne są dostępne, więc może jakić Red Wizard nauczał i powstała szkoła magii.
 
Awatar użytkownika
AesmaDeva
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 39
Rejestracja: czw paź 09, 2008 3:20 pm

Kary za brak oka

śr gru 17, 2008 2:02 pm

Witam.
Jakie są właściwe kary za brak jednego oka w przypadku istoty humanoidalnej? Wiadomo, że przy braku oczu całkowitym przeciwnicy są traktowani jak niewidzialni (postać oślepiona). Natomiast nigdzie nie znalazłem sytuacji pozbawienia jednego z oczu.
 
Awatar użytkownika
Chochliczek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 178
Rejestracja: pn lis 10, 2008 9:55 pm

śr gru 17, 2008 3:10 pm

Spis ramek, ze strony 319 PMP pomaga : "Obrażenia określonej części ciała - strona 27":
Wszystko odnośnie danej części ciała = -2 do rzutów
Jedno oko:
testy inicjatywy i zręczności, RO na refleks, i testy umiejętności: Czarostwo, Fałszerstwo, Odcyfrowywanie zapisków, Otwieranie Zamków, Przeszukiwanie, rzemiosło, Spostrzegawczość, Szacowanie, Unieszkodliwianie mechanizmów, Wyczucie pobudek, Sztuka przetrwanie [jeśli test tropienia].
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

śr gru 17, 2008 9:01 pm

Pytam o 3.0, chyba, że w edycji ułamkowej rozwiązano to jakoś szczególnie genialnie.

Chodzi mi o kolejność stosowania rozszerzeń trafienia krytycznego.

Tak więc - załóżmy że mam Mistrza Broni (miecz i pięść) 10 poziomu, kosę ostrości oraz atut poprawione trafienie krytyczne (kosa).

Klasa zwiększa próg trafienia krytycznego o 2. (np. z 20 na 18-20).
Atut w połączeniu z umagicznieniem zwiększa próg trafienia krytycznego trzykrotnie (np. z 20 na 18-20).

Czy najpierw odejmuję dwa, a potem mnożę próg przez 3, czy na odwrót?

Słowem: Moje zagrożenie trafieniem krytycznym to 12-20 czy 16-20?

PS. Tak, wiem, że w 3.5 ptk i ostrość się nie kumulują. Ale w 3.0 owszem.
 
Awatar użytkownika
Malaggar
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3222
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 3:36 pm

śr gru 17, 2008 9:02 pm

Słowem: Moje zagrożenie trafieniem krytycznym to 12-20
Z tego co pamiętam, to ta wersja jest słuszna.
 
Awatar użytkownika
AesmaDeva
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 39
Rejestracja: czw paź 09, 2008 3:20 pm

czw gru 18, 2008 1:17 am

Moim zdaniem liczymy wszystkie premie niezależnie. Kosa bazowo daje nam 1 punkt zagrożenia krytykiem. Ostrość dodaje nam jeszcze jeden (bazowe zagrożenie) - mamy dwa punkty; ptk daje kolejny punkt (bazowe) - mamy 3. Do tego PrC zwiększa zagrożenie o 2. Mamy łącznie zagrożenie na 5 punktach, czyli 16-20. I moim zdaniem to jest prawidłowa wartość.

Powód: nie widzę powodu, żeby mnożyć dodatkową premię (w tym przypadku za biegłość) - tak samo, jak podwojenie podwojenia to potrojenie, po prostu poszerzamy zakres/podnosimy mnożnik.
 
Awatar użytkownika
Malaggar
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3222
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 3:36 pm

czw gru 18, 2008 1:46 am

A to przepraszam. Zdawało mi się, że kosa ma 18-20.
Mea culpa.
 
Sirkum
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: sob lis 15, 2008 8:25 pm

sob gru 27, 2008 10:13 pm

Na początku chciałbym podziękować wszystkim którzy udzielili odpowiedzi na moje pytania. Przepraszam, że niektóre odpowiedzi można było znaleźć w podręczniku, ale na początku można się w tym pogubić.

A teraz przejdę do sedna spawy:
po teście ataku, który jest sporny z testem kp wykonuje test obrażeń, i tu me pytanie: Od wyniku który wyżuce w teście obrażeń nie odejmuje już nic - tzn. już nic go chyba nie zmniejsza? <no może redukcja obrażeń, jak ktoś zna jeszcze coś to proszę, niech napisze>
 
Awatar użytkownika
Malaggar
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3222
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 3:36 pm

sob gru 27, 2008 10:25 pm

Jeśli masz mod z siły ujemny lub walczysz z przeciwnikiem posiadającym redukcję obrażeń to zmniejszasz.
 
Sirkum
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: sob lis 15, 2008 8:25 pm

sob gru 27, 2008 10:29 pm

Możesz coś o tym modzie napisać. Interesuje mnie to z tego powodu, że mam niziołka łotrzyka który ma 6 siły, ale nie używam mieczy ni noży tylko łuki lub kusze.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości