Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
WilliamWolfes
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1308
Rejestracja: sob lis 13, 2004 1:29 pm

pn gru 15, 2008 11:03 am

No wiem, że genialne nie są :razz:
Gdybym miał grać to albo Middenheim, Marienburg albo Krasie :D Strzelby rulez 8) ofc luki lepsze w Mordheim coś mi się tak zdaje. Tylko zawsze jest ryzyko ze ktoś dostanie z rykoszetu i rozwali dwóch za jednym strzałem :mrgreen:
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

sob gru 20, 2008 6:24 pm

Z tego co wiem to jest gdzieś warbanda ( nieoficialna oczywiście ) studentów szkoły artylerii z Nulm - ci samopałów powinni mieć pod dostatkiem :D .
 
Awatar użytkownika
Skavenblight
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 261
Rejestracja: śr gru 22, 2004 7:09 pm

sob gru 20, 2008 6:30 pm

the czart pisze:
Z tego co wiem to jest gdzieś warbanda ( nieoficialna oczywiście ) studentów szkoły artylerii z Nulm - ci samopałów powinni mieć pod dostatkiem :D .

Jest w Nemesis Crown. Nieoficjalna rzecz jasna.
Bandy z Nemesis Crown akurat mi się średnio podobają, ale rzeczywiście jest to najlepsza jaka może być pod kątem strzelania z broni palnej ;)
 
Awatar użytkownika
WilliamWolfes
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1308
Rejestracja: sob lis 13, 2004 1:29 pm

sob gru 20, 2008 11:32 pm

Ja mam przerobioną Milicję z Imperium (ten box 20 chłopa) na 10 z różnymi broniami + 10 kuszników też odpowiednio wyglądających 8) Możecie ich zobaczyć w galerii (mile widziane komenty :) ) The Empire. Chętnie bym pograł, ale tu w UK nie ma ludzi od Morta (bo firma widziała, że to nie jest dochodowy interes :?) i umarł śmiercią naturalną (na brak soków witalnych :razz: )
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

pn gru 22, 2008 3:52 pm

To w angli żeś jest - nieżle :) . W polsce mordka ma się chyba dość nieżle - w szczecinie w przyszłym roku zaczuna sie nowa kampania do której mam wreszcie zamiar się włączyć :D .
 
Awatar użytkownika
Skavenblight
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 261
Rejestracja: śr gru 22, 2004 7:09 pm

wt gru 23, 2008 11:55 am

the czart pisze:
W polsce mordka ma się chyba dość nieżle.

Ma się coraz lepiej. Po kilku ciężkawych latach, kiedy frekwencja na turniejach i ogólnie liczba osób grających była bardzo nikła, teraz nagle wszystko idzie w górę. Dobrze jest.
 
Awatar użytkownika
WilliamWolfes
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1308
Rejestracja: sob lis 13, 2004 1:29 pm

czw gru 25, 2008 4:19 pm

Cieszą mnie te wieści, bo IMO Mordheim jest to chyba najlepszy system GW. Zawsze go lubiłem, jak był BUM na Mortke to też zaczynałem, potem przerzuciłem się na W40K, następnie wszystko sprzedałem i poszedłem w WFB. Zostało jak zostało, ale Mort to chyba jedyny sensowny system dla "dorosłych" 8)
 
Anonim_1

ndz sty 25, 2009 1:31 am

Pytanie z gatunku naprawdę elementarnych (niestety, grzebałem po podręczniku, ale odpowiedzi nie znalazłem): to, że Łowca Czarownic zaczyna z 8 PD oznacza, że trzeba mu turlać na rozwinięcia, czy te PD są właśnie po to, by startował ze swoimi podstawowymi statystykami? Pytanie rzecz jasna dotyczy band w ogóle.
 
Awatar użytkownika
Skavenblight
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 261
Rejestracja: śr gru 22, 2004 7:09 pm

ndz sty 25, 2009 1:47 am

Początkowe PD obrazują początkowe doświadczenie. Wiadomo, im ktoś jest świeższy, tym szybciej się uczy, potem robi się bardziej pod górkę i trudniej (coraz większe progi punktowe). Dlatego łowca ma 8 PD, a kapitan 20 PD. Jak można się domyślić z tego co napisałam, rozwinięć żadnych się nie daje - punkty początkowe są po to właśnie, by zobrazować, jak daleko ludkowi do pierwszego rozwinięcia :)
 
Aureus

ndz sty 25, 2009 8:12 am

Czyli kapitan jest najgorszą postacią w grze? Myślałem, że te PDki w ogóle się nie liczą, tylko wpływają na Siłę Oddziału...
 
Anonim_1

ndz sty 25, 2009 11:17 am

Skavenblight pisze:
Jak można się domyślić z tego co napisałam, rozwinięć żadnych się nie daje - punkty początkowe są po to właśnie, by zobrazować, jak daleko ludkowi do pierwszego rozwinięcia

Faktycznie, znalazłem też odpowiedni fragment w podręczniku. Mam nadzieję, że moi łowcy dożyją pierwszych rozwinięć :)
 
Anonim_1

wt sty 27, 2009 9:09 pm

Przepraszam za dublowanie posta, ale muszę.

Po pierwszych grach pojawiła się nam masa pytań. Czy mógłby ktoś pomóc?

1. Czy da się wykryć ukryte modele inaczej, niż wchodząc w zasięg Inicjatywy?
2. Jak rozpatrywać ukrycie - czy wystarczy, by podstawka dotykała ruin, czy musi być wizualna przeszkoda na linii ukrywający się <-> wrogowie?
3. Czy jeśli jeden model "wykryje" model, widzi go cała wroga banda?
4. Co dzieje się z ekwipunkiem stronników zdjętych z placu boju (tzn. czy znika, jeśli stronnik umrze)?

I z mniej oficjalnych: Jaki mniej więcej procent powierzchni stołu zakrywacie makietami? :)
 
Awatar użytkownika
Kadzik
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: pn gru 15, 2008 12:32 am

wt sty 27, 2009 10:38 pm

1. Jeżeli jakaś Twoja jednostka widzi ukrytego przeciwnika "jak na dłoni" tj. jeżeli był ukryty za winklem (wystawał do połowy, by w następnej turze strzelić z kuszy na przykład) to jeżeli wyjdziesz jakimś typem tak by róg domu nie zakrywał dla niego model wcale to już nie jest hidden.
2. Musi być jakaś przeszkoda, IMHO zakrywająca co najmniej połowę modelu (zakrywa całe nogi, ale wystawanie lewą/prawą połową ciała zza przeszkody też wliczamy)
3. Tak, przstaje być hidden
4. Ekwipunke martwych (ale tak całkowicie martwych :wink: ) henchmenów i bohaterów przepada na zawsze....

Ze 30% będzie.....Teoretycznie im gęściej tym lepiej, ale wiele makiet jest za ciasnych i ciężko się gra......Im są większe, bardziej "zrujnowane", bardziej przestrzenne budynki, bez masy korytarzyków, kładek, drzwi i podłóg na piętrach, tym więcej ich może być....w przeciwnym wypadku rozgrywka jest ciężka, trudno poruszać się modelami itp....
 
vooyeck
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 39
Rejestracja: sob gru 25, 2004 12:35 pm

[Mordheim] Początkujący atakuje pytaniami

śr mar 17, 2010 9:25 am

W końcu nie Pit Fighters a Orki :) Po przesiadce z krasnoludów mam wrażenie, że pędzą jak rakiety:)
Po kilku grach mam kilka pytań:
1. Czy wszystkie istoty humanoidalne mogą używać drabin? Słyszałem że np. psy nie mogą i miałem dylemat z trolem wczoraj (czy aby drabina się nie połamie pod nim lub czy może iść po schodach jeśli są węższe od jego podstawki)
2. Quickshoot w dodatkowych umiejętnościach - czy podwójny strzał przy wykorzystaniu tej umiejętności daje modyfikator -1 do trafienia?
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

[Mordheim] Początkujący atakuje pytaniami

śr mar 17, 2010 1:57 pm

1. Czy wszystkie istoty humanoidalne mogą używać drabin? Słyszałem że np. psy nie mogą i miałem dylemat z trolem wczoraj (czy aby drabina się nie połamie pod nim lub czy może iść po schodach jeśli są węższe od jego podstawki)

Zasadniczo wszyscy humanoidzi mogą uzywać drabin. Nie ma zasad zabraniajacym tego psom, ale jakby nie patrzeć - to dość dziwne. Co do trolla - powiedział bym, ze nie może, o ile drabina nie była by wieksza.

2. Quickshoot w dodatkowych umiejętnościach - czy podwójny strzał przy wykorzystaniu tej umiejętności daje modyfikator -1 do trafienia?

Chyba nie, ale jeszcze sprawdzę.
 
vooyeck
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 39
Rejestracja: sob gru 25, 2004 12:35 pm

[Mordheim] Początkujący atakuje pytaniami

śr mar 17, 2010 2:46 pm

Nie wiem z jakiej gry ten -1 przy quickshoot mi się wziął. W podręcznikach nigdzie tego nie ma. Nieźle się wczoraj zirytowałem, że spory czas sam sobie odejmowałem tą jedynkę na trafienia:) Co do trola to trochę nudno jak się wszyscy na budynkach przed nim chowają:) ale rzeczywiście nielogiczne byłoby jego wchodzenie po drabinkach. Będę musiał się dozbroić w łuki albo kusze.

Następne pytania do zasad:
1. Z czego wynika różnica w polskim i angielskim tłumaczeniu odnośnie grup umiejętności, z których może wybierać szlachcic krasnoludzki - chodzi mi o umiejętności szybkościowe, których w angielskiej wersji nie ma. Niesamowicie u przeciwnika wyglądały doskoki wykonywane przez krasnoludy - według podręcznika wszystko ok ale...
2. Rusznica to kolejna niedoceniona przeze mnie broń:) Czy Eagle Eye zwiększa jej zasięg? Mogę się zgodzić, że zasięg jej można zwiększyć ze zdolności inżyniera krasnoludzkiego, ale to taki shootgun chyba i nic wspólnego nie ma z celowaniem?

No i ostatnie pytanie:) - gdzie w Warszawie można pograć w soboty? Trochę mi się stara ekipa wykrusza(ludzie się żenią, wychodzą za mąż, pracują po weekendach:) Słyszałem, że jest jakiś klub, ale nie mam do niego kontaktu.
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

[Mordheim] Początkujący atakuje pytaniami

śr mar 17, 2010 3:16 pm

2. Rusznica to kolejna niedoceniona przeze mnie broń:) Czy Eagle Eye zwiększa jej zasięg? Mogę się zgodzić, że zasięg jej można zwiększyć ze zdolności inżyniera krasnoludzkiego, ale to taki shootgun chyba i nic wspólnego nie ma z celowaniem?

Sokole oko jak najbardziej na rusznicę ( garłacza ) działa - bo działa na wszystkie bronie strzelckie. Zdolnośc inzyniera natomiast nie, bo ma wypisane co ulepsza, a co nie.

1. Z czego wynika różnica w polskim i angielskim tłumaczeniu odnośnie grup umiejętności, z których może wybierać szlachcic krasnoludzki - chodzi mi o umiejętności szybkościowe, których w angielskiej wersji nie ma. Niesamowicie u przeciwnika wyglądały doskoki wykonywane przez krasnoludy - według podręcznika wszystko ok ale...

Musiałbym dorwać orginalny rulebook, ale ogólnie wersja orginalna ( ang. ) ma zawsze pierwszeństwo.
 
vooyeck
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 39
Rejestracja: sob gru 25, 2004 12:35 pm

[Mordheim] Początkujący atakuje pytaniami

śr mar 17, 2010 6:06 pm

Czyli bronie strzeleckie nie dziedziczą po swoich bardziej ogólnych odpowiednikach możliwości zwiększania ich zasięgu przez inżyniera. Uff. Już zaczynałem myśleć, że 4 lata temu jakimś strasznym nieudacznikiem byłem jak krasnalami grałem, że nie widziałem tych wszystkich "możliwości". Wraca człowiek do gry po przerwie, a tam poi się go piwem i wmawia, że zasad nie pamięta :) Jedyne na co się nie zgodziłem to te latające dywany i lampy dżina - naprawdę ktoś na to gra?

To może jeszcze o taktyce trochę. Też wam się wydaje, że na początku powinno się pójść w ilość jednostek a nie jakość ich uzbrojenia? Grając głównie przeciwko krasnoludom, nieumarłum, elfom, łowcom czarownic i rzadziej szczurom i zwierzoludziom, zrezygnowałem z wystawiania goblinów. Głównie ze względu na elfy. Nie wiem czy dobrze zrobiłem, bo ciekawsza gra chyba się robi jak są na placu boju. (Wiem, że elfy są nieoficjalne ale wszystko można nadrobić taktyką.) Moja rozpiska na pierwszą bitwę nie jest zbyt wymyślna:
- Boss + dwie pałki
- Szaman z nożem
- 2x Big UN każdy 2x pałka
- trol
- 2x ork + pałka i nóż
- ork z nożem (nie przeżył)
W sumie 499gc. Poza dwoma gilami z nosa, które na 8+ może wyczarować szaman, nic nie strzela. Po odjęciu złota na nakarmienie trola mam 75gc na przedmioty + rekrutacje. Jakieś rady na teraz i przyszłość w co inwestować?
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

[Mordheim] Początkujący atakuje pytaniami

czw mar 18, 2010 12:14 pm

Jedyne na co się nie zgodziłem to te latające dywany i lampy dżina - naprawdę ktoś na to gra?

Ja gram :) . Choć prawdę mówiac ani ja, ani żadem z wspołgraczy jeszcze tego nie uzył ( ale zabronione nie są ).

Też wam się wydaje, że na początku powinno się pójść w ilość jednostek a nie jakość ich uzbrojenia?

Zalezy kim :razz: . Moja banda ( wojownicy chaosu - mój włany stwór, zasady na tym forum ) aktułalnie liczy 5 modeli i jakoś sobie radzi, choc jak ma się po przeciwnej stronie barykady 15-osobowy marienburg to jest ciężko. Wóbór liość/jakość bardziej zależy od bandy, bo sprzet zwykle nie jest ( poza zbrojami i niektórymi "sprzetami specialnymi" ) jakoś szczególnie drogi. Zieloni zasadniczo mają trochę łatwiej z trollem - na początku jest prawie nie do ubicia, potem też na niezłego blokera sie nada. Nie mówiąc juz o tym, ze w trakcie kampani te 200 zk nań trzeba trochę ciułać. A gobliny też są przydatne, nawet jeśli tylko jako odwraczace uwagi, zajmujacy znaczniki, czy karma dla trolla w razie kryzysu finansowego :razz: .
 
Awatar użytkownika
Bysior
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 72
Rejestracja: pn maja 25, 2009 8:01 pm

[Mordheim] Początkujący atakuje pytaniami

wt sie 17, 2010 5:30 pm

Nie wiem jak rozdzielać doświadczenie za przeciwników zdjętych z placu boju.
Czy za zdjęcie z placu boju przeciwnika Bohater zdejmujący dostaje PD czy wszyscy Bohaterowie?
A jak się ma sprawa z Henchmenami i modelami zdjętymi przez nich? Oni dostają tylko PD za przeżycie?
 
Awatar użytkownika
quidamcorvus
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2144
Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:52 am

Re: [Mordheim] Początkujący atakuje pytaniami

sob wrz 04, 2010 7:25 pm

Bysior pisze:
Czy za zdjęcie z placu boju przeciwnika Bohater zdejmujący dostaje PD czy wszyscy Bohaterowie?

PD dostaje bohater który zdjął model przeciwnika.
Bysior pisze:
A jak się ma sprawa z Henchmenami i modelami zdjętymi przez nich? Oni dostają tylko PD za przeżycie?

Stronnicy dostają PD tylko za przeżycie, chyba że scenariusz zakłada inaczej.
 
wErwolf23
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 2:45 pm

[Mordheim] Początkujący atakuje pytaniami

śr sty 26, 2011 8:03 pm

Mam kilka pytań:

1. Gram wampirami i chciałbym dać dowódcy umiejętność "odskok". Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale jeżeli po rzutach na obrażenia nie wypadnie mi 5 lub 6 to wampir stoi tak jakby nigdy nic?

2. Czy przy tworzeniu bandy można od razu wynająć najemnika?

3. Będę niedługo walczył przeciw bandzie krasnoludów, prosiłbym o pomoc dobrania zespołu i sprzętu na oponenta.

4. Jak lepiej uzbrajać wampira halabarda czy miecz z toporem?
 
Awatar użytkownika
quidamcorvus
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2144
Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:52 am

Re: [Mordheim] Początkujący atakuje pytaniami

śr sty 26, 2011 8:21 pm

wErwolf23 pisze:
Mam kilka pytań:

1. Gram wampirami i chciałbym dać dowódcy umiejętność "odskok". Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale jeżeli po rzutach na obrażenia nie wypadnie mi 5 lub 6 to wampir stoi tak jakby nigdy nic?

Umiejętność daje modelowi coś na kształt magicznej ochrony na 5+, co oznacza, że jeżeli twój wampir zostanie trafiony i zraniony to przysługuje ci rzut ochronny, wynik 5 lub 6 oznacza, że wampir unika trafienia.

wErwolf23 pisze:
2. Czy przy tworzeniu bandy można od razu wynająć najemnika?

Tak, można.

wErwolf23 pisze:
4. Jak lepiej uzbrajać wampira halabarda czy miecz z toporem?

Jeśli grasz w 'czyste' Mordheim to 2 bronie zawsze będą lepsze niż jedna.
 
wErwolf23
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 2:45 pm

[Mordheim] Początkujący atakuje pytaniami

sob sty 29, 2011 2:23 pm

To z ochroną na 5+ to jest umiejętność odskok, a mnie chodzi o tą umiejętność która wszystkie ogłuszenia traktuje jako znokautowanie, jak to się ma do wampira?
 
Awatar użytkownika
ram
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 227
Rejestracja: sob gru 18, 2004 4:47 pm

[Mordheim] Początkujący atakuje pytaniami

sob sty 29, 2011 2:59 pm

Ochrona na 5+ to umiejętności "Step Aside" (w walce wręcz) i "Dodge" (unik przed pociskiem). W walce wręcz rzuca się po otrzymaniu rany i po innych rzutach obronnych (np. zbroja); w przypadku "Dodge" po trafieniu, przed rzutem na zranienie.

Umiejętność "Jump Up" pozwala zignorować normalny rezultat "knocked down". Nie można go jednak zignorować gdy wynika z udanego rzutu obronnego hełmu lub umiejętności "No Pain" (u wampira).

Tak więc u wampira z umiejętnością "Jump Up:
1-2 nic
3-4 "knocked down"
5-6 "out of action".

To wyjaśnienie zasady "No Pain" pochodzi z tej erraty (w mojej podstawce tego nie było):
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... Errata.pdf
 
wErwolf23
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 2:45 pm

[Mordheim] Początkujący atakuje pytaniami

sob sty 29, 2011 9:48 pm

bardzo dziękuję za wyjaśnienie :)

jeszcze jedno pytanko, czy zabójcy mają już na starcie te umiejętności specjalne czy muszą się ich dopiero uczyć gdy zdobędą awans?
Ostatnio zmieniony pn lut 07, 2011 2:21 pm przez wErwolf23, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
stelker
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 47
Rejestracja: pn kwie 18, 2011 7:01 pm

Re: [Mordheim] Początkujący atakuje pytaniami

sob lis 12, 2011 6:00 pm

Mam takie pytanie co do podstawek czy mogą być okrągłe o średnicy 2cm ?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości