Zrodzony z fantastyki

 
marian758
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 57
Rejestracja: sob sie 30, 2008 12:03 am

CLERIC DECK LIFE.....

sob gru 20, 2008 6:18 pm

CREATURES:
4x [mtg=Weathered_Wayfarer]Weathered Wayfarer[/mtg]
4x [mtg=true_believer]true believer[/mtg]
3x [mtg=martyr_of_sands]martyr of sands[/mtg]
3x [mtg=children_of_korlis]children of korlis[/mtg]
3x [mtg=battletide_alchemist]battletide alchemist[/mtg]
3x [mtg=Oriss,_Samite_Guardian]Oriss, Samite Guardian[/mtg]
3x[mtg=Order_of_Whiteclay]Order of Whiteclay[/mtg]
3x[mtg=witch_hunter]witch hunter[/mtg]

INSTANTY I SORCERY:
4x [mtg=Devouring_Light]Devouring Light[/mtg]

ENCHANTMENTY I ARTEFAKTY:
4x [mtg=Loxodon_Warhammer]Loxodon Warhammer[/mtg]
4x [mtg=Obliviong_Ring]Obliviong Ring[/mtg]

LANDY:
4x [mtg=quick_sand]quick sand[/mtg]
18x plains


Co o tym sądzicie?? Co odnośnie landów, kreatór, czarów, artefaktów itd... Czego za duzo, czego za malo?? Co zmienic, co wywalic, a co włożyć?? Popatrzcie na ten spis, może cos Zamienic, jak myslicie?? :

4x[mtg=rebuff_the_wicked]rebuff the wicked[/mtg]
4x[mtg=dawn_harm]dawn harm[/mtg]
4x[mtg=disenchant]disenchant[/mtg]
2x[mtg=Sensei\%27s_Divining_Top]Sensei's Divining Top[/mtg]
4x[mtg=mutavault]mutavault[/mtg]

KRITY krote jeszcze mam:

4x[mtg=ramosian_revivalist]ramosian revivalist[/mtg]
4x[mtg=witCh_hunter]witCh hunter[/mtg]
4x[mtg=Order_of_Whiteclay]Order of Whiteclay[/mtg]
4x[mtg=soul_warden]soul warden[/mtg]
4x[mtg=starlight_invoker]starlight invoker[/mtg]
4x[mtg=Ancestor\%27s_Chosen]Ancestor's Chosen[/mtg]
 
Awatar użytkownika
Dr4kun
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 41
Rejestracja: sob lis 08, 2008 10:20 pm

sob gru 20, 2008 9:24 pm

Wydaje mi się, że brakuje czegoś do zabijania, finishera, jakiegoś victory condition. Można tu wyciągnąć trochę życia i nawet się utrzymać pewien czas, jeśli przeciwnik nam tej możliwości nie zablokuje, ale co z tego? Wystarczy, że zacznie Cię przewijać, zanim wejdzie True Believer i nawet z 1k życia Twoja biblioteka pierwsza się wypali. A skądinąd potworki masz tu słabowite, z młotkiem nawet brakuje mi tutaj jakiejś konkretnej siły.
Możliwe, że w jakimś obecnym formacie taka taktyka wypali - ja mam doświadczenie w ext sprzed rotacji (IN - PLC bodajże), tam by brakowało zdecydowanie możliwości wykończenia przeciwnika.

Natomiast fajnie tego typu pomysł się sprawdza w deckach z urzatronem. Skojarz [mtg=Martyr_of_Sands]Martyr of Sands[/mtg] + [mtg=Proclamation_of_Rebirth]Proclamation of Rebirth[/mtg] + urzatron + kolos/[mtg=Storm_Herd]Storm Herd[/mtg] czy coś bazującego na hp jako victory condition (jest karta, która daje instant win na końcu upkeepu o ile ma się 50+ życia, zapomniałem nazwy) + dodatkowe ochraniacze i wspomagacze (maska dla shroud, WoG/Sunscour dla kontroli nad stołem, wayfarer dla szybszego zdobycia urzatronu etc). Taki martyrtron bardzo fajnie działa i wpienia większość talii naporowych, a i radzi sobie nieźle ze sporą częścią typu control ;p
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

sob gru 20, 2008 9:45 pm

przede wszystkim 4x[mtg=Master_Apothecary]Master Apothecary[/mtg] oraz 4x[mtg=True_Believer]True Believer[/mtg] - bez tego ani rusz w takim fundecku. ponadto 4x[mtg=Devoted_Caretaker]Devoted Caretaker[/mtg] dla ochrony [mtg=True_Beliver]True Beliver[/mtg]'a oraz innych ważnych permanentów na stole.

na SB 4x[mtg=Children_of_Korlis]Children of Korlis[/mtg], 4x[mtg=Nova_Cleric]Nova Cleric[/mtg]

jest fajne kombo w klerykach na nieskończoną ilość życia, ale nie będę zdradzał tego sekreciku - przeszukaj Gatherera może trafisz :)
 
Awatar użytkownika
Rojek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 165
Rejestracja: wt sty 30, 2007 4:23 pm

sob gru 20, 2008 10:54 pm

Dr4kun pisze:
...coś bazującego na hp jako victory condition (jest karta, która daje instant win na końcu upkeepu o ile ma się 50+ życia, zapomniałem nazwy)


[mtg=Test_of_Endurance]Test of Endurance[/mtg] Polecam też [mtg=Celestial_Convergence]Celestial Convergence[/mtg] - 7 kolejek to dość dużo, ale nie trzeba dociągać do 50 hp. Inna sprawa, że przy jakimś ostrym spalaniu w ostatniej chwili można ułatwić przeciwnikowi zwycięstwo :P.

Innym win conem może być jakiś biały kleryk z shadowem - np. taki [mtg=Soltari_Monk]Soltari Monk[/mtg] albo [mtg=Soltari_Priest]Soltari Priest[/mtg]. Wyekwipowany w młotek może już coś-niecoś namieszać.
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

sob gru 20, 2008 11:50 pm

odradzam [mtg=Storm_Herd]Storm Herd[/mtg] przedewszystkim za wolne. nie można polegać że zbudujesz tron, a nawet jesli, to mozna zniszczyć jego fragment i lipa, ponadto baaaardzo mało odporne na mass removall - [mtg=Pyroclasm]Pyroclasm[/mtg], [mtg=Infest]Infest[/mtg], a nawet [mtg=Hurly-Burly]Hurly-Burly[/mtg]. problem jest tego typu że większość kart bazujących na total life są dość badziewne. począwszy od [mtg=Ajani_Goldmane]Ajani Goldmane[/mtg] poprzez w/w [mtg=Storm_Herd]Storm Herd[/mtg] skończywszy na [mtg=Test_of_Endurance]Test of Endurance[/mtg]. są skuteczne odpowiedzi na tego typu zagrania. life gain powinien być elementem pozwalającym na przezycie, a nie wygranie.

samo wrzucenie młotka pod krite z shadow/nieblokowalnością jest rewelacyjnym pomyslem. nie dość że gain life, to przy odpowiednim dograniu reszty kart, wystarcza do zwycięztwa.

zastanawiałem się również nad wrzuceniem [mtg=Oblivion_Stone]Oblivion Stone[/mtg] na SB, na wypadek szybkich talii - wrazie czego można czyścić cały stół, bez nakładania fate counterów, ale na naprawde szybkie talie może byc za wolny, ale [mtg=Wrath_of_god]Wrotki[/mtg] IMHO niezbędne. na wszelki wypadek muszą być.
Ostatnio zmieniony sob gru 20, 2008 11:55 pm przez Specu, łącznie zmieniany 2 razy.
 
marian758
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 57
Rejestracja: sob sie 30, 2008 12:03 am

a to??

sob gru 20, 2008 11:54 pm

A taka komninacja?

CREATURES:

4x [mtg=martyr_of_sands]martyr of sands[/mtg]
4x [mtg=true_believer]true believer[/mtg]
4x [mtg=battletide_alchemist]battletide alchemist[/mtg]
3x [mtg=Oriss,_Samite_Guardian]Oriss, Samite Guardian[/mtg]
3x [mtg=order_of_whiteclay]order of whiteclay[/mtg]
3x [mtg=children_of_korlos]children of korlos[/mtg]
3x [mtg=Weathered_Wayfarer]Weathered Wayfarer[/mtg]


INSTANTY I SORCERY:

4x [mtg=Devouring_Light]Devouring Light[/mtg]


ENCHANTMENTY I ARTEFAKTY:

2x [mtg=Sensei\%27s_Divining_Top]Sensei's Divining Top[/mtg]
4x [mtg=Loxodon_Warhammer]Loxodon Warhammer[/mtg]
4x [mtg=Obliviong_Ring]Obliviong Ring[/mtg]


LANDY:
4x [mtg=quick_sand]quick sand[/mtg]
1x [mtg=eiganjo_castle]eiganjo castle[/mtg]
17x [mtg=plains]plains[/mtg]


Nie wiem za co wlozyc ewentualnie [mtg=oblivion_stone]oblivion stone[/mtg] - bo ja juz mam removale jak [mtg=devouring_light]devouring light[/mtg] czy nawet [mtg=oblivion_ring]oblivion ring[/mtg]i
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

ndz gru 21, 2008 11:24 am

jak wyżej... (troche edytowalem :)) musi być jakiś mass removall. [mtg=Oblivion_Stone]Oblivion Stone[/mtg] może okazać się za wolny, żeby efektywnie go wykożystać. opcja wrzucenia [mtg=Wrath_of_god]Wrotek[/mtg] jest konkretniejsza i moim zdaniem musi być na wszelki wypadek na szybkie talie.
[mtg=Oblivion_ring]Oblivion ring[/mtg] zamiennie z [mtg=Unmake]Unmake[/mtg] - jedno na SB. wrzuciłbym też element kontroli - 4x[mtg=Mana_tithe]Mana tithe[/mtg] zamiennie z [mtg=Sunlance]Sunlance[/mtg] - żadko kto spodziewa się jednomanowej kontry :), a sunlance pozwala zdjąć np. [mtg=Wild_Nacatl]Wild Nacatl[/mtg] jeśli opp zagra ZOO
 
Awatar użytkownika
66skorpion66
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 37
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 12:07 am

sob sty 10, 2009 11:35 pm

Jeśli się nie mylę to można zrobić jedno fajne combo z clerikami. Wkładasz do talii [mtg=Daru_Spiritualist]Daru Spiritualist[/mtg] oraz [mtg=shuko]shuko[/mtg] jeśli mamy na stole dwa crity i daru to za zero many przekładamy nieskończenie wiele razy shuko miedzy nimi. A następnie kiedy nasi klerycy mają nieskończenie wiele obrony to poświęcamy jednego z landa [mtg=Miren,_the_moaning_well]Miren, the moaning well[/mtg] i dostajemy nieskończenie wiele życia :)
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

ndz sty 11, 2009 1:09 pm

własnie to kombo mam na mysli, lecz do pełnego jego wykozystania potrzeba jeszcze dwóch kart... mianowicie [mtg=Shaman_en-Kor]Shaman en-Kor[/mtg]. targetujemy [mtg=Daru_Spiritualist]Daru Spiritualist[/mtg] i robimy tak gugol razy i poświęcamy z drugiej brakujacej tu karty - [mtg=Starlit_Sanctum]Starlit Sanctum[/mtg]. jeśli nie nieskonczoność życia, to nieskonczony loose life u oppa - jeśli odpowiednio złozymy decka ;]

zastosowanie legendarnego landa który jeszcze wymaga więcej mana do odpalenia komba... cóz nie jest to dobry pomysł.
 
Awatar użytkownika
66skorpion66
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 37
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 12:07 am

ndz sty 11, 2009 8:38 pm

Wstawiłem Mirene bo słyszałem tylko o tym combo wiec wziąłem land który działał odpowiednio. O istnieniu tego co podałeś nie wiedziałem. POZDRO
 
Awatar użytkownika
66skorpion66
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 37
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 12:07 am

ndz sty 11, 2009 8:42 pm

Szkoda że nie ma możliwości zrobienia cleryków zielona białych i wsadzenie [mtg=doran,_the_sieg_tower]doran, the sieg tower[/mtg] i coś co daje trampla. Potworek z milionem ataku, milionem obrony i tramplem :P
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

ndz sty 11, 2009 9:15 pm

tia... bardzo skuteczne.... [mtg=terror]terror[/mtg], [mtg=unmake]unmake[/mtg] itp przed rozdaniem obrażeń... musiałby być jaka kolwiek nietargetowalnośc przypakowanej ktiry, ale i tak [mtg=wrath_of_god]wrath of god[/mtg] czy [mtg=damnation]damnation[/mtg] sprzątną takiego pakera...
 
Awatar użytkownika
66skorpion66
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 37
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 12:07 am

ndz sty 11, 2009 9:36 pm

wiadomo ze wszystko sie da jakoś ściągnąć łatwiej czy trudniej. Na tym polega ta gra. Ale nie zawsze niszczarka jest pod ręką a zawsze można sprowokować kogoś na użycie jej na coś innego i wtedy dopiero poczarować z combem.
 
lubster
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 198
Rejestracja: pt sty 10, 2003 11:36 am

ndz sty 11, 2009 10:06 pm

Sprawdź [mtg=Mana_Tithe]Mana Tithe[/mtg]- świetny teh.
 
Awatar użytkownika
66skorpion66
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 37
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 12:07 am

pn sty 12, 2009 11:58 am

Fajny ale na początek. Jeśli później opp ma więcej many to dużo to nie da.
 
lubster
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 198
Rejestracja: pt sty 10, 2003 11:36 am

pn sty 12, 2009 12:05 pm

Zgadza się, ale w późniejszej fazie gry może to opóźnić ważny czar oppa, który będzie się obawiał kontry itd. Po pierwszej grze możesz je wysidować, on ciągle będzie myślał, że siedzisz z kontrami i zagra ważny czar kosztujący 4 many przypuszczalnie później w momencie- kiedy będzie miał więcej many, ewentualnie możesz je wsidować, a opp nie będzie spodziewał się kontr, moim zdaniem przydatna sprawa.
 
Awatar użytkownika
66skorpion66
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 37
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 12:07 am

pn sty 12, 2009 12:45 pm

No prawda :) Co jest najśmieszniejsze w takich sytuacjach często dobrze radzą sobie gracze którzy dopiero zaczynają grać i rzucają wszystko jak leci. Są odporni na blefy :)
 
lubster
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 198
Rejestracja: pt sty 10, 2003 11:36 am

pn sty 12, 2009 12:47 pm

Dokladnie, magic to nie tylko umiejętności, losowość rozdań, to także psychologia gry (zupełnie jak poker) i warto o tym wiedzieć i to opanować.
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

pn sty 12, 2009 8:22 pm

poker w innym wydaniu. liczy się podejście do gry oraz wyrobienie każdej możliwej przewagi nad przeciwnikiem.
 
Awatar użytkownika
66skorpion66
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 37
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 12:07 am

pn sty 12, 2009 10:53 pm

Dokładnie, ale najbardziej liczy się psychologia. Dlatego bardzo żałuje że [mtg=Pernicious_Deed]Pernicious Deed[/mtg] wyleciał. Bardzo lubiłem gdy ją wystawiałem i patrzyłem jak kolesiowi rośnie ilość kart w ręce bo bał sie cokolwiek wystawić :) Ten niepokój w oczach
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

wt sty 13, 2009 9:09 am

dlatego masz teraz grające Crime / Punishment, bądź chociażby [mtg=Death_Cloud]Death Cloud[/mtg]
 
Awatar użytkownika
66skorpion66
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 37
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 12:07 am

wt sty 13, 2009 4:27 pm

No tak. Death Cloudami gram, ale one już nie mogą leżeć na stole i straszyć przez kilka tur :)
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

wt sty 13, 2009 11:12 pm

masz jeszcze pare fajnych kart - typowych straszaków: [mtg=Oblivion_Stone]Oblivion Stone[/mtg] czy choćby dobrze wycelowane [mtg=Engineered_Explosives]Engineered Explosives[/mtg]. problem pojawia się gdy opp wie z czym gra i się dobrze sajdbordnie.

obecnie testuje wszelkie możliwe konwencje MBC (discard, removall itp) i moge stwierdzić empirycznie - lepiej mieć 4-8 porządnych removalli niż 12-16 mocno średnich. nawet opcja [mtg=oblivion_stone]oblivion stone[/mtg] jest nieglupia, gdyż grając na małej ilości krit i mając manę z odpalenie go... opp nic praktycznie nie zrobi (nie przypominam sobie żeby był destroy artifact/enchantment ze split second)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości