Hezor pisze:Draw - Dobierasz kartę, otrzymujesz priorytet. Dobranie karty korzysta ze stosu,
Ciągnięcie karty w draw stepie nie korzysta ze stosu.
Kroki Combat Phase'u:
Beginning of combat phase: Zdolności z początku walki triggerują, potem aktywny gracz dostaje priorytet.
Declare attackers: Aktywny gracz wybiera kreatury którymi chce zaatakować, po czym, jeżeli są jacyś planeswalkerzy, wybierasz kogo atakują twoje kreatury. Po wybraniu, aktywny gracz otrzymuje priorytet. Jeżeli żadna kreatura nie została włożona jako atakująca do gry, ani zadeklarowana jako atakująca pomija się fazę deklaracji blokujących i obrażeń.
Declare blockers: Blokujący gracz wybiera, które kreatury blokują które. Potem aktywny gracz otrzymuje priorytet.
Combat damage step: Na początku kroku aktywny gracz rozdysponowuje[wyznacza] obrażenia, następnie blokujący gracz rozdysponowuje obrażenia. Obrażenia idą na stos jako pojedynczy obiekt, po czym aktywny gracz otrzymuje priorytet.
Jeżeli na początku combat damage stepu jakaś atakująca lub blokująca kreatura ma first strike'a lub double strike'a, tworzy się dodatkowy combat damage step. Pierwszy jest wówczas do obrażeń first strike'owych, drugi do pozostałych.
End of combat step: Na początku end of combat stepu wywoływane są wszystkie zdolności typu "at end of combat", po czym aktywny gracz otrzymuje priorytet. Po zakończeniu kroku wszyscy planeswalkerzy i kreatury są usuwane z walki.