Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Arkhir
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 359
Rejestracja: śr sty 19, 2005 4:22 pm

czw wrz 04, 2008 2:37 pm

Nightscale Armor z Underdarku.

+2 armor, +10 max dex, 0 armor check penalty, 5% ACP. Koszt 1k gp.

Co najlepsze, nie jest to exotic armor, w przeciwieństwie do Spidersilk (+3 armor, +8 max dex, 750gp).
 
Awatar użytkownika
[email protected]
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 219
Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:51 am

sob wrz 13, 2008 1:20 pm

Mam kilka pytań odnośnie zaklinacza (i nie tylko)
1 zaklinacz i zapiski wtajemniczeń
- czy zaklinacze są w stanie je tworzyć ( nie chodzi mi o zwoje a o księgi)
- czy zaklinacz byłby w stanie zapamiętać zaklęcie z księgi tak jak robią to czarodzieje ? ( wiem że nie każdy zaklinacz ale jest atut który pozwala przygotowywać zaklęcia tak jak czarodzieje to robią postaciom rzucającym je spontanicznie - wykorzystywane głównie do przyspieszenia rzucania zaklęć wzmocnionych metamagią
- jeżeli nie to jakie dalibyście warunki by mógł to robić ( oprócz tych standardowych - np czarodziej chcąc przygotować zaklęcie musi wykonać test czarostwa ,-zwłaszcza gdy korzysta z nie swojej księgi (więc zaklinacz tym bardziej) nie wspominając o rzuceniu czytania magii, do tego dochodzi czas jaki musi na to poświęcić ( godzina – a korzysta z własnej księgi ) i 8 godzin odpoczynku, poza tym księgę można zawsze ukraść i pozbawić czarodzieja możliwości korzystania z zaklęć więc tym bardziej zaklinacza. Czasem zdarza się, że zaklinaczowi wpadnie w ręce jakaś księga magiczna - np od pokonanego przeciwnika, - nie chodzi mi o całkowite łamanie zasad przez przepakowanie zaklinacza, ale o np jakieś użytkowe czary, które mógłby dzięki temu używać, gdy normalnie za bardzo nie może - raczej żaden zaklinacz nie bierze np pajęczej wspinaczki, czy siły byka, czy zaklęcie rozumienia języków z racji bardzo ograniczonej liczby znanych czarów- a może być ono przydatne, gdyby więc znalazł lub był w posiadaniu jakiejś księgi to chyba powinien mieć z tego jakieś korzyści poza wątpliwą możliwością jej sprzedania ( mój MG często olewał te sprawy bo mu się za specjalnie nie chciało wyliczać ceny takiego przedmiotu) czy możliwości wykorzystania jej do próby stworzenia nowego zaklęcia. Podsumowując jakbyście to próbowali rozwiązać – wystarczyłby atut przygotowywanie zaklęć( czy jakoś tak) + dodatkowe kary do testów jakie czarodziej wykonuje gdy to robi czy musiałby mieć coś więcej ( dodatkowy atut lub atuty , a może klasa prestiżowa z ograniczeniami, a może jeszcze coś innego – liczę na jakieś rozsądne propozycje

- tak a propo to ile czasu poświęca się na przygotowanie jednego zaklęcia i czy zależy to od jego poziomu - chodzi mi o tą radę z,,Księga i krew”, że można sobie zostawić kilka komórek na czary wolnych by móc przygotować przydatne zaklęcie w trakcie przygody,- jak wy to liczycie( i jak by to się odnosiło do robienia tego przez zaklinacza gdyby mu zezwolić na możliwość zapamiętywania zaklęć).

2 Magia kręgów
- czy są inne sposoby korzystania (lub chociaż uczestniczenia) z magii kręgów poza przynależnością do czerwonych magów lub ethran w Faerunie? Można się sugerować że jest więcej takich organizacji – np. halruańscy magowie niemal na pewno z tego korzystają choć nie jest to opisane ( może w shining south a i to nie na pewno – są oni specjalistami jak thayczycy więc ewentualna klasa prestiżowa pozwalająca na to byłaby pewnie wymogami i właściwościami do czerwonego czarnoksiężnika zbliżona)– wiem też że można rzucać zaklęcia nie będąc jednym z nich ale wymaga to przynajmniej jednej osoby na poziomach epickich ( magia epicka czy Wysoka magia elfów – w sumie obie są tym samym jeśli chodzi o zasady, no ale mnie epickie poziomy nieszczególnie interesują – jak na razie) Może jakiś oficjalny lub nieoficjalny atut pozwalający na robienie tego? Albo propozycja jak miałby on wyglądać – np. coś jak:
Magia kręgów(być może meta magia)
wymagania: czarostwo ranga 5, wiedza tajemna ranga 5, koncentracja ranga 5, możliwość rzucania zaklęć jak czar/zak.
korzyści: możesz uczestniczyć w rzucaniu czarów wykorzystujących potęgę magii kręgów – przywódcą kręgu najczęściej zostaje osoba o największym doświadczeniu w rzucaniu czarów( poziom postaci w klasach czarujących lub najwyższy możliwy poziom czarów jakie może rzucać postać)choć niekoniecznie - czasem zostaje nim przywódca danego zgromadzenia lub agent mający wykonać zadanie któremu zmodyfikowane czary mogą się przydać ,-w kręgu mogą uczestniczyć tylko te osoby które posiadają ten atut - lub inny pozwalający na korzystanie z magii kręgów(być może), a maksymalna ich liczba zależy od poziomu przywódcy kręgu – i wynosi 1 + liczba jego poziomów/3( zaokrąglając w górę) ( daje to mniej więcej tyle ile mają czc lub hathran) pozostałe zasady dotyczące efektów czarów itp. Jak w rozdziale dotyczącym magii kręgów.
Chodzi mi o coś w ten deseń tylko bardziej zrównoważone i przemyślane ( i najlepiej pod zaklinaczy – tzn. żeby nie było jakiś ograniczeń,czy wymagań sprzyjających raczej czarodziejom)

3 To może niekoniecznie mechanika, ale nie chce mi się tworzyć nowego tematu – czy w Faerunie istnieją jakieś stowarzyszenia typowe dla zaklinaczy właśnie – wiem że mogą oni próbować przynależeć do różnych organizacji – np. strażnicy czarów z Silverymoon czy Zhentów czy jakiejś innej gildii/organizacji– ale czarodzieje tym bardziej,- a mi właśnie o coś specjalnie pod zaklinaczy chodzi ( gdzie np. wymogiem byłoby spontaniczne rzucanie czarów). Próbowałem znaleźć coś samodzielnie ale za dużego dostępu do źródeł ( czyt. podręczników :P) nie mam – a jest to coś co mnie interesuje – zwłaszcza że fabularne podstawy takiej organizacji są dosyć mocne (zaklinaczy się bardziej obawia niż czarodziei , dwa największe kraje słynące z magów zmuszają tych którzy wykazują taki talent do porzucenia go albo wygnania; – więc np. grupa osób zrzeszająca niezadowolonych z tego faktu i np. szukających zemsty – lub takich którzy szukają podobnie myślących (miło znaleźć się w towarzystwie osób które nie patrzą na ciebie krzywym okiem tylko dlatego że rzucasz zaklęcia kiedy ci się podoba albo dlatego że budzący się talent twojego dzieciaka sprawia że w okolicy domu dzieją się dziwne rzeczy) chyba by się znalazła.
 
Awatar użytkownika
Voaraghamanthar
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 176
Rejestracja: wt gru 18, 2007 12:43 pm

pn wrz 22, 2008 6:01 pm

Otóż interesują mnie wszelkie przedmioty magiczne, które zmniejszają niepowodzenie czarów wtajemniczeń podczas noszenia lekkiej zbroi. Zwłaszcza interesują mnie specjalne moce pancerz, cudowne przedmioty i pierścienie. Jeśli ktoś zna jakieś to byłbym wdzięczny za źródła. Z góry dzięki.

ad. 2 Magia kręgów

Strażnicy czarów sa opisani w "Przewodniku Gracza po Faerunie" i nie specjalizują sie w magii kręgów. Halruaańscy starsi natomiast znajdują się w "Lśniącym Południu" i korzystają ze zdolności Więź z kręgiem. Tak jak piszesz Wysoka Magia Elfów jest w pewnym stopniu szczególnym rodzajem magii kręgów, pomimo tego, że klasa prestiżowa nie wskazuje na to (mistrz wysokiej magii elfów jest opisany w "Rasach Faerunu"). Postaram się odpowiedzieć dziś wieczorem na reszte pytań i napisać coś więcej. Niestety teraz nie mam czasu.
 
Awatar użytkownika
Maskow
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 84
Rejestracja: czw maja 22, 2008 11:43 pm

czw paź 16, 2008 5:51 pm

Voaraghamanthar pisze:
Otóż interesują mnie wszelkie przedmioty magiczne, które zmniejszają niepowodzenie czarów wtajemniczeń podczas noszenia lekkiej zbroi. Zwłaszcza interesują mnie specjalne moce pancerz, cudowne przedmioty i pierścienie. Jeśli ktoś zna jakieś to byłbym wdzięczny za źródła. Z góry dzięki.


Mithrilowa Koszulka Kolcza + Dastana?
Moja ulubiona kombinacja ^^
Mithril jest opisany w podręczniku mistrza podziemi. (przynajmniej w 3.0)
Mithrilowa Koszulka Kolcza nie ma kary do testu z pancerza, 0% niepowodzenia czaru wtajemniczeń, waży 6,25 kg i posiada max ZR na poziomie +6.
Do tego mithrilowa dastana z księgi broni i ekwipunku i jest idealnie. (1,25kg, 0% niepowodzenia czarów wtajemniczeń oraz kumuluje się z niektórymi pancerzami... w tym z koszulką kolczą ^^ Niby tylko +1 KP jednak na odpowiednio wysokim poziomie po umagicznieniu ta kombinacja daje więcej niż pełna płytówka, pozwala na większą zręczność oraz nie ma kar do testów z pancerza (więc nawet postać bez biegłości w lekkiej zbroi może jej używać bez kar) oraz można w niej rzucać czary)
 
Awatar użytkownika
[email protected]
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 219
Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:51 am

pt paź 17, 2008 2:28 pm

Cytując za SRD 3.5 Magiczne przedmioty-Pancerze(Konkretne pancerze)
"Mithrilowa koszulka: Tę bardzo lekką koszulkę kolczą wykonano z malutkich mithrilowych kółek. Szybkość średniego stworzenia, które ją założy, wynosi 9 metrów, a małego – 6 metrów. Postać, która nosi koszulkę, ponosi ryzyko niepowodzenia czaru wtajemniczeń 10%:evil: , a może mieć premię ze Zręczności maksymalnie +4. Zbroja nie powoduje natomiast kary do testów z pancerza. Koszulkę kolczą należy traktować jak lekką zbroję o wadze 5 kilogramów.
Brak aury (niemagiczna); Cena: 1100 sz"

Cytując za PMP ed 3.0 s 182
"Koszulka kolcza z mithrilu: Ta bardzo lekka koszulka kolcza wykonana jest z malutkich mithrilowych kółek. Szybkość średniego stworzenia, które ją założy, wynosi 9 metrów, a małego – 6 metrów. Noszący koszulkę ma 10%:evil: szans na niepowodzenie czaru wtajemniczeń, może mieć premię ze Zręczności maksymalnie +6.Nie otrzymuje kary z pancerza do testów. Tę koszulkę kolczą traktować należy jak zbroję lekką ważącą około 4,5 kg."


Nie licząc błędu w SRD3.5(ktoś go powinien poprawić btw) dotyczącego maksymalnej premii ze zręczności ( powinno być +6 tak jak w edycji 3.0 - wiem bo potem sprawdzałem właściwości pancerzy wykonanych z mithrilu zarówno w ed 3.0 jak i 3.5 w opisach specjalnych materiałów) NIGDZIE nie pisze że mithrilowa koszulka zapewnia 0% szansy na niepowodzenie czarów wtajemniczeń - nie ma to jak czytanie ze zrozumieniem co?!

No a ze sposobów zmniejszenia kary:
- niebiańska kolczuga - tylko 15 % kary a daje sporo innych bajerów - źródło PMP 3.0 ( w 3.5 chyba też)
- czarownik miecza i jego zdolność ignorowania szansy niepowodzenia czaru wtajemniczeń - źródło Księga i krew ( ed. 3.0 )
 
Awatar użytkownika
Maskow
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 84
Rejestracja: czw maja 22, 2008 11:43 pm

pt paź 17, 2008 2:50 pm

[email protected] pisze:
NIGDZIE nie pisze że mithrilowa koszulka zapewnia 0% szansy na niepowodzenie czarów wtajemniczeń - nie ma to jak czytanie ze zrozumieniem co?!)


No ba, nie ma to jak czytanie ze zrozumieniem ;>
Napisałem wyraźnie, że mówię o 3.0 oO
Zwykła koszulka kolcza ma niepowodzenie czarów wtajemniczeń 10% a w opisie mithrilu jest "Ponadto szansa niepowodzenia czaru, który rzuca postać w mithrilowej zbroi, spada o 10%." [Podręcznik Mistrza Podziemi 3.0, str 242] więc ostatecznie wynosi 0% ^^ Wniosek: Zapis ze 182 strony jest błędny? Wolę polegać na opisie materiału bo z tego na 182 stronie wynikałoby, że szansa niepowodzenia nic się nie zmniejsza. (do tego w opisie tej koszulki waga jest źle podana bo powinna wynosić 6,25kg a nie 4,5 jeśli brać pod uwagę opis mithrilu)
 
Awatar użytkownika
RPG_Master
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: wt lis 11, 2008 9:55 am

pt lis 14, 2008 6:01 pm

Mam takie pytanie... Czy jeżeli załużmy miałbym jakis przedmiot(np. miecz paladyna to czy mógłbym go jakoś ulepszyć magią?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pt lis 14, 2008 6:33 pm

Tak, jeśli jest mistrzowsko wykonany i znajdziesz kogoś kto ma odpowiednie atuty i zna odpowiednie zaklęcia.
 
RomanW
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: wt gru 09, 2008 5:23 pm

Cena przedmiotu magicznego

wt gru 09, 2008 6:03 pm

Witam szanowną brać forumową

Mam problem z wycena przedmiotu magicznego, który chciałbym stworzyć. W Przewod Mist Podz można znaleźć przedmiot o nazwie Dłoń maga, który pozwala używać czaru dłoń maga nieograniczoną liczbę razy. Ja chciałby, aby moja postać posiadała podobny naszyjnik, lecz aby pozwalał on używać czaru potężniejsza dłoń maga (3 poz/ Magia Faerunu). Na koniec dodam, że tabelki znajdujące sie w PMP oraz Księdze i Krwii są dla mnie dosyć niejasne.

Z góry dziękuję za pomoc.
 
Awatar użytkownika
Maskow
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 84
Rejestracja: czw maja 22, 2008 11:43 pm

wt gru 16, 2008 11:12 am

Więc nie przyjrzałeś im się dosyć porządnie bo tam jest wszystko na ten temat ;]
Koszt takiego przedmiotu to poziom czarującego razy poziom czaru razy 1800sz a więc w tym przypadku 5 x 3 x 1800 = 27000sz
I po problemie ;p
 
Awatar użytkownika
Dark_Archon_
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 692
Rejestracja: sob gru 29, 2007 2:29 pm

sob gru 20, 2008 11:59 am

Znacie może jakieś sposoby na otrzymanie możliwości teleportacji w akcjach move, swift, free? Chodzi mi głownie o efekt Dimension doora lub podobny. Sposoby inne niż manewry i quicken spelle/spell-like'i/moce psioniczne. Ile mógłby kosztować taki przedmiot (jeśli da się stworzyć)?
Zależy mnie na w miarę niskich kosztach (klasowych/pieniężnych/jakichkolwiek).

Drugie pytanie. Czy możliwe jest odzyskiwanie użytych spell-like'ów inaczej niż przez odpoczynek?
Ostatnio zmieniony sob gru 20, 2008 12:59 pm przez Dark_Archon_, łącznie zmieniany 1 raz.
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

sob gru 20, 2008 12:16 pm

Dark_Archon_ pisze:
Znacie może jakieś sposoby na otrzymanie możliwości teleportacji w akcjach move, swift, free? Chodzi mi głownie o efekt Dimension doora lub podobny. Sposoby inne niż manewry i quicken spelle/spell-like'i/moce psioniczne. Ile mógłby kosztować taki przedmiot (jeśli da się stworzyć)?
Zależy mnie na w miarę niskich kosztach (klasowych/pieniężnych).


Mystery o nazwie Flicker z Tome of Magic. Daje Ci przez ileś minut możliwość teleportacji jako immediate action. Alternatywna zdolność klasowa wizarda Abrupt Jaunt z PHBII (ograniczona ilość razy dziennie, teleportacja jako immediate action) - możesz ją zdobyć już na pierwszym poziomie.

Dark_Archon_ pisze:
Drugie pytanie. Czy możliwe jest odzyskiwanie użytych spell-like'ów inaczej niż przez odpoczynek?


Sądzę, że nie ma ogólnych zdolności tego rodzaju.
 
Awatar użytkownika
Zychu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1235
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 2:50 pm

ndz gru 28, 2008 5:36 pm

Proste pytanie, na pewno już się pojawiło - czy druid i kapłan otrzymują szansę niepowodzenia czaru jeśli noszą zbroję?
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

ndz gru 28, 2008 5:40 pm

Nie, gdyż jest to szansa niepowodzenia czarów WTAJEMNICZEŃ, a oni rzucają czary objawień.
 
Awatar użytkownika
Zychu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1235
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 2:50 pm

pn gru 29, 2008 5:33 pm

Gdzie można znaleźć efekty jakimi można zaklinać amulety, pierścienie, rękawice, buty i hełmy? Mamy piękne wielkie tabele ukazujące miliard sposobów zaklinania pancerzy jako takich(a nie osobno rękawic albo hełmów), broni i tarcz, zaś amulety, rękawice, buty, hełmy i pierścienie są rozpisane jako konkretne artefakty, są gdzieś tabele efektów magicznych jakie można zaaplikować do wyżej wymienionych przedmiotów? Podobnie ma się rzecz z płaczami, koronami, koszulami etc. itd. wszystkie misc itemy :razz:
EDIT. W magii Fearunu w tabeli efektów magicznych dla broni jest moc "Zamach" jednak nie jest nigdzie opisana, gdzie mogę znaleźć jej opis?(chociażby po angielsku)
EDIT2. Dalsze pytania:
-Rękawica Furii opisana na 165 stronie Magii Faerunu jest pojedyncza. Czy mogę założyć na drugą rękę drugą taką samą?
-Czy karawasze, buty, hełmy, rękawice dodają premię do KP jeśli mają premię z usprawnienia?
-Czy stworzenie cudownego przedmiotu zawsze tworzy taki sam przedmiot, czy można go użyć w celu zaklinania już istniejącego? Np. zamiast tworzyć nowe karawasze bierzemy nasze stare płytowe i zaklinamy je mocą dajmy na to Karawaszy Pancerza. Chodzi tutaj o to, żeby to pasowało do zestawu, bo przyzwiemy skórzane rękawice siły i założymy je do zbroi płytowej :razz: Aczkolwiek płyty pancerza umieszcza się na skórze, więc można po prostu odłączyć metalowe płyty pancerza i przynitować je na nowo do tych cudownych rękawic :wink:
Albo chociaż czy mag/kapłan który tworzy przedmiot może nadać mu dowolny wygląd, czy jest to sztywnie ustalone w opisie przedmiotu? Np. zamiast rękawicy ćwiekowanej która jest w opisie mag tworzy rękawicę płytową, mechanicznie nic się nie zmienia, jednak fabularnie lepiej to wygląda niż ekwipunek pozlepiany z różnych kawałków
 
Awatar użytkownika
Dravin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 164
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 12:06 am

wt gru 30, 2008 2:30 pm

Zbroje, tarcze i oręż to specyficzne magiczne przedmioty dla których stworzono takowe tabele ze zdolnościami specjalnymi, aby łatwiej i szybciej można było zrobić to co zwykle na sesjach Dedeka jest najpotrzebniejsze i dano nam w ten sposób narzędzie dzięki któremu możemy w szybki i prosty sposób wykreować taki przedmiot jaki będzie dostosowany do naszych potrzeb. Natomiast tworzenie własnych amuletów, pierścieni, rękawic, pasów i innych itemów jest nieco trudniejsze, ale za to rozbudowane :wink: W Przewodniku Mistrza Podziemi znajdziesz tabelę Obliczanie wartości przedmiotów magicznych w złocie, która znajduje się pod koniec rozdziału Przedmioty magiczne. Rozbudowana wersja tej tabeli znajduje się również w Księdze i Krwi. Na końcu wyżej wspomnianego rozdziału z PMP wspomniano też o dodawaniu nowych mocy do już umagicznionych przedmiotów. Z wykorzystaniem podanych tam informacji można kreować własne wersje magicznych itemów.
W magii Fearunu w tabeli efektów magicznych dla broni jest moc "Zamach" jednak nie jest nigdzie opisana, gdzie mogę znaleźć jej opis?

Jeśli się nie mylę, to zdolność Zamach jest opisana na następnej stronie pod nazwą Obalenie (która nie została wymieniona w tabeli ze specjalnymi mocami). W angielskiej wersji podręcznika ta moc nazywa się "sweeping".
Czy karawasze, buty, hełmy, rękawice dodają premię do KP jeśli mają premię z usprawnienia?

Nie. Nie można stworzyć czegoś takiego jak rękawice +1 itd. które dodawały by w takim wypadku premię do KP.

Co do ostatniego pytania, to jeśli nie wpłynie to na mechanikę to wygląd przedmiotu nie powinien w żaden sposób uniemożliwiać umagicznienia go tak jak innych przedmiotów tego typu. Np. spokojnie można obdarzyć wysokie wojskowe byty kryte płytą mocą pantofli pajęczej wspinaczki.
 
Awatar użytkownika
Zychu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1235
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 2:50 pm

śr gru 31, 2008 5:19 pm

Są gdzieś rozpisane artefakty dające redukcję obrażeń, poza zwykłą zbroją z adamantytu?
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

śr gru 31, 2008 6:13 pm

Zychu pisze:
Są gdzieś rozpisane artefakty dające redukcję obrażeń, poza zwykłą zbroją z adamantytu?


Dwarven Plate z DMG.

Istnieją też enhancements dla zbroi dające różne redukcje obrażeń: Invulnerability (DMG), Axeblock, Hammerblock, Spearblock (CW), Stonemeld (EbCS).
 
Awatar użytkownika
Zychu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1235
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 2:50 pm

czw sty 01, 2009 4:57 pm

Ile kosztowałby pierścień tarczy? Tzn. pierścień który na słowo rozkazu rzuca zaklęcie tarcza na posiadacza, 4 ładunki dziennie? To chyba dobry sposób na tanie i mocne zwiększenie KP :razz:
Jako, że będę berserkerem to można wtedy uruchomić tarczę i załączyć furię :wink: Bonus z tarczy bez tarczy, więc idealnie :)

EDIT. A nie wyjdzie czasem taniej zaklęcie pierścienia tarczą na stałe? Da się tak a koszt wynosi wtedy x2 ile kosztowałby normalny przedmiot bez czaru z ograniczeniem czasowym, czyli... 4000 sz, śmieszna kasa za 4 KP z tarczy na stałe :wink: Można też zakląć jakiś element zbroi tym, np. karawasz, bo pierścień nosi się cały czas zazwyczaj a ta tarcza jest chyba materialna w ograniczonym stopniu i mogą być z tego kfiatki, z karawaszem działałaby tylko wtedy gdy ma się na sobie pancerz.
Inna możliwość to zaopatrzyć się w zwoje z zaklęciami tarczy, jednak czy postać nie umiejąca rzucać czarów może go odczytać?
 
Awatar użytkownika
Dark_Archon_
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 692
Rejestracja: sob gru 29, 2007 2:29 pm

sob sty 03, 2009 2:18 pm

Pytanie o belt of battle
Czy zużywając 3 ładunki jednocześnie mogę wykonać akcję standardową i ruchu albo dwie akcje ruchu zamiast całorundowej?
 
Awatar użytkownika
Zychu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1235
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 2:50 pm

sob sty 03, 2009 6:43 pm

Czy premia do siły z magicznego przedmiotu i premia z czaru "siła byka" się kumulują?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

sob sty 03, 2009 7:05 pm

Jeśli jest to ten sam rodzaj premii to nie.
 
randomuser
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: śr sty 07, 2009 8:31 pm

śr sty 07, 2009 8:52 pm

Mam pytanie dotyczące edycji 3.0

Na jakich zasadach działa czar oziębły doytk?

W opisie jest "Może użyć tego ataku dotykowego raz na poziom". Rozumiem, że w takim razie 15 poziomowy czarodziej jest wstanie w jedej rundzie wyprowadzić 15 atakow dotykowych? :>
 
Awatar użytkownika
Voaraghamanthar
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 176
Rejestracja: wt gru 18, 2007 12:43 pm

śr sty 07, 2009 9:26 pm

randomuser pisze:
Rozumiem, że w takim razie 15 poziomowy czarodziej jest wstanie w jedej rundzie wyprowadzić 15 atakow dotykowych? :>


Hehe, to by było wtedy lepsze niż nie jeden czar z o wiele wyższego poziomu (przy zaledwie połowie trafień 7-8k6 obrażeń). Nie, znaczy to zaledwie tyle że może zadać 1k6 obrażen wykonując jeden atak w rundzie, ale nie wyczerpie to mocy tego czaru i będzie mógł ponownie zaatakować w następnej rundzie, w sumie wykonując ilość ataków równą swojemu poziomowi. Chyba że z jakichś wzgledów postanowi wcześniej rozproszyć moc czaru.
 
Awatar użytkownika
JaceBeleren
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 31
Rejestracja: pn lis 05, 2007 10:18 pm

pt sty 30, 2009 8:02 pm

Witam, mam pytanie, czy istnieje przedmiot lub czy da się taki stworzyć, który zapewni zarażonej likantropią osobie, pełną kontrolę nad kształtem + zapewni ekwipunkowi "wniknięcie w ciało" przy zmianie w postać zwierzęcą, aby uchronić go przed zniszczeniem. Interesuję mnie bowiem celowe zarażenie się likantropią i zmiana w tygrysołaka bądź w niedźwiedziołaka, jako alternatywna ścieżka rozwoju dla wojownika. :razz:

A jeżeli nie ma możliwości stworzenia takiego przedmiotu j.w. to może przedmiot który podnosi umiejętność kontrolowanie kształtu co równiez zapewni skuteczną kontrolę, np. jak Buty Elfów dają +10 do cichego poruszania, to tu broszka dająca +10 do kontrolowania kształtu. przy czym cena wstępnie nie wysoka. :help:

liczę na pomoc.
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

sob sty 31, 2009 12:11 pm

W 3.0:
[Premia do umiejętności]^2*20sz.
Tak więc +10 do kontrolowania kształtów to 2000sz, a +20 - 8000sz.

Zapinka zmiany kształtów (albo jakaś podobna nazwa) z podręcznika Władcy Dziczy - przyczepiasz ją do przedmiotu, a przy przemianie zawsze będzie się on "wtapiał" w twje ciało. Jego właściwości magiczne wciąż będą działać.
 
Awatar użytkownika
JaceBeleren
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 31
Rejestracja: pn lis 05, 2007 10:18 pm

sob sty 31, 2009 12:37 pm

Wielkie dzięki naprawdę, coś kojarzyłem z Władcy Dziczy, ale że kolega ma książkę, nie mogłem się upewnić. W takim razie, na drodze rozwoju mojej postaci stanie w przyszłości zarażenie się likantropią od tygrysołaka. xD

edit: jeszcze jedno pytanie.
Czy jeśli jako człowiek będę nosił pas ogrowej siły, lub jakiś przedmiot magiczny, to czy po zmianie w postać hybrydy nadal mogę ich używać?
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

ndz lut 01, 2009 12:01 pm

Tak. Pas dalej działa. Generalnie przedmioty magiczne dopasowują się do rozmiaru posiadacza. Bardzo rzadko się trafiają przedmioty, które mają stałą wielkość.

Pas jest magiczny, więc po zmianie w Hybrydę dostosuje się do twojej postaci, nadal będzie opinał Ci pas i dalej będzie działał. Podobnie magiczna zbroja dostosuje się do postaci. Są pewne wyjątki, ale jak nie zmienisz się w Galaretowaty Sześcian :D będzie dobrze. :D :D[/i]
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pt lut 06, 2009 11:37 pm

Na której stronie dmg (lub gdzie w srd) są zasady tworzenia custom items?
 
Awatar użytkownika
DantePD
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 25
Rejestracja: pt lut 20, 2009 7:59 pm

pt lut 20, 2009 8:09 pm

Witam.
Jako, że jestem początkujący w dnd to chciałbym się zapytać o przedmioty magiczne. Jeśli takie pytanie już padło to z góry przepraszam, a w wyszukiwarce nie wiedziałem za bardzo jak to wpisać i góry różnych tematów się pojawiły.
W zasadach przy magicznych broniach napisane jest(dnd 3.5):
"Dodatkowa kostka obrażeń: Z magiczny orężem związana jest czasem dodatkowa kostka obrażeń. W przeciwieństwie do innych modyfikatorów, w przypadku trafienia krytycznego tej kostki się nie mnoży"
Więc jakbyśmy mieli np. magiczny młot bojowy to zdawałby on 1k8 obrażeń i kolejne 1k8 obrażeń z racji tego, że jest magiczny. A jak jest z broniami które normalnie mają kilka kostek obrażeń? Miecz dwuręczny zadaje normalnie 2k6 obrażeń, a jak zostanie umagiczniony to będzie zadawał dodatkowo 1k6 czy 2k6 obrażeń? I jeszcze jedno pytanie. Jak mają się te dodatkowe kostki obrażeń do obrażeń dodawanych z mocy broni? Np. ile i jakich kostek obrażeń zadawałby magiczny miecz dwuręczny z mocą ognistość?
Z góry dziękuję za odpowiedź i wyrozumiałość.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości