Zrodzony z fantastyki

 
Desert.Eagle
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: pt lis 28, 2008 2:25 pm

Morrowind RPG.

pt lis 28, 2008 2:44 pm

Na początek zacznę od: Witam wszystkich forumowiczów!

Dobra przywitanie było wiec teraz konkrety :). Daaawno temu w czasach kiedy grywalismy z kolegą pierwsze sesje RPG, wpadlismy na pomysł stworzenia RPG w realiach gry komputerowej Morrowind (zapewne nie jeden z was już wpadł na ten pomysł, gdyż Morrowind jest raczej... dość popularny) .
Postanowiliśmy powrócić do naszego zamierzenia jednak stworzenie prawdziego systemu jest bardzo czasochłonne jesli by tworzyć go samemu dlatego apeluje o pomoc i czekam na JAKIEKOLWIEK odpowiedzi.

Dziękuje :)
 
Anonim_1

pt lis 28, 2008 11:13 pm

Desert.Eagle pisze:
Postanowiliśmy powrócić do naszego zamierzenia jednak stworzenie prawdziego systemu jest bardzo czasochłonne jesli by tworzyć go samemu


Desert.Eagle, nie, raczej nie znajdziesz tu ludzi, którzy napiszą za Ciebie setting. Pogooglaj za to, morrowindów jest chyba na Sieci pod dostatkiem.
 
Awatar użytkownika
Senril
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 117
Rejestracja: czw sie 23, 2007 8:51 pm

pt lis 28, 2008 11:37 pm

Niech się wypowiedzą ludzie który znają się na prawie. Czy robienie rpg autorskiego o jakiejś grze, z którego nie będzie korzystać się aby zbić pieniądze jest czy nie jest łamaniem praw autorskich jeśli tworzymy go bez zgody autora?
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

sob lis 29, 2008 2:07 am

Enc pisze:
Niech się wypowiedzą ludzie który znają się na prawie. Czy robienie rpg autorskiego o jakiejś grze, z którego nie będzie korzystać się aby zbić pieniądze jest czy nie jest łamaniem praw autorskich jeśli tworzymy go bez zgody autora?

Nie znam się na prawie, ale na podstawie wcześniejszych zapewnień informuję - tak długo jak mechanika jest własna lub OGL (Jak d20 ;) ) i produkt nie jest komercyjny - może. Podpada pod fair-use i fanfiction. Tak długo jak właścicielem praw autorskich nie jest White-Wolf* szanse na pozew dążą do zera :)

Przy okazji - nie chcesz przypadkiem osadzić swojego systemu w świecie The Elder Scrolls, a nie Morrowinda? Morrowind jest wyspą i kolonią Imperium w świecie The Elder Scrolls :)


*który groził pozwem skazanemu na porażkę projektowi gry post-apokaliptycznej tylko dlatego, że przypadkiem miał nazwę podobną do jednego z podręczników. Bo WoDowe trinity = Trójca Święta, a fanowskie Trinity = nazwa pierwszej bomby atomowej. Ech.
 
Hajdamaka

sob lis 29, 2008 2:33 am

Hezor pisze:


*który groził pozwem skazanemu na porażkę projektowi gry post-apokaliptycznej tylko dlatego, że przypadkiem miał nazwę podobną do jednego z podręczników. Bo WoDowe trinity = Trójca Święta, a fanowskie Trinity = nazwa pierwszej bomby atomowej. Ech.


Serio?? To ja juz calkowcie przestaje rozumiec prawa autorskie. A dlaczego WW nie pozwal np. Matrixa (wszak Trinity przewija sie przez wszystkie 3 czesci)?
 
Awatar użytkownika
Chavez
Dreamer
Dreamer
Posty: 3529
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 3:42 pm

sob lis 29, 2008 8:25 am

Hajdamaka pisze:
A dlaczego WW nie pozwal np. Matrixa

Bo Wachowscy maja wiecej kasy na prawnikow niz WW. Podejrzewam, ze oni maja wiecej kasy na papier do sracza niz WW obrotu :P

Desert.Eagle - znaczy co - chcesz zeby ktos dopisal mechanike do swiata czy przekonwertowal ta z cRPG na papier?
 
Anonim_1

sob lis 29, 2008 8:32 am

Hezor pisze:
Enc napisał:
Niech się wypowiedzą ludzie który znają się na prawie.

Enc tego nie napisał :papieros:
 
Awatar użytkownika
Squid
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 706
Rejestracja: wt maja 09, 2006 2:22 pm

sob lis 29, 2008 10:09 am

Kiedyś myślałem nad Morrowindem, ale nie trwało to długo. Generalnie świat jest taki sobie - ot, klasyczne fantasy, tylko parę nazw śmiesznych i ciekawe gatunki zwierząt na Morrowindzie. Żeby pograć w tych klimatach proponuję wziąć jakiś setting do DnD i zagrać w jakiejś mało znanej krainie - tam zwykle też wymyśla się ciekawe zwierzęta, obce kultury itp.

Jeśli chodzi o mechanikę, to można próbować przekonwertować z gry, ale roboty by było z tym co niemiara. Proponuję raczej grę na FATE, FUDGE, Savage Worlds... lub ostatecznie na DnD, jeśli nie przeszkadza wam tysiąc pięćset punktów wytrzymałości i ogólne ugamienie rozgrywki.
 
Awatar użytkownika
Senril
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 117
Rejestracja: czw sie 23, 2007 8:51 pm

sob lis 29, 2008 11:52 am

Dzięki za odpowiedź. Już sporo systemów miało powstać na podzastawie morrwinda. Ale żaden chyba w końcu nie wyszedł.
 
Desert.Eagle
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: pt lis 28, 2008 2:25 pm

sob lis 29, 2008 2:22 pm

A wiec chodziło mi raczej o pomoc przy opisywaniu poszczególnych części świata, wielkich rodów, kultury i wierzeń mieszkanców itd. Co do mechaniki zastanawialem się nad konwertacją tej z gry. Jak sądzicie czy moje założenia są do zrealizowania?

Hezor, chodzi mi o wyspę :)
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

sob lis 29, 2008 2:27 pm

Desert.Eagle pisze:
Co do mechaniki zastanawialem się nad konwertacją tej z gry.

Nie, ona absolutnie się nie nadaje do tabletopa. Póki komputer liczy za ciebie jest ok, ale jeśli ty miałbyś wykonywać obliczenia, to 1 walka 1 na 1 by trwała jakieś 2 godziny czasu rzeczywistego.

d20 jest darmowe i łatwo modowalne, Savage Worlds nie jest zbytnio poryte... Poszukaj, poszukaj.
 
Desert.Eagle
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: pt lis 28, 2008 2:25 pm

ndz lis 30, 2008 2:14 pm

Stwierdzilem że lepiej zająć się teraz opisem świata gdyż będzie taki sam niezależnie od mechaniki. Jest ktoś gotowy pomóc? :)
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

ndz lis 30, 2008 5:50 pm

Stwierdzilem że lepiej zająć się teraz opisem świata gdyż będzie taki sam niezależnie od mechaniki. Jest ktoś gotowy pomóc?

Zwykle jeżeli najpierw dasz coś od siebie, to będzie łatwiej ze znalezieniem pomocy. Jeżeli chcesz żeby ktoś za ciebie odwalił robotę, to może być ciężko :)
 
Desert.Eagle
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: pt lis 28, 2008 2:25 pm

pn gru 01, 2008 11:21 am

Dobra juz zabieram się do roboty :) ale odpowiedzcie mi tylko na to jedno pytanie: Od czego zacząć? :)
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

pn gru 01, 2008 12:42 pm

Desert.Eagle pisze:
Dobra juz zabieram się do roboty Smile ale odpowiedzcie mi tylko na to jedno pytanie: Od czego zacząć? Smile

Najlepiej od przeczytania serii artykułów Enca - Światotworzenie :)
 
Awatar użytkownika
silvanis
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 112
Rejestracja: śr mar 12, 2008 8:34 am

sob sty 03, 2009 12:34 pm

Na początek proponuje Ustawę o Prawach Autorskich, żeby rozwiać wątpliwości.

Poza tym obowiązuje cie prawo tego kraju i WW może ci skoczyć. Łamiesz międzynarodowe tylko wtedy, gdy używasz nazw własnych wymyślonych, nie opierających się na językach greki, łaciny czy tez innego języka. Za Trinity nikt nikogo nie może wsadzić bo jest pochodzenia łacińskiego.

Co do samej gry - koncepcja morrowinda jest niezła - ale na komputerze. Nie jestem przekonany czy ma potencjał na książkowego RPG. Ja grałem we wszystkie części i czegoś mi brakuje - jeśli by przelewać to na papier.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości