Witam!
Przyznaję, że nie jest to produkcja wyjątkowo ambitna, ale brakowało mi czegoś takiego dla rasy guardinali do tego stopnia, że nie mogłem się powstrzymać.
LIZARDAL
Malutki przybysz (dobry, guardinal, pozaplanarny)
Kostka Wytrzymałości: 1k8 (4 pw)
Inicjatywa: +5
Szybkość: 3 m (2 pola), latanie 15 m (doskonała) (10 pól)
Klasa Pancerza: 17 (+2 rozmiar, +5 Zr), dotyk 17 , nieprzygotowany 12
Bazowy atak/zwarcie: +1/-10
Atak: pazury +8 wręcz (1k2-3) lub promień świetlny +8 dotykowy dystansowy (1k4)
Całkowity atak: 2 pazury +8 wręcz (1k2-3) lub promień +8 dotykowy dystansowy (1k4)
Przestrzeń/zasięg: 75 cm/0 cm
Specjalne ataki: —
Specjalne cechy: nakładanie rąk, niepodatność na elektryczność i petryfikację, odporność na dźwięk 10 i zimno 10, redukcja obrażeń 5/zło lub srebro, rozmawianie ze zwierzętami, różne kształty, widzenie w ciemnościach 18 m, widzenie w słabym świetle
Rzuty obronne: Wytr +1 (+5 na trucizny), Ref +6, Wola +2
Atrybuty: S 5, Zr 20, Bd 10, Int 7, Rzt 11, Cha 10
Umiejętności: Ciche poruszanie się +13, Koncentracja +4, Nasłuchiwanie +4, Skakanie +13, Spostrzegawczość +4, Ukrywanie się +9, Wspinaczka +13, Zachowanie równowagi +13
Atuty: Finezja w broni (pazury)
Środowisko: Błogosławione Pola Elizjum
Występowanie: pojedynczo, para lub oddział (3–5)
Skala Wyzwania: 3
Skarb: żaden
Charakter: zawsze neutralny dobry
Rozwój: —
Dostosowanie poziomu: —
Lizardal przypomina niewielkich rozmiarów jaszczuroludzia lub troglodytę, ale bije od niego nieziemskie piękno typowe dla niebian. Typowy lizardal ma ok. 30cm wzrostu oraz ogon dł. 15cm i waży przy tym 2kg.
Lizardale mówią wspólnym, niebiańskim, piekielnym i smoczym, choć mogą się też porozumieć z niemal każdym stworzeniem, a to z racji zdolności rozmawianie ze zwierzętami.
Walka
Na potrzeby przebijania redukcji obrażeń broń naturalną lizardala oraz każdy dzierżony przez niego oręż traktuje się jak broń o dobrym charakterze.
Nakładanie rąk (zn): jak właściwość klasowa paladyna, z taką jednakże różnicą, iż lizardal może wyleczyć tyle obrażeń, ile maksymalnie posiada normalnych punktów wytrzymałości.
Rozmawianie ze zwierzętami (zn): ta zdolność działa jak zaklęcie rozmawianie ze zwierzętami (poziom czarującego = 3), ale trzeba na nią poświęcić darmową akcję i nie wymaga dźwięków.
Promień świetlny (zw): lizardal w formie kuli światła może strzelać świetlnymi promieniami na zasięg 9 metrów. Ten atak przebija redukcję obrażeń każdego typu.
Zdolności czaropodobne: na życzenie – wykrycie trucizny, tańczące światła, widmowy odgłos. Poziom czarujacego = 3.
Różne kształty (zn): lizardal może w standardowej akcji zmieniać swe kształty pomiędzy formą naturalną a kulą światła. W pierwszej z wymienionych form nie ma prawa latać ani używać promienia świetlnego. Może natomiast wykorzystywać, nakładanie rak, a także wykonywać fizyczne ataki. Z kolei w drugiej ze wspomnianych form ma prawo atakować promieniem świetlnym, a także używać zdolności czaropodobnych. Kula jest niemal bezcielesna i lizardal w tej postaci nie ma wartości Siły.
Istota może pozostać w danej formie dopóki nie przybierze nowej, czyli dowolnie długo. Przemiany nie można rozproszyć. Po śmierci lizardal nie powraca też do jakiejś szczególnej postaci. Natomiast czar widzenie prawdy ujawnia obecność obu form.
Umiejętności: lizardal posiada premię rasową +8 do testów Skakania i Zachowania równowagi. Ma także premię rasową +8 do testów Wspinaczki i zawsze ma prawo wziąć 10 w testach tejże umiejętności, nawet jeśli coś ją rozprasza lub jej zagraża. Ponadto w testach Skakania i Wspinaczki stosuje modyfikator ze Zręczności zamiast modyfikatora z Siły.
Doskonalszy chowaniec;: Postać, która chce uczynić lizardala swoim chowańcem musi posiadać:
atut: Doskonalszy chowaniec, 7. poziom klasy rzucającej czary wtajemniczeń, podtyp: Dobry.