Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Darkmo
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 80
Rejestracja: pn sie 06, 2007 4:18 pm

Lizardal

ndz gru 21, 2008 4:34 pm

Witam!
Przyznaję, że nie jest to produkcja wyjątkowo ambitna, ale brakowało mi czegoś takiego dla rasy guardinali do tego stopnia, że nie mogłem się powstrzymać.

LIZARDAL
Malutki przybysz (dobry, guardinal, pozaplanarny)

Kostka Wytrzymałości: 1k8 (4 pw)
Inicjatywa: +5
Szybkość: 3 m (2 pola), latanie 15 m (doskonała) (10 pól)
Klasa Pancerza: 17 (+2 rozmiar, +5 Zr), dotyk 17 , nieprzygotowany 12
Bazowy atak/zwarcie: +1/-10
Atak: pazury +8 wręcz (1k2-3) lub promień świetlny +8 dotykowy dystansowy (1k4)
Całkowity atak: 2 pazury +8 wręcz (1k2-3) lub promień +8 dotykowy dystansowy (1k4)
Przestrzeń/zasięg: 75 cm/0 cm
Specjalne ataki:
Specjalne cechy: nakładanie rąk, niepodatność na elektryczność i petryfikację, odporność na dźwięk 10 i zimno 10, redukcja obrażeń 5/zło lub srebro, rozmawianie ze zwierzętami, różne kształty, widzenie w ciemnościach 18 m, widzenie w słabym świetle
Rzuty obronne: Wytr +1 (+5 na trucizny), Ref +6, Wola +2
Atrybuty: S 5, Zr 20, Bd 10, Int 7, Rzt 11, Cha 10
Umiejętności: Ciche poruszanie się +13, Koncentracja +4, Nasłuchiwanie +4, Skakanie +13, Spostrzegawczość +4, Ukrywanie się +9, Wspinaczka +13, Zachowanie równowagi +13
Atuty: Finezja w broni (pazury)
Środowisko: Błogosławione Pola Elizjum
Występowanie: pojedynczo, para lub oddział (3–5)
Skala Wyzwania: 3
Skarb: żaden
Charakter: zawsze neutralny dobry
Rozwój:
Dostosowanie poziomu:

Lizardal przypomina niewielkich rozmiarów jaszczuroludzia lub troglodytę, ale bije od niego nieziemskie piękno typowe dla niebian. Typowy lizardal ma ok. 30cm wzrostu oraz ogon dł. 15cm i waży przy tym 2kg.
Lizardale mówią wspólnym, niebiańskim, piekielnym i smoczym, choć mogą się też porozumieć z niemal każdym stworzeniem, a to z racji zdolności rozmawianie ze zwierzętami.

Walka
Na potrzeby przebijania redukcji obrażeń broń naturalną lizardala oraz każdy dzierżony przez niego oręż traktuje się jak broń o dobrym charakterze.
Nakładanie rąk (zn): jak właściwość klasowa paladyna, z taką jednakże różnicą, iż lizardal może wyleczyć tyle obrażeń, ile maksymalnie posiada normalnych punktów wytrzymałości.
Rozmawianie ze zwierzętami (zn): ta zdolność działa jak zaklęcie rozmawianie ze zwierzętami (poziom czarującego = 3), ale trzeba na nią poświęcić darmową akcję i nie wymaga dźwięków.
Promień świetlny (zw): lizardal w formie kuli światła może strzelać świetlnymi promieniami na zasięg 9 metrów. Ten atak przebija redukcję obrażeń każdego typu.
Zdolności czaropodobne: na życzenie – wykrycie trucizny, tańczące światła, widmowy odgłos. Poziom czarujacego = 3.
Różne kształty (zn): lizardal może w standardowej akcji zmieniać swe kształty pomiędzy formą naturalną a kulą światła. W pierwszej z wymienionych form nie ma prawa latać ani używać promienia świetlnego. Może natomiast wykorzystywać, nakładanie rak, a także wykonywać fizyczne ataki. Z kolei w drugiej ze wspomnianych form ma prawo atakować promieniem świetlnym, a także używać zdolności czaropodobnych. Kula jest niemal bezcielesna i lizardal w tej postaci nie ma wartości Siły.
Istota może pozostać w danej formie dopóki nie przybierze nowej, czyli dowolnie długo. Przemiany nie można rozproszyć. Po śmierci lizardal nie powraca też do jakiejś szczególnej postaci. Natomiast czar widzenie prawdy ujawnia obecność obu form.
Umiejętności: lizardal posiada premię rasową +8 do testów Skakania i Zachowania równowagi. Ma także premię rasową +8 do testów Wspinaczki i zawsze ma prawo wziąć 10 w testach tejże umiejętności, nawet jeśli coś ją rozprasza lub jej zagraża. Ponadto w testach Skakania i Wspinaczki stosuje modyfikator ze Zręczności zamiast modyfikatora z Siły.

Doskonalszy chowaniec;: Postać, która chce uczynić lizardala swoim chowańcem musi posiadać:
atut: Doskonalszy chowaniec, 7. poziom klasy rzucającej czary wtajemniczeń, podtyp: Dobry.
Ostatnio zmieniony ndz sty 04, 2009 2:17 pm przez Darkmo, łącznie zmieniany 2 razy.
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

ndz gru 21, 2008 4:39 pm

Ciekawy potworek, co prawda guardinal, ale jednak coś wnoszący do zbioru potworków.

Ale kilka uwag:
- Dałbym temu stworowi co najmniej SW 3. O ile mi wiadomo, niepodatności, redukcje wspomniane i ten promień nie są takie słabe, jak mogłoby się to wydawać... ;) do tego latanie (doskonałe) 15 m...
- Inicjatywę podajemyy "+" albo "-"

A tak - całkiem ciekawy stwór.
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

Re: Lizardal

ndz sty 04, 2009 11:30 am

Darkmo pisze:
Klasa Pancerza: 17 (+2 rozmiar, +5 Zr), dotyk 17 , nieprzygotowany 12


Ani +1 z naturalnego nie ma?

Atak: pazury +8 wręcz (1k2-3) lub promień +8 dotykowy dystansowy (1k4)


Promień, czego?

Lizardal przypomina niewielkich rozmiarów jaszczuroludzia lub troglodytę


To trochę niebezpieczne porównania, bo troglodyta i jaszczuroludź nie są wcale tak podobni, jakby się przypatrzeć na rysunki choćby z księgi potworów.

Lizardale mówią niebiańskim, piekielnym i smoczym, choć mogą się też porozumieć z niemal każdym stworzeniem, a to z racji zdolności rozmawianie ze zwierzętami.


Proponuję smoczy język zamienić na wspólny.

Nakładanie rąk (zn): jak właściwość klasowa paladyna, z taką jednakże różnicą, iż lizardal może wyleczyć tyle obrażeń, ile maksymalnie posiada normalnych punktów wytrzymałości.


Rozmawianie ze zwierzętami (zn): ta zdolność działa jak zaklęcie rozmawianie ze zwierzętami (poziom czarującego = 3), ale trzeba na nią poświęcić darmową akcję i nie wymaga dźwięków.


Znaczy się komponentów werbalnych?

Promień świetlny (zw): lizardal w formie kuli może strzelać świetlnymi promieniami na zasięg 9 metrów. Ten atak przebija redukcję obrażeń każdego typu.


W formie kuli? Znaczy się, on jest w formie, kuli, czy promień? Ale wtedy byłby to pocisk a nie promień.

Różne kształty (zn): lizardal może w standardowej akcji zmieniać swe kształty pomiędzy postacią humanoidalną (czy to dobre określenie?) a kulą.


Może pomiędzy swoją naturalną formą a... bla bla itd.

Kula jest niemal bezcielesna i lizardal w tej postaci nie ma wartości Siły.


Możesz opisać, jak to wygląda? Bo wyobrażam sobie małą jaszczurkę, którą ktoś nadmuchał i wygląda jakby połknęła balon...



Podsumowując mamy do czynienia z rasą skąpo opisaną. Wszystko można rozwinąć odpowiednio. Nie będę nic więcej pisał, do póki autor nie ustosunkuje się do moich uwag :) Pozdrawiam.
 
Awatar użytkownika
Darkmo
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 80
Rejestracja: pn sie 06, 2007 4:18 pm

ndz sty 04, 2009 2:17 pm

1. Uznałem, że jest za mały, żeby bawić się w naturalny pancerz.
2. Światła. Już dopisałem.
3. Coś w tym jest (patrz jeszcze punkt 9).
4. A czy jest jakiś inny powód oprócz porozumiewania się z BG? Chociaż jak się zastanowić... Pasuje do koncepcji doskonalszego chowańca (parz punk 10). Ale czemu zamienić, a nie dodać kolejny?
5.
Rozmawianie ze zwierzętami (zn): ta zdolność działa jak zaklęcie rozmawianie ze zwierzętami (poziom czarującego = 3), ale trzeba na nią poświęcić darmową akcję i nie wymaga dźwięków.

Jest to prawie dosłowny cytat z Księgi Potworów, bo mam 3 zamiast 8 (i nawet nie pamiętam dlaczego). Zdolność wspólna dla wszystkich Guardinali.
6. Oczywiście, że stworzenie. Gdyby to dotyczyło promieni, to wyrażenie "w formie kuli" byłoby dalej o kilka słów. :wink:
7. Dobry pomysł, thx.
8. Myślę, że jak już wcześniej dopisałem, że to kula światła, to tu sobie odpuszczę. Swoją drogą, takie samo-nadmuchanie musiałoby zabawnie wyglądać :lol:.
9. Nad opisem jeszcze pomyślę i wkrótce (znając swoje lenistwo zajmie mi to miesiąc :razz:) powinienem go poprawić.
10. Dodałem informację dotyczącą czynienia lizardala swoim chowańcem.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość