Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Vincent Valentine
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 191
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:30 am

Drowi zabójca z dwoma katarami

sob gru 27, 2008 8:32 am

W skrócie:
-nie zależy mi na maksymalnym przepakowaniu
-ważne żeby było klimatycznie
-coś jednak tymi katarami robić musi
-broń Boże nie może być łamany z żadnym klasycznym spellcasterem
-wolałbym bez Telflammar Shadowlorda
-manewry omijamy szerokim łukiem :)

8, 10, 10, 14, 15, 18
Rasa: koniecznie drow (z wykorzystaniem LA Buyoff)
Broń: dwa katary - koniecznie

-Myślałem nad wzięciem kilku poziomów woja - dla specjalizacji itd.
-Pozycją obowiązkową będzie oczywiście Assasin - najlepiej cały.
-Ukrywanie się na widoku również jest pociągające :P
-Bez jakiegoś wielkiego kombinowania.
-Główny problem polega na rozłożeniu atutów

Z góry dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony sob gru 27, 2008 9:18 pm przez Vincent Valentine, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

sob gru 27, 2008 10:21 am

Katarami?
Ten twój drow musi być wiecznie chory :wink: Chyba że masz na myśli jap. broń katanę. W D&D jest to mistrzowski miecz półtoraręczny.
Ciekawe czy da się zrobić wobec tego mistrzowski mistrzowski miecz (mistrzowską katanę)?
Rozłożenie atutów zależy od tego na ile poziomów ma to być postać. 10? 15? 5 raczej nie bo nawet assasina nie dostanie.
 
Anonim_1

sob gru 27, 2008 10:32 am

Zireael, ładnie zaszydziłeś sam z siebie. Katar to rodzaj sztyletu, broń bardzo mocno promowana w 4e. :papieros:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Katar_(bro%C5%84)
http://www.columbia.edu/itc/mealac/prit ... /katar.jpg
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2089
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

sob gru 27, 2008 11:46 am

Hehehe

Drow zabójca z katarami i wiecznym katarem (może z uczulenia na kurz), masakra. :D:D:D

Vincent Valentine
Po co woj do assasina, może lepiej tropiciel lub mnich. Zabójcy to raczej postacie zakładjaće 1-2 rundy walki.

PS.
Czyżby coś sie stało Amanu?
 
Awatar użytkownika
Vincent Valentine
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 191
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:30 am

sob gru 27, 2008 7:51 pm

Namrasit pisze:
Po co woj do assasina, może lepiej tropiciel lub mnich. Zabójcy to raczej postacie zakładjaće 1-2 rundy walki.

Wojownik dla specjalizacji jak już mówiłem. Aczkolwiek mnich też może być, jeśli coś fajnego wykminisz.
Namrasit pisze:
PS.
Czyżby coś sie stało Amanu?

Amanu żyje i ma się dobrze. Znaczy żył jeszcze jak skończyliśmy kampanię :P Teraz siedzi w folijce w moim segregatorze i odpoczywa szykując się do następnej kampanii, tym razem mojej, w której będzie NPC.

Zireael pisze:
Ciekawe czy da się zrobić wobec tego mistrzowski mistrzowski miecz (mistrzowską katanę)?

Na moje oko nie, bo katana już jest mistrzowsko wykonana z założenia, więc ciężko by było.
Zireael pisze:
Rozłożenie atutów zależy od tego na ile poziomów ma to być postać. 10? 15? 5 raczej nie bo nawet assasina nie dostanie.

Scenariusz zakłada w przyszłości grę nawet na poziomach epickich.

A katar to, jak powiedział Enc to rzeczywiście rodzaj sztyletu. Dokładnie sztylet do pchnięć, wywodzący się bodajże z terenów Indii.

Ma ktoś jakieś pomysły na taką postać?
 
Altaris
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1175
Rejestracja: ndz paź 05, 2008 4:24 pm

sob gru 27, 2008 8:41 pm

Możesz zacząć od tropiciela, wziąć styl walki na dwie bronie, na 6-ym poziomie już bierzesz assasina i pakujesz ile chcesz, ew. czekasz do 7-go, żeby mieć 2-gi poziom stylu walki. Skoro macie wejść na epiki, to zaczepienie o woja tak do 4 poziomów ci nie zaszkodzi, a jak chcesz to idź i do 12 dla większej specjalizacji.
Z atutów obowiązkowo Ulubiona Broń, Finezja w broni, co do reszty, to zależy czy chcesz podpakować go bardziej ofensywnie czy defensywnie i ile weźmiesz lvli w woju (ach atuty premiowe :D ), ale PT krytyczne czy czy Doskonalsza finta, też mogą się przydać.
 
Awatar użytkownika
Vincent Valentine
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 191
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:30 am

sob gru 27, 2008 8:51 pm

7 poziomów Tropiciela, 12 Wojownika... Niewiele miejsca zostanie na tego zabójcę... Podstawą myślałem, że będzie tu łotrzyk.
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

sob gru 27, 2008 8:51 pm

Prestizówka Invisible Blade z Complate Warriora - specjalista w walce sztyletami. Twórca tej prestiżówki zamieścił jej zmodyfikowaną (bo dłuższą o 5 poziomów) wersję na swojej stronie domowej, TUTAJ.
 
Altaris
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1175
Rejestracja: ndz paź 05, 2008 4:24 pm

sob gru 27, 2008 9:02 pm

Ja to już do epika rozciągnąłem. Co do tropiciela, chodziło mi o to, że dopiero na 7-ym poziomie bierzesz assasina, a nie 7 poziomów tropiciela. Jeśli wolisz łotrzyka, proszę bardzo, ale trzeba będzie atuty na walkę dwiema brońmi poświęcić czego chyba lepiej uniknąć jeśli można, żeby zadbać o inne aspekty.
O i jeszcze na którym poziomie startujesz (po odjęciu +2 za drowa oczywiście)?
 
Awatar użytkownika
Vincent Valentine
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 191
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:30 am

sob gru 27, 2008 9:15 pm

Startuję na 5. poziomie. Mówiąc "epickie" miałem na myśli kilka ponad 20. Twój tok rozumowania natomiast zakłada chyba znacznie wyższe. Narazie za bardzo mi nie pomogłeś. Skupienie na broni (ed. 3.5 kolego) i finezja w broni to tak oczywiste atuty, że nie musisz o nich przypominać.
Zapewne zaraz zaczniesz mówić, że nie powiedziałem, którą edycję wykorzystuję, jednak gdyby to była ed. 3.0, nie wspominałbym nawet o Shadowlordzie. Dlatego pozdrawiam i czekam na konkrety.

Proponuję porzucić ton wyższości. Sam nie domyśliłbym się o którą edycję chodzi.
Malaggar.


Przepraszam, postaram się nieco złagodzić ton moich wypowiedzi.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2089
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

sob gru 27, 2008 10:02 pm

Hmm od 5, Na poczatek więc moze łotrzyk (ze swoimi 8 do umiejejek).
Łotrzyk 1/tropiciel 2 tak na start. I sie zastanowić czy naprawdę warto łamać się z wojem na 4 poziomy, dla głupiego +2 do obrażeń :P (no dla atutów może watro ale to wystarczą 2 poziomy). Potem łotrzyka i tropiciela rozwijać do czasu mozliwości zostania assasinem.
Taka luźna koncepcja. Z atutów później na pewno wyciszenie czaru, poprawiona inicjatywa, zogniskowanie w tym katarze, coś co pozwala wyprowadzać ukradki nie tylko w rundzie zaskoczenia.

Broń
Dwa katary +1 ranienia, ogólnie ranienie w 3.5 + ukradkowy atak to niezłe połaczenie.
 
Awatar użytkownika
Vincent Valentine
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 191
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:30 am

ndz gru 28, 2008 1:29 am

Coś co pozwala wyprowadzać ukradki nie tylko w rundzie zaskoczenia, czylli? Ale po co potem ciągnąć tego tropiciela? Tylko 2 poziomy chyba wystarczą. Może Łotrzyk 1/Tropiciel 2/ Wojownik 2 i wtedy Assasin i mamy dodatkowe atuty. Ale co potem, po Assasinie? Tancerz Cieni czy coś takiego?
 
MSDG
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 151
Rejestracja: wt lut 20, 2007 7:00 pm

ndz gru 28, 2008 1:49 am

Zrobiłbym Rogue 3/ Shwashbuckler 3/ Ranger 2/ Duelist (lub Fighter) 2/ Assassin 10.

Mamy BAB +16, Sneak Attack +8k6 (dzięki Daring Outlaw), darmową finezję ze Shwashbucklera, tropienie i walkę 2 brońmi z Rangera. Dzięki Insightful strike możemy ładować w Int oszczędzając na sile (dodajemy bonus z Int do dmg).

Atuty: pozostałe 2 dla walki 2 brońmi, Daring Outlaw (C. Scoundrel) - łączymy poziomy w Rogue i Shwashbucklerze dla pewnych zdolności obu klas, oraz Telling Blow (PH2) - obrażenia ze Sneak Attack wchodzą nam przy krytykach.

Jeśli bierzemy Duelista: + uniki - ruchliwość - atak z doskoku.
Jeśli wzięliśmy Fightera: + Arcane strike (C. Warrior) - poświęcamy czary dla bonusu do ataku i dmg, wyszkolenie w walce, Deft Strike (C. Adventurer) - test zauważania pozwala nam zignorować premie z pancerza i n. pancerza celu, szybkie wyciąganie broni (niezbędne by walczyć 2 brońmi i czarować), Mobile Spellcasting (C. Adventurer) - możemy w 1 akcji poruszyć się i rzucić czar po udanym teście koncentracji.

Do broni warto dodać także ostrość.

Namrasit, z całym szacunkiem, ale dla mnie branie wyciszenia czaru dla skrytobójcy, który i tak rzuca ich tyle, co kot napłakał, to głupie marnowanie atutu i komórek.

Vincent Valentine po co Ci tancerz cieni skoro skrytobójca i tak ma ukrywanie na widoku?

Coś co pozwala wyprowadzać ukradki nie tylko w rundzie zaskoczenia, czylli?

Zawsze gdy cel traci premię ze zręczności do KP. Generalnie flankowanie i niewidzialność. Jest kilka innych, rzadszych przypadków, wszystkie opisano w pieśni i ciszy. No i atut Telling Blow.
Ostatnio zmieniony ndz gru 28, 2008 2:30 am przez MSDG, łącznie zmieniany 1 raz.
 
wybraniec
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 73
Rejestracja: pn lis 24, 2008 11:21 pm

ndz gru 28, 2008 2:24 am

Nie jest to może najładniejsza kombinacja, ale powinna być dość praktyczna:

Klasy: Rogue 3/ Swashbucker 3/ Fighter 2/Ranger 2/ Assasin 8/ Daggerspell mage 2
Parametry: BAB +16 SA +8k6 CL 9 (Assasin) RO +11 / +15/ +6
Poziomy Epickie: +1 Assasin (dla brakującego SA), Shadowdancer 10 (dużo zdolności unikalnych),

Problemem jest wieloklasowość, co możemy albo zignorować, nim dojdziemy do ostatnich poziomów i tak sie wyrówna, albo rozwijać się bardziej równomiernie, co z kolei prowadzi do opoźnień w zdobywaniu najfajniejszych atutów. Założyłem rozwój równomierny.

Do rozważenia: Jeden poziom maga specjalisty przywołań z wariantem bez chowańca da nam teleport na 3 metry raz dziennie, jeśli weźmiemy wariant mag awanturnik to dostajemy dodatkowy atut wojownika, mag ma dobre RO na Wolę i jest ulubioną klasą Drowów. Samych czarów nawet nie trzeba używać, choć atut Arcane Strike, może być dobrym wsparciem.

Alternatywa: Invisible Blade daje SA +1k6/2 poziomy i ma +1 BAB przy 4 punktach umiejętnościach. Natomiast nie oferuje tylu Atutów co Tropiciel/Wojownik

Atuty: Żelazna wola, Rapid Assault (+1k6 w pierwszej rundzie), Darling Outlaw (sumujemy poziomy SB i Rogue), Darkstalker, Combat Reflex, telling blow, walka dwoma bronmi (TW-Rend), ulepszenie krytyków.

EDIT: O widzę że nie tylko ja wpadłem na patent z DO, wariant z Duelistem jest dobry.
Właściwie coś w stylu: Rogue 4/Swashbucker 3/ Wizard 1/ Duelist 4/ Assasin 8 też może być dobre.

Co do Tancerza cienia, wydaje mi się, że Shadow Jump i inne sztuczki z cieniami to dobry wybór.
 
Awatar użytkownika
Vincent Valentine
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 191
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:30 am

ndz sty 04, 2009 3:43 pm

Jednak mała zmiana. Mianowicie Telflammar Shadowlord teraz jest mile widziany, wręcz wskazany. Czy jakis mały buildzik z nim?
 
Kapitan Psisko
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 27
Rejestracja: pt sie 10, 2007 10:39 pm

pn sty 19, 2009 11:48 pm

Do roli assassina myślę że ładnie wpasuje się klasa swordsage z Tome of Battle. Da postaci sporo miłych zdolności, jeśli skupisz się na ścieżce shadow hand. Manewry i postawy z tej ścieżki polegają na tworzeniu ciemności, znikaniu, stawaniu się insubstantial itp.
Poza tym swordsage daje jeden olbrzymi plus na poziomie metagrowym, masz więcej rozwiązań niż tylko atak/pełny atak. Każdy manewr jest jak "zaklęcie" dające spore możliwości taktyczne. Im więcej możliwości tym gra ciekawsza, poza tym mając jedynie sneaka niestety odkryjemy że na wyższych lewelach połowa wrogów będzie miała fortification lub będzie w inny sposób niepodatna na nasze ataki.
Edit: O teraz zobaczyłem że nie chcesz manewrów, hmm bardzo dziwne, polecałbym jednak się im przyjrzeć, to naprawdę najlepszy sposób żeby klasy meele nie były AŻ TAK nudne...
 
wybraniec
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 73
Rejestracja: pn lis 24, 2008 11:21 pm

wt sty 20, 2009 1:58 pm

Urban Ranger 2 / Drow Fighter 2 / Swashbucker 3 / Assasin 7 / Shadowlord 6 /

Z wariantów:
Ranger Trapfinder z Dungeonscape
Urban Ranger Voice of the City
Drow Fighter Hit and Run tactics

Atrybuty: Zr 18, Bud 15, Int 14, Cha 8, Rzt 10, S10

Teoretycznie można się pokusić na template Shadowwalker, ale... to nas wrzuci na BO LA+3, który jest już bardziej bolesny niż +2, a Assasin 7 daje nam 4 krąg i dimension door. Co wystarczy.

Wariant:
Zastanawiam się czy nie wymienić SB 2-3 na Assasina 8-9. Tracimy co prawda premię z int do obrażeń, ale zyskujemy więcej zaklęć z 4 kręgu, co też jest mocne.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości