Zrodzony z fantastyki

 
Kenryl
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 246
Rejestracja: pt sty 20, 2006 12:04 pm

Tajemnice

pn wrz 08, 2008 8:11 pm

Siemanko
Wiem wiem zaraz po przeczytaniu pewnie ktoś mnie zjedzie ale dobra mniejsza. Potrzebuję krótko zwięźle i na temat jakie są w MONIE tajemnice (fajnie by było jeszcze krótkie opisy co czym jest). Nie mam książki a potrzebuję wiedzieć tylko to, bo chcę tajemnice w innym systemie wykorzystać. Mógłbym niby do Empiku pójść i luknąć ale niestety od dłuższego czasu nie mogę dorwać podręcznika w żadnym, więc dlatego założyłem ten trochę dziwny i głupi temat.
Pozdrówka i sorka za zawracanie czterech liter
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

czw wrz 11, 2008 4:39 pm

Sposobem na zawężenie kręgu odbiorców.
Na poważnie. Po prostu każdy z graczy ma tajemnicę, czyli powód dla którego przegrał. Może to być zdrada, słabość, miłość, tchórzostwo. Gracz (oczywiście za wy… zgodą mg) może raz na sesję dostać trochę dodatkowych kostek, jeśli próbuje zapobiec sytuacji która przypomina mu jego tajemnicę.
PS, interpunkcja bratku!
 
Kenryl
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 246
Rejestracja: pt sty 20, 2006 12:04 pm

czw wrz 11, 2008 5:34 pm

Ehh z tą interpunkcją to leże niestety:P ale dzięki za info
 
Awatar użytkownika
Kumo
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 471
Rejestracja: pn maja 05, 2008 3:34 pm

czw wrz 11, 2008 5:47 pm

Może coś z 7th sea? Pamiętam, że był tam jakiś pirat-psychopata, napadający na statki w celu rabowania artefaktów starożytnej rasy i przy okazji mordujący wszystkich po drodze. I szukał artefaktów na zlecenie kogoś tam nieokreślonego.
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

czw wrz 11, 2008 6:32 pm

Może coś z 7th sea? Pamiętam, że był tam jakiś pirat-psychopata, napadający na statki w celu rabowania artefaktów starożytnej rasy i przy okazji mordujący wszystkich po drodze. I szukał artefaktów na zlecenie kogoś tam nieokreślonego.


Boże uchowaj, skąd oni się biorą...

Po pierwsze pytanie jest w złym temacie bo nie za bardzo chodzi ci o mechanikę, a o fabułę.

Mimo wszystko odpowiem.

Tajemnica w monastyrze to jedna z dwudziestu przyczyn, z powodu której Twój bohater nie jest już na szczycie kariery. Założeniem w Monastyru jest, że gramy szlachcicami po przejściach, którzy kiedyś byli wielcy lecz dziś odsunęli się w cień i zostali zapomniani. Tajemnica jest za razem sekretem jak i motywacją gracza do dalszego życia.
Np. Gracz jako tajemnicę wylosował/wybrał zdradę. Może to rozegrać na milion sposobów. Być może zdradził swoich przyjaciół w imię ideałów, może było na odwrót zdradził misje której się podjął ratując tym przyjaciół. Może nie miało to nic wspólnego z przyjaciółmi czy misją a w zdradę został po prostu wrobiony. Cokolwiek się nie stało odbiło się to na życiu bohatera przestał nagle być popularny powoli to wydarzenie stało się początkiem końca jego kariery. Mechanicznie tajemnica daje bohaterowi dodatkowe kości do testów jeżeli znów w życiu będzie starał się naprawić zło wyrządzone przez swoją zdradę lub będzie starał się powstrzymać kogoś od zdrady.
Kilka tajemnice to
Miłość, Zdrada, spisek, czy wojna

Opisów niestety nie wkleję bo jak stoi wyraźnie na pierwszej stronie
"Ta książka w całości ani w żadnej części nie może być kopiowana lub powielana w jakikolwiek sposób mechanicznie, chemicznie lub elektronicznie (...) "
 
Awatar użytkownika
faenrir
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 75
Rejestracja: czw lip 03, 2008 8:42 pm

czw wrz 11, 2008 8:43 pm

Jak dla mnie, tajemnice w Monastyrze to tylko pewne inspiracje. Choć określają one w sposób ogólny większość pomysłów, to gdyby gracz chciał coś zupełnie innego, niech sobie wymyśla. Tajemnice są ważne, ale wybieranie jednej z 20 może być ograniczające. Przecież wszystko można wymyślić samemu, to w końcu element historii postaci, ma być Twoja, a nie wymyślona przez Autorów, z całym szacunkiem.
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

czw wrz 11, 2008 9:10 pm

Nie tajemnica w monastyrze to, to co opisałem, bo Kenryl pytał o podręcznikową wersje tajemnicy.
To, że tajemnica może być tylko inspiracja to prawda, to że można z niej zrezygnować lub pozwolić na wymyślanie innych też prawda ale to wszystko to zasady domowe według podręcznika losuje się tajemnicę i już. Jeżeli tutaj w dziale mechanika rozmawiamy to tyle można powiedzieć o tajemnicach, jak będziemy rozmawiać o całej warstwie fabularnej to chętnie będę bronił tezy, że losowanie jest jednak równie fajne, jeżeli w pewnych wypadkach nie fajniejsze niż prawo do wyboru.
Jak przeniesiemy się do czystej gry to tam chętnie pogadam.
 
Awatar użytkownika
R@phael
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: czw cze 03, 2004 3:04 pm

wt sty 06, 2009 1:41 pm

Moi gracze zarzucili ciekawą propozycję, jako ze będą grać nowymi postaciami to zastanawiają się nad wspólną tajemnicą. Próbował już ktoś kiedyś coś podobnego?
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

wt sty 06, 2009 5:39 pm

U mnie to nawet ciekawie wyszło raz gracze grali rodzeństwem i mili wspólny sekret związany z ich rodziną chodziło tam chyba o spisek czy coś takiego. Polecam na prawdę bo nic tak nie jednoczy graczy jak wspólny sekret, który chowają przed światem.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości