Może coś z 7th sea? Pamiętam, że był tam jakiś pirat-psychopata, napadający na statki w celu rabowania artefaktów starożytnej rasy i przy okazji mordujący wszystkich po drodze. I szukał artefaktów na zlecenie kogoś tam nieokreślonego.
Boże uchowaj, skąd oni się biorą...
Po pierwsze pytanie jest w złym temacie bo nie za bardzo chodzi ci o mechanikę, a o fabułę.
Mimo wszystko odpowiem.
Tajemnica w monastyrze to jedna z dwudziestu przyczyn, z powodu której Twój bohater nie jest już na szczycie kariery. Założeniem w Monastyru jest, że gramy szlachcicami po przejściach, którzy kiedyś byli wielcy lecz dziś odsunęli się w cień i zostali zapomniani. Tajemnica jest za razem sekretem jak i motywacją gracza do dalszego życia.
Np. Gracz jako tajemnicę wylosował/wybrał zdradę. Może to rozegrać na milion sposobów. Być może zdradził swoich przyjaciół w imię ideałów, może było na odwrót zdradził misje której się podjął ratując tym przyjaciół. Może nie miało to nic wspólnego z przyjaciółmi czy misją a w zdradę został po prostu wrobiony. Cokolwiek się nie stało odbiło się to na życiu bohatera przestał nagle być popularny powoli to wydarzenie stało się początkiem końca jego kariery. Mechanicznie tajemnica daje bohaterowi dodatkowe kości do testów jeżeli znów w życiu będzie starał się naprawić zło wyrządzone przez swoją zdradę lub będzie starał się powstrzymać kogoś od zdrady.
Kilka tajemnice to
Miłość, Zdrada, spisek, czy wojna
Opisów niestety nie wkleję bo jak stoi wyraźnie na pierwszej stronie
"Ta książka w całości ani w żadnej części nie może być kopiowana lub powielana w jakikolwiek sposób mechanicznie, chemicznie lub elektronicznie (...) "