Zrodzony z fantastyki

 
Anonim_1

Nie lubię w "Nemezis"...

sob lis 03, 2007 5:04 pm

Witam!

Forum "Nemezis" rozrasta się w dość szybkim tempie, jednak pośród osób wypowiadających się większość to betatesterzy lub znajomi autorów. Niemniej, poszczególne tematy mają dość sporą "oglądalność". Jeśli jesteś osobą, która zapoznała się z materiałami dotyczącymi settingu i z konkretnych przyczyn uznałeś, że "Nemezis" nie jest rzeczą wartą uwagi (lub byłby, gdyby nie jakiś czynnik), napisz nam o tym. Feedback, nawet w postaci krytyki niekonstruktywnej, będzie dla nas bardzo cenny.
 
Awatar użytkownika
Cahir
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1276
Rejestracja: pt cze 06, 2003 8:31 am

sob lis 03, 2007 5:54 pm

Ok to ja więc zacznę od jednej rzeczy, która może nie tyle że mi się nie podoba, w pewnym sensie stanowi niejakie ograniczenie. Wynika to jak sądzę ze specyfiki świata, mimo to ponarzekam.

Otóż wiadomo, że nie będzie innych ras poza ludźmi (nie liczę Hordy). To jestem w stanie przełknąć i to bez stresu nawet. Gorzej jeśli chodzi o potwory. Otóż Horda to Horda i jaką by maszkarę nie wymyślić to wciąż będzie miała ten sam (lub podobny) cel. Oczywiście rozróżniamy tu nieinteligentne mięso armatnie i niemal genialne stworzenia, mimo to....to wciąż horda. Oczywiście każda planeta ma swoją faunę i florę, jakieś niebezpieczne gatunki zwierząt lub roślin, ale to jednak w większości mało inteligentne stwory. Brakuje mi jakichś inteligentnych stworzeń (niekoniecznie złych i chcących nas pożreć) które nie są hordą i mają własne, nie związane z nią cele. I nie chodzi mi tu o stworzenia, będące genetycznie zmienionymi ludźmi, tylko samoistne byty, jakiś inteligentny gatunek, zupełnie obco myślący od ludzi. Boję się, żeby cały bestiariusz nie był oparty na stworach Hordy.

No ale jest całkiem możliwe, że odniosłem złe wrażenie i pojawią się jakieś inteligentne stworzenia, powstałe na etapie naturalnej ewolucji, lub eksperymentów genetycznych tudzież praktyk kultystów.
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

sob lis 03, 2007 6:09 pm

Cahir - wydawało mi się, że Encu cały czas rozróżniał "Hordę" i "sługi innych bóstw". Horda ma być bezmyślna, złowroga, bluźniercza i plugawa - pozostali także niepojęci, szaleni i obdarzenie nieraz boskim sprytem :wink:. Czyli jednak nie będzie "tylko Hordy", ale i jacyś inni "obcy".

Przy tej okazji podobne pytanie: czy w Nemezis "obce rasy" wszystkie będą czymś na kształt "Ras Służebnych" z Zewu, czy może pojawią się także jakieś niezależne - choć niedostępne dla graczy - istoty?
 
Awatar użytkownika
Cahir
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1276
Rejestracja: pt cze 06, 2003 8:31 am

sob lis 03, 2007 6:22 pm

Dobra może nieco pomyliłem pojęcia. Chodzi mi m.in o jakieś potężne inteligentne istoty w stylu smoków, które mają własne cele i nie są związane z Hordą bądź nie służą żadnym bóstwom. Oczywiście smok to tylko przykład, nie chodzi mi żeby tworzyć kosmiczne smoki or sth :razz:

I właśnie o takie "obce rasy" jak pisze Zsu mi chodzi.

Mam nadzieję, że teraz się jaśniej wyraziłem :wink:
 
Anonim_1

sob lis 03, 2007 7:20 pm

Cahir pisze:
Chodzi mi m.in o jakieś potężne inteligentne istoty w stylu smoków, które mają własne cele i nie są związane z Hordą bądź nie służą żadnym bóstwom.

Kilka (lub kilkanaście) tysięcy lat, jakie minęły od momentu podboju Drogi Mlecznej dają ludziom naprawdę spore możliwości rozwoju - w tym rozwoju genetycznego. Czy rasę istot, które kiedyś były ludźmi, obecnie jednak przypominają ich tylko teoretycznie (kodem DNA i sposobem porozumiewania się), które mają własne cele, często inne, niż walka z bóstwami nazwiesz ludźmi, czy też "obcym gatunkiem"?

Stworzeń "myślących inaczej" wrzucać nie chcemy, ponieważ... ano właśnie - zachowywałyby się albo beznadziejnie głupio, albo zupełnie irracjonalnie, ewentualnie każde okazywałoby się geniuszem, którego nie sposób pokonać. Kazać Mistrzom Gry odgrywać istoty, które >myślą inaczej< nie zamierzamy.

Zsu-Et-Am pisze:
czy w Nemezis "obce rasy" wszystkie będą czymś na kształt "Ras Służebnych" z Zewu, czy może pojawią się także jakieś niezależne - choć niedostępne dla graczy - istoty?

Nie istnieją żadne istoty inteligentne, nie będące (w przeszłości lub teraz) ludźmi lub sługami bóstw. Sorry, ale nie wierzę w neutralne rasy, których nie obchodzi co się dzieje w galaktyce, obserwujące ze spokojem, jak Horda niszczy ich światy. Nie wierzę ponadto, że bóstwa zostawiłyby taki gatunek w spokoju.
 
Awatar użytkownika
Cahir
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1276
Rejestracja: pt cze 06, 2003 8:31 am

sob lis 03, 2007 7:32 pm

No ok teraz mam już rozjaśnione w głowie. Jak dla mnie szkoda, że rezygnujecie z takich istot, mam w takim razie nadzieje, że rasy powstałe w wyniku manipulacji genetycznych będą zróżnicowane. a nie stworzone na jedno kopyto. I chciałbym też, żeby stwory służące bóstwem też różniły się od siebie nie tylko wyglądem, ale i zachowaniem i celami jakie chcą osiągnąć.
 
Anonim_1

sob lis 03, 2007 7:44 pm

Cahir pisze:
mam w takim razie nadzieje, że rasy powstałe w wyniku manipulacji genetycznych będą zróżnicowane. a nie stworzone na jedno kopyto

Na tą chwilę rasę kreuje się poprzez dobór kilku z około sześćdziesięciu unikalnych cech (z których część pozwala wybrać określony atut, premię do umiejętności lub atrybutu, co dodatkowo mnoży liczbę dostępnych kombinacji). Wygląd oraz zachowanie zależy jedynie od gracza, więc teoretycznie mamy co najmniej kilkaset grywalnych kombinacji. Z systemu kreacji ras jestem niezwykle dumny - wydaje mi się, że to, co w przypadku innych settingów zajmuje dziesiątki stron, u nas zostało zamknięte - przynajmniej mechanicznie - w kilkudziesięciu tysiącach znaków.

Cahir pisze:
I chciałbym też, żeby stwory służące bóstwem też różniły się od siebie nie tylko wyglądem, ale i zachowaniem i celami jakie chcą osiągnąć.

Tutaj Twoje oczekiwania pokrywają się w 100% z naszymi planami - każda dodatkowa istota, jaką opiszemy nie będzie kalką poprzedniej (no, może poza kilkoma stworami Hordy, z tych, które opiszemy w podręczniku poświęconym Cor - MG muszą w końcu mieć swobodę wyboru :papieros:).
 
Awatar użytkownika
Cahir
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1276
Rejestracja: pt cze 06, 2003 8:31 am

sob lis 03, 2007 8:11 pm

ShadEnc pisze:
Na tą chwilę rasę kreuje się poprzez dobór kilku z około sześćdziesięciu unikalnych cech (z których część pozwala wybrać określony atut, premię do umiejętności lub atrybutu, co dodatkowo mnoży liczbę dostępnych kombinacji). Wygląd oraz zachowanie zależy jedynie od gracza, więc teoretycznie mamy co najmniej kilkaset grywalnych kombinacji. Z systemu kreacji ras jestem niezwykle dumny - wydaje mi się, że to, co w przypadku innych settingów zajmuje dziesiątki stron, u nas zostało zamknięte - przynajmniej mechanicznie - w kilkudziesięciu tysiącach znaków.


Hmm trochę mi to przypomina ludzi z cyklu "Wojny Rady" Johna Ringo, gdzie poprzez tysiącletnie bawienie się genetyką, większość ludzi nie przypominała już ludzi. Ale to może być ciekawe dosyć. Jak dobrze zrozumiałem nie będzie określonych "ras" ale losowy system doboru cech przypominający (oczywiście w poszerzonej formie) system losowania mutacji zwierzoludzi w Warhammerze? Możesz co nieco przybliżyć ten system kreacji, bom ciekaw?

ShadEnc pisze:
Tutaj Twoje oczekiwania pokrywają się w 100% z naszymi planami - każda dodatkowa istota, jaką opiszemy nie będzie kalką poprzedniej (no, może poza kilkoma stworami Hordy, z tych, które opiszemy w podręczniku poświęconym Cor - MG muszą w końcu mieć swobodę wyboru Papieros).


Trochę mnie uspokoiłeś :)

A to mam jeszcze pytanie. Czy eksperymenty genetyczne na zwierzętach są popularne i czy powszechne są zwierzątka domowe stworzone w wyniku manipulacji genetycznych. Jeśli tam to gdzie są najbardziej popularne i czy istnieją miejsca, gdzie będzie się można w takowe zaopatrzyć?
 
Anonim_1

sob lis 03, 2007 8:18 pm

Cahir pisze:
Możesz co nieco przybliżyć ten system kreacji, bom ciekaw?

System działa bardzo prosto. Gracz spogląda na listę zdolności, wybiera te, które mu odpowiadają (oczywiście jest to obłożone konkretnymi ograniczeniami), dopisuje sobie fabularny fluff i gotowe! Losowości tu oczywiście nie ma, jest za to kilka ras przygotowanych przez autorów podręcznika (a raczej autora).

Cahir pisze:
Czy eksperymenty genetyczne na zwierzętach są popularne i czy powszechne są zwierzątka domowe stworzone w wyniku manipulacji genetycznych.

To jest tak, jak z bronią palną w naszym świecie - niektórzy ją mają, niektórzy kombinują, by była skuteczna, prawo do posiadania posiadają nieliczni.
Oczywiście część posiada je nielegalnie.

Mechanicznie genetechnika jest poruszona w podstawce leciutko. Zajmę się nią dokładniej w swoim czasie (konkretnie, przy opisie Infinity).
 
Awatar użytkownika
Cahir
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1276
Rejestracja: pt cze 06, 2003 8:31 am

sob lis 03, 2007 8:35 pm

Znaczy z tą losowością to ja miałem na myśli szybkie określenie "rasy" przeciwnika w trakcie np. potyczki. Zdaje sobie sprawę, że gracz wybierze sobie wszystko sam :wink:
 
Anonim_1

sob lis 03, 2007 8:38 pm

Cahir pisze:
Znaczy z tą losowością to ja miałem na myśli szybkie określenie "rasy" przeciwnika w trakcie np. potyczki.

Tu też by było lepiej, by MG wybrał, zamiast losować. :)
 
Awatar użytkownika
Ivelio
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 228
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 7:45 pm

ndz lis 04, 2007 11:01 am

Ja mam dwie spore wątpliwości co to Nemezisa.. :
1.Kosmos jest bardzo BARDZO duży, więc przynajmniej w moim mniemaniu, brak innych ras niż ludzka i "plugawa" jest mało prawdopodobne. Żadnych cywilzacji sprzed kilkuset tysięcy lat? Milionów lat? I don't think so :P
2.Boje się że potęcjalnie odbiorcy mogą odebrać Nemezis jako takie 1000000% h'n's tak jak odebrali to moi gracze. Zresztą jak tu inaczej powiedzieć skoro walczy się z Hordą :P
 
Anonim_1

ndz lis 04, 2007 11:44 am

Ivelio pisze:
Żadnych cywilzacji sprzed kilkuset tysięcy lat?

Mroczne bóstwa tkwiły w uśpieniu przez miliony lat i, bądź co bądź, reprezentują pewną cywilizację.

Ivelio pisze:
Boje się że potęcjalnie odbiorcy mogą odebrać Nemezis jako takie 1000000% h'n's tak jak odebrali to moi gracze.

To nie tyle wina "Nemezis", co przygody wprowadzającej i mechaniki d20 - postrzeganej jako baza dla h'n's.
 
Awatar użytkownika
Ivelio
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 228
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 7:45 pm

ndz lis 04, 2007 2:06 pm

Mroczne bóstwa tkwiły w uśpieniu przez miliony lat i, bądź co bądź, reprezentują pewną cywilizację.

Ano też fakt. Tak wpadło mi do głowy że można by ściągnąć troche ze starcrafta zakładając, że Horde ktoś lub coś stworzył, tak jak Xel'Naga Zergów.

To nie tyle wina "Nemezis", co przygody wprowadzającej i mechaniki d20 - postrzeganej jako baza dla h'n's.

Ano i owszem. Zresztą wszystko zależy od gm'a :P
 
Anonim_1

ndz lis 04, 2007 2:22 pm

Ivelio pisze:
Tak wpadło mi do głowy że można by ściągnąć troche ze starcrafta

Nie, nie będziemy ściągać ze Starcrafta. :papieros:
Raz, że to brzydko i dwa, że to byłby plagiat, a nie inspiracja.
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

ndz lis 04, 2007 6:06 pm

Trzy, niby po co? Wątek raz wykorzystany może być fajny. Za drugim razem zaczyna nużyć.
 
Awatar użytkownika
Ivelio
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 228
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 7:45 pm

ndz lis 04, 2007 6:51 pm

No dobra dobra tylko rzuciłem pomysł :P
Ale dalej trzymam się swojego zdania że powinna istnieć jakaś inna rasa :P
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

ndz lis 04, 2007 7:55 pm

Dokańczając tytuł tematu:

... tego, że jeszcze nie wyszło :razz:
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

sob sty 10, 2009 10:43 pm

Tego, że wg zapowiedzi Enca nie będzie power armorów w podstawce ;-)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości