Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Zychu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1235
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 2:50 pm

pn sty 05, 2009 9:35 pm

Mam pytanie odnośnie tego w jaki sposób łotrzyk może odebrać przeciwnikowi bonus do KP względem niego(chodzi o możliwość wykonania podstępnego ataku), chodzi mi o czystego łotra bez prestiżówek, cóż on może zrobić?
Finta jest dobrym manewrem, który to umożliwi, ale może jest coś jeszcze?
 
Awatar użytkownika
Malaggar
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3222
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 3:36 pm

pn sty 05, 2009 9:39 pm

Czy do sneak attack nie wystarczy zaflankować przeciwnika?
Dalej - atak z zaskoczenia w 1 rundzie walki.
Atak będąc niewidzialnym z tego, co kojarzę.
 
Awatar użytkownika
Silva
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 8:02 pm

pn sty 05, 2009 9:40 pm

Przede wszystkim atak z flanki lub z zaskoczenia, ale nie podam ci jakichś niezwykłych sposobów bo rzadko grywam łotrzykiem.
 
Awatar użytkownika
Zychu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1235
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 2:50 pm

pn sty 05, 2009 9:40 pm

Wystarczy zaflankować, ale w pojedynkę trudno jest kogoś flankować :wink:
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

pn sty 05, 2009 10:01 pm

Zychu pisze:
Mam pytanie odnośnie tego w jaki sposób łotrzyk może odebrać przeciwnikowi bonus do KP względem niego(chodzi o możliwość wykonania podstępnego ataku), chodzi mi o czystego łotra bez prestiżówek, cóż on może zrobić?
Finta jest dobrym manewrem, który to umożliwi, ale może jest coś jeszcze?


Acrobatic Backstab (skill trick z Complete Scoundrel) - musisz zdać test tumble i przejść przez pole zajmowane przez przeciwnika, jeśli go potem zaatakujesz, to wróg jest traktowany jako flat-footed.

Jeśli Twój przeciwnik nie jest świadomy zagrożenia (jest oślepiony, nie widzi Twojej postaci), albo nie może zareagować na zagrożenie (jest ślepy, albo uczestniczy w grapple), taci bonus z Dexterity do AC.

Bardzo dużo manewrów z Tome of Battle sprawia, że przeciwnicy stają się flat-footed, na przykład Sapphire Nightmare Blade.
 
Awatar użytkownika
wsiour
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 152
Rejestracja: sob lip 19, 2008 12:48 pm

pn sty 05, 2009 10:21 pm

Można się skradać i BUM! w plecki. Do tego poprawiona inicjatywa (doskonalsza w 3.5) i mamy 2 rundy sneak ataku.
 
Awatar użytkownika
Black_crusader
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: pn sty 05, 2009 12:40 am

wt sty 06, 2009 5:37 pm

Ja mam kolejne pytanie co do podstępnego ataku Łotrzyka, mianowicie czy może on wykonać go za pomocą np. kuszy ręcznej, gdy przeciwnik jest nie przygotowany lub też nieświadomy jego obecności?
 
Awatar użytkownika
Matheous
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 91
Rejestracja: śr lip 11, 2007 6:23 pm

wt sty 06, 2009 5:45 pm

Sneak attack z odległości nie różni się niczym od tego wręcz, poza tym że nie ma jak flankować(afair), działa tylko z odległości *do* 9 metrów i chyba nie da się robić finty. Cholera, dużo tych różnic :P Tak więc, Black_crusader, owszem, może.

Najprostsze metody dania sobie okazji do Podstępnego ataku:
- flanka
- niewidzialność
- runda zaskoczenia / działanie w pierwszej rundzie walki przed danym przeciwnikiem
- atak z ukrycia
- finta

To są te podstawowe, dalej dochodzą wszystkie splatbooki, Complete'y, Tome'y etc ;)
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

wt sty 06, 2009 6:37 pm

Dodatkowo warto zauważyć, że wszystkie postacie które muszą balansować (np. na podłożu potraktowanym czarem grease) są flat-footed.
 
Awatar użytkownika
Silva
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 8:02 pm

śr sty 07, 2009 9:51 pm

Mam pytanie: czy jeżeli podejdziesz od tyłu do przeciwnika, a ten cię nie zobaczy, ani nie usłyszy, to czy dostajesz jakieś dodatkowe bonusy oprócz tego, że wróg będzie nieprzygotowany?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

śr sty 07, 2009 10:16 pm

Nie.
 
Awatar użytkownika
Zychu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1235
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 2:50 pm

czw sty 08, 2009 9:09 pm

Mam pytanie, może dosyć głupie ale nie znalazłem na nie odpowiedzi. W księdze potworów są stworki, które mają 2 ataki i taki na przykład mały szkielet ma Ataki 2 pazury +0 wręcz. Czy oba ataki wykonuje na +0 czy drugi atak z -5?
Tak samo niektóre potworki mają wiele rodzajów ataków np. smok, czy każdy kolejny może wykonać na pełnym bonusie i czy jeśli np. najpierw gryzie i ma obniżającą się premię do ataku, a potem uderza pazurami i premia znowu zaczyna się od maxa czy od tego co skończyło się na gryzieniu?
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

czw sty 08, 2009 9:32 pm

Zychu pisze:
Mam pytanie, może dosyć głupie ale nie znalazłem na nie odpowiedzi. W księdze potworów są stworki, które mają 2 ataki i taki na przykład mały szkielet ma Ataki 2 pazury +0 wręcz. Czy oba ataki wykonuje na +0 czy drugi atak z -5?
Tak samo niektóre potworki mają wiele rodzajów ataków np. smok, czy każdy kolejny może wykonać na pełnym bonusie i czy jeśli np. najpierw gryzie i ma obniżającą się premię do ataku, a potem uderza pazurami i premia znowu zaczyna się od maxa czy od tego co skończyło się na gryzieniu?


Szkielet oba ataki pazurami wykonuje na +0. Jeśli smok jako primary natural weapon ma bite to wykonuje go z pełną premią, wszystkie inne ataki (claws, tail slap, wings) wykonuje z karą -5.
 
Awatar użytkownika
Zychu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1235
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 2:50 pm

czw sty 08, 2009 9:37 pm

Ale gdy smok ma kilka ataków każdą bronią naturalną to kara do premii się kumuluje? Czy np. ugryzienie na full premii, potem 2 ataki pazurami oba na -5 i potem machnięcie skrzydłami -10 czy -5?
A jak stosuje się wielokrotność ataków takich stworzonek jak wampiry, licze itd. ogólnie humanoidalne, normalnie jak u graczy? Od premii bazowej +6 dodatkowy atak i każdy kolejny z -5?
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

czw sty 08, 2009 9:43 pm

Zychu pisze:
Ale gdy smok ma kilka ataków każdą bronią naturalną to kara do premii się kumuluje? Czy np. ugryzienie na full premii, potem 2 ataki pazurami oba na -5 i potem machnięcie skrzydłami -10 czy -5?
A jak stosuje się wielokrotność ataków takich stworzonek jak wampiry, licze itd. ogólnie humanoidalne, normalnie jak u graczy? Od premii bazowej +6 dodatkowy atak i każdy kolejny z -5?


Nie. Atak primary bronią naturalną (np. bite) wykonujesz z pełną premią, wszystkie pozostałe ataki (secondary) wykonujesz z karą -5 niezależnie od ich liczby. Czyli hipotetyczny smok ma następujące ataki: bite +0/claw -5/claw -5/wings -5/tail slap -5.

Wysoki BAB nie daje dodatkowych ataków z bronią naturalną.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pt sty 09, 2009 10:28 am

Uzupełnienie: Jeśli potwór ma atut multiattack, to secondary attacks wykonuje z karą -2 zamiast -5.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

ndz sty 11, 2009 1:59 pm

Dodam, że jeśli postać ma naturalne ataki i potrafi walczyć bronią wytworzoną - to może je stosować z razem atakami z broni. Na przykład Antropomorficzny Zwierzak Tygrys ma naturalne ataki : 2 x Pazury i 1 x Ugryzienie.
Jeśli mam Bazowy Atak +6 to mogę w Akcji Całkowitego ataku :
Udeżyć 2 x Pazurami +6 i 1x Ugryźć +1 Ale mogę też mieć Miecz jednoręczny i moje BAB wynosi +6 i +1 z miecza, +1 Pazury i +1 Ugryzienie.
W przypadku posiadania broni wytworzonej moje naturalne Ataki Główne (Primary) stają się drugorzędnymi (Secondary) i podlegają karze -5, jeśli mam atut Multiattack o którym wspomina Sul to sekwencja pełnego ataku wyglada tak : +6/+1 Miecz, +4 Pazury i +4 Ugryzienie.

I należy pamiętać, że NIE jest to przegięte :D Naturalnych Ataków NIE przybywa ze wzrostem BAB. Czyli 20 poziomowy wojownik kotowaty dalej będzie miał 2 x Pazurki i 1 x Ugryzienie - zwiększa się premia do trafienia ale nie ilość ataków.

Bardzo dobrze jest to wyjaśnione na przykładach w MAIN FAQ.
 
Awatar użytkownika
Vincent Valentine
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 191
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:30 am

ndz sty 11, 2009 10:17 pm

Czy jeżeli Skulk ma dwie rasowe kości i LA +1 to postac taka zaczyna grę z 6000PD? I jak wygląda wtedy rozkład umiejętności, jeśli jest napisane, że te dwa poziomy gwarantuja mu 5x(2+Int) co w moim przypadku wynosi 30. Ale co wtedy z 1. poziomem Łotrzyka? 4x(8+Int)? W moim przypadku to wynosi 48. Zatem czyżbym miał do rozdysponowania 78 pkt umiejętności? Jak to wygląda? I jaka jest maksymalna ilość rang w takiej sytuacji?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pn sty 12, 2009 12:53 am

Vincent Valentine pisze:
Ale co wtedy z 1. poziomem Łotrzyka?

Ponieważ nie jest to Twój pierwszy poziom (masz 2 poziomy rasowe), dostajesz 8+int mod punktów umiejętności, czyli w Twoim wypadku 12. W sumie 42 punkty umiejętności.
 
Awatar użytkownika
Vincent Valentine
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 191
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:30 am

pn sty 12, 2009 11:37 am

Czyli maksymalny poziom rang umiejętności klasowych będzie równy 6 a międzyklasowych 3?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pn sty 12, 2009 12:22 pm

Tak.
Traktujesz kości rasowe jak poziomy. Tylko na pierwszym poziomie otrzymujesz 4x bazową ilość umiejętności, więc w tym wypadku ilość ta brana jest z pierwszej kości rasowej (4x (2+int mod) za 1 kość rasową i (2+int mod) za drugą, w sumie 5x(2+int mod)). Poziomy klasowe liczą się jak wieloklasowość w tym wypadku (oprócz faktu, że kości rasowe nie powodują kar za wieloklasowość).
 
Awatar użytkownika
Khemlish Val'Drach
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1055
Rejestracja: czw gru 01, 2005 6:00 pm

pn sty 12, 2009 6:13 pm

Mam pytanie. Jakie właściwości ma "prawdziwe imię istoty"?
Chodzi o aspekty Mechaniczne jak i Fabularne (mechanika 3.0 i 3.5). Nie chodzi mi tylko wypowiedzenie tego imienia, lecz też o różne formy wpływu zapisu na przedmiotach (np. okowach, broni, pancerzu, przedmiotach codziennego użytku związanych z domenami boga itd.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pn sty 12, 2009 6:35 pm

O tym napisano 1/3 podręcznika :)
Wszystkie informacje o prawdziwych imionach znajdziesz w Tome of Magic (3.5). W 3.0 nie ma mechanicznie rozpisanego działania magii imion.
 
Awatar użytkownika
Khemlish Val'Drach
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1055
Rejestracja: czw gru 01, 2005 6:00 pm

pn sty 12, 2009 7:21 pm

O tym napisano 1/3 podręcznika :)

Którego z 3.0.
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

pn sty 12, 2009 7:37 pm

Khemlish Val'Drach pisze:
O tym napisano 1/3 podręcznika :)

Którego z 3.0.


Żadnego z 3.0. Magia prawdziwych imion jest rozpisana tylko dla edycji 3.5.
 
Awatar użytkownika
Khemlish Val'Drach
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1055
Rejestracja: czw gru 01, 2005 6:00 pm

wt sty 13, 2009 1:38 am

Przejrzałem tome of magic, ale nie znalazłem odpowiedzi na pytanie, które zadałem. Może znaleźliście informacje na ten temat w innych książkach. W ToM opisano praktyczne wykorzystanie magii prawdziwych imion (taka jak w Eragonie).
Mi chodzi mi głównie wykorzystywanie przedmiotów na których wypisano imiona prawdziwe istot.
Np.:
- Młot kowalski z wypisanym prawdziwym imieniem Gonda
- Kajdany z prawdziwym imieniem przybysza
itd., itp.
O to mi chodzi. Bez znajomości posługiwania się praktyczną formą, ale posługiwanie się przedmiotami, które mają tę moc. Ta część jest tam w ogólenie pominięta. Przykład:
Napisane tam jest to jezyk wyłącznie werbalny zaś wszelkie formy pisemne nie mają mocy. Jednak wykorzystuje się prawdziwe imiona do pętania potężnych demonów i czartów w pentagramach lub innych przedmiotach wpisujące owe imiona w zaklęcia.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

wt sty 13, 2009 7:55 am

W dedekach, oficjalnie magia imion działa tak, jak jest napisane w podręcznikach.
Nie ma czegoś takiego, o czym piszesz.
 
Awatar użytkownika
Khemlish Val'Drach
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1055
Rejestracja: czw gru 01, 2005 6:00 pm

wt sty 13, 2009 11:52 am

w takim razie mój błąd. dzięki
 
Awatar użytkownika
Zychu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1235
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 2:50 pm

wt sty 13, 2009 9:33 pm

Mam pytanie odnośnie czegoś co w Tome of Battle nazwano "Duel of Wills" czyli pojedynek siły woli przed walką, dla adeptów Diamond Mind dostępny jest atut dający nam w tym znaczną przewagę, gdzie są opisane zasady Pojedynku Woli? W sensie kiedy się tego używa etc.?
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

wt sty 13, 2009 9:50 pm

W tym samym podręczniku, afair przy opisie skilli.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość