Zrodzony z fantastyki

 
Lriot
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 38
Rejestracja: pt maja 11, 2007 3:11 pm

sob sty 17, 2009 8:18 pm

Quendi ma rację.
Dodatkowo dla tych co bawią się w I ed. jest, a raczej był, GM's Survival Guide - podręcznik, którego odpowiednikiem do 3ed jest Emerald Empire.
Tam trochę rozwinięto to co dają trafienia w lokację.
 
kabuki joe
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 373
Rejestracja: wt sie 09, 2005 11:43 pm

0815

ndz sty 18, 2009 11:58 am

Niektórzy używają opcjonalne lub przerobione regułki.
Tutaj mały przykład:

Jak trafisz rękę/ramię lub nogę i zadasz 2 poziomy ran to ta noga/ramie/ręka jest poważnie raniona ( dodaj 10/15/20 na PT dla odpowiednich czynności). Przy trzech poziomach ran trafiona sekcja nie może być używana (nie można biec, używać dwuręcznej broni itd...).
Przy trafionej głowie i dwóch poziomach ran to raczej dał bym +10/15 na wszystkie PT przez pewien czas, ale tylko jak nie nosisz hełmu. Przy trzech poziomach ran i trafionej głowie.... to już coś poważnego.

To oczywiście tylko jedna z wielu możliwości, które opierają się na starym GM Survival Guide.
 
Awatar użytkownika
Uszaty
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 252
Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:46 pm

ndz sty 18, 2009 9:07 pm

No ale to wszystko są mniej lub bardziej opcjonalne/dodatkowe zasady lub zdanie się na łaskę MG. Mechanika podstawowa jako taka nie przewiduje realnych profitów z wykonania tego dosyć trudnego manewru. Szkoda, bo techniki Akodo zyskałyby trochę więcej użyteczności. Zombie to wyjątek potwierdzający regułę :)

GM's Survival Guide to trochę stara pozycja, aczkolwiek całkiem ciekawe informacje są w niej zawarte. Mechanika L5K nie należy jednak do najszybszych i póki co dobrze mi się w niej gra bez wprowadzania rozróżnienia na strefy ranień czy innych bajerów. Chyba, że naprawdę są potrzebne lub gracz chce wykonać jakiś ambitniejszy manewr.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość