Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

śr sty 31, 2007 6:12 pm

Aby uściślić - bo TOR wyciął moje merytoryczne posty :D

W Modernie klasy mają najczęściej po 10 poziomów.
Klas podstawowych jest 6 i w przeciwieństwie do D&D nie są ukierunkowane jak w D&D. Sześć klas opiera się na ogólnym wzorcu. Szybki bohater bedzie bazował na Zręczności, Silny na Sile itd. Mieszając je ze sobą mozna uzyskać dowolną postać. Typowy przykład "dresa" Silny/Wytrzymały, komputerowy geniusz będzie czystej wody Sprytnym Herosem. Nie ma kar za wieloklasowość. Jeśli chcesz mozesz mieć 20 lub nawet 40 poziom. Wystarczy połaczyć kilka klas.

Jednostki miar, proste przeliczenie 1 stopa = 30,479 cm jest nie prawdziwe w przypadku D&D i D20 Modern. Tłumacze całkiem słusznie dokonali uproszczeń stąd 3 stopowy krok = 1.5 metra, to samo dotyczy wagi. Stad Funt to dokładnie 0,5 kg. Zsu podał Ci resztę.

Hajdamaka nasze operowanie na Funtach, Calach i Stopach bierze się z Angielskojezycznych podręczników, a nie bynajmniej umiłowania do nich. Pracując przy automatyce przemysłowej do tad śnią mi się po nocach PSY (PSI = Funt/Cal kwadratowy) i stopnie Fahrenheita. :D

Modern dopier co się ukazał po polsku, sam mam schizofrenię jednostkową.
 
Awatar użytkownika
Xeel
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 167
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 9:41 pm

czw lut 01, 2007 12:43 am

Pytam bo dopiero poznaję ten system, czy w dodatkach do Moderna w rodzaju Future albo Past znajdują się tabele cen charakterystycznych dla danej epoki/świata(?) rzeczy, czy dalej wszystko tradycyjnie jedzie na Zasobach? Wiem że w necie pewnie da się znaleźć propozycje przeliczników, ale mimo wszystko.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

czw lut 01, 2007 8:10 am

Wszystko jest w Zasobach. Jak sobie wyobrażasz przeliczenie miedzy D20 Past a D20 Future ? :D Czym zapłacisz Fraalom? Dolarami? :D Złotem? Będąc kosmitą z własnym statkiem Złoto to sobie sam wydobedę. :razz: Nie wspominając o różnicach w kursie. 1000$ w 1910 roku ma inną wartość niż 1k$ w 1990 a jeszcze inną w 2007.
Dla tych którym przeszkadzają Zasoby mamy Tabelę przeliczającą Premię z Zasobów na współczesne Dolary USA. Jest ona na przykład w D20 Future i w samym Modernie. Więc nie ma problemów z przeliczaniem.
 
Awatar użytkownika
Xeel
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 167
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 9:41 pm

czw lut 01, 2007 10:42 am

Sony pisze:
Jak sobie wyobrażasz przeliczenie miedzy D20 Past a D20 Future ?

A w którym miejscu zasugerowałem chęć takiego przeliczenia? Weź Sony, jak już to odpowiedz na moje pytanie a nie insynuuj mi jakiś cudów-niewidów.

Nie zorientowałes się, że pytałem o obecność tabeli z przykładowymi cenami charakterystycznych dla danego okresu przedmiotów? - nie przeliczania między Past a Future, to akurat chyba Twój chwilowy wynalazek, bo ja wyraźnie zaznaczyłem "dla danej epoki/świata(?) rzeczy", nie tabel jak przeliczyć koszt rewolweru na dolce w XXV wieku.

Sony pisze:
Będąc kosmitą z własnym statkiem Złoto to sobie sam wydobedę

Zapewne tak. Ktoś tu pytał o obcych i opłacanie ich?
:wink:
Sony pisze:
1000$ w 1910 roku ma inną wartość niż 1k$ w 1990 a jeszcze inną w 2007.

Nie żartuj! :wink:


Sony pisze:
Jest ona na przykład w D20 Future i w samym Modernie. Więc nie ma problemów z przeliczaniem.

Wiem, widziałem tą tabelkę w podstawce. Ale że nie nic poza tym, jeśli chodzi o Moderna, nie miałem dotąd w rękach, to padło pytanie :)
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

czw lut 01, 2007 12:12 pm

Nic więcej poza tą tabelką nie ma na ten temat.
 
Awatar użytkownika
Xeel
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 167
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 9:41 pm

czw lut 01, 2007 2:07 pm

Dzięki za odpowiedzi. W sumie tabelka też dobra (skoro nie ma nic innego :wink: ), ale mimo wszystko miałem nadzieję na przykładowy spis cen z uwzględnieniem konkretnej waluty i dostępności w danych realiach. Pasuje co jest :razz:
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

czw lut 01, 2007 5:46 pm

W D20 Past mamy Zasoby "przeliczone" na współczesne wartości. Jeśli chcemy zachować ceny z epoki, to po użyciu tebelki z Moderna musimy zdewaluować i przeliczyć otrzymane kwoty. Przeliczniki można znaleść na przykład na stronach Banku Rezerw Federalnych USA :D Wiem bo sam się kiedyś w to bawiłem. Jeśli nie chcemy się bawić to możemy się posługiwać wartościami współczesnymi. Ja powiem szczerze przeliczyłem Zasoby na dolary, ale dałem spobie spokój. Jestem leniwy i wolałem czas ten poświęcić na dopracowanie kampani. Wealth mi nie przeszkadza aż tak bardzo. :D

Dodatkowo należy pamiętać o pewnych zależnościach. Na Dzikim Zachodzie Mięso i Fasola było tanie, zaś Ziemniaki, Kapusta, Mleko były bardzo drogie. Nawet na farmach hodujacych bydło. Zaś na szlaku o "zieleninie" mozna było zapomnieć. Chyba, że zerwałeś sobie "coś" dzikiego. Jabłka kosztowały fortunę. Ziemia była tania a koń kosztował majątek. Dlatego dałem sobie spokój, co epokę zmieniają się relacje cenowe, nawet na przestrzeni 10 lat. 20 lat temu komputer kosztował majątek a teraz? Zegarki tak samo. 10 lat temu przelot z Londynu do Warszawy kosztował ile? A teraz? Stąd mi się odniechciało :D przeliczeń. Nie piszę pracy doktorskiej z zakresu polityki monetarnej na przestrzeni dziejów :razz: tylko mam się bawić. Realizm? RPG i REALIZM? BWolne żarty. :D Myślałem że gramy w RPG aby się oderwać od szarej realności.

Kończąc Narodowym pozdrowienim żegnam :

ein Reich, ein Volk, zwei Kaczoren :razz:
 
Awatar użytkownika
Xeel
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 167
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 9:41 pm

czw lut 01, 2007 9:16 pm

Sony pisze:
Realizm? RPG i REALIZM? BWolne żarty

No, ogólem tak, ale może nie aż tak strasznie to wygląda :razz: Też nie faworyzuję realizmu nad miodność z gry. Ale odrobina się przyda.


Sony pisze:
Myślałem że gramy w RPG aby się oderwać od szarej realności.

Ano, dobrze mówisz, dobrze mówisz. Choć czasem gracze-materialiści pozostają nimi nawet w skórze elfa z magicznym glockiem :D
 
HenioRP
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: pt lis 10, 2006 11:23 am

sob lut 03, 2007 10:03 am

Czy w Modernie są ,,ataki okazyjne"?
 
Awatar użytkownika
KaKa
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 74
Rejestracja: ndz lut 13, 2005 1:37 pm

sob lut 03, 2007 10:50 am

Są. Strona 121, 125, 138, 330.
 
Awatar użytkownika
Imaginaari
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 111
Rejestracja: śr cze 20, 2007 7:13 pm

czw sie 02, 2007 1:54 pm

No to ja mam pytanie jeszcze co do dodatków i kompatybilności moderna i dnd. A mianowicie chodzi mi o to czy dodatków z dnd można bez większych problemów użyć w modernie. Akurat w moim przypadku najciekawsze wydają się Krainy Wschodu, Podręcznik Psioniki, Księga Planów i Czarci Foliał. Najbardziej interesującym dodatkiem Moderna wydaje się Urban Arcana. No i właśnie w tym momencie pojawia się pytanie czy te dodatki pasowały by mechanicznie do zestawu modern+UA ?
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

czw sie 02, 2007 6:20 pm

Nie do końca sa kompatybilne. Da się ale wymaga to pewnego wysiłku, zwłaszcza jeśli chodzi o dopasowanie. W Modernie mamy duzo słabszą magię wiec niektóre potwory z D&D staja się duzo groźniejsze.

Zanim Zaczniesz je przenosić proponował bym zapoznać się z MEANCE MANUAL - w którym znajdziemy sporo ciekawych potworow, w Urban Arcana na stronie 274 mamy rozdział D&D and Urban Arcana - nalezało by go przeczytać.

Psionikę mamy w Modernie, Urban Arcana oraz w Dark*Matter.
KSIEGA PLANÓW - zasadniczo jedynym Planem dostępnym dla graczy jest Plan Cienia oraz ew. światy równoległe więc był bym ostrozny z przenoszeniem kosmologii Wielkiego Koła do Moderna.

Moja rada : zapoznaj się z wszystkimi dodatkami do Modern'a nie ma ich dużo - jak nic nie znajdziesz wtedy pomyśl o przenosinach.
 
Awatar użytkownika
Imaginaari
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 111
Rejestracja: śr cze 20, 2007 7:13 pm

czw sie 02, 2007 7:08 pm

Tak, tak. Ale po angielsku. Hmmm... moja znajomość tego języka na etapie obecnym pozostawia wiele do życzenia, więc to jest wizja na rynek polski. Bo jak wiadomo w dodatkach do moderna panuje `posucha`. No i ze względu na to że dodatków jest mało myślę nad różnymi eksperymentami.


Co do księgi planów chciałem ją akurat wykorzystać w celu przeniesienia `reszty tutaj` a nie `graczy tam`, i z całkowitym pominięciem kosmologii, czyli większych problemów by z nią nie było.

To raczej miała by być symulacja Urban Arcana bez Urban Arcana.

A jeśli chodzi o samą kompatybilność miałem raczej na myśli czy nie ma jakiś różnic w mechanice które by to umożliwiały. Bo jeśli głównym problemem jest dopasowanie różnie wyważonych potworów i siły magii to jest to właściwie nic trudnego.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

pt sie 03, 2007 7:02 am

Po za Punktami Akcji oraz Progiem Ogromnych Obrażeń nie ma zasadniczych zmian. Klasy Podstawowe w Modernie mają więcej Atutów (co dwa poziomy) - i dając je potworom należalo by o tym pamietać. :D Po za tym zasadniczych zmian nie ma.

Ja bym poczekał - cały czas łudzę się :razz: :razz: że Urban Arcana pojawi się w tym roku :D
 
Anonim_1

sob sie 04, 2007 7:20 am

Sony pisze:
Po za Punktami Akcji oraz Progiem Ogromnych Obrażeń nie ma zasadniczych zmian.

Wydaje mi się, że w d20 Modern wciąż funkcjonuje kilka anachronizmów z czasów 3.0, które zostały poprawione dopiero w 3.5 (np. efekty działania niektórych zaklęć). Fakt, to nie są podstawy systemu a szczegółowe zasady, jednak są obecne. :)

Sony pisze:
Ja bym poczekał - cały czas łudzę się że Urban Arcana pojawi się w tym roku

Miesiąc po Wolsungu? ;)
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

sob sie 04, 2007 10:22 am

Z tego co mówił mi G. Szulc Urban Arcana jest na finiszu tłumaczenia a Weapon Locker jest już gotowy. Więc nadzieja żyje. :razz:

Nie Encu - Modern jest caluteńki na ed 3.5 - tak mi się wydaje, zaraz jak się pojawił to "przewalilem" go i nie znalazłem ed 3.0 - ale mogę się mylić.

Magia i Psionika jest osłabiona - maksymalny poziom czaru to 5, nie ma tak wiele spektakularnych mega zaklęć. Za to mozna komuś Kulę Ognia EMailem podesłać :razz: :razz: a Księgę Zaklęć trzymać na Palmtopie w postaci elektronicznej. :D :D
 
Awatar użytkownika
DrRet
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: wt paź 28, 2008 2:19 pm

pn lis 03, 2008 3:26 pm

Mam pytanko jak zrobić dobry scenariusz do D20 Modern.
Zacząłem grać niedawno mam podręcznik podstawowy ale nie rozumiem do końca jak zrobić scenariusz (już jako grę).
Jak ja mam sobie rozpisać Skalę Trudności, przeciwników i jak do (nie powiem czego) mam rysować (czy w ogóle) mapy lokacji i jak zacząć przygodę? proszę o pomoc.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

wt lis 04, 2008 2:54 pm

Zależy jak chcesz grać. Możesz prowadzić akcje w stylu Bonda a możesz też Archiwum X. Jesli podaba ci się serial/film to z niego weź pomysł.
Jeśli nie chcesz Magii/PSI/Nadnaturali - to obejżyj kryminał i na przysłowiowego "chama zerżnij" fabułę :D trochę zmian i po zawodach. Cały współczesny świat to dla Ciebie źródło pomysłów, weź dowolne wydażenie/katastrofę dorób teorię spiskową i gotowe.
Strony z Teoriami Spiskowymi to nieskończona kopalnia pomysłów na przygody. :D Zawsze możesz wykozystać też seriale CSI, Unit, Numb3rs, Bones, Mentalist, Inside, Criminal Minds, Shelds itp - setki odcinków w każdym pomysły. To właśnie jest zaleta MODERN'a - świat współczesny dostarcza nieskończonej ilości pomysłów

W podręczniku jest opisane jak dobierać przeciwników.
 
Awatar użytkownika
DrRet
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: wt paź 28, 2008 2:19 pm

wt lis 04, 2008 4:14 pm

ok :) ale jak ja mam zrobić mapy (do walki) mam w całości przenieść świat który stworzę na potrzeby scenariusza na kartkę w kratkę?
Czy to jest tylko do walk a jak tak to w jaki sposób mam przechodzić pomiędzy opowiadaniem a walką.
Np. w podręczniku podstawowym jest opisana przykładowy scenariusz do łowcy cieni, który zaczyna się od jazdy autobusem który się przewraca i znienacka zaczynają atakować zombi.
Więc mam narysować przewrócony autobus jako prostokąt?
Wiem jak rysować ( wow :shock: ), że 2,5cm to 1,5m w rzeczywistości nawet narysowałem kilka fajnych ( moim zdaniem ) mapek ale jak je wprowadzić do gry?

:help:
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

wt lis 04, 2008 7:33 pm

DrRet pisze:
ale jak ja mam zrobić mapy (do walki) mam w całości przenieść świat który stworzę na potrzeby scenariusza na kartkę w kratkę?

Wystarczy, że weźmiesz siatkę z kwadratami 2,5 na 2,5 cm :-) Tutaj masz artykuł o mapkach.
Całego świata na mapę nie przenosisz to jest niemożliwe ;-P

Np. w podręczniku podstawowym jest opisana przykładowy scenariusz do łowcy cieni, który zaczyna się od jazdy autobusem który się przewraca i znienacka zaczynają atakować zombi.
Więc mam narysować przewrócony autobus jako prostokąt?
Możesz.

Ogólnie polecam rozejrzeć się po sieci, jeśli potrzebujesz mapek, np na stronie WotC, mają tego mnóstwo (choć głównie do D&D).
Choć z doświadczenia wiem, że walki, w których uczestniczą gracze +3-5 przeciwników płynniej się prowadzi bez nich, ale traci jednak na tym taktycznośc gry,
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

wt lis 04, 2008 10:06 pm

Odnośnie przechodzenia od opowiadaniem a walką - po prostu w momencie, gdy w pobliżu bohaterów pojawią się przeciwnicy (i to raczej na zamkniętej i dość małej przestrzeni), wyjmij planszę albo coś, co będzie pełnić jej funkcję. Ciężko byłoby rozgrywać na typowej planszy np. scenę pościgu (choć po paru daleko idących modyfikacjach i to byłoby zapewne możliwe - wygodniej jednak poprzestać na narracji uzupełnianej deklaracjami graczy).

Jeśli masz jakiś pomysł na grę, spróbuj pomyśleć: co będzie Ci potrzebne podczas przygody? Jakie wyzwania będą musieli pokonać bohaterowie? Czy będą zmuszeni do walki z kimś? Przygotuj odpowiednie statystyki. Mają odwiedzić takie czy inne miejsca? Wypisz sobie na kartce ich nazwy i informacje o tym, kogo albo co mogą tam znaleźć, czego mogą się dowiedzieć o danej lokalizacji itd. Określanie ST zostało objaśnione w podręczniku.
 
Eard
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 7:45 pm

ndz sty 25, 2009 12:18 am

Witam wszystkich.

Dręczy mnie pewne zagadnienie dotyczące mechaniki d20 Moderna. Mianowicie: Czy podczas ustalania wartości atrybutów postaci, zawsze najwyższą liczbę przydziela się do atrybutu związanego z klasą podstawową? (wydaje mi się to logiczne)
Szukałem odpowiedzi na to pytanie w podręczniku, jednak w nim jest wyraźnie napisane, że taka sytuacja zdarza się zazwyczaj.
Czyli wedle podręcznika można zrobić postać Silnego Herosa mającą Siłę wartości 8? :razz:
 
Hajdamaka

ndz sty 25, 2009 1:21 am

Zazwyczaj zazwyczaj oznacza zazwyczaj, a nie zawsze i jest to wskazowka od Autorow, ze takie cos sie oplaca i jest logiczne. Nie jest to zasada mechaniczna systemu.

Tak na 99%, gdyz znawca d20 nie jestem ;)
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

ndz sty 25, 2009 12:18 pm

Zależy - są różne szkoły. Dokładnie tak samo jak w D&D - nie zawsze danie najwiecej jest opłacalne. Przydział cech jest zależny od gracza. I tyle.
 
Eard
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 7:45 pm

ndz sty 25, 2009 12:49 pm

No tak, teoretycznie przydzielanie wartości atrubutów jest zależne wyłącznie od gracza. Jednak jeśli rozdanie cech w taki sposób, wiąże sie z popełnieniem błędu logicznego to Mistrz Gry nie powinien na to pozwolić. To znaczy: Jak osoba silna może mieć mało siły?
Dlatego myślę, że najsensowniejsza byłaby drobna zmiana zasad dotyczączych rozdawania atrybutów; czyli: "Podczas ustalania wartości atrybutów postaci, zawsze najwyższą liczbę przydziela się do atrybutu związanego z klasą podstawową. "
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

ndz sty 25, 2009 3:44 pm

To że gramy Silnym Bohaterem nie znaczy, że musimy być silni :D może chcemy się rozwijać? Pudzian też nie urodził się przecież z takimi mięsniami ?? Na 1 poziomie wybierasz pewną drogę - potraktuj to tak : w szkole cię ciągle szykanowali i postanowiłeś się zapisać na siłkę, ostro trenować by móc się bronić. Po za tym siła fizyczna nie zawsze jest istotna. Może w przyszlości chcesz być żołnierzem - u którego siła nie jest najważniejsza. Po za tym Siła 16 to dużo, pamiętaj, że średnia Ludzka to 10 - 11 nawet mając 12 jesteś silniejszy niż średnio statystyczny czlowiek.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości