Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Gruszczy
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2775
Rejestracja: wt sty 20, 2004 10:25 pm

Nazwy Zakonów

sob sty 19, 2008 11:32 pm

W Tome of the Mysteries jest omówione tworzenie własnych zakonów na miejsce Atlantydzkich, bowiem w różnych częściach świata występują różne odmiany. Chciałbym to sobie w wolnej chwili rozpisać i zorganizować, mam jednak pewien problem z nazwami. Chciałbym więc prosić o pomoc, porady i propozycje. Zakonów (pewnie będę jednak zwał je tradycjami) będzie 5, w chwili obecnej posługuje się tylko nazwami roboczymi.

Magowie ceremonialni - Magowie specjalizujący się w zaklęciach rytualnych, wykorzystujący specjalistyczne narzędzia, miejsca i obrzędy do uzyskania jak najpotężniejszych efektów zaklęć. Ta nazwa nie jest zła, od biedy mógł by być jakiś Zakon Hermesa, Hermetycy, ale wolałbym coś ogólniejszego.

Dzicy magowie - Magowie specjalizujący się zaklęć natychmiastowych. Potrafią minimalizować negatywne efekty błyskawicznego rzucania zaklęć, a w konsekwencji potrafią być bardzo skuteczni w bezpośrednim starciu.

Technomanci - Magowie łączący naukę z techniką, tworzący potężne magiczne machiny i broń. Odpowiednik wolnej rady.

Magowie naturalni - Magowie uznający swoje zdolności za wyłącznie naturalne predyspozycje lub dar od wyższej istoty, odrzucający potrzebę nauki i badania, wykorzystując maksymalnie naturalne predyspozycje.

Nieulękli - Magowie, którzy akceptują magię wraz z jej wszelkimi negatywnymi efektami, uznając je za jej naturalny i konieczny element, wykorzystują je i potrafią łagodzić.

Chciałbym, żeby to fajnie brzmiało, ale mam przy tym pustkę w głowie. Technomanci mi pasują co prawda, magowie ceremonialni i naturalni w sumie też, ale mogłoby być lepiej, a dzicy i nieulękli to już czysto robocze terminy.
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

ndz sty 20, 2008 12:04 pm

Acha, czyli robisz „ogólniejsze” Tradycji z sMaga? ; ]

W ToM jest przedstawione INNE PRZEDSTAWIANIE Zakonów, nie tworzenie nowych. Poza tym, że zmieniasz parę nazw, kilka „dogmacików” ( np. Azjatycki tearcha będzie wierzył, że Przebudzenie było darem od Bogów ( Wyroczni ), a nie jego własnym osiągnięciem ), nie zmienia się właściwe nic. Zmiany są podyktowane Mitem ( Mythos ), czyli moja odpowiedź na pytanie: „ Jeśli nie platońska Atlantyda, to co? ” i z Mitu też pochodzą nazwy - The New Thunder Society jest nazwą MITU, nie organizacji. I w tym micie występują inne nazwy Zakonów Atlantydzkich: Adamantine Arrow = Academy of the Victorious Dragon.

Poza tym, możliwe, że to co szukasz znajdziesz w Order bookach w postaci Frakcji w Zakonach:
Np. Strażnicy mają Frakcję Prophets, która tworzy bardzo rozbudowane sieci zależności i kontaktów pomiędzy swymi członkami a resztą Magów, po to by móc,skorzystać z takich rzeczy jak: „ ( Do Hierarchy miasta ): Pamiętasz jak 15 lat temu uratowałem cię z rąk procesu Rady Panującej? Teraz przyszedł czas zapłaty. Nie chcesz współpracować? Ni cóż – może twoja żona będzie zainteresowana tym co robisz po godzinach... Oczywiście, że są sfałszowane, i dobrze wiemy, ze zamiast do takich miejsc kierujesz Przebudzonymi całego miasta. Ale ona o tym nie może się dowiedzieć, bo to by był twój koniec. Więc jak, będziesz współpracował, czy nie?”

Ewentualnie, może będziesz chciał poczytać o tym co WW przygotowało o Tradycjach Magicznych – czyli rozumieniu Przebudzonych filozofii, religii i nurtów okultystycznych – polecam lekturę „ Magical Traditions”. Ta książka z Tome of Mysteries pozwoli ci w całości odtworzyć sMagowy Paradygmat, z jego efektami.
 
Awatar użytkownika
Gruszczy
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2775
Rejestracja: wt sty 20, 2004 10:25 pm

ndz sty 20, 2008 12:20 pm

@wild beast

Szkoda, że nie odpowiedziałeś na moje pytanie. Gdyby starczały mi rozwiązania z dodatków, to bym z nich skorzystał. Niestety nie są wystarczające na moje potrzeby - podział zakonów na walczymy/badamy/rządzimy/pilnujemy/buntujemy odbity od sztancy w każdym miejscu na ziemi mnie nie zadowala.

I tak na marginesie, po raz wtóry już - nie grałem we Wstąpienie, nie wiem jak wygląda, nie kopiuje rozwiązań stamtąd, bo ich po prostu nie znam. Stary Świat Mroku w ogóle mnie nie interesuje.
 
Awatar użytkownika
kris_h
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 60
Rejestracja: sob cze 30, 2007 10:32 pm

Re: Nazwy Zakonów

ndz sty 20, 2008 3:13 pm

Magowie ceremonialni - Magowie specjalizujący się w zaklęciach rytualnych, wykorzystujący specjalistyczne narzędzia, miejsca i obrzędy do uzyskania jak najpotężniejszych efektów zaklęć. Ta nazwa nie jest zła, od biedy mógł by być jakiś Zakon Hermesa, Hermetycy, ale wolałbym coś ogólniejszego.


W sumie Zakon Hermesa jest już wystarczająco ogólny. W sMagu (i w Ars Magice chyba też) był podzielony na pomniejsze domy różniące się w podejściu do czarowania. Można by ten pomysł z powodzeniem wykorzystać w nMagu, nawet jeżeli wszystko chcesz stworzyć od nowa.

Co do samej nazwy. Im bardziej zagmatwana i skomplikowana, tym lepiej. Jeszcze fajniej, jeżeli byłaby po łacinie ;) W ramach inspiracji polecam poprzeglądać różne nazwy istniejących realnie "magicznych" zakonów.

Dzicy magowie - Magowie specjalizujący się zaklęć natychmiastowych. Potrafią minimalizować negatywne efekty błyskawicznego rzucania zaklęć, a w konsekwencji potrafią być bardzo skuteczni w bezpośrednim starciu.


Tutaj trudno mi coś znaleźć. Poza tym sam pomysł wydaje mi się średni. O ile przy reszcie organizacji masz jakieś idee o tyle tutaj jest tylko szybkie rzucanie zaklęć. Nie lepiej by było, gdyby dokleić do tego jakąś ideologię? Rozumiem, że organizacja ma bazować na Strzale? Może warto pójść w tym kierunku i podkleić pod to jakieś mądrości Wschodu, sztuki walki, metydację i tak dalej ;)
Technomanci - Magowie łączący naukę z techniką, tworzący potężne magiczne machiny i broń. Odpowiednik wolnej rady.


Technokracja? ;) Nazwa New World Order też ładnie pasuje ;)

Magowie naturalni - Magowie uznający swoje zdolności za wyłącznie naturalne predyspozycje lub dar od wyższej istoty, odrzucający potrzebę nauki i badania, wykorzystując maksymalnie naturalne predyspozycje.


Jednymi słowy hipisi i fani New Age? Przeglądając wikipedię znalazłem wiccańską organizację, które zwie się Covenant of the Goddess. Nazwa fajna moim zdaniem. Zawsze możesz podrążyć dalej i poinspirować się organizacjami bawiącymi się w wiccę czy New Age. Jakiś Zakon Pentakla czy coś w tym stylu mogłoby pasować pod klimat takiej organizacji.

Nieulękli - Magowie, którzy akceptują magię wraz z jej wszelkimi negatywnymi efektami, uznając je za jej naturalny i konieczny element, wykorzystują je i potrafią łagodzić.


Ten pomysł też mi nie pasuje. Ideologicznie można ich spokojnie podłączyć pod proponowanych przez Ciebie naturalnych magów. Rozumiem, że tutaj inspiracją są Strażnicy Zasłony. Skoro tak, to może warto iść w ten klimat i stworzyć organizację poświęconą np. badaniu Otchłani i jej wpływu na świat? Może tacy Strażnicy (Inżynierzy? ;) ) Pustki lepiej by się sprawdzili?
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

ndz sty 20, 2008 4:35 pm

Gruszczy pisze:
@wild beast

Szkoda, że nie odpowiedziałeś na moje pytanie. Gdyby starczały mi rozwiązania z dodatków, to bym z nich skorzystał. Niestety nie są wystarczające na moje potrzeby - podział zakonów na walczymy/badamy/rządzimy/pilnujemy/buntujemy odbity od sztancy w każdym miejscu na ziemi mnie nie zadowala.

I tak na marginesie, po raz wtóry już - nie grałem we Wstąpienie, nie wiem jak wygląda, nie kopiuje rozwiązań stamtąd, bo ich po prostu nie znam. Stary Świat Mroku w ogóle mnie nie interesuje.


Ja nie odpowiedziałem na twoje pytanie, ponieważ nie zrozumiałem jaki masz do końca zamysł z tymi grupami, a cel i środki ich powinny się odbijać w nazwie.

Skoro zarzekasz się, że rozwiązania z dodatków ci nie wystarczają, to rozumiem, że masz "Magical Traditions", tak? Bo to co przedstawiasz jako alternatywne Zakony, w mym odczuciu, nimi nie są. W Przebudzeniu Zakon jest organizacją polityczną przede wszystkim, filozoficzne są Ścieżki, Dziedzictwa i Tradycje ( wprowadzone w MT). To co piszesz, wydaje mi się filozofiami Magii, ogólniejszymi Tradycjami Magicznymi.

Jak zauważył Kris_h, twoje pomysły raczej nie są Zakonami. Za to potrafiłbym przerobić je na "ogólnoświatowe" Tradycje - Hermetycy, którzy uprawiają magię wysoce ceremonialną, Technomagowie, którzy łączą rzeczywistość wirtualną z fizyką kwantową. Nadal, jednak, mógłbyś mieć Hermetycznego Strażnika Zasłony, który doskonale przewodzi całym lożom, wplatając część prawdziwych rytuałów do ceremonii sekty z Labiryntu, czy Technomagiczną Strzałę, która uważa, że Sieć jest cudownym polem walki i miejscem samodoskonalenia, a który jak Magical Tool używa swej klawiatury komputerowej i kodu z języka.

A o sMagu wspomniałem, ponieważ, jeżeli przeczytałbyś podręcznik podstawowy, zauważyłbyś bardzo wielkie podobieństwa pomiędzy twoimi "zakonami" do opisanych tam Tradycji ( w rozumieniu starego systemu ).

Podsumowując, nie sądzę, że to co robisz jest Zakonami - w mym odczuciu tworzysz (nowe/stare) Tradycje, co też może mieć swoje plusy. Jeżeli chcesz to przełożyć na język gry, mogę pomóc. Mogę też pomóc z nazwami, ale dopiero kiedy będziesz wiedział do końca czego chcesz naprawdę - twoich "Tradycji", które wspaniale będą się uzupełniać z INSTNIEJĄCYMI Zakonami, czy zupełnie nowych Zakonów, ale na które potrzebujesz pomysłu.
 
Awatar użytkownika
Armand de Morangias
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 628
Rejestracja: pn kwie 25, 2005 9:32 pm

ndz sty 20, 2008 6:54 pm

Gruszczy pisze:
podział zakonów na walczymy/badamy/rządzimy/pilnujemy/buntujemy odbity od sztancy w każdym miejscu na ziemi mnie nie zadowala.

Bardzo powierzchowna interpretacja. Z podręcznikowych Zakonów idzie wycisnąć dużo, dużo więcej, choćby spójną filozofię atrakcyjną dla magów o różnych rolach (a nie tylko Strzały - wojownicy, Misterium - naukowcy itd.). Choć patrząc na tradition booki, sami autorzy nie bardzo zdają sobie sprawę z potencjału własnych tworów :)
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

ndz sty 20, 2008 11:17 pm

Armand de Morangias pisze:
Gruszczy pisze:
podział zakonów na walczymy/badamy/rządzimy/pilnujemy/buntujemy odbity od sztancy w każdym miejscu na ziemi mnie nie zadowala.

Bardzo powierzchowna interpretacja. Z podręcznikowych Zakonów idzie wycisnąć dużo, dużo więcej, choćby spójną filozofię atrakcyjną dla magów o różnych rolach (a nie tylko Strzały - wojownicy, Misterium - naukowcy itd.). Choć patrząc na tradition booki, sami autorzy nie bardzo zdają sobie sprawę z potencjału własnych tworów :)


Chyba chciałeś napisać Order booki. :razz: Nie ten system, Armand. :wink: W tym był tylko jeden Traditions Book - "Magical Tradition".

Kontynuując wątek polityczny, tak jak wszystkie Zakony, domyślnie, działają w regionie Konsylium jak partie polityczne, tak też popychają one społeczeństwo Przebudzonych w kierunku specyficznych ustrojów i dynamizmów władzy: Wolna Rada to Demokracja ( powiedziałbym nawet że "anarchistyczna" ), Strażnicy Zasłony propagują Merytokrację, Srebne Stopnie Oligarchie, Adamntowa Strzała kieruje w stronę Despotyzmu, a Mysterium "władzę wiedzy" ( niby Merytokracja, ale zupełnie inna niż ta Strażników ). By zadowolić wszystkich, Hierarcha miast musiałby być Despotycznym Oligarchą, kierującym i kierowanym przez Demokratyczną Radę Panującą, która patrzy zarówno na Mądrość członków Konsylium, jak i ich znajomość i rozumienie Magii. Jednym słowem - Utopia Przebudzonych! :wink:
 
Awatar użytkownika
Gruszczy
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2775
Rejestracja: wt sty 20, 2004 10:25 pm

ndz sty 20, 2008 11:29 pm

Armand pisze:
Bardzo powierzchowna interpretacja.


Jestem praktycznym człowiekiem. Do tego sprowadzają się według mnie zakony, nawet jeśli leży pod tym jakiś dogmat. Nie przekonuje mnie to niestety.

wildbeast pisze:
Skoro zarzekasz się, że rozwiązania z dodatków ci nie wystarczają, to rozumiem, że masz "Magical Traditions", tak?


Nie mam, ale zapoznawałem się z proponowanymi rozwiązaniami (dlatego nie mam). Mam TotM i jego rozwiązania tym bardziej mi nie odpowiadają. Jeśli w starym Magu były odpowiednie tradycje, to może spróbuję sobie wypożyczyć z jakiejś biblioteki (mamy w uniwersyteckiej wampira na pewno, może to też jest). Przyjmowanie jednego mitu kreacyjnego w ramach wszystkich zakonów bardzo nie odpowiada. Raczej chodzi mi o przeplatanie tych tradycji (tak to nazywajmy - po prawdzie tak też sobie to nazwałem roboczo już wcześniej, ale wolałem używać nazwy zakony dla prostoty) z różnymi mitami, wydaje mi się to znacznie naturalniejsze. Jeśli doradzisz mi jakieś fajne nazwy, to będę wdzięczny.

@kris_h

Dzięki za porady i pomysły, spróbuje wykorzystać.
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

pn sty 21, 2008 12:26 am

Gruszczy pisze:
Nie mam, ale zapoznawałem się z proponowanymi rozwiązaniami (dlatego nie mam). Mam TotM i jego rozwiązania tym bardziej mi nie odpowiadają. Jeśli w starym Magu były odpowiednie tradycje, to może spróbuję sobie wypożyczyć z jakiejś biblioteki (mamy w uniwersyteckiej wampira na pewno, może to też jest). Przyjmowanie jednego mitu kreacyjnego w ramach wszystkich zakonów bardzo nie odpowiada. Raczej chodzi mi o przeplatanie tych tradycji (tak to nazywajmy - po prawdzie tak też sobie to nazwałem roboczo już wcześniej, ale wolałem używać nazwy zakony dla prostoty) z różnymi mitami, wydaje mi się to znacznie naturalniejsze. Jeśli doradzisz mi jakieś fajne nazwy, to będę wdzięczny.


Na razie wypożycz sobie sMaga. I tak o tej porze nic twórczego nie wymyślę, ale jak będziesz wiedział, czy sMagowe Tradycje to to co chcesz, przejdziemy wtedy do konkretów. (Zawsze możesz przeczytać w okrojonej wersji o nich na wikipedii, jakby co )
 
Awatar użytkownika
Armand de Morangias
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 628
Rejestracja: pn kwie 25, 2005 9:32 pm

pn sty 21, 2008 8:54 pm

wild beast pisze:
Chyba chciałeś napisać Order booki. Nie ten system, Armand. W tym był tylko jeden Traditions Book - "Magical Tradition".

Right, chodziło mi o Order booki. Miałem sto myśli na minutę jak to pisałem.

Gruszczy, z tego co widzę, to rzeczywiście sMag jest dla Ciebie. Znajdziesz tam chyba wszystko, co chcesz zrobić z Zakonami.

BTW akurat zacząłem grać kampanię w nMaga i z tej okazji czytam sobie od nowa podstawkę. Dochodzę do wniosku, że z opisów Zakonów należałoby wyciąć fragmenty zatytułowane "Overview" oraz te schematy wzajemnej percepcji Zakonów - to właśnie te grafy i te akapity, pełne chrzanienia o Pazurach, Oczach itp. Smoka, implikują stereotypowe funkcje Zakonów. Cała reszta opisu to filozofia, która żadnej roli nie narzuca.
 
Hajdamaka

pn sty 26, 2009 5:37 am

Magowie ceremonialni - Magowie specjalizujący się w zaklęciach rytualnych, wykorzystujący specjalistyczne narzędzia, miejsca i obrzędy do uzyskania jak najpotężniejszych efektów zaklęć. Ta nazwa nie jest zła, od biedy mógł by być jakiś Zakon Hermesa, Hermetycy, ale wolałbym coś ogólniejszego.


Wg mnie znalazles najlepsza nazwe dla tego typu magow, ew. magowie wysocy (magia wysoka to praktycznie synonim magii ceremonialnej).

Magowie naturalni - Magowie uznający swoje zdolności za wyłącznie naturalne predyspozycje lub dar od wyższej istoty, odrzucający potrzebę nauki i badania, wykorzystując maksymalnie naturalne predyspozycje.


Guslarze, szeptuni, zaklinacze. Ewentualnie czarownicy, ale to juz chyba zbyt duze uogulnienie.

Nieulękli - Magowie, którzy akceptują magię wraz z jej wszelkimi negatywnymi efektami, uznając je za jej naturalny i konieczny element, wykorzystują je i potrafią łagodzić.


Wiccanie ;) Oczywiscie zart, chociaz cos w tym jest.



Ale chyba faktycznie bardziej to wszystko pasuje do Sciezek niz do konkretnych organizacji jakimi sa Zakony.

Zawsze możesz podrążyć dalej i poinspirować się organizacjami bawiącymi się w wiccę. Jakiś Zakon Pentakla czy coś w tym stylu mogłoby pasować pod klimat takiej organizacji.


Akurat inspiracja wicca nie za bardzo nadaje sie do "magow naturalnych" wg definicji Gruszczego. Wicca opiera sie na wyuczonym rzemiosle (craft, witchcraft), nie odrzuca wiec nauki magicznej - ba, opiera sie na niej. Zreszta pentakl jest wykorzystywany rowniez przez magow ceremonialnych, co wiecej, wicca zaczerpnela go prawdopodobnie wlasnie z magii ceremonialnej, a konkretnie z OTO.



Przeglądając wikipedię znalazłem wiccańską organizację, które zwie się Covenant of the Goddess


Uscisle - to nie jest wiccanska organizacja, zreszta cos takiego jak wiccanska organizacja chyba nie istnieje (poza kowenem, bedacym autonomiczna jednostka w swojej linii przekazu). No, ale to amerykanska organizacja, a Amerykanie dosc swobodnie uzywaja nazwy "wicca", podobnie jak polskie sweetasne lub mhroczne nastolatki...
Ostatnio zmieniony pn sty 26, 2009 9:43 am przez Hajdamaka, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

pn sty 26, 2009 9:37 am

Ta magia naturalna to, jak rozumiem, połączenie takich naturalnych talentów z cudotwórstwem?

Nie jestem pewien, to pierwsze się za bardzo nie miesza z Dzikimi Magami. Gdybyś owych Magów Naturalnych zastąpił Natchnionymi/Oświeconymi (kapłani, wysłannicy bogów, mityczni herosi, itd.) a Dzikim Magom dorobił ideologię, że magia to rzecz wrodzona, rodzaj talentu, który nie potrzebuje żadnych wspomagaczy? To by tłumaczyło, dlaczego ci Magowie są lepsi od innych w błyskawicznym rzucaniu zaklęć.

Ci Nieulękli to bardziej tacy niebezpieczni szaleńcy eksperymentujący z Otchłanią czy bardziej Magowie uczący się ograniczać Paradoks i inne negatywne efekty Magii?
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

pn sty 26, 2009 1:40 pm

Gerard Heime pisze:
Ci Nieulękli to bardziej tacy niebezpieczni szaleńcy eksperymentujący z Otchłanią czy bardziej Magowie uczący się ograniczać Paradoks i inne negatywne efekty Magii?

Najciekawsze byłoby coś w rodzaju maho - rytualne rany, skaryfikacja, blizny, itp. w mechanice odwzorowywane przyjmowaniem obrażeń dla uzyskania many używanej do obniżania szansy na Paradoks.
 
Awatar użytkownika
Gruszczy
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2775
Rejestracja: wt sty 20, 2004 10:25 pm

pn sty 26, 2009 3:00 pm

Widzę, że ktoś odkopał temat :)

Gerard: właśnie o czymś takim myślałem. Naturalni jako cudotwórcy i kapłani, a dzicy.. hmm, no tutaj jest mi trochę trudniej wymyśleć dobrą ideologię.
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

pt sty 30, 2009 1:47 am

No to skoro temat odkopany jest to co z nim robimy - tworzymy Tradycje magiczne, nowe Style, czy Gruszcza ukontentował się sMagiem? :)

Od razu zaznaczam - zawsze uważałem Zakony w nMagu za "ogół", ale nie wszystkich - dziwne sekty czy kulty jak najbardziej wchodzą w grę, choc lubię je ubierac w znane i lubiane Tradycje Magiczne. :)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości