Nie przepraszaj RedBull za rozpiskę bo o to chodzi na forach. Ogólnie nie wiele mam do zarzucenia, lecz wymienione przez ciebie podręczniki są 3.0 edycyjne nie 3.5. A ja poleciłbym to co pan z góry.
Plusem D&Dków jest specyficzny klimat skupiony głównie na rozwijaniu swej postaci z masy posiadanych ras, klas, atutów itp. - czy to manczkinowo, czy też klimatycznie- mimo to istnieje w tym systemie nacisk na rozwój, wspomagany praktycznie nie-ograniczoną wieloklasowością i bogatością zasobów. Oczywiście jak je potraktujemy i dobierzemy zależy tylko od nas dzięki czemu kreujemy dowolnych bohaterów zgodnych z naszą wizją... lub ich diabolicznych (lub tragicznych) antagonistów.
Łatwo wykreować tam własny świat heroic (który współgra z tą ideą) lecz doświadczony MG nie powinien mieć większych problemów z graniem w innych konwencjach (np. Planescape) . Plus że w necie i samych dodatkach wspierają inne realia (wyżej wspomniana KBiE, Heroes of Horror lub Krainy Wschodu) . MG ma dowolność, uzależnioną tylko jego wolą i wyobraźnią... to drugie ładnie się dowartościowuje dzięki nowym woluminom w kolekcji.
Takie jest moje zdanie. Tak ja widzę ten system i tak ja określam co jest w nim piękne. A wierzcie mi, wiele osób znajdzie tu coś dla siebie.