Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
MorfiQ
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 329
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 9:46 am

ndz lut 08, 2009 10:57 am

Powiedzcie mi, kiedy warblade może wymieniać manewry? W opisie klasy pisze, że na parzystych poziomach powyżej 4, ale czy wchodząc w klasę prestiżową/multiclassując traci tą zdolność? Ogólnie to chodzi mi o to kiedy można wymieniać manewry?
 
Awatar użytkownika
szulcyk
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 31
Rejestracja: sob paź 11, 2008 8:30 pm

ndz lut 08, 2009 6:07 pm

Mam pytanko.
Jakie chowańce polecalibyście zaklinaczowi ? (elf pół złoty smok)
Myślałem trochę o psełdosmoku lub o żywiołaku ognia.
Liczę na waszą pomoc bo mam już 4 poziom i nie mogę się zdecydować. :razz:
 
 
_RA
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 102
Rejestracja: czw gru 08, 2005 3:23 pm

wt lut 10, 2009 8:54 am

Mam takie pytanko jak to wyglada z atakami u wojownika 11 poziomu pó³smoka.

Bo w podrêczniku potworów 3,5 jeast opisany taki potworek ale tylko ma 5 poziomow wojownika. Ma on Atak broni± a potem jako drugo¿êdne ugryzienie.
Jak to wyglada jak osobnik ma wiêcej ni¿ jeden atak
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

wt lut 10, 2009 9:24 am

Ogólnie to chodzi mi o to kiedy można wymieniać manewry?

Szczerze powiedziawszy, RAW to powinien tracić, jeśli w opisie klasy nie jest napisane, że może wymieniać, lub jeśli nie jest napisane, że "w pozostałych przypadkach traktować jak poziom w klasie dającej manewry" czy coś w tym stylu.

_RA pisze:
Mam takie pytanko jak to wyglada z atakami u wojownika 11 poziomu półsmoka.

Ech. Postać ma tyle ataków ile wynika z BAB/BPA jeśli atakuje bronią i dodatkowo może wykonać ataki drugorzędne bronią naturalną (np. ugryzienie, lub atak pazurami, jeśli w danej ręce nic nie trzyma).
Wojownik bazowo ma 2 ataki za wysoki BAB. Jeśli ma miecz i tarcze, może w akcji pełnego ataku wykonać 2 ataki mieczem i jedno ugryzienie (z bazową premią +11/+6 i ugryzienie +6). Jeśli nie ma tarczy może wykonać jeszcze jeden atak pazurami (czyli +11/+6 bronią, +6 ugryzienie, +6 pazury). Walcząc bez broni, może wykonać max 5 ataków (+11/+6 bez broni, +6 ugryzienie i +6/+6 pazury).
 
Awatar użytkownika
Warag
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 129
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 5:56 pm

pn lut 16, 2009 9:31 pm

Czy zaklęcie przyspieszenia, pozwala na dodatkowy atak każdą dzierżoną bronią, czy tylko jedną?

Czy podczas konnej szarży z lancą (bądź z atutem porywająca szarża), mnoży się również dodatkowe kości obrażeń (ognisty oręż, ukradkowy atak :razz: itd.)?

I pytanie odnośnie krytyków.
Wyjątek: Dodatkowych obrażeń, które nie wynikają z normalnych właściwości oręża w przypadku trafienia krytycznego się nie mnoży.

Czy odnosi się tylko do dodatkowych kostek, czy również do różnych zdolności zwiększających obrażenia (potężny atak, ugodzenie zła itp.). Wydaję mi się, że nie, ale chcę się upewnić.

Wszystkie pytania odnośnie edycji 3.5.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

wt lut 17, 2009 7:47 am

Warag pisze:
Czy zaklęcie przyspieszenia, pozwala na dodatkowy atak każdą dzierżoną bronią, czy tylko jedną?

Tylko jedną.
Warag pisze:
Czy podczas konnej szarży z lancą (bądź z atutem porywająca szarża), mnoży się również dodatkowe kości obrażeń (ognisty oręż, ukradkowy atak Razz itd.)?

Nie. Tych obrażeń się nigdy nie mnoży.
Warag pisze:
Czy odnosi się tylko do dodatkowych kostek, czy również do różnych zdolności zwiększających obrażenia (potężny atak, ugodzenie zła itp.). Wydaję mi się, że nie, ale chcę się upewnić.

Tylko do dodatkowych kostek (np. ukradki, ognisty itp). wartości stałe (power attack, premie z siły, specjalizacja itp) są mnożone normalnie.
 
Awatar użytkownika
Khemlish Val'Drach
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1055
Rejestracja: czw gru 01, 2005 6:00 pm

wt lut 17, 2009 12:19 pm

Potrzebuje zrobić BN i mam trzy pytania.

1. Czy Drow (dobry) może korzystać z Wysokiej magii (setting FR)

2. Czy wiecie na jakiej zasadzie ona działa (lub lepiej, możecie mnie skierować do opisu klasy wysokiego maga lub opisu praktyki samej magii)

3. Czy ktoś kto umie używać wysoką magią może używać mocy takich jak Netherilscy arkaniści (korzystać z ksiąg jakie po nich zostały, ich artefaktów)
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4466
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

wt lut 17, 2009 2:44 pm

1. Nie, drowy jako rasa są odcięte od Wysokiej Magii i nie mogą jej używać. Tak jest przynajmniej w przypadku tych złych, nie jestem pewien na ile dotyczy to nawróconych mrocznych elfów.

2. Wysoka Magia elfów od strony mechanicznej działa tak samo jak magia epicka (ziarna, koszty tworzenia, testy czarostwa), choć ma kilka unikalnych szczegółów. Szerzej można o niej poczytać w "Przewodniku Gracza po Faerunie", klasa Wysokiego Maga znajduje się natomiast w "Rasach Faerunu".

3. Patrząc od strony fabularnej to raczej nie, bo oba rodzaje magii opierały się na zupełnie innych zasadach (nawet jeśli magia netherilska wyewoluowała z WM), a co za tym idzie ktoś wyszkolony w używaniu jednej niekoniecznie rozumiałby działanie drugiej. Natomiast od strony mechanicznej to trudno powiedzieć, bo nikt w 3 edycji nie rozpisał magii z okresu Arcane Age.
 
Awatar użytkownika
Got
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 123
Rejestracja: pt sie 18, 2006 11:35 am

śr lut 18, 2009 11:37 am

Witam!

Mam do was współforumowicze takie o to pytanie. Gram z moimi graczami w edycję 3.5, i jeden z nich gra druidem. I mam takie pytanie, czy wykorzystując zwierzęcy kształt nabywa on zdolnosci specjalne itp. Istoty w jaką się zamienił?


Dziekują i pozdrawiam :)
 
wybraniec
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 73
Rejestracja: pn lis 24, 2008 11:21 pm

śr lut 18, 2009 9:34 pm

Edycja 3.5, BAB +6, atuty: bezpośredni strzał, szybki strzał, walka dwiema brońmi.
Pytanie: Jeśli taka postać wykonuje pełen atak dystansowy to ile tak właściwie ma tych ataków? Czy walka dwiema brońmi i szybki strzał sumują się?
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

śr lut 18, 2009 9:52 pm

AFAIR szybki strzał dodaje jeden strzał do pełnego ataku - podobnie jak przy gradzie ciosów czy manewrze Flashing Sun, nie liczy się ilość dzierżonych broni. W takim razie, jeśli walczymy przykładowo dwiema kuszami ręcznymi, mamy 4 ataki - 2 za BaB, 1 za sypki strzał i 1 za drugą broń.


Teraz pytanie: W opisie zdolności Team initiative bonus dread commando z HoB pisze:
Team Initiative Bonus (Ex): You are skilled at keeping
a team organized and ready for danger. All allies
within 30 feet who can see you (including yourself) gain
a competence bonus on initiative checks equal to your
class level.

Equal to your class level - to by chyba znaczyło, że bonus jest równy wszystkim poziomom postaci, a nie tylko dread commando? Tj. Jeśli mam 10 poziom łotrzyka i 5 DC to moja premia do inicjatywy wynosi +5 czy +15?
 
Eard
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 7:45 pm

pt lut 20, 2009 5:21 pm

Witam.

Mam pewne pytanie dotyczące muzyki bardów w ver. 3.5. Mianowicie: Czy bard może walczyć (wręcz lub na dystans) podczas korzystania z muzyki?

W podstawowym podręczniku napisane jest: "że postać musi w każdej rundzie poświęcić akcję standardową na podtrzymanie działania zdolności".

Wynika z tego zapisu, że nie. Jednak patrząc kilka linijek wyżej widzimy inny napis ułoszący: "muzyka bardów i w ich opisie pojawiają się informacje o śpiewie czy grze na instrumentach, mimo to każdą z nich można wykorzystać, recytując poezję, deklamując, podśpiewując, gwiżdżąc, nucąc czy grając na instrumencie, byleby jednocześnie wymawiać niezbędne słowa.

Tak, oczywiście, nie można grać na lutni i jednocześnie walczyć. Jednak nie wydaje mi się aby podśpiewywanie, gwizdanie czy nucenie było na tyle absorbującym zajęciem, że nie można jednocześnie wykonac akcji standardowej (ataku).

Już się boje, że moje obawy się potwierdzą i nie będzie dane mi /rzucać się w wir walki z inspirującą pieśnią na ustach/. :cry:

Czekam na odpowieź. Eard
 
wybraniec
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 73
Rejestracja: pn lis 24, 2008 11:21 pm

pt lut 20, 2009 5:41 pm

Niestety bazowo jest to prawdziwe, użycie pieśni bardów to akcja standardowa tak jak akcja ataku co może pomóc:
a ) jeśli jesteś w stanie przewidzieć moment starcia, zawsze możesz sobie zanucić zawczasu i potem przez 5 rund rund efekt będzie trwał, jest jeszcze atut lingering son (scoundrel lub adventurer) które wydłużają czas pieśni do minuty.
b ) Atut Song of The White reaven z Tome of Battle pozwala odśpiewać pieśń jako swift action, czyli szybka piosenka i do boju. Najłatwiej spełnić wymagania biorąc jeden (lub więcej) poziomów Warblade'a co nie jest złym pomysłem jeśli chcesz być wojem. Jeśli nie masz dostępu do ToB to na stronie Wizardsów jest sporo fragmentów z ToB w tym pełen opis Warblade'a oraz kilka manewrów.
c ) Prestiże dla bardów/wojowników przeważnie maja coś co może pomóc, przejrzyj Scoundrel i Adventurer któraś z klas na pewno ma coś podobnego.

Troszkę od innej strony:
d ) olać atak w swojej rundzie, postawić na atak w rundzie przeciwnika :-) np z pomocą Kolczastego łańcucha (albo wariantu) lub długiej włóczni i postawienie na finezje w broni (działa na łańcuch) i combat reflexes. Można jeszcze wziąć Robilar's Gambit w połączeniu z czarem Mirror images.
Ostatnio zmieniony pt lut 20, 2009 6:16 pm przez wybraniec, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

pt lut 20, 2009 6:03 pm

Musisz podtrzymywać - ale jest sporo atutów, które wydłużają działanie i można zanucić i naprzód.

Wybraniec - mnie ubiegł w trakcie pisania więc nie będę duplikował tego co on napisał.

Moja rada : dobra klasa prestiżowa i atuty - Word of Creation + Nimph Kiss + Dragonsong i te wymienione przez Wybrańca. Niestety zrobienie dobrago Barda wymaga przekopania się przez Book of Exalted Deed, serię Complete, Tome of Battle, PHB II - ale za to Bard może naprawdę wymiatać. Może nie pod wzgledem bezpośrednim ale jako support.
Niestety najlepszy Bard wychodzi kiedy ma charakter dobry - Word of Creation PODWAJAJĄ efekty Muzyki Bardów - a będąz złym/neutralnym nie ma szans na WoC czy Nimph Kiss. :D Ale zawsze możesz zagrać Chaotycznym Dobrym Bardem - zabawa murowana :D D:
 
Awatar użytkownika
Warag
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 129
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 5:56 pm

sob lut 21, 2009 9:34 am

Czy za zbieranie trofeów, po zabitych istotach (skóry, kły, serca itd.) odpowiada umiejętność zawód (myśliwy)? Czy, to raczej z rzemiosłem ma więcej wspólnego?
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

sob lut 21, 2009 11:27 am

Zawód : Myśliwy - jest jak najbardziej poprawnym wyborem, choć można to podciągnąć też pod inne Umienjętności, dopuścił bym również Sztukę Przetrwania - w końcu możemy oskórować zwierzę i zrobić sobie odzież - to części treningu Survivalowego. Rzemiosło Rymarz - pozwoli nam skórować zwierzę - w koncu jesteśmy fachowcem od skór i wiemy jak to zrobić.

W przypadku gdy chcemy "przetwarzać" części potworow na komponenty przyda sie Rzemiosło Alchemia lub w przypadku Trucizn - Craft : Poisonmaking* (Rzemiosło Tworzenie Trucizn).

Należy zastosować zdrowy rozsądek - Wiedza Natura też powinna nam umożliwić wycięcie kłów niedźwiedzia czy ściągniecie skóry - pewnie, że do przerobu na przedmioty się nie nada ale jako trofeum wystarczy.

* Rozszeżenie umiejętności Rzemioslo - Complete Adventurer
 
Aramil Tanatriel
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 54
Rejestracja: pn paź 27, 2008 9:20 pm

ndz lut 22, 2009 10:23 pm

Equal to your class level - to by chyba znaczyło, że bonus jest równy wszystkim poziomom postaci, a nie tylko dread commando? Tj. Jeśli mam 10 poziom łotrzyka i 5 DC to moja premia do inicjatywy wynosi +5 czy +15?
class level czyli poziom DC, jakby chodziło o całość to by było character level :wink:
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

śr lut 25, 2009 11:31 pm

3.0 oddany obrońca, MiP, str 22.

O premii unikowej z KP pisze:
Działa wyłącznie wtedy, gdy obrońca aktywnie chroni pracodawcę przed atakiem.

Jak interptretować pogrubiony fragment - co jest wyznacznikiem, kiedy aktywnie chroni, a kiedy nie?
 
Awatar użytkownika
Maskow
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 84
Rejestracja: czw maja 22, 2008 11:43 pm

czw lut 26, 2009 10:00 am

Patrząc na resztę zdolności oddanego obrońcy to moim zdaniem premia jest naliczana wyłącznie wtedy gdy sąsiaduje on z "pracodawcą". A to dlatego, że tylko sąsiadując z nim może używać względem niego reszty swoich zdolności a więc "aktywnie go bronić".
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

czw lut 26, 2009 7:40 pm

Problem rozwiązany. Znalazłem w FAQ:
I play a devoted defender character from Sword and Fist.
I was wondering when the Armor Class (AC) bonus
affects my character. The AC bonus footnote implies that
the bonus applies only when my character is defending
his charge from an attack, but the AC bonus class feature
section implies my character gets the bonus at all times. If
my character gets it only when defending his charge, does
this mean that it applies only for harm’s way? Or can my
character be, say, 20 feet away from his charge and still
give and get the AC bonus? My character uses both
ranged and reach weapons.

A devoted defender gets a dodge bonus to Armor Class
when actively defending her charge from attack (see Table 2–
2: The Devoted Defender in Sword and Fist). The DM is free
to define “actively defending her charge from attack,” but the
general intention is whenever the devoted defender is within
5 feet of her charge. There are conditions when the character
will be denied a dodge bonus despite sticking with her charge
(see page 119 in the Player’s Handbook). A devoted defender
never gives her charge an Armor Class bonus, although the
devoted defender’s harm’s way and deflect attack abilities
can keep attacks from hitting her charge.
 
Awatar użytkownika
Maskow
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 84
Rejestracja: czw maja 22, 2008 11:43 pm

pt lut 27, 2009 10:26 pm

Mam pewien problem z przygotowanymi akcjami.
Przygotowanie akcji cząstkowej jest akcją standardową ale co jeśli chciałbym przygotować akcję darmową? (przyspieszony czar na przykład)
Bo trochę głupim mi się wydaje by to także miała być akcja standardowa (zero opłacalności w tym wtedy)
Bo w opisie samej akcji przygotowania nic na ten temat nie znalazłem.
 
Awatar użytkownika
AGrzes
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1140
Rejestracja: pn gru 30, 2002 5:42 pm

pt lut 27, 2009 11:34 pm

Zważ że przygotowanie akcji wiąże się z czekaniem na pewna sytuację, w najgorszym razie może ona w ogóle nie zajść i i nic nie zrobisz w swojej rundzie.
Dlatego nieważne ile trwa sama akcja czekanie zabiera czas.
Zasady mówię
  • Przygotowanie to akcja standardowa
  • Można przygotować akcję standardową, ruchu albo darmową
Wiec w sumie przygotowanie akcji darmowej to też akcja standardowa.

A co do opłacalności to pamiętaj że czasem przygotowanie to jedyny sposób żeby w ogóle coś zrobić, poza tym zawsze możesz rzucić czar przyspieszony a potem przygotować rzucenie zwykłego.

EDIT:Pisałem na podstawie 3.5, natomiast rozumowanie z czekaniem stosuje się raczej też do 3.0
Ostatnio zmieniony ndz mar 01, 2009 11:53 am przez AGrzes, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Maskow
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 84
Rejestracja: czw maja 22, 2008 11:43 pm

sob lut 28, 2009 10:30 am

W podręczniku od 3.0 mówią tylko o cząstkowej (no więc standardowa lub ruchu) ale o darmowych nic nie wspominają stąd moje pytanie.
W każdym razie dzięki ;]
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

ndz mar 29, 2009 12:23 pm

Przez wszystkie lata gry tego nie stosowałem, ale chciałbym znać oficjalną wersję:
Czy obrażenia od czarów liczą się w kontekście ogromnych obrażeń, czy dotyczy to wyłącznie ataków "konwencjonalnych", jak krytyk z oburęcznego topora?

Bo trochę głupim mi się wydaje by to także miała być akcja standardowa (zero opłacalności w tym wtedy)

Zależy od MP. Ja bym powiedział, że zaklęcie w odpowiedzi na czyjeś rzuecnie zaklęcia możesz rzucić,a le nie szybciej od wrogiego maga, więc nie będzie musiał rzucać na koncentrację. Chyba, że rzucisz czar przyspieszony :wink:
Ostatnio zmieniony ndz mar 29, 2009 3:46 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 2 razy.
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

ndz mar 29, 2009 12:48 pm

Kamulec pisze:
Przez wszystkie lata gry tego nie stosowałem, ale chciałbym znać oficjalną wersję:
Czy obrażenia od czarów liczą się w kontekście ogromnych obrażeń, czy dotyczy to wyłącznie ataków "konwencjonalnych", jak krytyk z oburęcznego topora?


Dotyczy również obrażeń zadanych przez czary.
 
Awatar użytkownika
Maskow
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 84
Rejestracja: czw maja 22, 2008 11:43 pm

ndz mar 29, 2009 12:56 pm

W podręcznikach mowa jest tylko o tym, że ma być to "atak", więc moim zdaniem odnosi się tylko do ataków "konwencjonalnych" no ale pewny nie jestem (chociaż szczerze mówiąc sam nigdy nie wpadłem na to, że może to dotyczyć także obrażeń od czarów)

Odpowiedź "Zależy od MP" nie bardzo mnie satysfakcjonuje bo akurat tak się składa, że sam jestem MP i nie chciałbym z tego powodu dla własnych korzyści naginać w ten sposób zasad.
Poza tym sprawa została wyjaśniona przez AGrzes'a.
I mi nie chodziło o rzucanie zaklęć w kogoś tylko o dziwo o przygotowanie akcji do użycia przyspieszonych wymiarowych wrót żeby uciec z pola rażenia kul ognistych i tym podobnych obszarówek :)

@EDIT:
Ha, za długo się zastanawiałem co tak właściwie chcę napisać.
Skoro dotyczy także obrażeń od czarów to oke.
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

ndz mar 29, 2009 3:48 pm

Dotyczy również obrażeń zadanych przez czary.

Będę wdzięczny za argumentację. Jak widać po moim, Twoim i Maskowa przypadku zapis w PG można interpretować rozmaicie.

Ad. poniższego: Dziękuję, wyjaśnione.
Ostatnio zmieniony ndz mar 29, 2009 4:35 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 1 raz.
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

ndz mar 29, 2009 3:54 pm

Kamulec pisze:
Dotyczy również obrażeń zadanych przez czary.

Będę wdzięczny za argumentację. Jak widać po moim, Twoim i Maskowa przypadku zapis w PG można interpretować rozmaicie.


Cytuję FAQ:

If you take 50 points of damage (or more) all at once, you’re subject to the death from massive damage rule (see page 145 in the PH). It makes no difference what the source of that damage is.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

pn mar 30, 2009 10:30 am

MD - Nie zależy od źródła - nawet jeśli spadając dostaniesz 50 Obrażeń to testujesz Massive Damage. Liczy się TYLKO fakt otrzymania 50 Obrażeń nic po nad to.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości