Zrodzony z fantastyki

 
M0rt
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 76
Rejestracja: pt sty 25, 2008 2:23 pm

sob sty 10, 2009 5:33 pm

Nie sądzę, żeby Specjalizacja w Broni była dobrym pomysłem. Jest wiele lepszych atutów. Poza tym, czemu nie ma Potężnego Ataku?
 
Aramil Tanatriel
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 54
Rejestracja: pn paź 27, 2008 9:20 pm

ndz sty 11, 2009 3:45 pm

ponawiam pytanie.. skąd są te klasy ?
warmind, Eternal Blade, Jaunter
 
Awatar użytkownika
Dark_Archon_
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 692
Rejestracja: sob gru 29, 2007 2:29 pm

ndz sty 11, 2009 3:50 pm

Warmind - Expanded Psionic Handbook/SRD
Eternal Blade - Tome of Battle
Jaunter - Expedition to the Demonweb Pits
 
Sahim
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 34
Rejestracja: ndz lip 06, 2008 5:13 pm

ndz lut 08, 2009 12:17 pm

a ja mam pytanie odnosnie manewrów swordsage'a. chciałbym spróbować zagrać tą klasą, a że zaczynam od 12 poziomu nie wiem dokładnie jak te manewry przydzielić. na 12 poz. mam dostęp do manewrów 6 poz., a znam ich 17. gdyby przydzielać to jak czary, bez zadnych zamian wyszłoby tak (Wg poziomów manewrów)
1 - 7 znanych
2 - 2 znane
3 - 2
4 - 2
5 - 2
6 - 2

Dobrze myślę ? Jeśli źle to wyjasni mi to ktos ?
 
wybraniec
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 73
Rejestracja: pn lis 24, 2008 11:21 pm

ndz lut 08, 2009 5:04 pm

Dobrze myślisz, można dodać jeszcze, że odpowiedni poziom manewrów to maksymalny poziom czyli jest wiele innych kombinacji (choć przeważnie wyższy poziom manewrów jest lepszy)
Możesz też na każdym parzystym poziomie powyżej 4 przetrenować jeden manewr na inny (który jest dostępny).
 
Sahim
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 34
Rejestracja: ndz lip 06, 2008 5:13 pm

pn lut 09, 2009 2:43 pm

Okej, w takim razie mam jeszcze jedno pytanie. Czy jeśli w jakiejś walce wykorzystam wszystkie manewry to po niej, będę musiał poświęcić 5 minut na medytację i odnowienie tych manewrów ? Jeśli tak, to po każdej wymagającej walce będę musiał wygospodarować 5 minut, by w kolejnej dawać sobie bez problemu rade.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pn lut 09, 2009 3:01 pm

Sahim pisze:
Okej, w takim razie mam jeszcze jedno pytanie. Czy jeśli w jakiejś walce wykorzystam wszystkie manewry to po niej, będę musiał poświęcić 5 minut na medytację i odnowienie tych manewrów ? Jeśli tak, to po każdej wymagającej walce będę musiał wygospodarować 5 minut, by w kolejnej dawać sobie bez problemu rade.

Zgadza się. Dodatkowo, w trakcie walki możesz poświęcić całą rundę i odzyskać jeden manewr, ew. użyć adaptive style, by wymienić nieużyty manewr na ten, który przed chwilą zużyłeś.

Dodatkowo, przy przetrenowaniu, masz takie modyfikacje ilości manewrów na poziom:
max +1 z 6 poziomu, +1 z 5 poziomu, +1 z 4, +1 z 3 i +1 z drugiego, co oznacza, że mógłbyś mieć potencjalnie np.:
1 - 2 znanych
2 - 3 znane
3 - 3
4 - 3
5 - 3
6 - 3
 
Sahim
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 34
Rejestracja: ndz lip 06, 2008 5:13 pm

pn lut 09, 2009 4:07 pm

Okej, wielkie dzięki. Mam jeszcze jedno pytanie. Czy stance mają jakiekolwiek ograniczenia czasowe ?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pn lut 09, 2009 4:13 pm

Działają dopóki ich nie zmienisz i dopóki jesteś przytomny.
 
Mhelkir
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 29
Rejestracja: czw gru 18, 2008 12:55 am

pn lut 09, 2009 5:32 pm

Suldarr'essalar pisze:
Działają dopóki ich nie zmienisz i dopóki jesteś przytomny.


pod względem mechanicznym
pod fabularnym ja je widze jako postawe podczas walki, ułozenie rąk i nóg, sposób poruszania sie miedzy ciosami etc.
jak np w walkach miedzy karatekami czy przy pojedynku sportowym na florety.

Zatem nagły bieg na full speedzie czy stanie na baczność i salutowanie oficerowi , itp. = koniec postawy/stance
 
Awatar użytkownika
Arkhir
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 359
Rejestracja: śr sty 19, 2005 4:22 pm

pn lut 09, 2009 7:12 pm

Jesteśmy w dziale forum mówiącym o mechanicznej optymalizacji. Co kogo obchodzi fabularne wytłumaczenie czegokolwiek? :|
 
M0rt
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 76
Rejestracja: pt sty 25, 2008 2:23 pm

wt lut 10, 2009 12:04 am

No cóż, zawsze możesz nakazać graczowi, żeby po wykonaniu jakiejś dłuższej niebojowej czynności zainicjował postawę ponownie, co zdaje się zajmuje jedną "swift action"(zapomniałem polskiego terminu).
 
Mhelkir
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 29
Rejestracja: czw gru 18, 2008 12:55 am

wt lut 10, 2009 1:18 am

Arkhir pisze:
Jesteśmy w dziale forum mówiącym o mechanicznej optymalizacji. Co kogo obchodzi fabularne wytłumaczenie czegokolwiek? :|


Co nam po mechanice której żaden sensownie myślący MG nie uzna?
przecież zdolności postaci nie biorą się z powietrza.
Rzeczy mogą być wytłumaczalne naprawdę heroicznymi boskimi czy magicznymi aspektami, ale jakieś osadzenie w tym co się dzieje z postacią i w około mają.
 
Awatar użytkownika
MorfiQ
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 329
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 9:46 am

wt lut 10, 2009 9:19 am

Mhelkir pisze:
Co nam po mechanice której żaden sensownie myślący MG nie uzna?
przecież zdolności postaci nie biorą się z powietrza.
Rzeczy mogą być wytłumaczalne naprawdę heroicznymi boskimi czy magicznymi aspektami, ale jakieś osadzenie w tym co się dzieje z postacią i w około mają.


Owszem, ale tutaj dyskutujemy o mechanice gry, a nie o aspekcie fabularnym, zatem jeśli nie wnosisz nic do tematu to najlepiej po prostu odpuść sobie. Jest wiele innych działów związanych z fabułą gdzie na pewno znajdziesz coś dla siebie.

To ja mam prośbę o poprawienie mojego builda, którego podałem stronę temu. Wiem już, że należy do niego dorzucić power attack, co jeszcze?

No i jeszcze jedno pytanie. Znacie jakieś fajne "comba" związane z manewrami? Jakieś połączenia, które masakrują przeciwników?
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

wt lut 10, 2009 6:45 pm

Zależy, o co ci chodzi.

Jest sporo mocnych rzeczy związanych z manewrami, ale co do niektórych ciężko być pewnym, czy są zgodne z zasadami.
Np.:
Ruby Knight Vindicator może wykonać dwie swift actions w jednej rundzie, dzięki czemu możesz odpalić dwa boost manewry i jeden manewr strike w jednej rundzie. Dancing Moongose, Raging Moongose i Time Stands Stil w jednej rundzie przy walce dwiema broniami i powiedzmy 8 atakami w zwyczajnej rundzie da ci 28 ataków wyprowadzonych w 6 sekund.
Koleś, który wykonuje 28 ataków w rundę, rzuca czary jak kapłan, walczy jak warblade i jest w 100% sensowny fabularnie.
Za piękne.

Niby wszystko się zgadza, a jednak gdy na to wpadłem, czułem, że gdzieś musi coś być nie tak (toteż gdyby ktokolwiek owe "coś" znalazł, miło by było gdyby dał znać).

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości