<!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->
<div align="center">Ognisty poszukiwacz [3.0]</div><!--sizec--></span><!--/sizec--><br />
- Tylko się nie poparz...<br /><br /><div align="center">
</div><br /><br />Zarazy nie są niczym niezwykłym – wybuchają w dużych miastach w najmniej spodziewanym momencie. Ofiar jest wiele i nie da się pomóc wszystkim. Niektórzy jednak mogą znaleźć kapłanów Kossuth’a oferujących zdrowie za wysoką cenę. Niewielu zgadza się na Próbę Ognia wypalającą choroby jak i dusze. Ci którzy przeżyli patrzą na swoje ręce zakute na zawsze w metalowym pancerzu - Szczęście w nieszczęściu? A może z deszczu pod rynnę?<br />
Przygody: Zwykle ogniści poszukiwacze są wdzięczni za ocalenie ich życia i pomaga rozwijającemu się kościołowi Kossuth’a np. jako ochronna kapłanów Ognistego Władcy. Niektórzy jednak o słabszej woli doświadczyli w Próbie Ognia takich katuszy, że do końca życia chowają urazę do przeklętych kapłanów. Zostają wtedy często najemnikami, bo prace manualne sprawiają im spore trudności. <br />
Charakterystyka: Ogniści poszukiwacze nie mają dużej wytrzymałości na ból jak wojownicy, lecz dorównują im w walce demonstrując potęgę „przeklętych” rękawic. Potrafią razić wrogów świętym ogniem któremu nie oprą się nawet smoki. Zręczni i wytrzymali mogą zaatakować z cienia siejąc zniszczenia. <br />
Charakter: Ogniści poszukiwacze mogą reprezentować całą gamę charakterów, ale zasadniczo widać różnice w zależności od tego jak podchodzi do swych niezwykłych zdolności. Ci „wdzięczni” są zwykle praworządni i lojalnie wypełniają nakazy kościoła. Ci „niewdzięczni” są wolnymi duchami próbujący znaleźć sobie miejsce w świecie.<br />
Religia: Wierni swojemu bogu poszukiwacze wyznają oczywiście Kossuth’a. Pozostali mogą wyznawać dowolne inne bóstwo najbardziej odpowiadające ich charakterowi lub rasie.<br />
Pochodzenia: Jak już było wspomniane większość ognistych poszukiwaczy to osoby pochodzące z terenów dotkniętych zarazą. Kapłani Kossuth’a proponują nieuleczalnie chorym możliwość powrotu do zdrowia jeśli ci przeżyją Próbę Ognia. Podczas owego rytuału nieszczęśnik zakłada na dłonie magiczne rękawice, które bezlitośnie, z siłą rozgrzanego żelaza wpijają się w ciało powodując niewyobrażalny ból. Magiczny przedmiot bezlitośnie wypala wszelkie zarazy przez oczyszczenie magicznym ogniem krwi. Tylko część najsilniejszych, o największej woli przetrwania przeżywa proces. <br />
Rasy: Każdy może zostać ognistym poszukiwaczem tak jak każdego może dopaść zaraza. Kapłani preferują jednak tylko cywilizowane rasy (jakie spotyka się w miastach) i prawie nigdy nie ma ognistych poszukiwaczy pośród ras takich jak gobliny, gnolle czy orkowie.<br />
Klasy: Ogniści poszukiwacze to wojownicy i z nimi dobrze się rozumieją. Preferują także towarzystwo doświadczonych mnichów od których mogą się wiele nauczyć (z drugiej strony część mnichów nie przepadają za członkami tej klasy za ich „fałszywe pięści”). Niektórzy lubią łotrzyków i wraz z nimi ćwiczą stapianie się z cieniem. <br /><br />
Informacje o zasadach gry<br /><br />Charakter: każdy <br />
KW: k6<br /><br /><br />
Umiejętności klasowe:<br />Ciche poruszanie (Zr), Dyplomacja (Cha), Koncentracja (Bd), Nasłuchiwanie (Rzt), Profesja (Rzt), Równowaga (Zr), Rzemiosło (Int), Skakanie (S), Ukrywanie (Zr), Upadanie (Zr), Wspinaczka (S)<br /><br />Pkt. umiejętności na 1. poziomie (4 + mod. z Int.) x 4<br />Pkt. umiejętności na następnych poziomach: 4 + mod. z Int.<br /><br />Poz._Atak_________Wytr_Ref_Wol__Obr___Specjalne<br />1___+1____________+2__+2__+0__1k6___
Dłonie Kossuth’a, <br />2___+2____________+3__+3__+0__1k6___ Ogniste uderzenie (9m), Nieświadomy unik (Zr do KP)<br />3___+3____________+3__+3__+1__1k6___ <br />4___+4____________+4__+4__+1__1k8___ <br />5___+5____________+4__+4__+1__1k8___ <br />6___+6/+1_________+5__+5___+2__1k8___ Boskie Rękawice +1, Dotknięcie piekieł 1x/dzień<br />7___+7/+2_________+5__+5___+2__1k8___ Dysk<br />8___+8/+3_________+6__+6___+2__1k10__ Ogniste uderzenie (18m)<br />9___+9/+4_________+6__+6___+3__1k10__ <br />10__+10/+5________+7__+7___+3__1k10__<br />11__+11/+6/+1______+7__+7__+3__1k10__ Boskie Rękawice +2<br />12__+12/+7/+2______+8__+8__+4__1k12__ Dotknięcie piekieł 2x/dzień<br />13__+13/+8/+3______+8__+8__+4__1k12__<br />14__+14/+9/+4______+9__+9__+4__1k12__ <br />15__+15/+10/+5_____+9__+10_+5__1k12__ Ogniste uderzenie (27m)<br />16__+16/+11/+6/+1__+10_+10__+5__1k20__ Łańcuch ognia, Boskie Rękawice +3<br />17__+17/+12/+7/+2__+10_+10__+5__1k20__<br />18__+18/+13/+8/+3__+11_+10__+6__1k20__ Dotknięcie piekieł 3x/dzień<br />19__+19/+14/+9/+4__+11_+10__+6__1k20__ <br />20__+20/+15/+10/+5_+12_+10__+6__1k20__ Boskie Rękawice +4<br /><br />
Biegłość w broni i pancerzu: Ogniści poszukiwacze biegle posługują broniami prostymi oraz jedną wybraną bronią żołnierską. Mogą też używać lekkich pancerzy lecz nie tarcz.<br />
<br />Dłonie Kossuth’a: Ten niezwykły magiczny przedmiot jest tworzony przez kapłanów Władcy Płomieni. Są to magiczne rękawice, które przez skomplikowany rytuał stapiają się z dłońmi wybranej osoby. Nie jest to przyjemne doświadczenie. Postać taka traci permanentnie 1 pkt. Bd. Zaletą rytuału jest jednak to że oczyszcza on całkowicie organizm z najgorszych chorób i trucizn (dlatego Ogniści poszukiwacze często wywodzą się z trenów dotkniętych zarazami). Masywne Rękawice szczelnie zamykają dłonie osobnika praktrycznie na stałe, przez co postać ma trudności z niektórymi czynnościami manualnymi. <br />Zdolności i wady dłoni Kossuth’a:<br />• Rękawice cały czas płoną
Nieustającym płomieniem Jeśli Ognistemu poszukiwaczowi uda się Test koncentracji o ST=10 to Płomienie stają się czarne i nie dają światła. Test trzeba ponawiać w każdej turze inaczej rękawice znów rozbłysnął.<br />• Ognisty poszukiwacz zadaje w walce wręcz obrażenia podane z tabeli. <br />• Palce są ostro zakończone co pozwala zadawać oprócz ran obuchowych także rany cięte<br />• Na życzenie rękawice zamieniają się w żywe płomienie przez co postać zadaje obrażenia od boskiego ognia (połowa obrażeń to zwykły ogień, a połowa boska energia). W tej formie nie dolicza się obrażeń z premi za siłę postaci. [* dodaje się inny modyfikator - patrz: Boskie rękawice]<br />• Postać otrzymuje premię +2 do testów Wspinaczki<br />• Postać otrzymuje premię +4 do rzutów obronnych przeciw chorobom i premię +2 przeciw truciznom<br />• Podczas konwersacji z wyznawcami Kossuth’a postać otrzymuję premię +3 do testów dyplomacji.<br />• Postać może podczas walki używać gradu ciosów analogicznie do mnicha.<br />• Rękawic nie można stopić<br />• Postać zyskuje premię +1 do KP (premia za tarczę).<br />• Pisanie przychodzi postaci znacznie trudniej – napisanie czegokolwiek zajmuje dwa razy dłużej niż normalnie. <br />• Postać otrzymuje karę -4 o testów Rzemiosła, Profesji, Kradzieży kieszonkowej, Otwierania zamków, Unieszkodliwiania urządzeń i innych gdzie wymagana jest duże sprawność manualna (decyzja MP)<br />• Wszelkie ataki bronią strzelecką mają karę -4 do testów ataku (ponadto podczas używania łuków istnieje 10% szans że przy wystrzale zostanie zniszczona cięciwa)<br />• Postać traci permanentnie jeden pkt. Budowy (wspomniane powyżej)<br />• Rękawic nie można zdjąć – są częścią ciała ognistego poszukiwacza. Można je próbować je oderwać – razem z pękami mięśni postaci. Udana tortura tego typu automatycznie powoduje 4k8 + 20 obrażeń, utratę 1 pkt. Bud. (można go odzyskać jedynie poprzez
uzdrowienie) oraz 100 PD na poziom.<br /><br />
Ogniste uderzenie: Bardzo szybko ognisty poszukiwacz uczy się wytwarzać ogniste impulsy by razić swoich wrogów na odległość. Jest to atak dotykowy na dystans powodujący obrażenia od boskiego ognia podane w tabeli. Połowa obrażeń to zwykły ogień a połowa – boska energia. Zasięg Ognistego uderzenia to 9m. Zwiększa się on o kolejne 9 na 8. i 15. poziomie.<br /><br />
Nieświadomy unik: Na 2. poziomie ognisty poszukiwacz może reagować na zagrożenia instynktownie – jak łotrzyk zachowując premię ze Zr do KP nawet gdy jest nieprzygotowany.<br /><br />
Boskie Rękawice: Na 4. poziomie dłonie Kossuth’a zaczyna przepełniać boska moc płynąca z Planu Ognia. Uderzenia ognistego poszukiwacza traktuje się jak broń o podanej premii z usprawnienia na potrzeby przebijania redukcji obrażeń. Ponadto, gdy rękawice mają postać żywego płomienia premię tą dodaje się do obrażeń. <br /><br />
Dysk: Na 7. poziomie Ognisty poszukiwacz może przyzwać dysk – magiczny środek transportu. Dysk świeci się pomarańczowym światłem i ma kształt łzy o długości 2m, a szerokości 1m. Lata z prędkością 27m i ma bardzo dobrą zwrotność. Przyzwanie go to akcja całorundowa wymagająca koncentracji. Ognisty poszukiwacz może korzystać z dysku 1godzinę/poziom w swojej klasie. Czas ten może zostać podzielony na pare odcinków. Dysk wymaga niedużej – lecz ciągłej koncentracji. Jeżeli postać zostanie ogłuszona, otumaniona lub w wyniku ran umierająca dysk rozpływa się z powietrzu a nieszczęsny ognisty poszukiwacz spada. Na dysku jest miejsce tylko dla jednej osoby. Wszelkie test Równowagi mające na celu utrzymanie się na dysku mają premię +4. Poszukiwacz mentalnie kontroluje swój dysk na odległość maksymalnie 100m. Jeśli wyśle go dalej - dysk znika. Udźwig dysku wynosi 100kg + 10kg/poziom. Jeżeli zostanie obciążony zbyt bardzo zaczyna powoli opadać na ziemię (stosunkowo do stopnia przekroczenia progu ciężaru.) <br />
<br />Dotknięcie piekieł: Ognisty poszukiwacz może zebrać z swych dłoniach potężną ognistą moc. Użycie tej zdolności trzeba zadeklarować przed atakiem. Poszukiwać wykonuje atak dotykowy - jeśli się nie powiedzie zdolność jest zmarnowana. Sukces oznacza, że ofiara otrzymuje 1k6 obrażeń od boskiego ognia/poziom poszukiwacza i musi wykonać rzut na Wytrwałość o ST= 12 + 1/2 poziomu Poszukiwacza – udany oznacza uniknięcie połowy obrażeń. Dotknięcie piekieł niszczy zbroje, topi skórę i pali łuski. Naturalny pancerz stworzenia lub premia z pancerza zostaje obniżona o 1k4 (lecz nie więcej niż wynosi całkowita premia). Stworzenia muszą otrzymać zaawansowaną pomoc (co najmniej
leczenie krytycznych ran), a zbroja musi zostać naprawiona (ma bardzo widoczną dziurę wielkości dłoni). W przypadku regeneracji rana goi się tak długo jak odcięta kończyna. <br /><br />
Łańcuch ognia: Jeśli podczas walki wręcz ognisty poszukiwacz trafi w rundzie 2 razy w przeciwnika to może próbować go zaplątać w ogniste więzy (pozostałe niewykorzystane ataki przepadają). Ofiara musi wykonać rzut na Refleks o ST= 15 + 1/2 poziomu Poszukiwacza. Nieudany oznacza iż spowija go błyszczący czerwienią łańcuch, który go całkowicie krępuje (
jak przy czarze oplątanie - postać może nadal próbować wyrywać się, atakować i rzucać czary przy st koncentracji = 10 + zadane obrażenia). Trwa on 1 rundę na poziom ognistego poszukiwacza (chyba że zostanie wcześniej rozerwany) i w każdej rundzie zadaje obrażenia równe tym jakie zadaje poszukiwacz ognistym uderzeniem. Zdolności można użyć 3 razy dziennie. <br />-------------------------------<br />
<br />Jak wam się podoba koncepcja?<br />W góry dzięki za konstruktywną krytykę<br />Pozdro