Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
MorfiQ
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 329
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 9:46 am

sob kwie 11, 2009 12:01 am

Witam

Jeden z moich graczy bardzo chciałby zagrać pojedynkowiczem. Wiem, że trzeciej edycji pojawiła się szkoła Mistrzów Miecza Mirumoto będąca swego rodzaju odpowiedzią na szkołę Kakita. Mnie osobiście bardziej podoba się szkoła bushi z podstawki (1 ed), ale jeśli gracz tak bardzo chce, to nie będę go tłamsił.

Tutaj mam do was prośbę. Pomoglibyście mi tą szkołę przekonwertować na 1ed? Byłbym bardzo wdzięczny. Oto link do artykułu gdzie owa szkoła jest opisana: http://l5k.polter.pl/Szkola-Mistrzow-Mi ... moto-c7143

Poniżej zamieszczam to co udało się mnie wymyślić

Ranga 1


Zostaje zamiana iaijutsu na kenjutsu, a PT trafienia zwiększone zostaje o wartość umiejętności obrona.

Ranga 2

Zostawiłbym, choć nie wiem, czy nie jest za bardzo przepakowana. Z drugiej strony strata punktu pustki to duża cena.

Ranga 3

Też bym zostawił bo znowu pojawia się wymóg w postaci wydania punktu pustki

Ranga 4

Zostaje

Ranga 5

Trochę przegięta, ale w końcu to piąta ranga ;)


Teraz pytanie. Czy jeśli pozwolę graczowi na grę taką szkołą, to czy nie będzie on przepakiem? Nie chciałbym zakłócić równowagi gry. Dodam tylko, że wybrał przodka Mirumoto, a w tabeli dziedzictwa wylosował ducha, który pakuje go pustką i pomaga (nie będę z tym przesadzał ;) ) oraz dodatkowe 7 punktów na umiejętnosci bugei/rzemiosło/niegodne.

Z góry dziękuję za pomoc.
 
Awatar użytkownika
Bleddyn
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 885
Rejestracja: wt maja 25, 2004 1:25 pm

sob kwie 11, 2009 12:06 am

To chyba jest szkoła z 2ed., więc nie ma potrzeby konwertować na 1ed.

Poza tym jak już chcesz osłabić 1 technikę to zostawiłbym sam Ogień. Inne szkoły też dodają jakiś wybrany żywioł do ataku/obrony/obrażeń.

Od razu przepak. Ot silny hero. Twoja w tym głowa, żeby spotkał godnych przeciwników. Nie popieram tłamszenia graczy, ale jak mawiał Mike w Słuchajcie głąby: Mam wiele słoni.;)
 
Awatar użytkownika
Uszaty
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 252
Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:46 pm

sob kwie 11, 2009 8:42 pm

W randzie pierwszej zmień 2 x Ogień na 1 x Ogień. Druga ranga faktycznie może być potężna, aczkolwiek ci goście są "second only to Kakita", chociaż niektórzy usilnie twierdzą, że są równie dobrzy. Ogólnie może zostać. Trzecia może zostać, czwarta również, w piątej jak chcesz to możesz to ograniczyć do 1 postaci albo dać jakiś "rzut obronny" - przeciwstawny test pustki czy coś w ten deseń. Tak czy siak widziałem mocniejsze szkoły, nawet bez zmian można ją dopuścić.

Bleddyn pisze:
Twoja w tym głowa, żeby spotkał godnych przeciwników.
Tylko jeśli reszta drużyny jest porównywalnie silna. Niewiele rzeczy zabija radość z gry innych tak jak przepakowana postać jednego z graczy.
 
Awatar użytkownika
Bleddyn
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 885
Rejestracja: wt maja 25, 2004 1:25 pm

sob kwie 11, 2009 9:05 pm

Tylko jeśli reszta drużyny jest porównywalnie silna. Niewiele rzeczy zabija radość z gry innych tak jak przepakowana postać jednego z graczy.


Wystarczy wtedy dawać różne wyzwania tak aby każdy się wykazał. W tym konkretnym przypadku ślepy los zdecydował o potędze postaci. Skoro jednak wszyscy godzą się na rzuty w tabeli to nie wypada się dąsać, że ktoś lepiej wylosował.

2xOgień to dużo, ale czy za dużo? Krab dodaje Ziemię do obrażeń i trafienia. Feniks dodaje Pustkę do obrażeń i trafienia. Kakita niby dodaje tylko Iai do inicjatywy, ale ta jest szalenie ważna przy starciu. Wysoka obrona Smoka to równoważy.
 
Awatar użytkownika
Uszaty
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 252
Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:46 pm

ndz kwie 12, 2009 10:50 pm

Bleddyn pisze:
Wystarczy wtedy dawać różne wyzwania tak aby każdy się wykazał.
Jeśli większość postaci jest bushi, a tak często bywa, wtedy o różnorodnych wyzwaniach nie może być mowy. Jeśli w drużynie mamy kilku szermierzy, to powinni być oni porównywalnie silni. Raz prowadziłem grę dwóm postaciom - Hida Bushi i Usagi Bushi. O ile grało się fajnie, a tyle przeciwnicy, z którym męczył się Usagi byli mięsem armatnim dla Hidy, który mordował ich bez mrugnięcia okiem. Takie rzeczy mają znaczenie. Usagi nie miał dziedziny, w której mógłby pokazać iż jest przydatny.
 
Awatar użytkownika
Bleddyn
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 885
Rejestracja: wt maja 25, 2004 1:25 pm

ndz kwie 12, 2009 11:13 pm

Usagi nie miał dziedziny, w której mógłby pokazać iż jest przydatny.


To już wina gracza, że cienko go skombosował.;)
 
Awatar użytkownika
MorfiQ
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 329
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 9:46 am

ndz kwie 12, 2009 11:33 pm

Bleddyn pisze:
Od razu przepak. Ot silny hero. Twoja w tym głowa, żeby spotkał godnych przeciwników. Nie popieram tłamszenia graczy, ale jak mawiał Mike w Słuchajcie głąby: Mam wiele słoni.;)


Ja także nie popieram tłamszenia graczy, dlatego nie chcę mieć ostro przegiętych postaci, bo wtedy tłamszę tych graczy o słabszych szkołach.

Skoro powiadacie, że owa szkoła nie jest strasznie potężna to niech zostanie. Puki co gracz chyba zostanie przy podstawowych technikach.

Co do tych wyzwań. Zgadzam się w pełni, że każdy gracz powinien się wykazać i postaram się, żeby do tego doszło. Drużyna jest o dziwo tak zrobiona, że nie powinno być z tym problemów. Będzie szermierz, shugenja, zwiadowca i ise zumi (brat szermierza, który wędruje poszukując oświecenia). Co ciekawe shugenja jest karo daimyo (pomniejszego), a reszta, oprócz ise zumi to jego yoriki.
 
Awatar użytkownika
Drachu
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1617
Rejestracja: sob cze 26, 2004 1:50 pm

wt kwie 14, 2009 8:21 am

Grałem takim Mirumoto. I w pierwszej (Szkołą którą podajesz AFAIK jest już PO przekonwertowaniu na I ed, ale mogę się mylić) i w trzeciej edycji. W pierwszej jest to szkoła niezła, acz nie rewelacyjna. W trzeciej jest już słabsza.

Pazurem szkoły jest bez wątpienia jej trzecia ranga (jeśli mowa o I ed.), więc obcinanie jej to już zabranie szkole cojones. Zostawiłbym bez wahania. Ogólnie Mirumoto Swordmasters nie są silną szkołą - rewelacyjną trzecią rangę rekompensuje im późno uzyskiwany drugi atak. Jeśli idzie o iaijutsu mogą stawać w szranki z Kakitą (chociaż i tak na pierwszych rangach najbardziej w tej dziedzinie wymiata Shiba), jeśli idzie o walkę wręcz, to jednak KAkita jest fajniejszy (ma bonusy do inicjatywy już na dzień dobry). UWażam, że szkołą w wersji prezentowanej na stronie Poltera jest grywlna i bez przeróbek.
 
Awatar użytkownika
Blizz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 197
Rejestracja: sob paź 20, 2007 10:21 pm

pn maja 11, 2009 7:17 pm

Kolejne pytanie dotyczące mechaniki:
Sporna kwestia dotycząca zalety "Potęga Ziemi". Jeżeli mam tę zaletę na drugim poziomie, to na poziomach -1 i -2 nadal mam tak jakby poziom 0.
Ale kiedy schodzę na poziom -3, to od rzutu odejmuję jedną(poziom ran 3 - potęga ziemi poziom 2), czy trzy rzucane kości(potęga ziemi już tu nie działa)?

I jeszcze jedno:
Czy przy tworzeniu postaci mogę wybraną cechę z poziomu 2 wznieść na poziom 4(wydając 16 pkt postaci)? Oraz czy mogę wydać "dowolną umiejętność" ze szkoły na podwyższenie posiadanej już umiejętności(na poziom 2), a następnie za 2 pkt postaci podnieść ją jeszcze na poziom 4?
...
 
Awatar użytkownika
Ćma
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 160
Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:45 pm

pn maja 11, 2009 8:09 pm

Jak dla mnie:
1 - Nie, Potęga Ziemi tutaj też działa. Kolejny po "0" poziom to zawsze -1. Dopiero "down" "out" i "dead" tego nie dotyczy.
2 - Możesz :)
 
Awatar użytkownika
Uszaty
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 252
Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:46 pm

wt maja 12, 2009 12:24 am

To ja się zgodzę z Ćmą, co by Blizz nie miał już żadnych wątpliwości. Tak czy siak poruszył dwie całkiem ciekawe sprawy, które zarówno w 1 jak i 3 edycji były dosyć mętne, można było je z łatwością źle zinterpretować. Zaproponowane w poście wyżej rozwiązania są aktualne też dla 3 edycji jakby kto pytał :)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości