Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Krackus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 198
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 2:52 pm

Inwertaza [szablon dla trucizny]

ndz maja 17, 2009 1:26 pm

Bełt wystrzelony z ręcznej kuszy utkwił w ciele Razzgara, orczego berserkera.
- Chcesz mi coś zrobić tą zabawką, elfie? - zaryczał stwór.
- Nie licz na to, że pomogą ci jakieś śmieszne trutki, jestem najsilniejszym orkiem z klanu Bra'zharr. Nic nie jest w stanie mnie powalić, słyszysz? Nic! Jesteś już trupem!
Vaelroth uniósł lekko kąciki ust w niemym uśmiechu. Bacznie obserwował szarżującego przeciwnika i bez problemu go wyminął, nie próbując nawet wyprowadzić kontry. Z radością obserwował jak przeciwnik wkładał w kolejne ciosy coraz mniej siły, aż w końcu padł na ziemię. Drow błyskawicznie rozpoznał objawy paraliżu mięśni. Dopiero teraz wydobył ukryty wcześniej miecz i odcinając przeciwnikowi głowę wyszeptał:
- Mam nadzieję, że reszta plemienia nie będzie tak gadatliwa jak ty.


Inwertaza

Opis: Pod tą nazwą tak naprawdę kryje się specjalna metoda alchemiczna, używana do wytwarzania trucizn i która zmienia jej właściwości. Nowopowstały specyfik oddziałuje na ciało ofiary w odmienny sposób. Przebieg procesu wytwarzania takiej trucizny jest niezwykle skomplikowany, w rezultacie powstaje jednak trucizna, która jest w stanie oszukać układ immunologiczny otrutej osoby.
Wykonanie: Każda z inwertaz wymaga do stworzenia doskonale wyposażonego laboratorium alchemicznego oraz godziny pracy na jedną dawkę trucizny (większość alchemików poświęca jednak na jej stworzenie więcej czasu, aby zwiększyć szansę sukcesu). Pod koniec procesu tworzenia należy wykonać test alchemii o odpowiednim ST (patrz niżej), jego niepowodzenie oznacza zmarnowanie składników i stratę trucizny.
Rodzaj: taki sam jak trucizna bazowa
Początkowy efekt: podobnie jak trucizna bazowa (patrz działanie)
Drugorzędny efekt: podobnie jak trucizna bazowa (patrz działanie)
Modyfikator ST alchemii: +10
Modyfikator ST trucizny: +5
Modyfikator ST pułapki wykorzystującej truciznę: +2
Szczegółowe działanie: Inwertaza zadaje takie same obrażenia lub powoduje takie same efekty jak trucizna bazowa (np. obniżenie siły o 2k6 punktów). Jednakże po wprowadzeniu trucizny do krwioobiegu ofiary następuje odwrócona reakcja immunologiczna. W rezultacie, gdy ofierze uda się rzut obronny przeciwko truciźnie odczuwa ona jej standardowe efekty. W przypadku niepowodzenia w rzucie obronnym ofiara nie odczuwa negatywnych skutków trucizny. Ponadto efekt działania trucizny jest rozłożony w czasie i ofiara otrzymuje wszelkie obrażenia co rundę w wysokości 1 na każdą kostkę obrażeń zadawanych przez truciznę (np. 2 na rundę dla obniżenia siły o 2k6) do czasu aż cel otrzyma wylosowaną ilość obrażeń. Kolejne dawki inwertazy nie przyspieszają otrzymywania obrażeń ale zwiększają ich maksymalną pulę. Odporność celu na truciznę zwykle chroni ofiarę przed wszelkimi efektami inwertazy, tak jak przed wszelkimi innymi truciznami.

Cena: jak cena bazowej trucizny +4000sz lub 4500sz jeśli trucizna obniża atrybut lub 5000sz jeśli obniża budowę.


standardowo czekam na sugestie i komentarze ;)
Ostatnio zmieniony czw sie 06, 2009 8:57 pm przez Krackus, łącznie zmieniany 3 razy.
 
Awatar użytkownika
Breeg
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 338
Rejestracja: sob lis 18, 2006 6:39 pm

ndz maja 17, 2009 5:38 pm

Witam.
Wredne. I ciekawe. 4/5.
Dobra, solidna praca z opowiastką umilającą czytanie. Bez błędów merytorycznych. Na mechanice się aż tak nie znam, ale z przyjemnością kiedyś zafunduję moim graczom coś takiego... :)
Pozdrawiam,
Breeg.
 
Awatar użytkownika
Zaalaos
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 878
Rejestracja: sob sty 19, 2008 1:07 pm

pn maja 18, 2009 8:34 am

Ok no to będę mówił krótko zwięźle i na temat. Stworzyłeś coś wykraczającego poza podstawowe zasady, coś trudnego do sklasyfikowania. Mimo to postaram się ocenić tą pracę. Po pierwsze uważam iż stosunek cena/jakość lekko wychylony na stronę jakości. Podwyższ troszeczkę cenę. Poza tym nie mam nic do czego mogę się przyczepić. Bardzo dobra rzecz 5/6 :spoko:
 
Awatar użytkownika
nerv0
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 869
Rejestracja: pt cze 06, 2008 2:13 pm

pn maja 18, 2009 8:46 am

W rezultacie, gdy ofierze uda się rzut obronny przeciwko truciźnie o ST 20 odczuwa ona jej standardowe efekty. W przypadku niepowodzenia w rzucie obronnym ofiara otrzymuje jedynie 1 punkt obrażeń a jej atrybuty nie ulegają obniżeniu.


Nie łapię. Jeśli rzut obronny wyjdzie to trucizna obniża atrybuty, a jeśli nie wyjdzie to ofiara dostaje punkt obrażeń i nic ponadto? Nie powinno być odwrotnie?
 
Awatar użytkownika
Vindreal
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 31, 2008 7:21 pm

pn maja 18, 2009 9:47 am

nerv0 pisze:
Nie łapię. Jeśli rzut obronny wyjdzie to trucizna obniża atrybuty, a jeśli nie wyjdzie to ofiara dostaje punkt obrażeń i nic ponadto? Nie powinno być odwrotnie?


Chyba na tym polega wredność tej trucizny. Poza tym Krackus wyraźnie napisałe, że trucizna wywołuje reakcję autoimmunologiczną. Co znaczy tyle, żę jeśli organizm zwalczy truciznę, zacznie robić kuku sobie. Ogólnie baardzo wredna i ciekawa rzecz. :)
 
Awatar użytkownika
nerv0
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 869
Rejestracja: pt cze 06, 2008 2:13 pm

pn maja 18, 2009 10:08 am

No racja, dla tego ten ST taki niski jest. :) Naprawdę perfidne, ale dobre. Organizm sądząc, że niszczy truciznę niszczy naprawdę sam siebie. Heh. :)
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Re: Inwertaza [trucizna]

pn maja 18, 2009 10:51 am

Krackus pisze:
gdy ofierze uda się rzut obronny przeciwko truciźnie o ST 20 odczuwa ona jej standardowe efekty.


To to jest najlepsza trucizna w grze, bowiem im silniejszy przeciwnik, tym ma trudniej. Kolosalny smok ma tylko 5% szans że nie padnie w 1 rundzie. Legenderne zwierzeta także. Robactwie nie ma co wspominać, taki kolosalny skorpion też jest na strzał. Czy to miało tak działac? Za 4000 jednostrzałowa broń na wszystko co nieodporne na trutki ?
 
Awatar użytkownika
Krackus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 198
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 2:52 pm

pn maja 18, 2009 12:14 pm

z tym smokiem chyba przesadziłeś, musiałby wyrzucić 10 lub więcej a no to ma tylko jakieś ~25%(właściwie na 2k6 to nawet~15%) ;). Ale fakt, że jednak może być to za mocne na wyższych poziomach... Zastanawiam się co by z tym zrobić. Może ograniczyć działanie trucizny tylko do siły? Większość mocnych przeciwników ma ją na wysokim poziomie (lub ma słabe rzuty na wytrwałość), ze zręcznością i atrybutami umysłowymi bywa już różnie...
Kłopot w tym, że wyważenie tej trucizny jest chyba niemożliwe, bo po prostu będziemy przesuwać jej skuteczność na różnych poziomach (niskich/średnich/wysokich). Najprostszym rozwiązaniem byłoby ograniczenie dostępu do tego typu przedmiotu np. poprzez wymaganie do jej stworzenia rzadkich składników.
Ostatecznie myślę, że trucizna jest za mocna tylko w niektórych sytuacjach i w związku z tym MG powinien się zatroszczyć o to, żeby użycie jej było wtedy niemożliwe. Opcjonalnie można ją zastosować przeciwko BG a następnie dać im jedną dawkę jako ciekawą nagrodę ;). Wszystko zależy od okoliczności.
 
Awatar użytkownika
OzziLee
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 162
Rejestracja: pt sty 26, 2007 10:06 pm

pn maja 18, 2009 2:21 pm

Myślę, że jest prostszy sposób, po prostu trucizna mogłaby działać na każdego tylko 1 raz(niezależnie czy potem użyta zostałaby obniżająca inny atrybut), do czasu wyleczenia obniżenia/na jakiś czas. Organizm już walczy ze sobą, można przyjąć, że nie będzie walczył z dwa razy większą siłą(nie wiem czy nie da się wzmocnić efektu autoimmunologicznego naprawdę, ale dla balansu...). Ewentualnie przy drugiej aplikacji odnośnie tego samego atrybutu wybierany jest mocniejszy efekt.

Edit: Jeszcze nieudany(a właściwie udany, czyt. obniżenie atrybutu tylko o 1) rzut uodparniałby ofiarę na jakiś czas/do wyleczenia tego punktu obniżenia.
Ostatnio zmieniony pn maja 18, 2009 8:25 pm przez OzziLee, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

pn maja 18, 2009 4:05 pm

Krackus 15% tylko przy jednym trafieniu. A jak dostanie dwa razy?
Moze lepszym rozwiązaniem byłoby niestandardowe potraktowanie trucizny i ograniczenie jej czasowego efektu do max 1 punkt na rundę? W końcu jak ten organizm sam ma się zwalczać, to chyba nie będzie to superszybki efekt.
 
Awatar użytkownika
Corrick
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3050
Rejestracja: czw cze 07, 2007 10:04 pm

pn maja 18, 2009 10:23 pm

Proponuję, aby trucizna przez 2k6 rund obniżała dany atrybut o 1 na rundę. I będzie dobrze :).

Mnie się osobiście podoba, wstawka fabularna również niczego sobie. I rzeczywiście, cena jest troszeczkę za niska - proponowałbym 6 tysięcy w miejsce czterech, a siedem w miejsce 4500 sztuk złota. I będzie dobrze ;)
 
Ooral92
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 340
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 2:58 pm

pn maja 18, 2009 10:27 pm

Może zmienić to na domieszkę do trucizn.
Np. Dodać można to do każdej trucizny pod koniec jej wyrobu, bez możliwości dodania do gotowej. Jednak trzeba by było zmienić ST wyrobu trucizny o jakiś modyfikator. No i naturalnie modyfikator ST stworzenia pułapki.
A co do ceny "sklepowej", to cena standardowej trucizny + 4500 jeśli trucizna obniża Siłę; 5000sz jeśli trucizna obniża BD itd. (jak w poście otwierającym).
Unikniemy wtedy problemu z balansem w postaci skutków bo mamy to gotowe (bo używamy gotowych trucizn).
Stosunek cena/jakość też chyba dobry bo za taką cenę można kupić kilka(-naście) tych samych trucizn.

Przykładowo: Ostrze śmierci + Inwertaza:
Rodzaj: Rana, ST 20; Początkowy efekt: 1k6 S Drugorzędny efekt: 2k6 S
ST stworzenia 30 (+5 to chyba dobry modyfikator); Cena: 6300sz
Modyfikator ST pułapki: +7 (modyfikator +2)

Za tą cenę możemy kupić 3 Ostrza śmierci (i jeszcze jakąś za 900sz :P) ale zmniejszona jest skuteczność przeciwko postacią wysokopoziomowym. A z Inwertazą prawdopodobieństwo rośnie o ok. 30 % przeciwko postacią i ok. 85% przeciwko potworom.

Co o tym myślicie?
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

wt maja 19, 2009 4:12 pm

Powyższy pomysł jest bardzo dobry. Rozmaitych trucizn i tak jest już od liku, po co robić kolejne?
 
Awatar użytkownika
Krackus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 198
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 2:52 pm

czw maja 21, 2009 3:20 pm

A po co robić kolejne prestiżówki, przedmioty etc :)? Dla urozmaicenie gry, każdy zresztą może mieć własny powód, podejrzewam, że to temat na dłuższą dyskusję ;)

Po zastanowieniu doszedłem do wniosku, że zastosuję się do waszych sugestii i przerobię truciznę na szablon. Oryginalną pracę wstawiam w spoiler dla porównania i mam nadzieję, że nowa będzie pozbawiona wad poprzedniczki ;).
 
Awatar użytkownika
insurgi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: czw cze 04, 2009 10:47 pm

pt cze 05, 2009 1:06 pm

Założenie jest takie, że ma działać także na tych, którym udał się rzut obronny tak? Nie widziałem jeszcze nic takiego w d20, a to raczej wyczyn. ;P

Moja wersja: ofierze udaje się rzut obronny - otrzymuje minimalne obrażenia (np 2 dla 2k6), gdy się nie udaje - działa normalnie. W obu przypadkach ofiara otrzymuje -5 do rzutu obronnego na efekt drugorzędny.

Dla mnie to zbyt skomplikowane jest to całe obniżanie atrybutu co rundę i zmienianie co rundę wszystkich zależnych od niego współczynników.

Krackus pisze:
Modyfikator ST alchemii: +10
Modyfikator ST trucizny: +5
Modyfikator ST pułapki wykorzystującej truciznę: +2
Zgrywam się, ale wytłumaczysz o co tu chodzi? ;)
 
Ooral92
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 340
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 2:58 pm

pt cze 05, 2009 1:26 pm

insurgi inwertaza w obecnej postaci jest szablonem na trucizny. Te modyfikatory są do oryginalnych ST trucizn. Dla przykładu: Szary winnis ma ST na stworzenie go 20. Jeśli robimy Szary winnis z inwetrazą ST rośnie nam do 30. To samo tyczy się reszty modyfikatorów.
 
Awatar użytkownika
insurgi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: czw cze 04, 2009 10:47 pm

pt cze 05, 2009 2:05 pm

By stworzyć trucizny rzuca się na alchemię? W każdym razie brakuje słowa "stworzenia" przed słowem "trucizny". Zwiększa się też ST stworzenia pułapki? Z jakiej racji? Nie chodziło przypadkiem o SW pułapki?
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

śr cze 24, 2009 1:32 pm

IMHO jest to przegięte - mamy taką fajna istotę jak pryzmatyczny smok, wielki jaszczur. Jest niewrażliwy na niemal wszystko (wg zasad edycji 3.0 redukcja 60/+15, ponad 100 KP i AB, 86 OC). Strzelamy na przykład w niego trucizną z korzenia terinav z SRD... Przenosi się ona przez dotyk, czyli atak dotykowy. Załóżmy, że trafiliśmy (27 KP dotykowego to niewielki problem na 20 poziomie). Smok ma 10 zręczności i chyba 70 wytrwałości. Czyli w ciągu minuty można na 20 poziomie wyeliminować smoka, który normalnie zjada pomniejsze bóstwa na śniadanie...
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

czw lip 23, 2009 9:08 am

Widzę, że autor trucizny zbiera same pozytywne pochwały... I tym razem nie zarobi negatywnej! Dla mnie praca bardzo pomysłowa, już dawno tak dobrego pomysłu nie widziałem w przedmiotach. Wykonanie równie dobre. Krótkie opowiadanko, wprowadzające nas w klimat przedmiotu sumiennie spełnia swoją funkcję. Gdzie tam 5-, +5/6 w tutejszej skali ocen. Dla mnie bomba. Ciekawe i pomysłowe.
 
Awatar użytkownika
Krackus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 198
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 2:52 pm

czw lip 23, 2009 11:27 am

Wielki dzięki za miłe słowa, zaś co do poprzedników to... macie rację :). Tylko, że na siłę wciskacie tego pryzmatycznego smoka, a ciekaw jestem, kiedy ostatnio się z takim zmierzyliście ;]. Myślę, że trucizna może być przegięta ale tylko na wyższych (zapewne epickich) poziomach. Dlatego uważam, że nie powinna być ogólnie dostępna i ostateczna decyzja o wprowadzeniu jej do gry powinna należeć do MG.
Wydaje mi się, że przy założeniu stanowiącym podstawę trucizny (odwrócenie działania), nie jestem w stanie zaprojektować jej tak, żeby nadawała się do nisko, średnio, wysoko i epicko poziomowej gry. Osobiście jestem zadowolony z efektu i zostawiam to tak jak jest (oczywiście jak ktoś ma dobry pomysł na modyfikacje to jestem otwarty na propozycje ;)).
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Inwertaza [szablon dla trucizny]

czw lip 30, 2009 11:31 am

Chodzi o to, że taka trucizna zaburza równowagę świata. Bohater na 20 poziomie pokonuje istotę o skali wyzwania 76? To nielogiczne.
Może dorzuć wzmiankę, że powodzenie testu o więcej niż ~8 powoduje, że ofiara nie otrzymuje żadnych kar.
 
Awatar użytkownika
Helldog
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 568
Rejestracja: sob sie 18, 2007 4:33 pm

Re: Inwertaza [szablon dla trucizny]

czw lip 30, 2009 4:35 pm

Całkiem fajny pomysł. Ja tam się nie orientuję w mechanice trucizn, ale nawet dla mnie wygląda to ciekawie. :wink:

Ginden pisze:
Chodzi o to, że taka trucizna zaburza równowagę świata. Bohater na 20 poziomie pokonuje istotę o skali wyzwania 76? To nielogiczne.

E tam, nie przesadzaj. Na takich poziomach prawie każdy ma odporność na trucizny. :razz:

Ginden pisze:
Może dorzuć wzmiankę, że powodzenie testu o więcej niż ~8 powoduje, że ofiara nie otrzymuje żadnych kar.

Coś takiego napewno było by dobre.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości