- Chcesz mi coś zrobić tą zabawką, elfie? - zaryczał stwór.
- Nie licz na to, że pomogą ci jakieś śmieszne trutki, jestem najsilniejszym orkiem z klanu Bra'zharr. Nic nie jest w stanie mnie powalić, słyszysz? Nic! Jesteś już trupem!
Vaelroth uniósł lekko kąciki ust w niemym uśmiechu. Bacznie obserwował szarżującego przeciwnika i bez problemu go wyminął, nie próbując nawet wyprowadzić kontry. Z radością obserwował jak przeciwnik wkładał w kolejne ciosy coraz mniej siły, aż w końcu padł na ziemię. Drow błyskawicznie rozpoznał objawy paraliżu mięśni. Dopiero teraz wydobył ukryty wcześniej miecz i odcinając przeciwnikowi głowę wyszeptał:
- Mam nadzieję, że reszta plemienia nie będzie tak gadatliwa jak ty.
Inwertaza
Opis: Pod tą nazwą tak naprawdę kryje się specjalna metoda alchemiczna, używana do wytwarzania trucizn i która zmienia jej właściwości. Nowopowstały specyfik oddziałuje na ciało ofiary w odmienny sposób. Przebieg procesu wytwarzania takiej trucizny jest niezwykle skomplikowany, w rezultacie powstaje jednak trucizna, która jest w stanie oszukać układ immunologiczny otrutej osoby.
Wykonanie: Każda z inwertaz wymaga do stworzenia doskonale wyposażonego laboratorium alchemicznego oraz godziny pracy na jedną dawkę trucizny (większość alchemików poświęca jednak na jej stworzenie więcej czasu, aby zwiększyć szansę sukcesu). Pod koniec procesu tworzenia należy wykonać test alchemii o odpowiednim ST (patrz niżej), jego niepowodzenie oznacza zmarnowanie składników i stratę trucizny.
Rodzaj: taki sam jak trucizna bazowa
Początkowy efekt: podobnie jak trucizna bazowa (patrz działanie)
Drugorzędny efekt: podobnie jak trucizna bazowa (patrz działanie)
Modyfikator ST alchemii: +10
Modyfikator ST trucizny: +5
Modyfikator ST pułapki wykorzystującej truciznę: +2
Szczegółowe działanie: Inwertaza zadaje takie same obrażenia lub powoduje takie same efekty jak trucizna bazowa (np. obniżenie siły o 2k6 punktów). Jednakże po wprowadzeniu trucizny do krwioobiegu ofiary następuje odwrócona reakcja immunologiczna. W rezultacie, gdy ofierze uda się rzut obronny przeciwko truciźnie odczuwa ona jej standardowe efekty. W przypadku niepowodzenia w rzucie obronnym ofiara nie odczuwa negatywnych skutków trucizny. Ponadto efekt działania trucizny jest rozłożony w czasie i ofiara otrzymuje wszelkie obrażenia co rundę w wysokości 1 na każdą kostkę obrażeń zadawanych przez truciznę (np. 2 na rundę dla obniżenia siły o 2k6) do czasu aż cel otrzyma wylosowaną ilość obrażeń. Kolejne dawki inwertazy nie przyspieszają otrzymywania obrażeń ale zwiększają ich maksymalną pulę. Odporność celu na truciznę zwykle chroni ofiarę przed wszelkimi efektami inwertazy, tak jak przed wszelkimi innymi truciznami.
Cena: jak cena bazowej trucizny +4000sz lub 4500sz jeśli trucizna obniża atrybut lub 5000sz jeśli obniża budowę.
standardowo czekam na sugestie i komentarze