Zrodzony z fantastyki

 
Riklaunim
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: wt mar 18, 2003 9:31 pm

Wyspa Mrozu

czw maja 07, 2009 12:56 pm

Powolutku tworzę grę RPG przez przeglądarkę - o wstępnej nazwie Wyspa Mrozu. Obecnie bawić się można częścią systemu walk i postaci, który ewoluuje jeszcze (i pewnie jeszcze sporo się zmieni).
System przypomina co nieco D&D 3.X + Grim&Gritty, lecz jest znacząco w tej kwestii uproszczony, o czym można poczytać w zasadach. W tej chwili pracuję "koncepcyjnie" nad mapą obszaru i interfejsem do jego eksploracji i zmianami w zasadach gry, z czym wiążą się "pytania do forumowiczów" o ocenę pomysłów, jak i własne sugestie co do rozwoju systemu :) Gra ma być grą społecznościową, bez bezmyślnego farmienia/expienia.

I. Mapa: będzie to raczej rzut z góry z kwadratowymi tilami (klasyka) po której będzie można się poruszać za pomocą kursora myszy. koncepcyjna mapka (plus mgły wojny itd.).
II. Walka: obecnie jest automat, ale wprowadzenie powyższych mapek umożliwi też implementację "ręcznej" walki turowej posiadającej więcej możliwości (wybór celu, broń dystansowa, wycofanie się z walki itd.). Do wyboru przez gracza.
III. Drużyna: jedna postać na gracza, możliwość grupowania się graczy w drużyny :) Kwestia po stronie kodu - jeden przywódca, który decyduje gdzie iść a reszta idzie za nim (taki głębszy problem) :)
IV. Umiejętności i Cechy postaci: brak możliwości stworzenia postaci "do wszystkiego". Szereg umiejętności umożliwiający unikalny rozwój postaci oraz skłaniający się do specjalizacji w wąskim zakresie (co zachęca graczy do kooperacji).
Do dyskusji i rozwinięcia:
IVa. cechy podejście 1: obecnie suma cech (siła, zręczność, intelekt, charyzma) nie może przekroczyć wartości poziomu. Punkty cech nabywane byłyby poprzez stosowne szkolenia, zadania, czy też niektóre walki.
IVb. cechy podejście 2: Brak standardowego poziomu postaci. PD zdobywane są dla każdej cechy i umiejętności. Walka z ogrem może dać trochę PD np. do siły. Złupienie wierzy maga - może dać PD do intelekty jaki i zręczności, czeladnikowanie kowala - siła (plus stosowna umiejętność) :) itd. żeby zablokować maksowanie cech poprzez farmienie - globalne limity poziomów dla wszystkich cech :) Plus utrata PD z biegiem czasu.


V. Umiejętności: stanowią swego rodzaju połączenie umiejętności, atutów znanych z D&D. Poprzez stosowne szkolenie (plus musi znaleźć kogoś, kto tego nauczy) i/lub praktykę postać może nabyć umiejętność i dalej ją rozwijać. Umiejętność może tyczyć się biegłości we władaniu daną bronią, styl walki, jak i też np. "zawody" umożliwiające np. wytop metali, garbowanie skór, tropienie zwierząt i potworów... ważenie mikstur aż po produkcję magicznych przedmiotów (co tak jak D&D będzie kosiło PD wytwórcy). Będzie istniał ostry limit umiejętności jakie postać może posiąść (obecnie suma wag umiejętności nie większa niż wartość poziomu) co zachęca/wymusza pewną specjalizację i kooperację graczy by do surowca dojść do finalnego produktu.

VI. Wątek fabularny: na szczegółu za wcześnie ale technicznie jeżeli to mają być powiedzmy zapomniane krainy to zalążek jest taki iż "dobrym" nie udało się powstrzymać tych "złych" przed wywołaniem "niewyobrażalnego zła i zniszczenia", lecz tym ostatnim jak to często bywa "coś nie wyszło" i wyszedł z tego kataklizm zabijający Drizzta i 99,99% form życia FR, o lądach i oceanach nie wspominając. Gra zaczyna się na pokaźnej wyspie z górami/wulkanem pośrodku. Ocaleni z pogromu żyją w niewielkiej osadzie nad brzegiem oceanu. Wszystko w górę (lasy, podziemia itd.) jest niezbadane i zapewne jest bardzo niebezpieczne ^_^


Różne pomysły, uwagi itd. mile widziane.
 
Riklaunim
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: wt mar 18, 2003 9:31 pm

pn maja 25, 2009 3:50 pm

Gdyby ktoś chciał się pobawić to wrzuciłem do testów system mapek w ich obecnej formie - można pochodzi po dwóch mapach... i znaleźć zagubiony klucz cioci Czesi :)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość