Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Blizz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 197
Rejestracja: sob paź 20, 2007 10:21 pm

czw gru 25, 2008 10:48 pm

Ja natomiast mam problematyczne pytanko...

Jak wiadomo Teclis nauczył ludzi bezpiecznego posługiwania się magią.

Na potrzeby imperialnych magistrów utworzył nowy, łatwiejszy język tajemny - magiczny(o ile dobrze pamiętam według KM jest to uproszczona wersja tajemnego elfiego).

Teclis pozostawił ludzkich kapłanów w spokoju, widząc jak dobrze sobie sami radzą z eterem(w sumie to z protektoratem bóstw).

Więc nasuwa mi się pewne pytanko: Z jakiej racji profesja kapłana posiada możliwość rozwinięcia umiejętności: język tajemny(magiczny)?
O ile rozumiem ten język został utworzony tylko na potrzeby magistrów, a widzę że rzesze kapłanów, którzy czynili "cuda" dawno przed przybyciem elfich mistrzów wiedzy, również władają tym "narzeczem"...
 
Awatar użytkownika
Vukodlak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1622
Rejestracja: śr maja 11, 2005 4:41 pm

pt gru 26, 2008 1:04 am

Kapłani nie potrzebują tego języka do rzucania czarów. W profesji kapłana znajdziesz to rozwinięcie tylko dlatego, ze magia kapłańska działa mechanicznie na takich samych zasadach jak magia tajemna. Jeśli już szukasz jakiegoś fabularnego rozwiązania, to myślę, że stwierdzenie "trzeba znać swojego wroga" powinno wszystko wyjaśnić.
 
Awatar użytkownika
Malaggar
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3222
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 3:36 pm

pt gru 26, 2008 1:43 am

Ponadto część prac naukowych o demonach i innych bytach tego typu może być w nim napisana.
 
Awatar użytkownika
Eliash
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 474
Rejestracja: wt lut 26, 2008 4:34 pm

ndz mar 15, 2009 9:44 pm

Mam poważny problem...

Żeby rzucać czary potrzeba posiadać:
- Magia 1+
- splatanie magii
- język tajemny
- zdolność pozwalająca rzucać czary

Teraz weźmiemy sobie Ulubieńca Chaosu, którego Tzeentch obdarza swoim piętnem. Gość dostaje +1 do cechy magia (czyli ma 1 bo wcześniej miał zero) oraz zdolność Magia Czarnoksięska (Tzeentch). Z profesji ma umiejętność język tajemny demoniczy... Brakuje mu splatania magii. Czy w tej sytuacji Tzeentch obdarza swoje sługi piętnem tylko dla dowcipu? No bo ta cecha magia i zdolność magia czarnoksięska na nic mu się nigdy w życiu nie przydadzą...
 
Bregor
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 257
Rejestracja: czw sty 18, 2007 3:15 pm

pn mar 16, 2009 12:21 am

Wystarczy zastosować zasadę z podręcznika podstawowego (mistrz gry może zezwolić na wykupienie umiejętności za 200 pd) i problem z głowy.
 
Awatar użytkownika
Siriel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2022
Rejestracja: śr cze 22, 2005 10:42 am

pn mar 16, 2009 3:00 pm

Eliash pisze:
Czy w tej sytuacji Tzeentch obdarza swoje sługi piętnem tylko dla dowcipu?
A powiedz, czy właśnie do niego nie pasowałoby takie "chaotyczne" nagradzanie? :P

Proste rozwiązanie podał Bregor.
 
Awatar użytkownika
Eliash
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 474
Rejestracja: wt lut 26, 2008 4:34 pm

sob kwie 11, 2009 2:16 pm

Mam pytania o czar Snop Światła z KM str. 158-159:

Pierwsze to stwierdzenie "z dłoni czarodzieja". Chodzi o jedną dłoń czy o dwie dłonie? Jak było w anglojęzycznej wersji?

Po drugie stwierdzenie "nie może się ruszać" też jest bardzo nieostre. Co znaczy, że nie może się ruszać?

Nie może wykonywać akcji Ruch, ale może walczyć, strzelać i rzucać czary z miejsca w którym stoi?

Wije się w świetle, zasłaniając twarz i kuląc? Jest wtedy traktowany jak Ogłuszony? Może jak Bezbronny?

W sumie to są kluczowe kwestie bo nie wiadomo czy czarodziej światła może unieruchomić zgraję potworów po to by drużyna mogła sobie spokojnie wymordować nieruchome stwory czy tylko ograniczy ich mobilność?
 
hallucyon

sob kwie 11, 2009 2:48 pm

Eliash pisze:
Mam pytania o czar Snop Światła z KM str. 158-159:

Pierwsze to stwierdzenie "z dłoni czarodzieja". Chodzi o jedną dłoń czy o dwie dłonie? Jak było w anglojęzycznej wersji?

Po drugie stwierdzenie "nie może się ruszać" też jest bardzo nieostre. Co znaczy, że nie może się ruszać?

Poniżej przytaczam stosowne fragmenty oryginalnego opisu zaklęcia:
You cause a brilliant shaft of light to explode forth from your hand.
Those who fail cannot take move actions for as long as you maintain the shaft.

Jak to mawiają Anglicy: I hope that helps.
 
Awatar użytkownika
Eliash
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 474
Rejestracja: wt lut 26, 2008 4:34 pm

sob kwie 11, 2009 3:10 pm

Dzięki, rozwiałeś moje wątpliwości.
 
Awatar użytkownika
Repek
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 8702
Rejestracja: śr mar 24, 2004 4:41 pm

sob kwie 18, 2009 4:57 pm

Przepraszam, jeśli ktoś już odpowiadał na te pytania. Mam następujące pytania.

1. Czy uczniowi czarodzieja (magia 1) cokolwiek przeszkadza w rzucaniu co turę czaru? Np. bazowego ofensywnego pocisku? [dubletu póki co nie wyrzuci]

2. Jeślli czarodziej jest ostatni w turze i ktoś go wcześniej trafi [załóżmy, że zada mu jakieś obrażenia], co robicie, jeśli ten czarodziej chce rzucić w tej turze czar? Ma jakieś ograniczenia?

3. Podobnie jak wyżej, ale między turami. Czarodziej jest pierwszy, ale dostał w poprzedniej turze - na sam jej koniec - trafienie i obrażenia. Wpływa to jakoś na czar, który chce właśnie rzucić?

Pozdrawiam!
 
Orest
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 80
Rejestracja: czw sty 08, 2009 9:14 am

sob kwie 18, 2009 5:14 pm

Ad. 1: Przeszkadza mu to, że jak wyrzuci jeden, to sam się nieco przysmaży ;) To powinno wystarczyć, aby początkujący czarodziej nie nadużywał mocy.

Ad. 2 i 3: Jeśli wojowi pozwalasz wymachiwać bronią po otrzymaniu obrażeń, to nie widzę powodu, by z magiem było inaczej.
 
hallucyon

sob kwie 18, 2009 5:18 pm

repek pisze:
1. Czy uczniowi czarodzieja (magia 1) cokolwiek przeszkadza w rzucaniu co turę czaru? Np. bazowego ofensywnego pocisku? [dubletu póki co nie wyrzuci]

Za to ma większą od czarodzieja szansę na nabawienie się obłędu. Każdorazowo podczas rzucania zaklęcia ryzyko otrzymania PO wynosi tyle procent, ile dziesiąta część wartości jego SW. Za każdą kolejną kość stosowaną do określenia poziomu mocy szansa ta maleje o jeden rząd wielkości.

repek pisze:
2. Jeślli czarodziej jest ostatni w turze i ktoś go wcześniej trafi [załóżmy, że zada mu jakieś obrażenia], co robicie, jeśli ten czarodziej chce rzucić w tej turze czar? Ma jakieś ograniczenia?

W przypadku otrzymania ciosu stosowałem, jeśli mnie pamięć nie myli, tylko te ograniczenia, które wynikały z opisu efektu ciosu krytycznego. Jeśli zatem cios nie zadawał krytycznych obrażeń, nie stosowałem żadnych modyfikatorów.

repek pisze:
3. Podobnie jak wyżej, ale między turami. Czarodziej jest pierwszy, ale dostał w poprzedniej turze - na sam jej koniec - trafienie i obrażenia. Wpływa to jakoś na czar, który chce właśnie rzucić?

Jak wyżej.
 
Awatar użytkownika
Amdir
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 567
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 11:51 am

sob kwie 18, 2009 6:54 pm

repek pisze:
1. Czy uczniowi czarodzieja (magia 1) cokolwiek przeszkadza w rzucaniu co turę czaru? Np. bazowego ofensywnego pocisku? [dubletu póki co nie wyrzuci]


Jeśli nie ma jakiś czynników zewnętrznych (np.trafienia - ale o tym niżej) to taki uczeń czarodzieja możne rzucać czary do upadłego. Jedynym zagrożeniem jest to, że rzuci 1 na k10 bo wtedy ma szanse na Punkt Obłędu (KZ str 149)

repek pisze:
2. Jeślli czarodziej jest ostatni w turze i ktoś go wcześniej trafi [załóżmy, że zada mu jakieś obrażenia], co robicie, jeśli ten czarodziej chce rzucić w tej turze czar? Ma jakieś ograniczenia?


Specyfika podziału na tury powoduje że postać w swojej turze wykonuje 2 akcje jedna po drugiej. W związku z czym jeśli czar nie jest rzucany dłużej niż akcja podwójna to rzuca takie czary bez ograniczeń. Jeśli mag został trafiony w trakcje rzucania dłużeszego czaru to musi wykonać test splątania magii. Jeśli test się nie powiedzie to czar jest nieudany (KZ str.151).

repek pisze:
3. Podobnie jak wyżej, ale między turami. Czarodziej jest pierwszy, ale dostał w poprzedniej turze - na sam jej koniec - trafienie i obrażenia. Wpływa to jakoś na czar, który chce właśnie rzucić?


Tak ja powyżej. Przy krótkich czarach (do 2akcji) nic się nie dzieje, przy dłuższych test splątania magii i już.

Pozdro

Edit:
Hallucyon trochę mnie ubiegł i dobrze :wink:, bo zapomniałem o tej dodatkowej zasadzie otrzymania PO. (A tak na marginesie to gdzie jest ona opisana? :?).
 
Awatar użytkownika
Blizz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 197
Rejestracja: sob paź 20, 2007 10:21 pm

ndz kwie 19, 2009 11:32 am

Ja mam pytanie odnośnie chowańców. Ile wynosi początkowa SW tworzonego chowańca? W tabeli losowania statystyk nie znalazłem odpowiedniego współczynnika, a w tekście też nic nie wyczytałem(albo nie zauważyłem) na ten temat...
 
Orest
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 80
Rejestracja: czw sty 08, 2009 9:14 am

ndz kwie 19, 2009 11:56 am

 
hallucyon

ndz kwie 19, 2009 12:18 pm

Blizz pisze:
Ja mam pytanie odnośnie chowańców. Ile wynosi początkowa SW tworzonego chowańca? W tabeli losowania statystyk nie znalazłem odpowiedniego współczynnika, a w tekście też nic nie wyczytałem(albo nie zauważyłem) na ten temat...

Statystyki i schemat rozwoju chowańców są podane w podręczniku poświęconym magii (Realms of Sorcery, s. 189-190).
 
Awatar użytkownika
Amdir
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 567
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 11:51 am

ndz kwie 19, 2009 1:14 pm

W polskim wydaniu Królestw Magii jest błąd bo w tabeli cech dla tworzonego chowańca nie ma w ogóle Siły Woli a w oryginale natomiast jest Will Power 5+3d10 (czyli tak jak inteligencja). Wiec Orest jednak się mylisz w swojej jakże obszernej i rzeczowej wypowiedzi. :razz:

Pozdro

edit: poprawiłem ilość kostek. :wink:
Ostatnio zmieniony ndz kwie 19, 2009 3:28 pm przez Amdir, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Blizz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 197
Rejestracja: sob paź 20, 2007 10:21 pm

ndz kwie 19, 2009 2:59 pm

To widzę, żę chyba mam kolejny błąd w mym podręczniku magii. Rzut na inteligencję wynosi u mnie 5+3k10.
A swoją drogą to do tej pory stosowałem właśnie taki sam rzut jak dla inteligencji, ale chciałem się upewnić co do oficjalnej wersji, aby gracze mi nie zarzucili mi szachrajstwa na ich niekorzyść...
 
Awatar użytkownika
Amdir
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 567
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 11:51 am

ndz kwie 19, 2009 3:26 pm

:oops:
Nie masz błędu bo jest 5+3k10, to mój błąd. Przepraszam za zamieszanie.

Pozdro
 
Awatar użytkownika
Repek
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 8702
Rejestracja: śr mar 24, 2004 4:41 pm

ndz kwie 19, 2009 4:25 pm

Dzięki za odpowiedzi.

Pozdrówka
 
Awatar użytkownika
jaffar
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 48
Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 8:08 pm

sob kwie 25, 2009 3:56 pm

Naszło mnie pewne pytanie?? Jak byście rozwiązali kwestię półelfa posługującego się magią (o ile dopuszczacie ich występowanie w swoim młotku)??
Czy taki delikwent mógłby posługiwać się kilkoma wiatrami magii jednocześnie?? Czy też jego ludzka część była by na tyle silna żeby mu na to nie pozwolić?? A może odwrotnie, to elfia natura by dominowała pozwalając na używanie prawdziwej wysokiej magii??



Nie wiem czy takie pytanie już się nie pojawiło, jeżeli tak to przepraszam za bałaganienie;).
 
Awatar użytkownika
Stoka
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 96
Rejestracja: czw gru 04, 2008 3:58 pm

sob kwie 25, 2009 4:06 pm

W II edycji nie ma pół elfów.
 
Hajdamaka

sob kwie 25, 2009 4:12 pm

I zdaje sie, ze Elfy na potrzeby mechaniki rowniez posluguja sie jednym Wiatrem. Ale w sumie to bardziej pytanie niz stwierdzenie, gdyz sam jestem ciekawy jak to jest rozwiazane w dodatkach :)
 
Awatar użytkownika
Khil
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 154
Rejestracja: sob gru 06, 2008 3:04 pm

sob kwie 25, 2009 4:55 pm

Elfy potrafią posługiwać się wszystkimi Wiatrami, ale nie znaczy to, że bzykają sobie nimi od urodzenia. Być może półelf miałby duże możliwości magiczne i w odpowiednim wieku również nauczyłby się korzystać z połączenia wszystkich Wiatrów.

Dla BG jest to jednak zwykle niedostępne, bo - tak elf, jak i półelf - nie ma zapewne tych dwustu-iluś lat i nie przeszedł szkolenia w Wieży Hoetha. Dopóki tak się nie stanie, BG posługują się jednym Wiatrem. Tak, jak ludzcy czarodzieje.
 
bunio
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 5:16 pm

sob kwie 25, 2009 11:17 pm

Oficjalnie nie istnieje coś takiego jak pół-elf.
Nie istnieje też żadna zasada mówiąca o tym, że elf może używać kilku wiatrów magii.
Fabularnie jest o tym mowa, ale mechanicznie nie zostało to nigdzie rozpisane.
Zatem homerules i co tam sobie wymyślicie. Gdzieś tu poruszany był temat gdybania o możliwości używania przez elfy kilku wiatrów i można tam znaleźć kilka ciekawych pomysłów na rozwiązanie tego.

http://forum.polter.pl/1-vt26947.html?p ... sc&start=0 głównie str 3 i 4
 
Awatar użytkownika
jaffar
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 48
Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 8:08 pm

śr kwie 29, 2009 11:30 am

Wiem że nie istnieje coś takiego jak półelf:D natomiast było mi to dosyć potrzebne bo zamierzam poprowadzić sesję gdzie jednś z osi będzie właśnie mieszaniec mający zostać machajłapą;D

bunio dzięki bardzo za link;)
 
Rezo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: pn maja 25, 2009 7:21 pm

czw cze 11, 2009 10:11 am

A takie pytanie - ile ludzki BG może mieć maksymalnie cechy Magia? 1 z ucznia czarodzieja, 2 z wędrownego, 3 z mistrza magii i 4 z Arcymaga - to by dawało 10 kostek na czwartej profesji...
 
Awatar użytkownika
Zychu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1235
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 2:50 pm

czw cze 11, 2009 10:13 am

Źle zrozumiałeś 1 na uczniu, później 2 na wędrownym, 3 na mistrzu i 4 na arcymagu. Ale można mieć jeszcze chowańca lub kilka, więc tych punktów może być i 7 :wink:
 
Rezo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: pn maja 25, 2009 7:21 pm

czw cze 11, 2009 10:26 am

Może mi ktoś to wyjaśnić? Myślałem, że działa to tak, że gdy wykupi się wszystkie rozwinięcia (wszystkie +5 rozwinie się raz, wszystkie +10 dwa razy itp.), to do "początkowych" przepisuje się "obecne" i wypisuje się schemat rozwoju z nowej profesji.
 
Awatar użytkownika
Tixon
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 42
Rejestracja: czw lut 26, 2009 9:32 pm

czw cze 11, 2009 10:48 am

Nie sumujesz rozwinięć - jest to wartość maksymalna, do jakiej w owej chwili możesz rozwinąć daną postać.
Masz postać z bazowymi statystykami, do tego masz rozwinięcia z pierwszej klasy np. +10. Rozwijasz je o te 10. Na drugiej klasie masz rozwinięcie +20, więc masz możliwość rozwinięcia jeszcze o kolejne 10.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości