Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
artemis99
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 74
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 8:24 pm

Co zmienić w mojej postaci i jak poprawić trafienie

czw cze 11, 2009 12:12 pm

Przede wszystkim zależy mi na poprawieniu trafienia mojej postaci. Mój problem jest taki, że nie wiem jak go poprawić. Jestem otwarty na wszystkie pomysły:
-atuty
-przedmioty
-umiejętności (?)
-moce
-zmiana poziomów w klasach (z możliwie małymi innymi stratami)
-inne

To jest pierwszorzędny problem, lecz prosiłbym również o pomoc w udoskonaleniu mojej postaci. Może powinienem coś zmienić? Np. wziąść jakiś inny atut, kupić coś innego, cokolwiek.

Oto moja rozpiska (ceny w nawiasach zaokrąglałęm):
Elan
8 psychowojownik/ 10 illithid slayer/2 warshaper

Przedmioty: pas siły giganta +6(36000), rękawiczki zręczności +6(36000), necklace of natural weapons szybkości i widmowości +5(169500), mask of true seeing(75000), pierścień ochrony +5(50000), fanged ring(10000), mithrilowy koszulka kolcza soulfire i doskonalszej odporności na wszystkie rodzaje energii +5(291000), dastana +5(25000), żywa duża stalowa tarcza +5(49000), płaszcz odporności +5(25000), kamień ioun ciemnoszkarłatny tetraedr (+1 KP)(5000) Skin of the Claw(16000)

Atrybuty:
Siła 36 [bazowe 16 +6 przedmiot +5 życzenia +4 warshaper +5 rozwój]
Zręczność 22 [bazowe 11 +6 przedmiot +5 życzenia]
Budowa 25 [bazowe 16 +5 życzenia +4 warshaper]
Intelekt 10
Roztropność 18 [bazowe 13 +5 życzenia]
Charyzma 8 [bazowe 10 -2 rasa]

Traits:
Agressive

Flaws:
Murky-Eyed
Shaky
Vulnerable

Atuty:
1p. Track
1p. Crystal affinity
1p. Poprawiona inicjatywa (flaw)
1p. Elan ressilence, enhanced (flaw)
1p. Elan repletion, enhanced (flaw)
2p. Żelazna wola
3p. Improved natural attack (claws)
6p. Weapon focus (bite)
5p. Weapon focus (claws)
8p. Practised manifester
9p. Improved natural attack (bite)
12p. Expanded knowledge (metamorphosis)
15p. Rapidstrike
18p. Improved rapidstrike

PW: 8 +7k8 +10k8 + 2k8 + 140 = 229

KP: 42 [bazowe 10 +9 pancerz +6 dastana +7 tarcza +5 pierścień +6 zręczność +1 ioun -1 trait -1 flaw] ze wszystkimi mocami to będzie 70 KP (wow)

Inicjatywa: +12 [+6 zręczność +4 atut +2 trait]


Bazowe rzuty obronne Wytrw +12/Ref +5/Wola +9

Rzuty obronne Wytrw +12/Ref +5/Wola +9 [bazowe] +5 [płaszcz odporności] +7/+6/+4 [atrybuty] = Wytrw +24/Ref +16/Wola +18

Bazowy atak +17/+12/+7/+2

Trafienie +17 [bazowy] +13 [siła] +5 [umagicznienie] +1 [weapon focus] = +36/+36/+36/+36/+31/+26/+21/+16 z precogntion offensive to +43/+43/+43/+43/+38/+33/+28/+23

Moce:
Bite of the Wolf 1 min./poziom 4k6 + 3k8 zadaję 1 punkt
Claws of the Beast 1 godzina/poziom 19 punktów
Expansion 1 min./ poziom 7 punktów
Force Screen +9 KP 1min./poziom 21 punktów (+4 do KP i plus 1 na każde kolejne 4 punkty)
Inertial Armor 1 godzina/poziom +4 do KP 1 punkt (zamiast pancerza; za każde 2 punkty +1 kolejne)
Precognition Offensive 1 min./ poziom +7 do ataku 19 punktów (na każde 3 punkty rośnie o jeden)
Precognition Deffensive 1min./ poziom +7 do KP 19 punktów (na każde 3 punkty rośnie o jeden)
Vigor 1 minuta/ poziom 100 dodatkowych HP 19 punktów (na każdy jeden hp rośnie o 5)
Claws of Vampire 1 runda/poziom 5 punktów
Form of Doom 1runda/ poziom +10 rund 20 punkty
Metamorphosis 1 minuta/ poziom 7 punktów
Freedom of Movement, Psionic 10 minut/poziom 7 punktów
Adapt body 1 godzina/ poziom 9 punktów
Dimension Slide 5 punktów
Truevenom 1 minuta/ poziom 7 punktów
Inertial Barrier 10 minut/ poziom 7 punktów
Thicken Skin 10/poziom +7 KP (+1 KP i +1 na każde 3 punkty mocy)
Body Adjustment 21 punktów 10k12 leczy (leczy 1k12 (3 punkty) na każde dwa punkty kolejne 1k12

126 punktów mocy

PS Trochę nie na temat, ale: słyszałem, że są tatuaże zwiększające atrybuty. Dla mojej postaci byłyby one przydatne (np. żeby podnieść roztropność). Jeśli takie tatuaże wogólę istnieją to gdzie je znajdę?

PS2 Chyba widać, ale jednak wspomnę, że build jest oparty na rozpisce King of Smack (Suld, ty geniuszu).
 
Aramil Tanatriel
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 54
Rejestracja: pn paź 27, 2008 9:20 pm

czw cze 11, 2009 12:57 pm

jest taka sprawa.. jeśli się nie mylę można mieć maksymalnie 2 flawy..
 
Ooral92
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 340
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 2:58 pm

czw cze 11, 2009 1:55 pm

Aramil Tanatriel właściwie to MP decyduje o tym ile postać może mieć flawów. Domyślny limit to 2.
 
Awatar użytkownika
artemis99
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 74
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 8:24 pm

czw cze 11, 2009 6:51 pm

Rzeczywiście dwa a MP mówił żeby zrobić tak jak w książce... więc jakiego flawa usunąć i jaki atut? A poza tym czy nie lepszą skórą byłaby skin of hero (chyba tak się nazywała dawała +3 do KP, trafienia i rzutów obronnych), ale mnie nie stać i nie wiem czy warto coś zamieniać. Pomóżcie.
 
Aramil Tanatriel
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 54
Rejestracja: pn paź 27, 2008 9:20 pm

pt cze 12, 2009 12:05 pm

jeżeli masz zamiar strzelac (choc raz na jakiś czas) to wywalic shaky (w kampanii czasem można albo strzelac albo nic nie robic..)
Jeżeli nie masz zamiaru strzelac to zostawiłbym shaky

A murky-eyed zostawiłbym w każdej sytuacji :wink:
 
Awatar użytkownika
artemis99
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 74
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 8:24 pm

pt cze 12, 2009 12:16 pm

Nigdy nie będę strzelać. Będę najwyżej dochodzić do wroga mocami. A jaki atut wywalić?
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

pt cze 12, 2009 1:36 pm

Elan repletion. O ile dobrze pamiętam chodzi o odżywianie elana, w praktyce niewiele zmienia, czy masz ten atut, czy nie.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pt cze 12, 2009 2:37 pm

Po co Ci psicrystal affinity?

Twój MG chyba zwariował, jeśli idzie o kasę, jaką masz dostępną o_0

Do mocy dodaj Damp Power.

Metamorphosis w ognistego giganta da Ci dodatkowe +6 do trafienia (i +7 do obrażeń), a także zwiększenie rozmiaru szponów. Firblog da chyba nawet lepsze rezultaty.
 
Ooral92
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 340
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 2:58 pm

pt cze 12, 2009 3:21 pm

dastana +5

Jeśli dobrze pamiętam, umagicznione dastany dają premię z pancerza. Nie kumulują się.

+9 pancerz

Jaki pancerz dający +9 do KP pozwala ci na efektywne wykorzystanie premii ze zręczności +6? Co to jest to soulfire i gdzie to znaleźć?

Wydaje mi się czy ty nie masz żadnego limitu pieniędzy?
Obecnie posiadasz przedmioty za 1337500 sz (policzyłem premie z życzeń jako grimuary, no chyba że masz drużynowego czarodzieja, który rzucił na ciebie życzenie 20 razy z rzędu -.-)
 
Awatar użytkownika
artemis99
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 74
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 8:24 pm

pt cze 12, 2009 3:59 pm

O [cenzura]! Nie kapnąłem się. CHyba coś źle policzyłem :oops: . A ja życzenia liczę jako usługi opisane w podręczniku gracza tabela spellcastig and services. Wynajęcie wielu czarodzieji, którzy rzucą razem 20 życzeń, każdy na 17. 17*90 (koszt jednego życzenia) *20 (20 życzeń)=30600. Jak tak nie można to powiedzcie, a co do ekwipunku to go odpowiednio zmienię. Z tym atutem elan repletion, enhanced to po prostu chciałem mieć spokój z jedzeniem i piciem. Rzeczywiście do wywalenia. Psi-cystal affinity wziąłęm dlatego, że chciałem mieć do rzutu obronnego na wolę (odpowiedni charakter psi-crystala), a poza tym myślałem, że jest przydatny (dużo o nim nie czytałem) tak jak np. chowaniec (wydaje mi się przydatny). Ale jeśi Suld mówi, że ten atut jest nieprzydatny to go wywalę. Dobrym pozysł z tym metamorphosis.

Gneralnie dzięki za pomoc, jeśli ktoś jeszcze coś zauważy co można zmienić to powiedzcie.

EDIT: Zapomniałem. Co do dastany to czy może ktoś potwierdzić, że się nie kumuluje? Bo widziałem takie połączenie jak u mnie gdzieś na forum. Chyba temat maksymalizacja KP. Co do mojej zbroi to jest to mithriliwa koszulka kolcza. Koszulka kolcza ma maksymalną zręczność +4, a mithril zwiększa o dwa = +6. Soulfire to umagicznienie z Book of Exalted Deeds. Chroni przed efektami śmierci.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pt cze 12, 2009 4:24 pm

artemis99 pisze:
Wynajęcie wielu czarodzieji, którzy rzucą razem 20 życzeń, każdy na 17. 17*90 (koszt jednego życzenia) *20 (20 życzeń)=3060

+ dodatkowy koszt wynikający z faktu płacenia doświadczeniem. 5000 * 5 = 25000gp za każde zaklęcie * 20 zaklęć daje 500'000gp.
Czyli podsumowując, koszt 20 życzeń wynosi: 30600 + 500000 = 530'600gp, 26'530gp za każde.

Ale nawet pomijając życzenia, to i tak wedle rozpiski z DMG nie masz kasy na ten cały ekwipunek.
artemis99 pisze:
Psi-cystal affinity wziąłęm dlatego, że chciałem mieć do rzutu obronnego na wolę (odpowiedni charakter psi-crystala), a poza tym myślałem, że jest przydatny (dużo o nim nie czytałem) tak jak np. chowaniec (wydaje mi się przydatny). Ale jeśi Suld mówi, że ten atut jest nieprzydatny to go wywalę.

Generalnie psikryształ jest o wiele lepszy od chowańca, ale Twój build nie uwzględnia żadnych mocy i atutów, które sprawiałyby, że psikryształ byłby przydatny.
 
Awatar użytkownika
artemis99
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 74
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 8:24 pm

pt cze 12, 2009 4:49 pm

Nie wiedziałem, że są dodatkowe koszty za to, że jest PD (chociaż to logiczne :oops: ). Zostanę psionem egoistą zamiast psychowoja, dramatycznie zmienie ekwipunek i sam na siebie rzucę nie zyczenia, a ten "mocowy" odpowiednik. Chociaż... 100000 PD... zrobię coś innego :razz: .

I jeszcze jedno, może to dziwne no ale, jak myślicie czy takich czarodziei dałoby się szukać pokonywać i grozić im śmiercią żeby na mnie rzucili życzenia? W końcu jeśli będą wtedy rzucać na mnie zaklęcia zadające obrażenia to jest przecież damp power, jestem odporny na efekty śmierci, na kontrole umysłu (illithid slayer), czyli nic mi nie grozi :razz: . Jeśli ktoś mógłby się w takim momencie postawić na miejscu MG, to co byście z takim graczem zrobili? Wiem, że troche gdybam no ale...
 
keji
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: sob lut 17, 2007 9:39 pm

sob cze 13, 2009 2:46 pm

I jeszcze jedno, może to dziwne no ale, jak myślicie czy takich czarodziei dałoby się szukać pokonywać i grozić im śmiercią żeby na mnie rzucili życzenia?

Wszystko spoko, ale ilość kasy na "start" to jest suma kosztów wszystkiego co masz "na sobie". Wniosek: I tak byś musiał za to zapłacić. Chyba, że robiłbyś to podczas sesji...

damp power, jestem odporny na efekty śmierci, na kontrole umysłu (illithid slayer), czyli nic mi nie grozi

To zależy czy MG "połączył" magię i psionikę (czyli jedno działa na drugie) to wtedy spox. Czy może MG stwierdził, że te dwie rzeczy są zupełnie inne. Wtedy Damp Power nie przyda się przy magu.

. Jeśli ktoś mógłby się w takim momencie postawić na miejscu MG, to co byście z takim graczem zrobili?

Po książce "Graj Twardo" Johna Wicka dowiesz się, że jest wiele sposobów na zniszczenie gracza :P (i wcale nie chodzi mi o zabicie postaci).
 
Awatar użytkownika
Chochliczek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 178
Rejestracja: pn lis 10, 2008 9:55 pm

sob cze 13, 2009 3:15 pm

Jeśli ktoś mógłby się w takim momencie postawić na miejscu MG, to co byście z takim graczem zrobili?

Wysłałbym na niego organizacje czarodziejów i nie musiałbym się martwić wymyślaniem fabuły (w 99% procentach na pierwszej sesji idę na żywioł i mi się coś w jej czasie objawia i w tym kierunku prowadzę :wink: ). Czarodzieje bardzo potężni, wpływowi i nie cofający się przed niczym, by zmniejszyć zagrożenie płynące ze strony nowego świra na scenie (mieliby np. Armię rdzewiaczy które szybko pozbawiłyby takiego gracza "super sprzętu niewrażliwości na wszystko".

Poza tym, jeśli bardzo zależy ci na tych zwiększeniach współczynników, to użyj grimuarów (czy jakoś tak) - też dają premię dziedziczoną - jak życzenia (koszt grimuaru dającego +5 do atrybutu to 137,5k sz). Przynajmniej ja bym kazał się graczowi bardzo tłumaczyć, skąd on wytrzasnął tylu magów którzy mu rzucili raz po raz tyle życzeń (żeby premia była +5 muszą być rzucone jeden po drugim). U mnie mało jest takich czarodziei... a większość z nich uważa, że ich zdolności nie są na sprzedaż. Chęcią zarobku tychże magów nie załatwiłby sprawy - przecież gdyby chcieli, mogliby sobie załatwić więcej, a poza tym i tak mają już więcej niż im potrzeba (przy tej mocy na pewno).

Mam nadzieję, że pomogłem.

PS. Czytam sobie właśnie opisy zbrój odporności na różne żywioły... jakby to połączyć, wychodzi połyskująca koszulka kolcza o niebieskawym odcieniu z rysunkiem błyskawicy, szarym, matowym odcieniu czerwieni ze smoczymi motywami oraz niestępujący reszcie lodowy odcień z rysunkami skór lub futer... :hahaha:
 
Aramil Tanatriel
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 54
Rejestracja: pn paź 27, 2008 9:20 pm

sob cze 13, 2009 6:19 pm

Ooral92 pisze:
Jeśli dobrze pamiętam, umagicznione dastany dają premię z pancerza. Nie kumulują się.

Kumulują się, ale tylko z określonymi pancerzami. Poza tym dastany są w 3.0 (kiedy pytałem czy są w 3.5 nikt ich nie widział)
 
Ooral92
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 340
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 2:58 pm

sob cze 13, 2009 8:20 pm

Kumulują się, ale tylko z określonymi pancerzami

Premia z dastanów się kumulują (+1). Umagicznione dastany traktowane będą raczej jak karwasze więc będą dawały nie kumulującą się premie z pancerza.
Nie wyszła Księga broni i ekwipunku do 3.0 wiec wciąż ją się dopuszcza do gry w 3.5. Przynajmniej ja dopuszczam.

artemis99 bez jaj ;D Zastraszyć czarodzieja, który potrafi rzucać Życzenie od tak? Ja jakby mi gracz tak próbował to bym rzucił mu to Życzenie... Z efektem podmiany na jakiś czar unieruchomienia lub przyzwania. A potem po prostu dobił.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości