Zrodzony z fantastyki

 
skreng
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: pt cze 26, 2009 3:46 pm

wt cze 30, 2009 7:17 pm

Dzięki wielkie.
A kiedy ukarzą się na stronie klanarchi karty socjotechnik i manewrów do druku?
 
Awatar użytkownika
Furiath
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3802
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 12:10 am

wt cze 30, 2009 7:27 pm

skreng pisze:
A kiedy ukarzą się na stronie klanarchi karty socjotechnik i manewrów do druku?


W lipcu je wrzucę.
 
Awatar użytkownika
Shakaras
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 103
Rejestracja: sob lip 07, 2007 8:32 am

wt cze 30, 2009 8:14 pm

Super podręcznik
szkoda tylko, że nie ma tych szturmowców imp...technoklanytów ;)

można liczyć na publikację profesji które odpadły??
 
Awatar użytkownika
Furiath
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3802
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 12:10 am

wt cze 30, 2009 8:16 pm

Shakaras pisze:
można liczyć na publikację profesji które odpadły??

Nie pochwalimy się niczym, co odpadło, chyba że przystosujemy to do podręcznika głównego i wydamy dodatek (albo jako materiał na stronę).
 
Awatar użytkownika
Shakaras
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 103
Rejestracja: sob lip 07, 2007 8:32 am

wt cze 30, 2009 8:22 pm

Furiath pisze:
Shakaras pisze:
można liczyć na publikację profesji które odpadły??

(albo jako materiał na stronę).


czyli istnieje jakaś szansa ;)
 
Awatar użytkownika
Furiath
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3802
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 12:10 am

wt cze 30, 2009 8:29 pm

jakaś istnieje :)
 
skreng
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: pt cze 26, 2009 3:46 pm

wt cze 30, 2009 8:37 pm

Czy istnieje możliwość okradania na przykład BN. Jak tak to jak to wygląda. Krycie się vs czujność czy jak. Bo brakuje mi złodzieja i asasyna:)
 
Awatar użytkownika
Shakaras
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 103
Rejestracja: sob lip 07, 2007 8:32 am

wt cze 30, 2009 8:57 pm

No jedyną wadą jest ilość używanych kości w rozgrywce, no ale zobaczymy jak się to już sprawdzi w praniu
 
Hajdamaka

wt cze 30, 2009 8:58 pm

Opisanie odrzuconych archetypow byloby fajne, gdyz powiem szczerze, ze troche sie zawiodlem iloscia archetypow. Mozna niby lawirujac laczyc je z roznymi Rodzinami, ale mimo wszystko czuje niedosyt.

Tym bardziej, ze okladka mowi o 52 archetypach :P

Ogolnie Klanarchia zrobila na mnie bardzo pozytywne wrazenie, naprawde jestem pelen podziwu dla ekipy tworzacej oraz dla Furiatha, ktory dopial wszystko jak trzeba. Piekna szata graficzna, piekne wykonanie, przystepna mechanika, ciekawy setting. Jedyne co mi sie nie podoba to wlasnie archetypy oraz brak luznej karty z manewrami i socjotechnikami. Co mi po tym, ze w srodku ksiazki jest rysunek kart, skoro to wciaz tylko rysunek i nawet ciezko go skserowac? Ale to malutki feler, ktory nie ma wiekszego wplywu na moj odbior Klanarchii.

Dzieki za wspaniala gre!
 
Awatar użytkownika
Shakaras
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 103
Rejestracja: sob lip 07, 2007 8:32 am

wt cze 30, 2009 9:11 pm

No Hajdamaka zgadzam się z Tobą.
Ja osobiście bardzo się kiedyś napaliłem na tego szturmowca technoklanytów, a potem przeczytałem, że tej profesji nie będzie, że odpadła.
 
Awatar użytkownika
Siman
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 400
Rejestracja: wt lis 16, 2004 3:34 pm

wt cze 30, 2009 9:15 pm

spokojnie, będą dodatki ;)
 
Awatar użytkownika
Dark_Raziel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 326
Rejestracja: pt mar 10, 2006 1:48 pm

wt cze 30, 2009 9:35 pm

Zawsze możesz zrobić mechanicznie siepacza a fabularnie będzie to ów szturmowiec ;)
 
Awatar użytkownika
Furiath
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3802
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 12:10 am

wt cze 30, 2009 11:36 pm

Dokładnie, możesz zrobić tak jak mówi Dark_Raziel.

Bierzesz Technoklanyckiego siepacza, pakujesz w strzelectwo, zaklinanie ciała, zamożność, walkę bronią. Dajesz mu piłę łańcuchową, bądź rozpylacz toksyn, ciężki pancerz, stymulanty bojowe i masz szturmowca. Tak samo można zrobić asasyna lub np. szampierza.

Staraliśmy się unikać mnóstwa profesji, które byłyby tylko inaczej odegranym klonem innego archetypu np. mamy kupca, a nie osobno przemytnika/zarządcę majątku/wędrownego handlarza/poczmistrza. Bazując na archetypie bez problemu zrobisz z niego kilka profesji. Po to w trakcie kreacji jest możliwość wyborów składowych, aby służyła tworzenia z archetypów różnych profesji.

Damy nowe archetypy w dodatkach, jeśli uznamy, że zapewnią odrębną jakość grania, której nie zapewni żaden podstawowy. Profesje "głównie dla kolorytu" wyleciały w testach.
 
Awatar użytkownika
WH
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 358
Rejestracja: śr sie 13, 2008 7:51 pm

wt cze 30, 2009 11:54 pm

Cholera, kołowałem kasę na podręcznik, bo cena fajna, wchodzę dziś na Rebela a tu już 129zł : P Jak szczęście, to szczęście.
 
Awatar użytkownika
Dark_Raziel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 326
Rejestracja: pt mar 10, 2006 1:48 pm

śr lip 01, 2009 12:01 am

 
Awatar użytkownika
Siman
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 400
Rejestracja: wt lis 16, 2004 3:34 pm

śr lip 01, 2009 1:11 am

Ponawiam apel do modów o przeniesienie topicu.
 
skreng
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: pt cze 26, 2009 3:46 pm

śr lip 01, 2009 8:38 am

A jak wygląda sprawa z asasynem i i złodziejem których mi tak brakuje w podręczniku. Jak np. wygląda kradzież?
 
Kali81
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: wt cze 30, 2009 10:21 am

Walka strzelecka+zwarcie

śr lip 01, 2009 9:10 am

Ja to mam jeszcze jedno pytanie: czy mozna oddac strzal w tej samej rundzie co np walczac mieczem. Chodzi mi o sytuacje gdy sie bronie przed nacierajacym przeciwnikiem (np wybieram zaciekla obrone) i unikajac ciosow strzelam mu z bliska z kuszy (uwzgledniajac kare jednej kosci)?
 
skreng
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: pt cze 26, 2009 3:46 pm

śr lip 01, 2009 9:26 am

A jak wyglądają uniki w walce, czy są w ogóle możliwe?
 
Kali81
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: wt cze 30, 2009 10:21 am

śr lip 01, 2009 9:28 am

Uniki sa czescia akcji pentagramu. Np dajaz zaciekla obrone mozesz albo parowac mieczem albo robic uniki - wszystko zalezy od opisu.
 
jano4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: czw maja 29, 2008 1:38 pm

czw lip 02, 2009 12:16 am

Podręcznik świetny, brawo Furiath super robota.
Pokazałem podręcznik siostrze która lubi fantastykę ale z RPG nie ma nic wspólnego. Obejrzała, trochę poczytała i powiedziała, że bardzo fajny, jak by miała więcej czasu to raczej by się skusiła....
Jeszcze raz gratuluję.
 
Awatar użytkownika
bukszpan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 12:13 am

czw lip 02, 2009 12:36 am

Miałem to na początku założyć nowy temat. Na przykład o tytule: Pomagamy korektorom. Potem postanowiłem to po prostu zignorować. Ale też się rozmyśliłem. I na koniec postanowiłem wrzucić to jednak tu.

Otóż w rozdziale o tworzeniu postaci, w tabelce Zdarzeń ze stron 104-107 brakuje zdarzenia dla wyniku rzutu 79-80. Przeszkadzać to bardzo nie przeszkadza, ale ciekawość mnie zżera co tez tam miało być.

Pozdrawiam i niecierpliwie czekam na odpowiedz.
 
skreng
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: pt cze 26, 2009 3:46 pm

czw lip 02, 2009 7:48 am

faktycznie brakuje:/
 
Awatar użytkownika
kenn
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: pn sie 29, 2005 1:27 pm

czw lip 02, 2009 8:41 am

bukszpan pisze:
Otóż w rozdziale o tworzeniu postaci, w tabelce Zdarzeń ze stron 104-107 brakuje zdarzenia dla wyniku rzutu 79-80. Przeszkadzać to bardzo nie przeszkadza, ale ciekawość mnie zżera co tez tam miało być.

Gratuluję spostrzegawczości - myślę, że powinieneś być w grupie korekty, która najwyraźniej się nie popisała (albo że po prostu nie miała wiele do powiedzenia). Zresztą w ogóle przydałaby się ponowna korekta tekstu, choć przyznaję, że od wtorku mając już podręcznik, nie miałem czasu wczytywać się za bardzo, więc być może dalej będzie lepiej (zobaczymy).

To pierwszy minus podręcznika, który zauważyłem. Zresztą pierwsze, co zrobiłem, to podobnie jak jano4, pokazałem swojej siostrze (zielonej w temacie RPG) podręcznik i zapytałem o jej zdanie, zwłaszcza pod kątem klimatu. Nie wiem czy ta ostatnia uwaga w moim pytaniu nie zaważyła na jej odpowiedzi, w każdym razie po dokładnym obejrzeniu całej Klanarchii strona po stronie i dłuższym zastanowieniu stwierdziła, że "rozbieżność między obrazkami jest tak duża, że nie można przypisać jej żadnego konkretnego klimatu".

Jeśli chodzi o grafiki, to moim zdaniem większość jest technicznie dobra i bardzo dobra, niektóre natomiast wyglądają dość sztucznie - ktoś ewidentnie przesadził z komputerową obróbką. Natomiast jeśli chodzi o merytoryczną zawartość grafik, to są to głównie same postaci! Czyżby ktoś zapomniał o odwzorowaniu świata, w którym toczy się akcja? Bardzo poważne uchybienie, bo właściwie po za słownym opisem, gracz nie będzie miał za bardzo pojęcia o wyglądzie świata - zwłaszcza tak niekonwencjonalnego, jak Rubież. W tle za postaciami czasami coś majaczy, ale właściwie zwykle to albo są to jakieś plamy, albo ornament lub coś w tym rodzaju. Jak zatem wygląda świat Klanarchii pod względem wizualnym...? Proponuję porównać grafiki pod tym kątem np. z Monastyrem.

Generalnie podręcznik - dobra jakość z potencjałem, który jednak nie został wykorzystany w pełni. Tyle pierwsze wrażenia. Na osłodę dodam, że (prawdopodobnie) rzeczywiście dużo wysiłku zostało włożone w bogactwo i samą merytoryczną zawartość pod kątem fabularnym. A to naprawdę bardzo duży atut. Co do retoryki natomiast niektóre zdania (szczegóły ;) ) co prawda brzmią zbyt pompatycznie, a nawet tak, jakby na siłę miały oszołomić czytelnika (przypominam, że miałem czas tylko na przeczytanie początku), na szczęście są przeplatane niezłymi fragmentami, które w jakiś sposób tuszują niedostatki.
 
Awatar użytkownika
Bearbomber
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: pn cze 29, 2009 1:00 pm

czw lip 02, 2009 8:58 am

Zauważyliście, że według tabeli zdarzeń losowych można w wieku 7 lat mieć za sobą romans, a także kiedyś mieć podwładnego, kiedyś mieć 3 opiekunów, oraz być klanowym kronikarzem.
 
Awatar użytkownika
Chavez
Dreamer
Dreamer
Posty: 3529
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 3:42 pm

czw lip 02, 2009 10:09 am

kenn pisze:
powinieneś być w grupie korekty, która najwyraźniej się nie popisała (albo że po prostu nie miała wiele do powiedzenia).

Z korekta jest tak, ze ile razy bys jej nie robil to i tak po ukazaniu znajdujesz bledy :P
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

czw lip 02, 2009 10:58 am

Hmm. Czytam Klanarchię Na razie kilka spostrzeżeń
Oprawa graficzna niezła, a ja przecież kseruje swój podręcznik. Klimat jest niezły i mocno surrealistyczny.
Fragmenty dotycząco tego ja w to jak nad wyraz rozbudowane. Fajnie opisany fragment sesji
Historia. Dosyć ciekawa, choć niektórzy mogliby się przyczepić do tego, dlaczego cesarz nie zmiażdżył WR. Nie ja, bo lbię historię, a w naszej działy się podobne rzeczy
System przywodzi mi na myśl tribe 8, dobrze zgaduję, że był źródłem inspiracji.
System paradoksalnie sprawia wrażenie bardzo… chrześcijańskiego. Walka z pokusą, społeczeństwo ebonitów, tradycja itp
 
Awatar użytkownika
Furiath
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3802
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 12:10 am

czw lip 02, 2009 11:43 am

slann pisze:
System paradoksalnie sprawia wrażenie bardzo… chrześcijańskiego.

:evil:
 
Awatar użytkownika
Bearbomber
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: pn cze 29, 2009 1:00 pm

czw lip 02, 2009 11:54 am

Żeby nie robić bałaganu proponuję dyskusje kontynuować w nowym temacie na forum Klanarchii

http://forum.polter.pl/tutaj-vp969972.html#969972
 
Awatar użytkownika
Furiath
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3802
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 12:10 am

czw lip 02, 2009 12:22 pm

Klanarchia wydana, zamykam temat. O konkretnych sprawach proszę o dyskusję w oddzielnych tematach.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości