Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Nevin
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 341
Rejestracja: sob sty 07, 2006 2:04 pm

pt sty 16, 2009 4:21 am

Changelog:

v1.01 (zmiany które dokonałem jakiś czas po tym jak dyskusja ustała i miałem czas zrobić playtest)
- premia do RO przeciwko truciznom i chorobom zmniejszona do +1
- dodałem premię do RO na Wytrwałość +1 z którą kumuluje się premia do RO przeciwko truciznom i chorobom
- premia do RO przeciwko strachowi i emocjom zlikwidowana
- dodałem premi€ do RO przeciwko strachowi i zaklęciom oraz efektom szkoły oczarowań +1
- dodałem premię do RO na Wolę +1 z którą kumuluje się premia do RO przeciwko strachowi i zaklęciom oraz efektom szkoły oczarowań
- usunąłem Przełamanie umysłowej kontroli

v1.02 (zmiany które dokonałem teraz po dalszych playtestach i refleksji)
- zwiększyłem widzenie w ciemnościach 21m
- dodałem widzenie w słabym świetle
- zmieniłem efekt spowolnienia przyspieszenia metabolizmu na RO przeciwko chorobom
- zwiększyłem ilość ujemnych PW zdolności Twarda sztuka

Jakby ktoś chciał to na moim blogu, jest wersja w .pdf-ie.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Re: Dziecko Prób 3.5

pt sty 16, 2009 12:21 pm

Nevin pisze:
Najczęściej ma ona postać obietnicy oddania tego o czym zgadzający się nie wie, np. dziecko urodzone, przygarnięte. gdy go nie było w domu:
"Oddasz mi to masz, a o czym nie wiesz."


A skąd wiedzmin wysuwający tę propozycję ma wiedziec że delikwent ma dziecko o któwym nie wie? A moze mu sie akurat krowa urodzi, co wtedy? Musi ja oddac? Wszak ma ją a o niej nie wie :P

Nevin pisze:
Nowo stworzone Dzieci prób nie pamiętają swojego przeszłego życia, a charakter i osobowość zmienia się w neutralną postać której jedynym celem jest zabijanie potworów.

Rasa nie powinna mieć takiego opisu, to co jedyny cel orków o zabijanie innych istot? A jedyny cel smoków to zjadanie dziewic i zbieranie skarbów? A moze ktoś taki zmieni sie pod wpływem czegoś i przestanie zabijać, zacznie uprawiac rolę itp, może?

Nevin pisze:
Osobowość: Dzieci prób są skryte, nieufne i najczęściej nieczułe. Nie przejmują się wojnami i sprawami ludźmi w żadnym innym zakresie niż zapewnienie im bezpieczeństwa przed różnymi potworami.

A co robią jak już w pobliżu nie ma potworów (dajmy na to górska wioska zasypana śniegiem) ? Śpią?

Nevin pisze:
Relacje: Dzieci prób są samotnikami, ich zawód tego wymaga, a proces przemian i mutacji w Dziecko Prób powoduje że uczucia i emocje najczęściej są im obce. Ale jeśli nawiązują przyjaźnie, to są one najczęściej bardzo trwałe i rasa dla nich nie ma znaczenia.

Jak i to zawód wszyscy oni robią, a moze taki czarodziej czy kapłan który zna sekret ich tworzenia chce ich sobie wychować na adeptów magi, a nie wojowników. Wolno mu? Czy wtedy także musza być samotnikami?
Nevin pisze:
Poszukiwacze przygód: Dzieci Prób nie poszukują przygód w ogólnie pojmowanym znaczeniu tego słowa. Są stworzone do walki z potworami i robią to nie tyle z własnej woli, co z powodu bycia właśnie osobami specjalnie do tego stworzonymi.

A dzieje im sie coś jak tego nie robią? To że ktoś jest do czegoś stworzony/przeznaczony a ma własną wolę nie oznacza że działa jak maszyna. A jak takie dziecko prób będzie chodował sobie gobliński kapłan do zabijania ludzi co wtedy? Wyjdzsie mu antydziecko :D

Nevin pisze:
- +2 Zręczność, -2 Charyzma: Dzieci Prób są bardzo zwinne, ale przemiany najczęściej zostawiają blizny, lub inne dziwne zmiany (np. żółte tęczówki, białe włosy, itp.)

Wygląd nie wpływa na charyzmę, patrz licz, nie ładnieje (wręcz przeciwnie) a premie do charyzmy dostaje. Jak te dzieci maja być bezmuzgami które maja zostać wiedzminem nie zastanawiajac się po co powinny tak z -6 do inta mieć, wszak ich życie to pewnie taka gra w diablo. Proponuję -6 int a +4 do siły, lepiej spełniac bedą wtedy swoją funkcję.

Nevin pisze:
- Premia rasowa +1 do rzutów obronnych przeciwko truciznom i chorobom: Podczas przemian Dzieci Prób są poddawane działaniu różnych chorób i toksyn, więc są na nie bardzo odporne.
Premia ta kumuluje się z ogólną premią do RO na Wytrwałość.

Mało, krasnle sie nie faszerują a mają +2.

Nevin pisze:
- Premia rasowa +1 do rzutów obronnych na Wolę: Dzieci Prób mają jeden tylko cel: stać się Wiedźminami, a następnie walczyć z potworami. Nie mają się zastanawiać dlaczego i po co.
Wpajaniu takiego podejścia towarzyszą specjalne treningi które skutkują mocniejszą niż u zwykłego człowieka silą woli.

Dziwne uzasadnienie premi do woli...

Nevin pisze:
- Premia rasowa +1 do rzutów obronnych przeciwko strachowi i zaklęciom oraz efektom szkoły oczarowań: Przemiany i przyszły trening Wiedźmiński stwarzają istną maszynę do zabijania. Żeby ta maszyna nie była łatwa do zmanipulowania i sprawnie pracowała specjalny trening i przemiany sprawiają że Dziecko Prób jest bardziej odporne na manipulację i strach niż zwykły człowiek.
Premia ta kumuluje się z ogólną premią do RO na Wolę.[/quoe]
A moze jak są tacy bezuczuciowi to całkowitcie usunąc im premię za morale, dać odpornosć na strach itp. Co do maszyn do zabijania to raczej powinny być łatwe do manipulowania, patrz golem. To ideał takiej maszyny, bezwzględnie wierna, silna, nie do zmanipulowania.

Nevin pisze:
- Premia rasowa +1 do testów Cichego poruszania i Ukrywania się: Lata treningów i mutacje sprawiły że Dzieci prób są zwinne i słabo zauważalne.

A nie powinno być po prostu niedokarmione :D

Nevin pisze:
- Ograniczenie klasy postaci: Dziecko Prób może zostać tylko i wyłącznie Wiedźminem, jeśli tak się nie stanie, oznacza to że, nie przeżyło prób, mutacji.

A jak przeszło, gdzieś wie w głowe walło, i stwierdziło to ma gdzieś te wszystkie potwory i idzie do lasu kwiatki zbierać to umiera?

Nevin pisze:
Czekam na konstruktywną krytykę i pomysły jak zrobić z tego EPP:0 a w międzyczasie może flav zrobię.

No w sumie jak by sie upar byłoby to 0.

Podsumowując:
Tropiciel rulez. Rasa nie wiem co ma robić w ddkach, to nie świat Sabkowskiego (nie zauwazyłem by była pisana do jakiegoś autorskiego setingu). Połowa opisu to jakies beznadziejne ograniczenia fabularne, bardziej pasujące do zombiaka. Nie moze to, musi tamto, zombiak.

Nie wie czy to sie nadaje nawet do poprawy, koncepcja chyba jest lekko zepsuta :P (a moze to tylko moje zdanie)
 
Awatar użytkownika
Nevin
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 341
Rejestracja: sob sty 07, 2006 2:04 pm

pt sty 16, 2009 2:14 pm

Podsumowując:

Nadal Ci się nie podoba i nie będzie podobać nieważne co zrobię.

Nie wiem tylko po co po raz kolejny chce Ci się pisać jak bardzo zła, nieciekawa, nielogiczna jest ta rasa. Że Wiedźmin = Tropiciel, Tropiciel rulz, Wiedźmin to idea, itp. rzeczy które pisałeś na wcześniejszych stronach.
Zapamiętałem Twoje zdanie za pierwszym razem, nie musisz je w tym temacie co post powtarzać. Zrób sobie i mnie przysługę i po prostu nie wchodź tutaj.

Namrasit pisze:
A to nikt mi nie powie?... Ja tam jego książek nie czytałem...

Co po przetłumaczeniu daje nam:
Nie znam się, ale wypowiem, co ochoczo czynisz.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

sob sty 17, 2009 4:54 pm

Nevin pisze:
Namrasit pisze:
A to nikt mi nie powie?... Ja tam jego książek nie czytałem...

Co po przetłumaczeniu daje nam:
Nie znam się, ale wypowiem, co ochoczo czynisz.

No ale na ddkach sie trochę znam, oceniam więc to z punktu widzenia gracza dnd (bo mniemam dla takich powstała ta rasa). Jeżeli więc zarzucacz odborcy że wypowiada się na temat tego co jest do niego kierowane to jest bo bynajmnije dziwne.

Ale jak lubisz pochwały to ok.

...

Praca kapitalnie dopracowana, idealna dla kogoś kto myśał o zostaniu wiedzminem w ddkach, patząc na to że tropiciel średnio (choć to ocena nad wyrost) się do tego nadaje. Oby tak dalej.

....

Tak lepiej ;) ?
 
Awatar użytkownika
Nevin
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 341
Rejestracja: sob sty 07, 2006 2:04 pm

sob cze 06, 2009 4:41 am

Changelog:

v1.03
- zmieniłem typ niektórych zdolności
- trochę zmian natury typu przecinek, wielka litera, itd.

v1.04
- Kontrolowanie metabolizmu jest znów zdolnością nadnaturalną
- kilka zmian nazw, słów, żeby brzmiało w pełni jak 3.5
 
Awatar użytkownika
Laucian de Sacramento
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: śr cze 24, 2009 12:28 pm

Dziecko Prób

pn lip 06, 2009 9:50 pm

Ja już na szczęście trafiłem na wersję finalną. Obecnie opis fabularny nie wymiata, ale najgorszy też nie jest. Rasa jest ciekawym pomysłem, ale czemu nie zrobić z niej Szablonu, nazwać Wiedźmin i niech zdobywa Poziomy w Klasie Tropiciela zdobywając coraz więcej Ulubionych Wrogów? Praca po prawkach sazługuje na 5-/6 i jest dość klimatyczna, w sam raz dla fanów Andrzeja Sapkowskiego(Pozdro :D).

Plusy
- Dość ciekawa
- Konwersja książkowego Wiedźmina do D&D
- Oryginalne Zdolności

Minusy
- Troche nudny fabular
- EPP powinno być +2
 
Awatar użytkownika
Froger
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 560
Rejestracja: wt lut 05, 2008 4:52 pm

pn lip 06, 2009 10:45 pm

Nudny fabularnie, hehe. Opis fabularny to saga Sapkowskiego. Pięć tomów sagi i dwa opowiadań. Chyba wystarczy na wątek fabularny? ;)
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

pn lip 06, 2009 11:04 pm

Laucian de Sacramento te argumenty które wymieniłeś - i tak do twórcy nie docierają, nie ma więc co poruszać ich ponownie. Nie wiem czy czytałeś komentarze wcześniej...
 
Awatar użytkownika
Froger
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 560
Rejestracja: wt lut 05, 2008 4:52 pm

pn lip 06, 2009 11:16 pm

O tym, że się powtarza, to już nie chciałem pisać, bo bym się powtórzył. Tak jak to zrobiłem teraz :D
 
Awatar użytkownika
Nevin
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 341
Rejestracja: sob sty 07, 2006 2:04 pm

czw lip 09, 2009 1:53 am

Laucian de Sacramento pisze:
...ale czemu nie zrobić z niej Szablonu...

Nevin pisze:
Namrasit
Jeśli dla Ciebie Wiedźmin = Tropiciel, to Twoja sprawa, dla mnie jest inny nie tylko fabularnie i nie ma żadnej klasy która by była w pełni taka jak Wiedźmin, dlatego go zrobiłem.

Laucian de Sacramento pisze:
- Troche nudny fabular

Nevin pisze:
Nowych opowiadań o Wiedźminie nie mam zamiaru wymyślać, bo ani nie jestem w tym dobry, ani nie chce mieć na głowie jakiś ludzi od praw autorskich.

Laucian de Sacramento pisze:
- EPP powinno być +2

Było na początku (chyba), ale IMO nie jest dużo bardziej mocniejszy niż klasy z 0, więc jest +1. Ale nikt Ci nie broni używać go nawet jako +10.
Namrasit pisze:
Laucian de Sacramento te argumenty które wymieniłeś - i tak do twórcy nie docierają...

1. To co prezentujesz Ty (Namrasit), to nie argumenty tylko Twoja wizja. Wizja z gatunku wizji, które się ma nie czytając książki, na podstawie której ta rasa i klasa jest zrobiona.
Niestety to jest moja wizja i nie przerobie jej na coś całkiem innego żeby Tobie pasowało.

2.
Nevin pisze:
Zapamiętałem Twoje zdanie za pierwszym razem, nie musisz je w tym temacie co post powtarzać. Zrób sobie i mnie przysługę i po prostu nie wchodź tutaj.

Dobrze że do Ciebie dociera...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość