Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
baran666
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 154
Rejestracja: sob cze 21, 2003 7:43 pm

Mumia - z czym to się je?

ndz gru 14, 2003 1:38 pm

Witam. Jestem początkującym WoDowcem. Mam pytanie: Czy Mumia jest systemem, czy tylko dodatkiem do Vampa? Czy może, mając podręcznik do Maga mogę zakupić Mumie: Drugą Edycję i bedę mógł normalnie grać? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
 
Awatar użytkownika
Hania
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: śr lip 16, 2003 3:41 pm

ndz gru 14, 2003 2:16 pm

Kwestia gustu, baranku, kwestia gustu. Moim skromnym zdaniem niezaleznie od tego, co zakupisz i z czym zakupisz, i tak nie będziesz mógł w Mumię normalnie grać, bo w nią się grać nie da. System wydaje się być jedną wielką pomyłką.
W każdym razie, może on istnieć samodzielnie. Legenda mumii egipskich łączy się wprawdzie z historią wampirów, ale nie na tyle, żeby uniemożliwić grę, jeśli się kto nie orientuje.
To jeśli już koniecznie musisz. Odradzam.

Hania
Bliska znajoma Wielkiej Kozy 666 (rodzina?)
 
Awatar użytkownika
Corpus
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 351
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:14 pm

ndz gru 14, 2003 2:16 pm

Mumia jest calkowicie niezaleznym systemem. Nie sa Ci potrzebne podreczniki ani do Maga ani do Wampira. Wystarczy miec Mumie i tyle, mozna grac do upadlego (czy raczej do odrodzonego :razz: )
Hehe ja podrecznika nie kupilem tylko pozyczylem z ... biblioteki :)
 
Awatar użytkownika
MIKK
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 355
Rejestracja: śr mar 26, 2003 6:35 pm

ndz gru 14, 2003 2:24 pm

To nie do końca jest tak.

Mumia 3ed. Ta z roku skarabeusza jest oddzielnym systemem.

Poprzednie 2 edycje były teoretycznie dodatkami do Wampira na tej samej zasadzie co Inkwizycja do Wampira, Arcanum do Maga, Projekt Twilight do Wilka czy jeszcze kilka innych. Czyli oddzielne systemy w które możesz grać posiadając podstawkę do któregoś z głównych systemów SM.

Osobiście uważam że Mumia to fajny pomysł, ale jak zwykle troszkę zbyt powierzchownie potraktowany przez panów z WW.
 
Awatar użytkownika
Dox
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 675
Rejestracja: pt wrz 05, 2003 4:59 pm

wt gru 16, 2003 4:14 pm

Haniu, nie do konca sie z Toba zgodze. Po pierwsze Mumia 2 ed nie byla dodatkiem do Wampira tylko do Swiata Mroku ogolnie. Po drugie Mummy: the Resurrection to zupelnie oddzielny system, pelen setting. Rozumiem Twoj niesmak jesli chodzi o Mumie jako istoty. Po lekturze 2 ed sam mialem mieszane uczucia. Istotki te sa straszliwie przegiete, manchkinizm pelna geba. Wedlug 2 ed nigdy bym nie zagral. Jednak odrodzenie/zmartwychwstanie to troche inna historia. Prezentowane tam istoty sa duzo bardziej akceptowalne i moim zdaniem jest to grywalny system (choc nie gralem, a jedynie sprawdzam ile kurzu jest w stanie zebrac jeden podrecznik na polce). Poza tym ja lubie Mumie, bo one nie lubia Wampirow, zupelnie tak jak ja. No i sa centralnie niesmiertelne. Kazda zdechla juz kilka(nascie? set?) razy i zawsze wracaja :)))
Pozdrowka
Dox
 
Awatar użytkownika
Finn
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 478
Rejestracja: sob cze 28, 2003 10:08 pm

wt mar 09, 2004 3:44 pm

Taak... Mumia 2ed. Moja ulubiona manipulacja 8 - "możesz dowolnie zmieniać naturę innego bohatera". Wyobrażacie sobie? Wpada mumia do grobowca Shaitana, wielki munchkin się budzi, muminek podchodzi i mówi "Shaitanie, od dziś będziesz dobry". Śmieszne? Pewnie. Ale śmieszniejsze jest to, że Shaitan faktycznie złoży samokrytykę, przeprosi za wszelkie zło jakie wyrządził i zajmie się przeprowadzaniem staruszek przez ulicę. :D :hahaha: :spoko:
 
Awatar użytkownika
Teukros
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 475
Rejestracja: pt maja 16, 2003 11:39 am

wt mar 09, 2004 7:49 pm

Och, nie jest tak źle...
Każda "rasa" w Wodzie ma jakieś przegięte moce.
A stosując to kryterium, można objechać każdy system.
 
Awatar użytkownika
Erpegis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1095
Rejestracja: sob cze 28, 2003 9:18 am

śr lut 09, 2005 8:53 pm

Po co mi Mumia? Bo kupiłem, za zawrotną cenę 5 pln.
System wygląda w miarę fajnie, ale nie widzę w nim niczego, czego nie można zrobić w innym siostrzanym systemie. Z jednym wyjątkiem. Radosna nieśmiertelność, mamy 3 tysiące lat, i robimy co chcemy :) No, ale do tego nie jest potrzebny świat mroku...
(A, rozdziału o magii nie czytałem jescze :)
 
Awatar użytkownika
Teukros
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 475
Rejestracja: pt maja 16, 2003 11:39 am

czw lut 10, 2005 1:22 pm

ale nie widzę w nim niczego, czego nie można zrobić w innym siostrzanym systemie

To nie do końca tak. Specyfika Mumii polega na tym, że w zależności od potrzeb i gustu możesz robić wszystko to, co w innych systemach Old Wodu. I tak:

Wampir: mumie są nieśmiertelne, a ich krew jest "niejadalna" dla wampirów. Z tego względu nieźle się nadają na sojuszników/wrogów pijawek.
Mag : niektóre tradycje (w szczególności Zakon Heremsa) mają wiele wspólnego z mumiami. Dom Shea utrzymuje z nimi bezpośrednie kontakty, a sama magia hermetyczna ma korzenie w hekau. Mumie świetnie nadają się na towarzystwo dla magów...
Upiór : z samego założenia część swojej egzystencji mumia przeżywa jako upiór. Wsadzenie mumii do "upiornej" przygody jest niezwykle łatwe.
Wilkołak : mumie mają silne powiązania z Milczącymi Wędrowcami, jak również Bubasti. Ze względu na podobieństwo między Apopisem a Żmijem, łatwo można wkręcić mumię do wilkołaczej kampanii.

O co w tym chodzi ? Mumia jest tak skonstruwana, aby pasowała wszędzie. Przeznaczona jest dla graczy, którym trochę znudziło się granie "tradycyjnym" magiem, wampirem czy upiorem, i którzy chcieliby zagrać w w któryś z ww. systemów z pozycji kogoś z zewnątrz. Mumia to taki "tajemniczy nieznajomy", który przez jakiś czas pomaga koterii/kręgowi/czemuś tam, a później odchodzi własną drogą. Niektórzy lubią zagrać kimś takim.
 
Awatar użytkownika
Swarog
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 163
Rejestracja: czw lis 27, 2003 8:33 pm

czw lut 10, 2005 3:15 pm

Kupilem swego czasu podrecznik do Mumii na Allegro /2 ed/- i tak szybko jak ja kupilem tak ja sprzedalem. System jest maksymalnie przegiety, a nazwac go munchkinowskim to obraza manczkinow... Niesmiertelnosc, moce potezniejsze niz dary i dyscypliny, niemal tak potezne jak prawdziwa magyia /ale nie powoduja paradoxu!/... Naprawde moim zdaniem ten system to totalna pomylka- a co do wprowadzania mumii jako NPC to tez nie radze- mumie sa poprostu zbyt potezne. Odradzam chodzeece andaze z calego serca.
Choc musze przyznac ze sama historia powstania mumii opisana w podreczniku nawet mi sie spodobala, a i pomysl z pamietnikiem mnie uzekl /"pamietnik" tak sie ta cecha tla bodaj nazywala- napraawde klimatyczna rzecz/.
 
Jurcys
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: wt lut 22, 2005 3:58 pm

śr lut 23, 2005 10:58 am

Nie zgodze się mumia jest całkiem normalnym systemem , jeżeli myślisz ,że wogóle WoD to system gdzie się tylko leje innych po mordach pali miasta, morduje ludzi i ogólnie prowadzi się rozwałke na pełną skale to raczej pomyliłeś systemy. Mumie jak to ładnie jest powiedziane w podręczniku to system traktujący o prawdziwej przedwieczności , dylematy istot ponadwiekowych, żebyś miał zarys takiego myślenia , to przeczytaj sobie książke pt. Bóg Imperator Diuny Franka Herberta, takie istory mają naprawde inny sposób myślenia i w jego oparciu można grać. Poza tym wcale nie są tak strasznie potężne mają pewne zdolności, a np. celestialne Hekau ma bardzo spektakularne i potężne efekty , ale daj przynajmniej jedno zastosowanie tego podczas np. przeszukiwania podziemi.
 
Awatar użytkownika
Swarog
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 163
Rejestracja: czw lis 27, 2003 8:33 pm

śr lut 23, 2005 2:57 pm

Jurcys prosze mi tu nie obrazac Herberta i jego genialnych Diun probujac w jakikolwiek sposob przypasowac ich do tego "systemu".
Ksiazki Herberta to DZIELA, a systemy WoDu w stylu Lowcy, Mumii to produkty ktore maja przyniesc zysk producentom. Mumia jest "kiepskim" systemem w porownaniu do MtA WtM WtA WtO czy CtD i nic tego nie zmieni. :(
Fakt faktem ze "Bog Imperator" ukazuje mechanizm myslenia "niesmiertelnych", ale w Mumi mamy do czynienia z zupelnie innym mysleniem. Leto mial "plan hodowlany", dazyl do ocalenia ludzkosci przed nia sama. Mumie zas pozostaly niejako bez celu- chca walczyc z pijawami i Zmijem, ale sytuacja zmusza je /lub same wybieraja/ zupelnie inna droge.
 
Jurcys
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: wt lut 22, 2005 3:58 pm

czw lut 24, 2005 12:55 pm

Swarog wyobraź sobie ,że twoja odpowiedź mnie poruszyła albowiem faktycznie popełniłem bluźnierstwo wobec genialności Herberta, ale chodziło mi raczej o zademonstrowanie jakiegokolwiek utworu w którym jest ukazany sposób myślenia istoty ponadczasowej, natomiast przykład Diuny był w zasadzie najprostszy i poza tym jest to jedyny utwór który pokazuje ponadczasowość od strony psychologicznej.(no ale ja niecierpie tłumaczyć się za swoich wywodów)
 
Awatar użytkownika
Swarog
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 163
Rejestracja: czw lis 27, 2003 8:33 pm

czw lut 24, 2005 2:37 pm

Off: Z wywodu tlumaczyc sie nie musiales- pojalem jej sedno, a jako fanatyk "Diuny" byc moze zareagowalem zbyt ostro... Ciesze sie jednak, ze moja impulsywnosc sklonila Cie do przemyslen na temat Diuny /i ze rownierz doszedles do wniosku ze zbluzniles :wink: /.
 
Awatar użytkownika
Teukros
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 475
Rejestracja: pt maja 16, 2003 11:39 am

pt lut 25, 2005 10:17 am

Zastanawiam się, skąd wzięło się przekonanie że "większe moce" = "gorsza gra" ?
 
Weaver
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 39
Rejestracja: czw lip 22, 2004 4:11 pm

pt lut 25, 2005 11:38 am

Może się nie znam i bluźnię, ale np. gra rozwiniętym Magiem jest strasznie ciekawa, mamy coraz większą pokusę Dumy, a i rączki stagnacji się do wyciągają w przymilnym geście, dochodzą do tego podróże Umbralne, poszukiwania, spory wewnątrz fundacji i tak dalej, i tak dalej. Matuzalem wampirzy ma też okropnie ciekawe życie - władza, polityczne gierki, na każdym kroku niebezpieczeństwo i tak ad infinitum. Rozwinięty kłak? Proszę bardzo, można podawać od groma przykładów. Tak samo we Wraithu i Changelingu. Nie wiem, jak inaczej może wyglądać walka...tfu! gra rozwiniętą mumią niż taka, w której rozwiązania siłowe są górą. Nie wiem, może się nie znam, w sprawach Mumii jestem greenhorn, ale takie są moje spostrzeżenia :)
 
Awatar użytkownika
Swarog
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 163
Rejestracja: czw lis 27, 2003 8:33 pm

pt lut 25, 2005 1:11 pm

Teukros troszeczke uprosciles "wieksze moce" nie rownaja sie ''gorszej grze". To "zupelnie przesadzony i nie pasujacy do reszty poziom mocy" jest rowny slabej grze, a taka jest Mumia wlasnie
 
Jurcys
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: wt lut 22, 2005 3:58 pm

pt lut 25, 2005 2:12 pm

No ale sdalej się nie zgadzam , mumie wcale nie są takie potężne , może zaczynają z troche większymi statystykami, ale pamiętaj oni pozostaja stale ludźmi, choć z bardzo dużą możliwością ingerencji w świat duchów , poza tym ich Hekau jak już powiedziałem nie jest takie potężne i duża część dyscyplin bije to na głowe.Poza tym od długiego czasu gram mumią z wampirami i Garou w różnych sesjach i naprawde nie zauważyłem , żeby moje możliwości jakkolwiek przekraczały te którymi posługują się tamci (są to przeważnie 10 - 12 pokoleniowcy, z 15 PD) , nawet mimo ogromnych zdolności magiocznych ( w sumie rozmieszczone 11 pt. Hekau , no i jestem myślicielem) nie mam szans z większością wrogów (ot największy sukces - udało mi się ubić rannego ahrouna). Tak po prawdzie to jedyną rzeczą jaką góruje nad którymkolwiek z towarzyszy to fakt mojej nieśmiertelności.
 
Awatar użytkownika
Teukros
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 475
Rejestracja: pt maja 16, 2003 11:39 am

pn lut 28, 2005 11:11 am

Ależ Swarogu... wcale te mumie nie takie straszne, jak je malujesz. Prawdę pisząc, pod względem poziomu mocy przypominają mi dobrze rozwiniętych magów linearnych (hedge mages). Nekromancja, magia pogody, alchemia... wszystko to nieco bardziej pakerskie wersje Ścieżek magii linearnej.
Faktycznie, mumia ma dwa atuty w rękawie: "nieśmiertelność z gwarancją" i Ren Hekau.
Nieśmiertelność faktycznie jest niezła. Zniszczyć mumii nie sposób. Zauważ jednak, że "zabita" mumia wypada z gdy (całkiem dosłownie) na kilkadziesiąt lat, a jak źle pójdzie, może zostać na zawsze zamknięta w zaświatach. Natomiast "zabić" mumię (czyli przenieść ją na tamten świat) jest niemal równie łatwo, jak człowieka.
Ren Hekau jest potężne, ale bez przesady. Lokuje się tak mniej więcej między Ścieżkami a Prawdziwą Magią. Nic, co wykraczałoby poza granice przyzwoitości.
 
Awatar użytkownika
Dox
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 675
Rejestracja: pt wrz 05, 2003 4:59 pm

pn lut 28, 2005 1:38 pm

Teukros,

Masz calkowita racje twierdzac, ze sciezki Hekau to wiejska magia, statyczna. Tutaj jednak Twoje racje sie koncza. Statyczny Mag, chocby nie wiem jak sie staral nie osiagnie efektu potezniejszego niz trzeci poziom Sfery. Malo tego, wedlug Sorcerer Revised groza mu jakies konsekwencje za spartolenie sprawy (nic szczegolnego, ale jednak jest). W przypadku Muminkow (choc osobiscie je lubie i uwazam za, na swoj sposob, klimatyczne) dochodzi do powaznych przegiec. Wywolanie trzesienia ziemii zdolnego zniszczyc miasto (Forces 5), wymazanie dowolnego elementu rzeczywistosci (Prime 5) jako przyklady. Na dodatek absolutnie NIC za takie sztuczki nie grozi. Za taki numer Mag oberwalby taka porcje doxu, ze moglby sie nie pozbierac. Mumia wykonujac IDENTYCZNY numer moze co najwyzej sie glupio usmiechnac jak sie polapie co odstawil(a). No cos tu jest chyba nie tak. W moim paradygmacie niewiele jest rzeczy, ktore wykraczaja poza granice ogolnie przyjetej przyzwoitosci, wiec i Hekau tego nie robi. Jednak poza granice rownowagi swiata (mroku) wykraczaja ich moce zdecydowanie.
Pozdrowka
Dox
 
Jurcys
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: wt lut 22, 2005 3:58 pm

pt mar 04, 2005 3:13 pm

Dox mylisz się , w podręczniku do mumii nie ma powiedziane ,że to magia statyczna, ja bym powiedział ,że ta magia to wynik zjednoczenia się poprzez rytuał odrodzenia khat, ba i ka co spowodowało ,że mumie posiadają moce których poziom jest podobny do magyi używanej w umbrze , to właśnie wynik tego odrodzenia(czyli faktu ,że mumie po częsci są w umbrze , penumbrze i dziedzinie horyzontu) . Poza tym Ren-Hekau, to jest coś już kompletnie z innej beczki , ponieważ tutaj stosuje sie moce oparte na prawdziwych imionach, tego się nie da porównywać do jakiejś tam Magyi, to już są moce czysto boskie i mityczne
 
Awatar użytkownika
Kozmoor
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 346
Rejestracja: wt mar 09, 2004 1:33 am

pt mar 04, 2005 4:43 pm

Jurcyś, tym razem ja będe conieco brutalny.
Marsz chłopie do podręcznika Mag:Wstąpienie.
Przeczytaj go dokładnie , szczególnie uwaznie rodziały dotyczące
Magyi i Magii , systematyki ich obu, a dopiero zarzucaj innym pomyłki.
Po Twoim poście bowiem widze,że kompletnie nie masz pojecia czym jest magia statyczna, magyia dynamiczna, sfery.
jedno szybkie wyjasnienie - Magyia dynamiczna to Mafyia stosowana przez
Magów, płynaca z ich woli i naginająca konstrukcje Rzeczywistości.
Magyia statyczna to wszelkiego innego rodzaju czyny mistyczne , które sa wpisane w konstrukcje świata, w jego osnową.
Tyle tytułem skrótu, reszte doczytaj w podreczniku albo posórd postów na tym forum.
 
Jurcys
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: wt lut 22, 2005 3:58 pm

pt mar 04, 2005 8:14 pm

[edit] no dobra a teraz poważnie co to jest Hekau względem wierzeń Egipcjan i WoD(M:tO):
Ren Hekau: Najpotężniejsza ze ścieżek magii , wg wierzenia egipcjan jest to naginanie przeznaczenia, poprzez wymawianie słów zawartych w Drzewie Życia. co w zasadzie przeniesione do realiów maga, można tłumaczyć następująco: Słowa te kierują kwintesencje zawartą w wydawanych Sekhem(1 Sekhem to co najmniej 5-10 pt kwintesencji) ku odpowiednim wzorcą i albo przekładają w inne miejsce, zmieniając troche strukture gobelinu, lub też w skrajnych przypadkach rozplątują je (tu powinny być negatywne efekty ale wpływające na śmiertelników).
Celestialne Hekau: nic więcej jak poprzez rytuały przekierowywuje energie (wzorce) zawartą pomiędzy gwiazdami, planetami i ogólnie wszechświatem (taka energia żywiołów) tyle ,że z tą różnicą ,że energia jest kierowana do pojedynczego wzorca poprzez przekierowanie którego , następuje szereg niewidocznych efektów, które na końcu wywołują tamten efekt.(to już jest zaadaptowanie religii do Maga)
Alchemia: nic prostszego jak zmieszanie odpowiednich składników, i dorzucenie energii jako katalizatora do reakcji (przykładowy egipski PRAWDZIWY zabieg to wrzucenie do specjalnej ,żrącej mieszaniny papirusu z napisanym na nim Ren człowieka przy pomocy magicznego inkaustu, ażeby go przekląć tudzież sprowadzić nieszczęście)
Amulety no to już prosto , w egipcie amulety z Hieroglifami wypisanymi na nich (pamiętajcie Hieroglif oznacza "święty znak" , natomiast normalnie posługiwano się pismem Hieratycznym- Kapłani oraz Demotycznym - świeccy ludzie), które powodowały podobne efekty jak Ren Hekau tyle ,że są one bardziej delikatne i stałe.
Nekromancja jeżeli czytaliście W:tO to można stamtąd wywnioskować, że każdy śmiertelny to taka mała brama między światem a krainą cieni, teraz jeżeli wykorzystywać energie duchową (to już od egipcjan) zawartą w cyklu życia i śmierci można na ten cykl wpływać. W WoD oznacza to ,że wykorzysując duchy(tzn. stan przejściowy pomiędzy surową kwintesencją a niciami gobelinu) i energie zawarte w krainie cieni to można spokojnie wpływać na cykl.
Uszebtino i tu jest problem z adaptacją, bo w starożytnym egipcie była to magia oparta na Ren Hekau, Amuletach i po trochu na nekromancji(oczywiście była nazywana inaczej, w ogóle nie była rozeznawana w kategoriach magii ale cóz to) polegać ona musi na przede wszystkim nadaniu energii w nieżywy przedmiot tak ażeby ten ożył nabrał masy (no i dalej nbie wiem jak to adoptować , ponieważ w magu to są tak radykalne zmiany ,że mogłyby spowodowac zapadanie się wszechświata, samego w sobie).
tyle z mojej strony
jeżeli uważacie to za głupoty (a napewno tak jest) , to sobie sami adaptujcie
 
Awatar użytkownika
Swarog
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 163
Rejestracja: czw lis 27, 2003 8:33 pm

sob mar 05, 2005 4:14 pm

Jurcys ladnie to wszystko opisales, ale nadal nie zwrociles uwagi na to co napisal Kozi: Hekau jest potezne i musisz to przyznac- jednak jest to rodzaj magii statycznej z efektami porownywalnymi do Magyi dynamicznej Magow. To jest najwieksza roznica i sedno przegiecia Mumii: porownywalne moce Heaku i Sfer, jednak Hekau jest statyczne a Magyia Sfer Dynamiczna.

P.S
Jurcys pisze:
Ren-Hekau, to jest coś już kompletnie z innej beczki , ponieważ tutaj stosuje sie moce oparte na prawdziwych imionach, tego się nie da porównywać do jakiejś tam Magyi, to już są moce czysto boskie i mityczne

A zmiana rzeczywistosci sila wlasnej woli to nie sa moce boskie i mistyczne? No ok, mistyczne nie- raczej Mystyczne :wink: .

pozdrawiam
 
Jurcys
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: wt lut 22, 2005 3:58 pm

sob mar 05, 2005 5:59 pm

Fakt połączenie Dynamiki (jako efektu) i statyki (jako konsekwencji), faktycznie powinni to troche, dopracować , lecz jak można zauważyć, konsekwencje nieudolności zostały zamieszczone tuż na początku rozdziału o magii, po prostu oddali je w pełni w ręce narratora i już!
A poza tym to narrator może wykorztystywać przy tym efekty domina...

PS. czy ma ktoś pomysł skąd dostać mummy: the ressurection , ponieważ tego nigdzie nie ma , nawet na stronie głównej autorów...
(oczywiście nie chodzi o drugą edycje...)
P.S. doszliśmy do pewnej zgody... lecz (tu wstałem, uniosłem bark, wyciągnąłem ramie mierząc nim ku monitorowi i palcem ostentacyjnie wskazałem nicka Swaroga) mumia jest systemem KLIMATYCZNYM i w pełni WoDowskim.... ha ha ha ha ha etc.(to był śmiech szalonego naukowca, oczywiście mroczny , monumentalny i... z początku wieku)
 
Awatar użytkownika
Dox
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 675
Rejestracja: pt wrz 05, 2003 4:59 pm

pn mar 07, 2005 1:51 pm

Dobra, myle sie. Nie znam sie w ogole na niczym, a juz najmniej na Magu i kwestiach magyi i magii w WoD. Nie ma napisane. Nie rozsmieszaj mnie prosze Jurcys. To nie jest podrecznik do Maga, tylko do Mumii. Uzywa sie tam tylko jednej pisowni slowa magia, bo o jednym tylko jej rodzaju ten podrecznik traktuje. Mumie nie posiadaja przebudzonych avatarow, oddaly je w momencie smierci, w zamian za statyczne moce i niesmiertelnosc. Ale dobra, nie mam czasu na klepanie przemowien, zwlaszcza kiedy jako dowod mojej omylnosci stawia sie brak zapisu o statycznosci magii z podrecznika o istotach statycznych (jak dla mnie bzdura byloby gdyby taka informacje tam umieszczono).
K'woli ciekawosci. Mummy: the Ressurection mozna dostac u mnie na polce. Chetnie udostepnie, ale najpierw zapoznaj sie z Magiem. Inaczej zaczniesz mi cytowac fragmenty z jednego tylko frontu (statycznego), a wtedy w dyskusji nic sie nie zmieni, nadal bedzie rozmowa slepego z gluchym o barwach muzyki.
Pozdrowka
Dox
P.S. Ton ostry, wiem, ale to chyba z trzeci post w tym tygodniu zaczynajacy sie od "Mylisz sie Dox..." i trzeci, ktory w zaden sposob nie udowadnia mi, ze faktycznie sie myle.
 
Jurcys
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: wt lut 22, 2005 3:58 pm

pn mar 07, 2005 2:37 pm

spoko, niech ci będzie , ale ja tam wyperswadowałem swoje racje, ty masz swoje, a mumia niekoniecznie nie musi mieć avatara żeby móc używać czegoś na podobieństwo Magyi (chodzi raczej o efekty niżeli o system działania, ponieważ on ewidentnie jest z magyi statycznej), a co Mummy : the ressurection to mógłbyś dokładniej sprecyzować , gdzie mam się po nią zgłosić?
PS(L):zauważ ,że ostatniego postu nie zacząłem od Dox mylisz się, poza tym przeczytałem Maga i do tego nie wyrzucałem ci ,że się mylisz, raczej inaczej interpretuje twoje słowa, przynajmniej w ostatnich postach...
 
Weaver
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 39
Rejestracja: czw lip 22, 2004 4:11 pm

pn mar 07, 2005 4:39 pm

Jurcys pisze:
spoko, niech ci będzie , ale ja tam wyperswadowałem swoje racje, ty masz swoje, a mumia niekoniecznie nie musi mieć avatara żeby móc używać czegoś na podobieństwo Magyi (chodzi raczej o efekty niżeli o system działania, ponieważ on ewidentnie jest z magyi statycznej), a co Mummy : the ressurection to mógłbyś dokładniej sprecyzować , gdzie mam się po nią zgłosić?
PS(L):zauważ ,że ostatniego postu nie zacząłem od Dox mylisz się, poza tym przeczytałem Maga i do tego nie wyrzucałem ci ,że się mylisz, raczej inaczej interpretuje twoje słowa, przynajmniej w ostatnich postach...

Pochlastać się można. Jakie racje? Że Ty interpretujesz system na swoją modłę, uważając, że mumie używają magyi? To ma być Twoja racja? Przeciwstawiasz Twoje domniemywania na temat dynamizmu Mumii przeciwko faktowi, że są one w pełni statyczne? Jeżeli nie, Jurcys, to nie rozumiem, o co walczysz.
Co do avatara i czynienia bez niego magyi - jasne, sam uważam, że avatar to nie oddzielny byt ale część idei, koncepcji, myśli, duszy. Co nie zmienia faktu, że magyia to magyia, dynamizm to oświecona wola, czysta myśl, taka, jaką rzekł kiedyś Jedyny "Jestem!" I się stało. Mumia jest na wskroś statyczna, używa potężnych rytuałów, ale tylko nich. Ktoś jej tą moc daje. Jeżeli nadal masz zamiar się kłócić, to podaj mi paradygmat mumii, ich spojrzenie na rzeczywistość i drogę ku Wstąpieniu, albo czy jakakolwiek mumia wyszła poza to, kim jest.
Nie grałem w mumię, ale jeżeli jest tam taki misz masz, jaki widzę po waszych wypowiedziach, to się dziwię, dlaczego ten potworek nadal żyje, a wilczek został skazany na wygnanie w polskie Bieszczady :evil:

(też, tak samo jak Dox, mógłbym przepraszać za słowa. Ale nie przepraszam. Bo to już bezczelność, by nie przyjmować do wiadomości tego, co ludzie do niego mówią. I jeszcze tacy fanatycy magyczni... :) )
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

wt mar 08, 2005 3:16 pm

Jurcys pisze:
w podręczniku do mumii nie ma powiedziane ,że to magia statyczna


A napisano ze to magyia dynamiczna? Przede wszystkim spojrz na mumijne moce z jednej perspektywy - czy mozna za ich pomoca zrobic wszystko co jest na pewnym poziomie mocy, czy tez sa konkretnie uksztaltowane i malo elastyczne? Jezeli to pierwsze, to mumie sa przebudzone i stosuja magyie, a jesli to drugie, to stosuja magie statyczna.
Tak to mniej wiecej wyglada z mojego, Kociego, malo oczytanego punktu widzenia wylozone w prosty sposob. Osobiscie raz przegladalem Mumie i nie zauwazylem tam nic ponad magie statyczna. Ze efekty sa zwykle przepakowane, to nic... Nadal to statyczna magia, taka jak w dyscyplinach wampirow, czy darach garou. Z reszta - sam to przyznajesz.

Co do samej "klimatycznosci" mumii, to nie bede sie wypowiadal, ale jej "faktycznej" niesmiertelnosci nie warto przytaczac. Jak ktos jej zniszczy smiertelna powloke wypada na dziesiat lat "z obiegu". A wiec i z kampanii... Bo ciezko byloby kombinowac "co sie dzialo jak cie nie bylo przez 50 lat"... Czyli mechanicznie jest niesmiertelna, ale jak umrze to zwykle sesja/kampania dla niej tez umiera.

Przede wszystkim panowie, nie emocjonujcie sie i nie dogryzajcie sobie. Dox, gdybys zamiast sie wkurzac, ze ktos uznaje ze sie mylisz udowodnil mu ze on sie myli w prosty sposob, nie byloby tej klotni.
Weaver, ty tez za bardzo sie denerwujesz... Przeciez to juz n-ta osoba majaca swoj ukochany system WoD i przez jego pryzmat patrzaca. To nie jest takie zle. Dox patrzy przez pryzmat Maga, ja od pewnego czasu tez... Znaczy sie jestesmy zaslepieni?
 
Jurcys
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: wt lut 22, 2005 3:58 pm

wt mar 08, 2005 3:26 pm

dzięki , zgadzam się z tobą w pełni , a co do mojego ostatniego postu to ... jak to się mówi "don't bother yourselves", wiecie jak człowiek siadł na komputer przez przypadek i z ciekawości zaglądnął na forum ( po czym odpisał w piekielnym tempie , poniewaz gonił go materiał , bo się opier... leniwił przez ostatnie dwa tygodnie) to ma prawo sie pomylić i popisać troche pierdołów (przepraszam, niezbyt obiektywnie i głeboko rozpatrzonych myśli) , a fakt ,że upieram się przy mumii jest tym ,że po prostu uwielbiam tą kulture
tyle
pozdrawiam (nawet tych co mnie nie lubią i uważają za idiotę)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości