(...)klasa miała być trochę ultimate(...)
(...)coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że Class Construction Engine wspiera przepaki (...) Jak mi się trochę ponudzi to może zmontuję tym coś "manczkińskiego" (...) Ktoś chce wymyślić fabułę i dać jako wspólną pracę?
Chochliczku, poczekaj aż skończą się matury, a z radością pomogę. (...)
Jakżeśmy powiedzieli, takżeśmy zrobili. Proszę państwa, nieco opóźniony, pół żartem - pół serio:
Proeliator
- „LUDZIE! RATUJCIE SIĘ! UCIEKuuugh…” - tym przerażonym okrzykiem zaczęła się masakra w Śnieżnej Polanie, niewielkiej wiosce, na zachód od Silverymoon.- zaczął swą opowieść wędrowiec, siedzący w gospodzie „Pod Westchnięciem Dziewicy” - To nawet nie była bitwa. To był pogrom. - wypił nieco piwa i poprawił rękaw, zawiązany wokół kikuta prawej ręki - Pamiętam jak dziś, zaczęło się od przybycia nieznajomego w czarnej szacie. To był dzień targowy. Mnóstwo ludzi z okolicznych osad przyjechało wymienić część plonów na przydatne narzędzia - ogólnie kupa ludu zebrana na małej przestrzeni.
Skubaniec się nie patyczkował, gdy tylko wjechał w tłum zsiadł z konia, dobył kosy, którą miał przytroczoną do siodła i zaczął chlastać na oślep. Z tego co pamiętam pierwsza padła, niech ją Kelemvor ma w opiece, wdowa Hincle. Po trzecim czy czwartym trupie ciżba zorientowała się co się święci i zaczęła uciekać. Ten szaleniec nie przestawał wywijać kosą. Śmiał się przy tym jak opętany! W pewnym momencie wyciągnął przed siebie rękę, wrzasnął coś jak obłąkany i przed spanikowanym tłumem wyrosła ściana płomieni. Oczywiście, ci z tyłu widzieli tylko tego rzeźnika z kosą w rękach, więc nie zastanawiali się, czemu ci z przodu nie biegną dalej. Smród palonego ciała, wrzaski umierających od płomieni przede mną, wycie tych którzy padali od kosy… Niech to Talos strzeli! Pamiętam, że zrzygałem się jakiemuś niziołkowi, prosto na jego kędzierzawą główkę.
Jak przeżyłem? Nie wiem, chyba Tymora się do mnie uśmiechnęła. Gdy przyszła na mnie kolej, zobaczyłem człowieka z obłędem w oczach i uśmiechem na pysku. Wryło mi się to w pamięć, pod płaszczem miał pancerz ozdobiony symbolem Myrkula, niech będzie potępiony. Zamachnął się kosą i już miał mnie ściąć, ale potknąłem się o ciało Starego Rufusa i straciłem tylko rękę. Ból był straszliwy, zemdlałem. Gdy doszedłem do siebie z ludności Śnieżnej Polany nikt nie ocalał. Nie przepuścił nawet dzieciom. Skurwiel, niech Tyr go pokarze, powiesił je wszystkie na drzewach we wsi - na jelitach innych mieszkańców!
Przed śmiercią z głodu i wykrwawieniem ocalił mnie oddział Rycerzy w Srebrze, który patrolował okolicę. Jak usłyszałem kilka miesięcy później, tego szaleńca odszukała w Wysokim Lesie grupa tropicieli. Mawiają, że zatknął ich głowy na tyczkach, a jelita rozwiesił na drzewach…
Niech bogowie przeklną tego człowieka i wszystkich, którzy idą w jego ślady!
- Opowieść Japheta ze Śnieżnej Polany, jednego z nielicznych, którzy przetrwali proeliatora.
Szaleńcza furia, dziki talent, mordercza skuteczność i łaska bogów. Tyle i jeszcze więcej zyskuje śmiałek, który jest gotów zawrzeć Czarny Pakt oddając duszę jednemu z bogów rzezi lub śmierci.
Wtedy drugi z sygnatariuszy, którym zwykle jest Książ Demonów, lub nawet sam bóg, taki jak Erythnul, Nerull, lub Cyric czy Garagos, obdarza śmiertelnika częścią swej żądzy niszczenia i zabijania, dając mu tym samym dostęp do mocy nieosiągalnej dla większości innych śmiertelników. Nazywa się ich proeliatorami.
Przygody: Potępione dusze kroczące ścieżką pragną jedynie dokonywać kolejnych masakr w imię swych patronów, czcząc ich plugawe imiona. Bardziej osobistym pragnieniem części z nich jest zemsta, jeszcze innych upamiętnienie swego imienia w historii. A czy jest prostszy sposób, niż wymordować kilkaset bezbronnych ludzi? Nie obchodzi ich, czy wyrżną w pień wioskę ludzi, orków czy gnomów. Liczy się tylko ilość ofiar.
Charakterystyka: Proeliatorzy rzucają czary objawień i wtajemniczeń, podobnie jak kapłani i zaklinacze, z tą różnicą, że źródłem obu rodzajów magii jest łaska boskiego patrona.. Oprócz tego zyskują możliwość wywołania u siebie szału, analogicznego do barbarzyńskiego. Dodatkowo, z łaski boskiej poznaje słabe punkty wrogów, zyskując możliwości ukradkowego ataku, a najbardziej wtajemniczeni z proeliatorów potrafią nawet przybrać formę zwierzęcą.
Broń i pancerz są ograniczone jedynie do tych wykonanych z metalu - mroczne moce mają trudności z przepływem przez inne materiały.
Charakter: Ci potępieńcy pozbyli się wszelkich hamulców- mordują dla zabawy, lub dla udowodnienia swym patronom, że są godni uzyskanej mocy. Z tego względu nigdy nie miewają charakteru innego niż chaotyczny zły. Ponadto muszą postępować według zawartego w Czarnym Pakcie kodeksu "Zabijaj w imię tego, który obdarował cię mocą, nie okazując nikomu litości!"
Religia: Powszechnie wiadomym jest, że proeliatorzy wyznają wyłącznie bogów walki, morderstw i zła, takich jak na przykład Cyric czy Erythnul. Nieliczni oddają cześć złym bogom magii, takim jak Valsheroon czy Vecna. Natura Czarnego Paktu sprawia, że bogowie tyrani, tacy jak Bane i Hextor gardzą nimi i nie odpowiadają na ich modlitwy.
Pochodzenie: Proeliatorem może zostać każdy, kto zdecyduje się oddać duszę we władanie złego boga, lub księcia demonów, w zamian za potęgę i moc. Pobudki popychające do tego czynu są różne- zazdrość, nienawiść, żądza władzy lub zemsty. Rzadko znajduje się istota, tak żądna tej siły, by nie zważać, że zaspokajając ją traci własną duszę. Większość z proeliatorów to ludzie, albowiem od zawsze wiadomo, że ludzie łatwo dają się porwać negatywnym emocjom, które prowadzą ich po tej ścieżce. Krasnoludy i elfy rzadko wstępują na tą ścieżkę, pierwsi ze względu na silne poczucie honoru, nie licujące z kodeksem proeliatorów, drudzy za sprawą przekonania, że proeliatorzy są nie lepsi od znienawidzonych przez nich orków. Nieliczne gnomy i niziołki z racji niewielkich rozmiarów zostają podstęnymi polegającymi głównie na magii przedstawicielami tej klasy. Żywot ten pociąga za to wielu półorków i dzikich humanoidów, takich jak gnolle, niedźwieżuki i hobgobliny.
Relacje międzyklasowe: Proeliatorzy gardzą przedstawicielami innych klas, którzy skupiają się wyłącznie na jednym aspekcie takim jak walka czy magia.
Barbarzyńców, podobnie jak wojowników, uważają za śmiesznych głupców, którzy potrafią wyłącznie machać toporem wrzeszcząc coś niezrozumiale. Kapłanów i paladynów postrzegają jak rozmodlonych słabeuszy, którzy bez łaski swych bóstw niewiele znaczą (jest to o tyle osobliwe, że siła proeliatorów także pochodzi od bóstw). Druidów uznają za nawiedzonych czcicieli drzew, którymi podsycają ogniska równie chętnie, co drewnem.
Tropiciele i łotrzykowie według nich są tchórzami, którzy potrafią jedynie chować się i atakować z ukrycia. Czarodzieje i zaklinacze to słabowici nędznicy, którzy jedyne co potrafią to rzucać czary zza pleców mniej bezwartościowych słabeuszy, jednak gdy staje się z nimi twarzą w twarz...
Bardów jako jedynych jako-tako szanują, wiedzą bowiem, że tylko oni są w stanie zapewnić wieczną pamięć ich krwawych rzezi.
Informacje o zasadach gry
Atrybuty: Atrybutami kluczowymi dla proeliatora są Charyzma i Siła.
Na Charyzmie opiera się potęga rzucanych przez postać zaklęć oraz ich dzienny limit. Siła natomiast zwiększa zadawane obrażenia i na niej opiera się walka z użyciem ulubionej broni – kosy. Przydatna okaże się także duża Zręczność, która zwiększy premię do Klasy Pancerza. Znaczna Budowa zwiększy ilość punktów wytrzymałości.
Charakter: Chaotyczny Zły
Kostka Wytrzymałości: k12
Umiejętności klasowe
Oto umiejętności klasowe proeliatora (i atrybut kluczowy dla każdej z nich): Blefowanie (Cha), Ciche poruszanie się (Zr), Czarostwo (Int), Koncentracja (Bd), Otwieranie zamków (Zr), Skakanie (S), Sztuka przetrwania (Rzt), Unieszkodliwianie magicznych urządzeń (Cha), Zastraszanie (Cha), Zręczna dłoń (Zr). Ich opisy znajdziesz w Podręczniku Gracza (Rozdział 4: Umiejętności).
Punkty umiejętności na 1. poziomie: (2+modyfikator z Int) x 4
Punkty umiejętności na każdym następnym poziomie: 2+modyfikator z Int.
[table=Proeliator][tr][td]Poziom[/td][td]Bazowa premia do ataku[/td][td]Wytrwałość[/td][td]Refleks[/td][td]Wola[/td][td]Specjalne[/td][/tr][tr][td]1[/td][td]+1[/td][td]+2[/td][td]+2[/td][td]+2[/td][td]Rzucanie czarów wtajemniczeń, Kodeks, Niepiśmienność, Podstępny atak +1k6[/td][/tr][tr][td]2[/td][td]+2[/td][td]+3[/td][td]+3[/td][td]+3[/td][td]Atut Premiowy[/td][/tr][tr][td]3[/td][td]+3[/td][td]+3[/td][td]+3[/td][td]+3[/td][td]Podstępny atak +2k6[/td][/tr][tr][td]4[/td][td]+4[/td][td]+4[/td][td]+4[/td][td]+4[/td][td]Atut Premiowy[/td][/tr][tr][td]5[/td][td]+5[/td][td]+4[/td][td]+4[/td][td]+4[/td][td]Podstępny atak +3k6[/td][/tr][tr][td]6[/td][td]+6/+1[/td][td]+5[/td][td]+5[/td][td]+5[/td][td]Piekielne kształty (1/dzień)[/td][/tr][tr][td]7[/td][td]+7/+2[/td][td]+5[/td][td]+5[/td][td]+5[/td][td]Podstępny atak +4k6, Piekielne kształty (2/dzień)[/td][/tr][tr][td]8[/td][td]+8/+3[/td][td]+6[/td][td]+6[/td][td]+6[/td][td]Rzucanie Czarów Objawień, Piekielne kształty (3/dzień)[/td][/tr][tr][td]9[/td][td]+9/+4[/td][td]+6[/td][td]+6[/td][td]+6[/td][td]Podstępny atak +5k6, Piekielne kształty (duży)[/td][/tr][tr][td]10[/td][td]+10/+5[/td][td]+7[/td][td]+7[/td][td]+7[/td][td]Atut Premiowy[/td][/tr][tr][td]11[/td][td]+11/+6/+1[/td][td]+7[/td][td]+7[/td][td]+7[/td][td]Podstępny atak +6k6, Piekielne kształty (4/dzień)[/td][/tr][tr][td]12[/td][td]+12/+7/+2[/td][td]+8[/td][td]+8[/td][td]+8[/td][td]Atut Premiowy, Piekielne kształty (malutki)[/td][/tr][tr][td]13[/td][td]+13/+8/+3[/td][td]+8[/td][td]+8[/td][td]+8[/td][td]Podstępny atak +7k6, Piekielne kształty (robactwo)[/td][/tr][tr][td]14[/td][td]+14/+9/+4[/td][td]+9[/td][td]+9[/td][td]+9[/td][td]Atut Premiowy[/td][/tr][tr][td]15[/td][td]+15/+10/+5[/td][td]+9[/td][td]+9[/td][td]+9[/td][td]Podstępny atak +8k6, Piekielne kształty (5/dzień)[/td][/tr][tr][td]16[/td][td]+16/+11/+6/+1[/td][td]+10[/td][td]+10[/td][td]+10[/td][td]Piekielne kształty (wielki)[/td][/tr][tr][td]17[/td][td]+17/+12/+7/+2[/td][td]+10[/td][td]+10[/td][td]+10[/td][td]Podstępny atak +9k6, Piekielne kształty (przybysz 1/dzień)[/td][/tr][tr][td]18[/td][td]+18/+13/+8/+3[/td][td]+11[/td][td]+11[/td][td]+11[/td][td]Piekielne kształty (6/dzień przybysz 2/dzień)[/td][/tr][tr][td]19[/td][td]+19/+14/+9/+4[/td][td]+11[/td][td]+11[/td][td]+11[/td][td]Podstępny atak +10k6[/td][/tr][tr][td]20[/td][td]+20/+15/+10/+5[/td][td]+12[/td][td]+12[/td][td]+12[/td][td]Piekielne kształty (przybysz 3/dzień, wielki przybysz)[/td][/tr][/table]
Właściwości klasowe
Biegłość w broni i pancerzu: Proeliatorzy biegle posługują się kosami. Biegle walczą również za pomocą naturalnych ataków (pazurami, gryząc itd.) każdej postaci, jaką przyjmą dzięki zdolności piekielne kształty (patrz dalej). Proeliatorzy biegle posługują się lekkimi i średnimi pancerzami, ale mogą nosić tylko metalowe zbroje. Nie mają zatem prawa zakładać przeszywanic, skórzni i zbrój skórzanych (nie mogą także nosić pancerzy zmienionych za pomocą zaklęcia żelazne drewno dzięki któremu funkcjonują one jak metalowe). Nie posiadają biegłości w żadnej tarczy.
Proeliator który założy zakazany pancerz, lub użyje zakazanej tarczy, nie może – dopóki z nich korzysta i jeszcze 24 godziny później – rzucać zaklęć tej klasy ani używać jej nadnaturalnych i czaropodobnych zdolności.
Atuty Premiowe: Na 2. poziomie proeliator otrzymuje atut premiowy z listy atutów premiowych proeliatora. Kolejne atuty zyskuje na 4., 10., 12. i 14. poziomie. proeliator musi oczywiście spełnić wszystkie wymagania atutu premiowego dotyczące minimalnej wartości atrybutu, bazowej premii do ataku itd.
Wspomniane atuty premiowe wojownik otrzymuje niezależnie od atutów zyskiwanych przez przedstawicieli wszystkich klas co trzy poziomy. Jeśli wybiera atuty z drugiego z podanych powodów, nie musi ograniczać się do listy atutów premiowych proeliatora.
Czary: Członek opisywanej klasy rzuca zarówno zaklęcia objawień (jak kapłan, paladyn, czy tropiciel), oraz zaklęcia wtajemniczeń (jak czarodziej, zaklinacz, czy bard).
Aby przygotować lub rzucić zaklęcie, proeliator musi posiadać Charyzmę wartości co najmniej 10 + poziom czaru (Czyli Cha 10 w przypadku czarów 0. poziomu, Cha 11 dla czarów 1. poziomu itd.). Skala Trudności rzutów obronnych na jego zaklęcia wynosi 10 + poziom czaru + modyfikator z Charyzmy proeliatora.
Proeliator przygotowuje i rzuca zaklęcia objawień dokładnie jak kapłan (z tą różnicą, że nie ma prawa zmienić przygotowanych czarów w zaklęcia leczenia lub zadawania). Może przygotować i rzucić dowolne zaklęcia znajdujące się na liście czarów proeliatora (patrz niżej). Zaklęcia objawień które przygotowuje, wybiera w czasie codziennej medytacji.
Może przygotowywać dowolne znane mu czary (których ilość jest ograniczona, patrz Tabela 2.2 – Ilość czarów wtajemniczeń znanych proeliatorowi) tak jak czarodziej. Jego dostęp do magii wtajemniczeń, jest jednak ograniczony do szkół Iluzji, Nekromancji, Przemiany i Odrzuceń.
Podstawowy dzienny przydział czarów podano w Tabeli 2.3 – Przydział czarów wtajemniczeń na dzień.
Ponadto otrzymuje on premiowe czary (zarówno objawień jak i wtajemniczeń) na dzień, jeśli ma wystarczająco dużą wartość Charyzmy (patrz Tabela 1-1: Modyfikatory wynikające z atrybutów oraz czary premiowe; strona ósma w Podręczniku Gracza).
Kodeks postępowania: Proeliator musi mieć chaotyczny zły charakter. Gdy świadomie oszczędzi kogoś, okaże łaskę, lub nie dokona masakry, gdy ma taką możliwość, traci wszystkie zdolności klasowe. Musi szanować swego boga i nie marnotrawić łask od niego otrzymanych. Nie musi jednakże wystawiać się na pewną śmierć (mało doświadczony proeliator nie musi w pojedynkę szturmować fortecy, ale już zabić rodzinę wieśniaków – musi na pewno). Po rzezi, jeśli ma taką możliwość, powinien porozpruwać ciała i pomodlić się do swego boga, czy też księcia demonów z którym podpisał pakt.
Piekielne kształty (zn): Proeliator 6. poziomu zyskuje możliwość zmiany w nieumarłego rozmiaru małego lub średniego i z powrotem; może to zrobić raz dziennie. Ma prawo przybrać kształt każdej istoty zaliczanej do typu nieumarły (patrz Księga Potworów), z wyjątkiem podanych dalej różnic. Efekt utrzymuje się godzinę na poziom proeliatora/absurdalnika lub do chwili, gdy nie postanowi się on odmienić. Zmiana kształtu to akcja standardowa, która nie prowokuje ataków okazyjnych. Za każdym razem, gdy proeliator wykorzystuje opisywaną zdolność, odzyskuje on utracone punkty wytrzymałości jakby odpoczywał przez noc.
Wszelkie wyposażenie, jakie proeliator miał na sobie lub dzierży, stapia się z nową postacią i przestaje działać. Kiedy bohater wraca do naturalnej formy, każda rzecz która zlała się z przybranym kształtem, pojawia się w tym samym miejscu ciała, w jakim poprzednio się znajdowała, i normalnie działa. Wszelkie przedmioty założone w nowej postaci po powrotnej przemianie spadają, lądując u stóp proeliatora.
Proeliator może przybierać kształty tylko tych nieumarłych, które zna.
Na 7.,8.,11.,15. i 18. poziomie proeliator zyskuje prawo do większej liczby dziennych przemian w nieumarłego, co zaznaczono w Tabeli 1.0 – Proeliator. Ponadto na 8. Poziomie może przybrać postać dużego nieumarłego, na 11. – malutkiego, a na 15. – wielkiego, ale KW nowej formy nie mogą przekraczać poziomu proeliatora, np. członek tej klasy nie ma prawa przemienić się w Mohrga (istota rozmiaru średniego, zawsze z conajmniej 14 KW) dopóki nie awansuje na 14. Poziom, choć już od 6. Może przybierać postać średnich nieumarłych.
Począwszy od 13. poziomu, proeliator może za pomocą piekielnych kształtów przybierać formy robactwa – takich jak potworny pająk – choć musi się stosować do ograniczeń dotyczących rozmiaru i KW, tak jak w przypadku nieumarłych postaci (za pomocą tej umiejętności nie może zmienić się w rój robactwa).
Na 17. poziomie przedstawiciel tej klasy zyskuje dzięki piekielnym kształtom prawo do tego, by raz dziennie zmieniać się w przybysza ( dowolnego złego lub chaotycznego nie-dobrego) rozmiaru małego, średniego lub dużego. Te formy przybyszów stanowią dodatek do normalnego użycia kształtów natury. Poza zwyczajowymi efektami mocy, proeliator zyskuje wszelkie nadzwyczajne, nadnaturalne i czaropodobne zdolności przybysza. Ponadto na czas działania piekielnych kształtów otrzymuje atuty przybysza, ale typ stworzenia , do jakiego się zalicza, nie ulega zmianie (w większości wypadków będzie to średni humanoid). Na 18. poziomie może zmienić się w przybysza dwa razy dziennie, a na 20. poziomie zyskuje także prawo do przybrania postaci wielkiego przybysza.
Niepiśmienność: Należący do tej klasy bohaterowie nie umieją automatycznie czytać i pisać. Proeliator może wydać 2 punkty umiejętności, by nauczyć się czytać oraz pisać, we wszystkich językach, którymi mówi.
Podstępny atak: Łotrzyk, który atakuje przeciwnika niezdolnego do obrony przed ciosem, może trafić ofiarę w punkt witalny, powodując dodatkowe obrażenia. Zadaje owe rany przede wszystkim wówczas, gdy atakowany wróg nie może korzystać z premii ze Zręczności (bez względu na to czy ją posiada, czy nie) lub gdy adwersarz jest flankowany. Dodatkowe obrażenia na 1. poziomie wynoszą 1k6; zwiększają się one o kolejne 1k6 na każde dwa poziomy w opisywanej klasie. Jeżeli proeliator trafi krytycznie, dodatkowe rany nie są mnożone. W celu wykonania uzyskania dodatkowych obrażeń, można użyć broni dystansowej, jeżeli odległość nie przekracza 9 metrów lub atak bez broni, zadający zamiast dodatkowych ran, dodatkowe stłuczenia. Ofiarą podstępnego ataku mogą paść tyko żywe istoty o dostrzegalnej anatomii – śluzy, nieumarli, konstrukty i rośliny są odporne na działanie tej umiejętności.
Czary objawień na dzień
[table][tr][td]Poziom[/td][td]0 [/td][td]1 [/td][td]2 [/td][td]3 [/td][td]4 [/td][td]5 [/td][td]6 [/td][/tr][tr][td]8.[/td][td]0[/td][td]0[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]9.[/td][td]1[/td][td]0[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]10.[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]0[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]11.[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]0[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]12.[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]0[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]13.[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]0[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]14.[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]0[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]15.[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]0[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]16.[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]0[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]17.[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]0[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]18.[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]0[/td][/tr][tr][td]19.[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]0[/td][/tr][tr][td]20.[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][/tr][/table]
Lista czarów objawień proeliatora na danych poziomach czaru:
O. – Przewodnictwo, Wykrycie Magii
1. – Błogosławieństwo, Tarcza Wiary
2. – Ostatnie Tchnienie, Zachwyt
3. - Wyczyszczenie Niewidzialności, Zakażenie
4. – Boska Moc, Odesłanie
5. – Zabicie Żywego, Potężniejszy Rozkaz
6. – Uzdrowienie, Zadanie/Misja
Ilość czarów wtajemniczeń znanych proeliatorowi
[table][tr][td]Poziom[/td][td]0 [/td][td]1 [/td][td]2 [/td][td]3 [/td][td]4 [/td][td]5 [/td][td]6 [/td][td]7 [/td][td]8 [/td][td]9 [/td][/tr][tr][td]1[/td][td]5[/td][td]2[/td][td]1[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]2[/td][td]5[/td][td]3[/td][td]1[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]3[/td][td]6[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]4[/td][td]6[/td][td]4[/td][td]2[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]5[/td][td]7[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]6[/td][td]7[/td][td]5[/td][td]3[/td][td]1[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]7[/td][td]8[/td][td]5[/td][td]4[/td][td]1[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]8[/td][td]8[/td][td]6[/td][td]4[/td][td]2[/td][td]1[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]9[/td][td]9[/td][td]6[/td][td]5[/td][td]2[/td][td]1[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]10[/td][td]9[/td][td]7[/td][td]5[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]1[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]11[/td][td]9[/td][td]7[/td][td]6[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]1[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]12[/td][td]9[/td][td]8[/td][td]6[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]1[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]13[/td][td]9[/td][td]8[/td][td]7[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]1[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]14[/td][td]9[/td][td]9[/td][td]7[/td][td]5[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]1[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]15[/td][td]9[/td][td]9[/td][td]8[/td][td]5[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]1[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]16[/td][td]9[/td][td]9[/td][td]8[/td][td]6[/td][td]5[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]1[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]17[/td][td]9[/td][td]9[/td][td]9[/td][td]6[/td][td]5[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]1[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]18[/td][td]9[/td][td]9[/td][td]9[/td][td]7[/td][td]6[/td][td]5[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]1[/td][/tr][tr][td]19[/td][td]9[/td][td]9[/td][td]9[/td][td]7[/td][td]6[/td][td]5[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]1[/td][/tr][tr][td]20[/td][td]9[/td][td]9[/td][td]9[/td][td]8[/td][td]7[/td][td]6[/td][td]5[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]2[/td][/tr][/table]
Przydział czarów wtajemniczeń na dzień
[table][tr][td]Poziom[/td][td]0 [/td][td]1 [/td][td]2 [/td][td]3 [/td][td]4 [/td][td]5 [/td][td]6 [/td][td]7 [/td][td]8 [/td][td]9 [/td][/tr][tr][td]1[/td][td]0[/td][td]0[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]2[/td][td]1[/td][td]0[/td][td]0[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]3[/td][td]2[/td][td]1[/td][td]0[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]4[/td][td]2[/td][td]2[/td][td]1[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]5[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]2[/td][td]0[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]6[/td][td]3[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]0[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]7[/td][td]3[/td][td]3[/td][td]3[/td][td]1[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]8[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]0[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]9[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]0[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]10[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]1[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]11[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]0[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]12[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]0[/td][td]0[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]13[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]1[/td][td]0[/td][td]0[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]14[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]1[/td][td]0[/td][td]0[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]15[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]2[/td][td]1[/td][td]0[/td][td]0[/td][/tr][tr][td]16[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]2[/td][td]1[/td][td]0[/td][/tr][tr][td]17[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]2[/td][td]1[/td][/tr][tr][td]18[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]3[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]2[/td][/tr][tr][td]19[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]3[/td][td]3[/td][td]2[/td][/tr][tr][td]20[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]3[/td][td]3[/td][/tr][/table]
Lista Atutów Premiowych proeliatora:
- Doskonalsza Inicjatywa;
- Doskonalsze trafienie krytyczne;
- Doskonalsze uderzenie bez broni,
- Doskonalsza walka w zwarciu,
- Odbijanie strzał,
- Chwytanie strzał
- Finezja w broni;
- Potężny atak,
- Rozszczepienie,
- Skuteczniejsze rozszczepienie,
- Doskonalsza szarża byka;
- Skupienie na broni,
- Specjalizacja w broni
- Uniki,
- Ruchliwość,
- Atak z doskoku
- Walka na oślep
- Wyszkolenie w walce,
- Doskonalsza finta
- Zmysł walki
- Mistrzostwo w czarach
- Doskonalsze kontrczarowanie
- Przenikanie czarem,
- Potężniejsze przenikanie czarem
- Skupienie na czarze,
- Potężniejsze skupienie na czarze
- Talent do magii.
P.S. Nazwa po łacinie, o ile dobrze sobie poradziłem ze słownikiem - Wojownik. Coś w obcym języku musi być, a nic lanserskiego po angielsku nie mogliśmy wymyślić .
P.P.S. Trzy cytaty na górze to kolejno cytaty: artemisa99, mój zbiorczy i Vindreala z którym to wspólnie stworzyliśmy tę klasę. Tak, wiem, że nie jest idealnie super-over-power, ale nie chcieliśmy wychodzić poza swoje kompetencje i korzystaliśmy tylko z tego co mieliśmy w CCE - a więc psionika czy manewry odpadają... ale wciąż jesteśmy słabsi od barbarzyńcy, barda, druida, wojownika, mnicha i paladyna... głupi czarodziej, zaklinacz, kapłan, łotrzyk i tropiciel !