Zrodzony z fantastyki

Czy jesteś za tym, by do Proeliatora dodać klimaty wschodu?

Tak
14 (64%)
Nie
8 (36%)
 
Liczba głosów: 22
 
Awatar użytkownika
Chochliczek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 178
Rejestracja: pn lis 10, 2008 9:55 pm

Proeliator - wojownik CCE :)

sob lip 04, 2009 10:07 pm

W temacie Death Bringer
(...)klasa miała być trochę ultimate(...)

(...)coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że Class Construction Engine wspiera przepaki (...) Jak mi się trochę ponudzi to może zmontuję tym coś "manczkińskiego" (...) Ktoś chce wymyślić fabułę i dać jako wspólną pracę? :razz:

Chochliczku, poczekaj aż skończą się matury, a z radością pomogę. :wink: (...)


Jakżeśmy powiedzieli, takżeśmy zrobili. Proszę państwa, nieco opóźniony, pół żartem - pół serio:

Proeliator
- „LUDZIE! RATUJCIE SIĘ! UCIEKuuugh…” - tym przerażonym okrzykiem zaczęła się masakra w Śnieżnej Polanie, niewielkiej wiosce, na zachód od Silverymoon.- zaczął swą opowieść wędrowiec, siedzący w gospodzie „Pod Westchnięciem Dziewicy” - To nawet nie była bitwa. To był pogrom. - wypił nieco piwa i poprawił rękaw, zawiązany wokół kikuta prawej ręki - Pamiętam jak dziś, zaczęło się od przybycia nieznajomego w czarnej szacie. To był dzień targowy. Mnóstwo ludzi z okolicznych osad przyjechało wymienić część plonów na przydatne narzędzia - ogólnie kupa ludu zebrana na małej przestrzeni.
Skubaniec się nie patyczkował, gdy tylko wjechał w tłum zsiadł z konia, dobył kosy, którą miał przytroczoną do siodła i zaczął chlastać na oślep. Z tego co pamiętam pierwsza padła, niech ją Kelemvor ma w opiece, wdowa Hincle. Po trzecim czy czwartym trupie ciżba zorientowała się co się święci i zaczęła uciekać. Ten szaleniec nie przestawał wywijać kosą. Śmiał się przy tym jak opętany! W pewnym momencie wyciągnął przed siebie rękę, wrzasnął coś jak obłąkany i przed spanikowanym tłumem wyrosła ściana płomieni. Oczywiście, ci z tyłu widzieli tylko tego rzeźnika z kosą w rękach, więc nie zastanawiali się, czemu ci z przodu nie biegną dalej. Smród palonego ciała, wrzaski umierających od płomieni przede mną, wycie tych którzy padali od kosy… Niech to Talos strzeli! Pamiętam, że zrzygałem się jakiemuś niziołkowi, prosto na jego kędzierzawą główkę.
Jak przeżyłem? Nie wiem, chyba Tymora się do mnie uśmiechnęła. Gdy przyszła na mnie kolej, zobaczyłem człowieka z obłędem w oczach i uśmiechem na pysku. Wryło mi się to w pamięć, pod płaszczem miał pancerz ozdobiony symbolem Myrkula, niech będzie potępiony. Zamachnął się kosą i już miał mnie ściąć, ale potknąłem się o ciało Starego Rufusa i straciłem tylko rękę. Ból był straszliwy, zemdlałem. Gdy doszedłem do siebie z ludności Śnieżnej Polany nikt nie ocalał. Nie przepuścił nawet dzieciom. Skurwiel, niech Tyr go pokarze, powiesił je wszystkie na drzewach we wsi - na jelitach innych mieszkańców!
Przed śmiercią z głodu i wykrwawieniem ocalił mnie oddział Rycerzy w Srebrze, który patrolował okolicę. Jak usłyszałem kilka miesięcy później, tego szaleńca odszukała w Wysokim Lesie grupa tropicieli. Mawiają, że zatknął ich głowy na tyczkach, a jelita rozwiesił na drzewach…
Niech bogowie przeklną tego człowieka i wszystkich, którzy idą w jego ślady!

- Opowieść Japheta ze Śnieżnej Polany, jednego z nielicznych, którzy przetrwali proeliatora.

Szaleńcza furia, dziki talent, mordercza skuteczność i łaska bogów. Tyle i jeszcze więcej zyskuje śmiałek, który jest gotów zawrzeć Czarny Pakt oddając duszę jednemu z bogów rzezi lub śmierci.
Wtedy drugi z sygnatariuszy, którym zwykle jest Książ Demonów, lub nawet sam bóg, taki jak Erythnul, Nerull, lub Cyric czy Garagos, obdarza śmiertelnika częścią swej żądzy niszczenia i zabijania, dając mu tym samym dostęp do mocy nieosiągalnej dla większości innych śmiertelników. Nazywa się ich proeliatorami.

Przygody: Potępione dusze kroczące ścieżką pragną jedynie dokonywać kolejnych masakr w imię swych patronów, czcząc ich plugawe imiona. Bardziej osobistym pragnieniem części z nich jest zemsta, jeszcze innych upamiętnienie swego imienia w historii. A czy jest prostszy sposób, niż wymordować kilkaset bezbronnych ludzi? Nie obchodzi ich, czy wyrżną w pień wioskę ludzi, orków czy gnomów. Liczy się tylko ilość ofiar.

Charakterystyka: Proeliatorzy rzucają czary objawień i wtajemniczeń, podobnie jak kapłani i zaklinacze, z tą różnicą, że źródłem obu rodzajów magii jest łaska boskiego patrona.. Oprócz tego zyskują możliwość wywołania u siebie szału, analogicznego do barbarzyńskiego. Dodatkowo, z łaski boskiej poznaje słabe punkty wrogów, zyskując możliwości ukradkowego ataku, a najbardziej wtajemniczeni z proeliatorów potrafią nawet przybrać formę zwierzęcą.
Broń i pancerz są ograniczone jedynie do tych wykonanych z metalu - mroczne moce mają trudności z przepływem przez inne materiały.

Charakter: Ci potępieńcy pozbyli się wszelkich hamulców- mordują dla zabawy, lub dla udowodnienia swym patronom, że są godni uzyskanej mocy. Z tego względu nigdy nie miewają charakteru innego niż chaotyczny zły. Ponadto muszą postępować według zawartego w Czarnym Pakcie kodeksu "Zabijaj w imię tego, który obdarował cię mocą, nie okazując nikomu litości!"

Religia: Powszechnie wiadomym jest, że proeliatorzy wyznają wyłącznie bogów walki, morderstw i zła, takich jak na przykład Cyric czy Erythnul. Nieliczni oddają cześć złym bogom magii, takim jak Valsheroon czy Vecna. Natura Czarnego Paktu sprawia, że bogowie tyrani, tacy jak Bane i Hextor gardzą nimi i nie odpowiadają na ich modlitwy.

Pochodzenie: Proeliatorem może zostać każdy, kto zdecyduje się oddać duszę we władanie złego boga, lub księcia demonów, w zamian za potęgę i moc. Pobudki popychające do tego czynu są różne- zazdrość, nienawiść, żądza władzy lub zemsty. Rzadko znajduje się istota, tak żądna tej siły, by nie zważać, że zaspokajając ją traci własną duszę. Większość z proeliatorów to ludzie, albowiem od zawsze wiadomo, że ludzie łatwo dają się porwać negatywnym emocjom, które prowadzą ich po tej ścieżce. Krasnoludy i elfy rzadko wstępują na tą ścieżkę, pierwsi ze względu na silne poczucie honoru, nie licujące z kodeksem proeliatorów, drudzy za sprawą przekonania, że proeliatorzy są nie lepsi od znienawidzonych przez nich orków. Nieliczne gnomy i niziołki z racji niewielkich rozmiarów zostają podstęnymi polegającymi głównie na magii przedstawicielami tej klasy. Żywot ten pociąga za to wielu półorków i dzikich humanoidów, takich jak gnolle, niedźwieżuki i hobgobliny.

Relacje międzyklasowe: Proeliatorzy gardzą przedstawicielami innych klas, którzy skupiają się wyłącznie na jednym aspekcie takim jak walka czy magia.
Barbarzyńców, podobnie jak wojowników, uważają za śmiesznych głupców, którzy potrafią wyłącznie machać toporem wrzeszcząc coś niezrozumiale. Kapłanów i paladynów postrzegają jak rozmodlonych słabeuszy, którzy bez łaski swych bóstw niewiele znaczą (jest to o tyle osobliwe, że siła proeliatorów także pochodzi od bóstw). Druidów uznają za nawiedzonych czcicieli drzew, którymi podsycają ogniska równie chętnie, co drewnem.
Tropiciele i łotrzykowie według nich są tchórzami, którzy potrafią jedynie chować się i atakować z ukrycia. Czarodzieje i zaklinacze to słabowici nędznicy, którzy jedyne co potrafią to rzucać czary zza pleców mniej bezwartościowych słabeuszy, jednak gdy staje się z nimi twarzą w twarz...
Bardów jako jedynych jako-tako szanują, wiedzą bowiem, że tylko oni są w stanie zapewnić wieczną pamięć ich krwawych rzezi.

Informacje o zasadach gry
Atrybuty: Atrybutami kluczowymi dla proeliatora są Charyzma i Siła.
Na Charyzmie opiera się potęga rzucanych przez postać zaklęć oraz ich dzienny limit. Siła natomiast zwiększa zadawane obrażenia i na niej opiera się walka z użyciem ulubionej broni – kosy. Przydatna okaże się także duża Zręczność, która zwiększy premię do Klasy Pancerza. Znaczna Budowa zwiększy ilość punktów wytrzymałości.
Charakter: Chaotyczny Zły
Kostka Wytrzymałości: k12

Umiejętności klasowe
Oto umiejętności klasowe proeliatora (i atrybut kluczowy dla każdej z nich): Blefowanie (Cha), Ciche poruszanie się (Zr), Czarostwo (Int), Koncentracja (Bd), Otwieranie zamków (Zr), Skakanie (S), Sztuka przetrwania (Rzt), Unieszkodliwianie magicznych urządzeń (Cha), Zastraszanie (Cha), Zręczna dłoń (Zr). Ich opisy znajdziesz w Podręczniku Gracza (Rozdział 4: Umiejętności).
Punkty umiejętności na 1. poziomie: (2+modyfikator z Int) x 4
Punkty umiejętności na każdym następnym poziomie: 2+modyfikator z Int.

[table=Proeliator][tr][td]Poziom[/td][td]Bazowa premia do ataku[/td][td]Wytrwałość[/td][td]Refleks[/td][td]Wola[/td][td]Specjalne[/td][/tr][tr][td]1[/td][td]+1[/td][td]+2[/td][td]+2[/td][td]+2[/td][td]Rzucanie czarów wtajemniczeń, Kodeks, Niepiśmienność, Podstępny atak +1k6[/td][/tr][tr][td]2[/td][td]+2[/td][td]+3[/td][td]+3[/td][td]+3[/td][td]Atut Premiowy[/td][/tr][tr][td]3[/td][td]+3[/td][td]+3[/td][td]+3[/td][td]+3[/td][td]Podstępny atak +2k6[/td][/tr][tr][td]4[/td][td]+4[/td][td]+4[/td][td]+4[/td][td]+4[/td][td]Atut Premiowy[/td][/tr][tr][td]5[/td][td]+5[/td][td]+4[/td][td]+4[/td][td]+4[/td][td]Podstępny atak +3k6[/td][/tr][tr][td]6[/td][td]+6/+1[/td][td]+5[/td][td]+5[/td][td]+5[/td][td]Piekielne kształty (1/dzień)[/td][/tr][tr][td]7[/td][td]+7/+2[/td][td]+5[/td][td]+5[/td][td]+5[/td][td]Podstępny atak +4k6, Piekielne kształty (2/dzień)[/td][/tr][tr][td]8[/td][td]+8/+3[/td][td]+6[/td][td]+6[/td][td]+6[/td][td]Rzucanie Czarów Objawień, Piekielne kształty (3/dzień)[/td][/tr][tr][td]9[/td][td]+9/+4[/td][td]+6[/td][td]+6[/td][td]+6[/td][td]Podstępny atak +5k6, Piekielne kształty (duży)[/td][/tr][tr][td]10[/td][td]+10/+5[/td][td]+7[/td][td]+7[/td][td]+7[/td][td]Atut Premiowy[/td][/tr][tr][td]11[/td][td]+11/+6/+1[/td][td]+7[/td][td]+7[/td][td]+7[/td][td]Podstępny atak +6k6, Piekielne kształty (4/dzień)[/td][/tr][tr][td]12[/td][td]+12/+7/+2[/td][td]+8[/td][td]+8[/td][td]+8[/td][td]Atut Premiowy, Piekielne kształty (malutki)[/td][/tr][tr][td]13[/td][td]+13/+8/+3[/td][td]+8[/td][td]+8[/td][td]+8[/td][td]Podstępny atak +7k6, Piekielne kształty (robactwo)[/td][/tr][tr][td]14[/td][td]+14/+9/+4[/td][td]+9[/td][td]+9[/td][td]+9[/td][td]Atut Premiowy[/td][/tr][tr][td]15[/td][td]+15/+10/+5[/td][td]+9[/td][td]+9[/td][td]+9[/td][td]Podstępny atak +8k6, Piekielne kształty (5/dzień)[/td][/tr][tr][td]16[/td][td]+16/+11/+6/+1[/td][td]+10[/td][td]+10[/td][td]+10[/td][td]Piekielne kształty (wielki)[/td][/tr][tr][td]17[/td][td]+17/+12/+7/+2[/td][td]+10[/td][td]+10[/td][td]+10[/td][td]Podstępny atak +9k6, Piekielne kształty (przybysz 1/dzień)[/td][/tr][tr][td]18[/td][td]+18/+13/+8/+3[/td][td]+11[/td][td]+11[/td][td]+11[/td][td]Piekielne kształty (6/dzień przybysz 2/dzień)[/td][/tr][tr][td]19[/td][td]+19/+14/+9/+4[/td][td]+11[/td][td]+11[/td][td]+11[/td][td]Podstępny atak +10k6[/td][/tr][tr][td]20[/td][td]+20/+15/+10/+5[/td][td]+12[/td][td]+12[/td][td]+12[/td][td]Piekielne kształty (przybysz 3/dzień, wielki przybysz)[/td][/tr][/table]

Właściwości klasowe
Biegłość w broni i pancerzu: Proeliatorzy biegle posługują się kosami. Biegle walczą również za pomocą naturalnych ataków (pazurami, gryząc itd.) każdej postaci, jaką przyjmą dzięki zdolności piekielne kształty (patrz dalej). Proeliatorzy biegle posługują się lekkimi i średnimi pancerzami, ale mogą nosić tylko metalowe zbroje. Nie mają zatem prawa zakładać przeszywanic, skórzni i zbrój skórzanych (nie mogą także nosić pancerzy zmienionych za pomocą zaklęcia żelazne drewno dzięki któremu funkcjonują one jak metalowe). Nie posiadają biegłości w żadnej tarczy.
Proeliator który założy zakazany pancerz, lub użyje zakazanej tarczy, nie może – dopóki z nich korzysta i jeszcze 24 godziny później – rzucać zaklęć tej klasy ani używać jej nadnaturalnych i czaropodobnych zdolności.

Atuty Premiowe: Na 2. poziomie proeliator otrzymuje atut premiowy z listy atutów premiowych proeliatora. Kolejne atuty zyskuje na 4., 10., 12. i 14. poziomie. proeliator musi oczywiście spełnić wszystkie wymagania atutu premiowego dotyczące minimalnej wartości atrybutu, bazowej premii do ataku itd.
Wspomniane atuty premiowe wojownik otrzymuje niezależnie od atutów zyskiwanych przez przedstawicieli wszystkich klas co trzy poziomy. Jeśli wybiera atuty z drugiego z podanych powodów, nie musi ograniczać się do listy atutów premiowych proeliatora.

Czary: Członek opisywanej klasy rzuca zarówno zaklęcia objawień (jak kapłan, paladyn, czy tropiciel), oraz zaklęcia wtajemniczeń (jak czarodziej, zaklinacz, czy bard).
Aby przygotować lub rzucić zaklęcie, proeliator musi posiadać Charyzmę wartości co najmniej 10 + poziom czaru (Czyli Cha 10 w przypadku czarów 0. poziomu, Cha 11 dla czarów 1. poziomu itd.). Skala Trudności rzutów obronnych na jego zaklęcia wynosi 10 + poziom czaru + modyfikator z Charyzmy proeliatora.
Proeliator przygotowuje i rzuca zaklęcia objawień dokładnie jak kapłan (z tą różnicą, że nie ma prawa zmienić przygotowanych czarów w zaklęcia leczenia lub zadawania). Może przygotować i rzucić dowolne zaklęcia znajdujące się na liście czarów proeliatora (patrz niżej). Zaklęcia objawień które przygotowuje, wybiera w czasie codziennej medytacji.
Może przygotowywać dowolne znane mu czary (których ilość jest ograniczona, patrz Tabela 2.2 – Ilość czarów wtajemniczeń znanych proeliatorowi) tak jak czarodziej. Jego dostęp do magii wtajemniczeń, jest jednak ograniczony do szkół Iluzji, Nekromancji, Przemiany i Odrzuceń.
Podstawowy dzienny przydział czarów podano w Tabeli 2.3 – Przydział czarów wtajemniczeń na dzień.
Ponadto otrzymuje on premiowe czary (zarówno objawień jak i wtajemniczeń) na dzień, jeśli ma wystarczająco dużą wartość Charyzmy (patrz Tabela 1-1: Modyfikatory wynikające z atrybutów oraz czary premiowe; strona ósma w Podręczniku Gracza).

Kodeks postępowania: Proeliator musi mieć chaotyczny zły charakter. Gdy świadomie oszczędzi kogoś, okaże łaskę, lub nie dokona masakry, gdy ma taką możliwość, traci wszystkie zdolności klasowe. Musi szanować swego boga i nie marnotrawić łask od niego otrzymanych. Nie musi jednakże wystawiać się na pewną śmierć (mało doświadczony proeliator nie musi w pojedynkę szturmować fortecy, ale już zabić rodzinę wieśniaków – musi na pewno). Po rzezi, jeśli ma taką możliwość, powinien porozpruwać ciała i pomodlić się do swego boga, czy też księcia demonów z którym podpisał pakt.

Piekielne kształty (zn): Proeliator 6. poziomu zyskuje możliwość zmiany w nieumarłego rozmiaru małego lub średniego i z powrotem; może to zrobić raz dziennie. Ma prawo przybrać kształt każdej istoty zaliczanej do typu nieumarły (patrz Księga Potworów), z wyjątkiem podanych dalej różnic. Efekt utrzymuje się godzinę na poziom proeliatora/absurdalnika lub do chwili, gdy nie postanowi się on odmienić. Zmiana kształtu to akcja standardowa, która nie prowokuje ataków okazyjnych. Za każdym razem, gdy proeliator wykorzystuje opisywaną zdolność, odzyskuje on utracone punkty wytrzymałości jakby odpoczywał przez noc.
Wszelkie wyposażenie, jakie proeliator miał na sobie lub dzierży, stapia się z nową postacią i przestaje działać. Kiedy bohater wraca do naturalnej formy, każda rzecz która zlała się z przybranym kształtem, pojawia się w tym samym miejscu ciała, w jakim poprzednio się znajdowała, i normalnie działa. Wszelkie przedmioty założone w nowej postaci po powrotnej przemianie spadają, lądując u stóp proeliatora.
Proeliator może przybierać kształty tylko tych nieumarłych, które zna.
Na 7.,8.,11.,15. i 18. poziomie proeliator zyskuje prawo do większej liczby dziennych przemian w nieumarłego, co zaznaczono w Tabeli 1.0 – Proeliator. Ponadto na 8. Poziomie może przybrać postać dużego nieumarłego, na 11. – malutkiego, a na 15. – wielkiego, ale KW nowej formy nie mogą przekraczać poziomu proeliatora, np. członek tej klasy nie ma prawa przemienić się w Mohrga (istota rozmiaru średniego, zawsze z conajmniej 14 KW) dopóki nie awansuje na 14. Poziom, choć już od 6. Może przybierać postać średnich nieumarłych.
Począwszy od 13. poziomu, proeliator może za pomocą piekielnych kształtów przybierać formy robactwa – takich jak potworny pająk – choć musi się stosować do ograniczeń dotyczących rozmiaru i KW, tak jak w przypadku nieumarłych postaci (za pomocą tej umiejętności nie może zmienić się w rój robactwa).
Na 17. poziomie przedstawiciel tej klasy zyskuje dzięki piekielnym kształtom prawo do tego, by raz dziennie zmieniać się w przybysza ( dowolnego złego lub chaotycznego nie-dobrego) rozmiaru małego, średniego lub dużego. Te formy przybyszów stanowią dodatek do normalnego użycia kształtów natury. Poza zwyczajowymi efektami mocy, proeliator zyskuje wszelkie nadzwyczajne, nadnaturalne i czaropodobne zdolności przybysza. Ponadto na czas działania piekielnych kształtów otrzymuje atuty przybysza, ale typ stworzenia , do jakiego się zalicza, nie ulega zmianie (w większości wypadków będzie to średni humanoid). Na 18. poziomie może zmienić się w przybysza dwa razy dziennie, a na 20. poziomie zyskuje także prawo do przybrania postaci wielkiego przybysza.

Niepiśmienność: Należący do tej klasy bohaterowie nie umieją automatycznie czytać i pisać. Proeliator może wydać 2 punkty umiejętności, by nauczyć się czytać oraz pisać, we wszystkich językach, którymi mówi.

Podstępny atak: Łotrzyk, który atakuje przeciwnika niezdolnego do obrony przed ciosem, może trafić ofiarę w punkt witalny, powodując dodatkowe obrażenia. Zadaje owe rany przede wszystkim wówczas, gdy atakowany wróg nie może korzystać z premii ze Zręczności (bez względu na to czy ją posiada, czy nie) lub gdy adwersarz jest flankowany. Dodatkowe obrażenia na 1. poziomie wynoszą 1k6; zwiększają się one o kolejne 1k6 na każde dwa poziomy w opisywanej klasie. Jeżeli proeliator trafi krytycznie, dodatkowe rany nie są mnożone. W celu wykonania uzyskania dodatkowych obrażeń, można użyć broni dystansowej, jeżeli odległość nie przekracza 9 metrów lub atak bez broni, zadający zamiast dodatkowych ran, dodatkowe stłuczenia. Ofiarą podstępnego ataku mogą paść tyko żywe istoty o dostrzegalnej anatomii – śluzy, nieumarli, konstrukty i rośliny są odporne na działanie tej umiejętności.

Czary objawień na dzień
[table][tr][td]Poziom[/td][td]0 [/td][td]1 [/td][td]2 [/td][td]3 [/td][td]4 [/td][td]5 [/td][td]6 [/td][/tr][tr][td]8.[/td][td]0[/td][td]0[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]9.[/td][td]1[/td][td]0[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]10.[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]0[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]11.[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]0[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]12.[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]0[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]13.[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]0[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]14.[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]0[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]15.[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]0[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]16.[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]0[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]17.[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]0[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]18.[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]0[/td][/tr][tr][td]19.[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]0[/td][/tr][tr][td]20.[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][td]1[/td][/tr][/table]

Lista czarów objawień proeliatora na danych poziomach czaru:
O.
Przewodnictwo, Wykrycie Magii
1.Błogosławieństwo, Tarcza Wiary
2.Ostatnie Tchnienie, Zachwyt
3. - Wyczyszczenie Niewidzialności, Zakażenie
4.Boska Moc, Odesłanie
5.Zabicie Żywego, Potężniejszy Rozkaz
6.Uzdrowienie, Zadanie/Misja

Ilość czarów wtajemniczeń znanych proeliatorowi
[table][tr][td]Poziom[/td][td]0  [/td][td]1 [/td][td]2 [/td][td]3 [/td][td]4 [/td][td]5 [/td][td]6 [/td][td]7 [/td][td]8 [/td][td]9 [/td][/tr][tr][td]1[/td][td]5[/td][td]2[/td][td]1[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]2[/td][td]5[/td][td]3[/td][td]1[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]3[/td][td]6[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]4[/td][td]6[/td][td]4[/td][td]2[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]5[/td][td]7[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]6[/td][td]7[/td][td]5[/td][td]3[/td][td]1[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]7[/td][td]8[/td][td]5[/td][td]4[/td][td]1[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]8[/td][td]8[/td][td]6[/td][td]4[/td][td]2[/td][td]1[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]9[/td][td]9[/td][td]6[/td][td]5[/td][td]2[/td][td]1[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]10[/td][td]9[/td][td]7[/td][td]5[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]1[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]11[/td][td]9[/td][td]7[/td][td]6[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]1[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]12[/td][td]9[/td][td]8[/td][td]6[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]1[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]13[/td][td]9[/td][td]8[/td][td]7[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]1[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]14[/td][td]9[/td][td]9[/td][td]7[/td][td]5[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]1[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]15[/td][td]9[/td][td]9[/td][td]8[/td][td]5[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]1[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]16[/td][td]9[/td][td]9[/td][td]8[/td][td]6[/td][td]5[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]1[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]17[/td][td]9[/td][td]9[/td][td]9[/td][td]6[/td][td]5[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]1[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]18[/td][td]9[/td][td]9[/td][td]9[/td][td]7[/td][td]6[/td][td]5[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]1[/td][/tr][tr][td]19[/td][td]9[/td][td]9[/td][td]9[/td][td]7[/td][td]6[/td][td]5[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]1[/td][/tr][tr][td]20[/td][td]9[/td][td]9[/td][td]9[/td][td]8[/td][td]7[/td][td]6[/td][td]5[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]2[/td][/tr][/table]

Przydział czarów wtajemniczeń na dzień
[table][tr][td]Poziom[/td][td]0 [/td][td]1 [/td][td]2 [/td][td]3 [/td][td]4 [/td][td]5 [/td][td]6 [/td][td]7 [/td][td]8 [/td][td]9 [/td][/tr][tr][td]1[/td][td]0[/td][td]0[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]2[/td][td]1[/td][td]0[/td][td]0[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]3[/td][td]2[/td][td]1[/td][td]0[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]4[/td][td]2[/td][td]2[/td][td]1[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]5[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]2[/td][td]0[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]6[/td][td]3[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]0[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]7[/td][td]3[/td][td]3[/td][td]3[/td][td]1[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]8[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]0[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]9[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]0[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]10[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]1[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]11[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]0[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]12[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]0[/td][td]0[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]13[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]1[/td][td]0[/td][td]0[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]14[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]1[/td][td]0[/td][td]0[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]15[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]2[/td][td]1[/td][td]0[/td][td]0[/td][/tr][tr][td]16[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]2[/td][td]1[/td][td]0[/td][/tr][tr][td]17[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]2[/td][td]1[/td][/tr][tr][td]18[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]3[/td][td]3[/td][td]2[/td][td]2[/td][/tr][tr][td]19[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]3[/td][td]3[/td][td]2[/td][/tr][tr][td]20[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]3[/td][td]3[/td][td]3[/td][/tr][/table]

Lista Atutów Premiowych proeliatora:
  • Doskonalsza Inicjatywa;
  • Doskonalsze trafienie krytyczne;
  • Doskonalsze uderzenie bez broni,
  • Doskonalsza walka w zwarciu,
  • Odbijanie strzał,
  • Chwytanie strzał
  • Finezja w broni;
  • Potężny atak,
  • Rozszczepienie,
  • Skuteczniejsze rozszczepienie,
  • Doskonalsza szarża byka;
  • Skupienie na broni,
  • Specjalizacja w broni
  • Uniki,
  • Ruchliwość,
  • Atak z doskoku
  • Walka na oślep
  • Wyszkolenie w walce,
  • Doskonalsza finta
  • Zmysł walki
  • Mistrzostwo w czarach
  • Doskonalsze kontrczarowanie
  • Przenikanie czarem,
  • Potężniejsze przenikanie czarem
  • Skupienie na czarze,
  • Potężniejsze skupienie na czarze
  • Talent do magii.


P.S. Nazwa po łacinie, o ile dobrze sobie poradziłem ze słownikiem - Wojownik. Coś w obcym języku musi być, a nic lanserskiego po angielsku nie mogliśmy wymyślić :razz: .
P.P.S. Trzy cytaty na górze to kolejno cytaty: artemisa99, mój zbiorczy i Vindreala z którym to wspólnie stworzyliśmy tę klasę. Tak, wiem, że nie jest idealnie super-over-power, ale nie chcieliśmy wychodzić poza swoje kompetencje i korzystaliśmy tylko z tego co mieliśmy w CCE - a więc psionika czy manewry odpadają... ale wciąż jesteśmy słabsi od barbarzyńcy, barda, druida, wojownika, mnicha i paladyna... głupi czarodziej, zaklinacz, kapłan, łotrzyk i tropiciel !
Ostatnio zmieniony wt sie 10, 2010 12:26 pm przez Ginden, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Vindreal
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 31, 2008 7:21 pm

sob lip 04, 2009 11:38 pm

Uprzedzając pytania: ten grafomański twór będący wstępem fabularnym jest mój. Z mechaniką proeliora miałem tyle wspólnego co indyk z fizyką kwantową. Twór jest ogólną drwiną z "systemu zrównoważenia " klas z CCE.

Za pamięci: Chochliczku, nie pogrubiłeś akapitu o kodeksie postępowania :wink:


Chcę podziękować Chochliczkowi za cierpliwość i nie bicie mnie za opóźnienia.
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

ndz lip 05, 2009 8:50 am

Chochliczek pisze:
Kostka Wytrzymałości: k12


A do tego:
- Pełne BPdA
- Najlepsze bazowe rzuty obronne
- Podstępny atak u łotrzyka
- 5 atutów premiowych (i tak "aż" 6 mniej niż ma Wojownik na 20. poziomie)
- Zmiana kształtów (niczym u druida), tylko że dotycząca piekielnych istot
- Czary wtajemniczeń, prawie jak u Czarodzieja (systemem Zaklinaczowym), co prawda z tylko kilkoma szkołami magii, ale jednak.
- Czary objawień, co prawda dopiero od 8. poziomu i malo ich (tylko do 6. poziomu), ale jednak.

Ograniczenie charakteru prawie nic nie ujmuje z klasy, a co do wymagań ekwipunku stosowanego, to i tak ktoś kto stosuje tą klasę, nie będzie miał problemów z przystosowaniem postaci do ograniczeń.

Jednym słowem - Chameleon w wersji piekielnej i jako klasa podstawowa. Przepak jak nic, brakuje tylko dodania manewrów, lepszej magii objawień oraz przeistoczenia się w dowolne stworzenie o dowolnym typie (w ramach zdolności specjalnej), psioniki, aby mieć postać "wszechstronną" i "wszechmocną" zarazem. :razz:

Pewnie to było celem. Jak dla mnie, klasa niegrywalna z racji niezachowanej równowagi mechanicznej. Albo inaczej - albo stosujemy tą klasę oraz tylko psioniczne i kapłanów, albo nie stosujemy Proeliatora. Na to wychodzi.

Poza tym, klasa klimatycznie oklepana. "Mroczność" jakby jest wyłącznie pretekstem do zrobienia czegoś przepakowanego z CCE. Ot, taki typowy, bardzo mocny, siekacz wymiatający magią jak szalony.
 
Awatar użytkownika
wsiour
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 152
Rejestracja: sob lip 19, 2008 12:48 pm

ndz lip 05, 2009 9:36 am

W pewnym momencie wyciągnął przed siebie rękę, wrzasnął coś jak obłąkany i przed spanikowanym tłumem wyrosła ściana płomieni.


Jego dostęp do magii wtajemniczeń, jest jednak ograniczony do szkół Iluzji, Nekromancji, Przemiany i Odrzuceń.


Ciekawe, bo ściana ognia jest z wywoływania :razz:
 
Awatar użytkownika
Chochliczek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 178
Rejestracja: pn lis 10, 2008 9:55 pm

ndz lip 05, 2009 10:44 am

@ Vindreal - bo ten kodeks taki mało ważny i w ogóle, tylko przeszkadza... :razz: .

@Laveris de Navarro - Chyba źle zrozumiałeś założenia tej klasy, albo my wyjaśniliśmy je zbyt płytko - w pewnym momencie, pod koniec kwietnia, był istny wysyp kompletnie niezrównoważonych, prostych fabularnie, a w dodatku jeszcze niesformatowanych (choćby bez tabelek) klas, opartych na Class Construction Engine.
Zaciekawiło mnie to na tyle, że spojrzałem na sam CCE i miałem ubaw przez paręnaście minut (zaklinacz/czarodziej są najsłabsi, króluje mnich + bard).
Wraz z Vindrealem postanowiliśmy zrobić parodię tamtych klas, w dodatku pokazującą jak "zrównoważone" jest CCE. Aby była dobrą parodią musi być super mhroczna, mieć "bardzo trudny i rygorystyczny" kodeks postępowania, nazwę w obcym języku i być przepakiem na kilometr :wink: . Myślę, że mroczny demonolog, którego kodeks to: "zabijaj wszystko co spotkasz" - który we wszystkim jest lepszy od klas podstawowych z PG - spełnia te kryteria.
Powtarzam - to nie jest postać do grania - no chyba że ktoś zrobi drużynę samych Proeliatorów.

@wsiour - Błąd Vindreala :razz: .
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

ndz lip 05, 2009 11:20 am

Pewnie użył cienistego wywołania, które jest ze szkoł iluzji.
 
Awatar użytkownika
Vindreal
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 31, 2008 7:21 pm

ndz lip 05, 2009 12:37 pm

wsiourze, wstęp był pisany jakoś tak przed tym jak doszła do mnie wiadomość o ograniczeniu szkół magii, stąd ten błąd. Tłumaczenie VoBono jest dobre jak to, że po prostu poniosła mnie wena twórcza :wink:


Laveris de Navarro ta klasa z założenia jest maksymalnie przepakowanym nieklimatycznym cosiem, co zostało zaznaczone przez obu autorów i jako taki odradzamy dopuszczenie tego do gry. Wiem, że dowodów na niezrównoważenie CCE było mnóstwo w tym dziale, ale chcieliśmy dodać do tego naszą "wisienkę na wierzchu". :wink:

Chochliczku, wiem, że ten kodeks jest dla picu, ale inni mogą mieć pretensje co do czytelności tekstu. :wink:
 
Awatar użytkownika
Varmus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1443
Rejestracja: śr sty 18, 2006 5:52 pm

ndz lip 05, 2009 1:01 pm

..wa mać :P

Od dawna podejrzewałem, że CCE ssie, ale to coś... absurdalne, przepakowane, niegrywalne, misja wypełniona. :D

Nie, wróć, mogło być lepiej.

Nie ma aluzji do dalekiego Wschodu, kicha - może dodajcie jeszcze wymóg używania kosy (jedną ręką) i mistrzowskiego miecza półtoraręcznego (katany) w drugiej, wtedy będzie już parodia idealna :P

Autentycznie przypominają mi się tematy z forum Wizardów...
Ostatnio zmieniony ndz lip 05, 2009 1:03 pm przez Varmus, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

ndz lip 05, 2009 1:02 pm

Vindreal pisze:
Laveris de Navarro ta klasa z założenia jest maksymalnie przepakowanym nieklimatycznym cosiem, co zostało zaznaczone przez obu autorów i jako taki odradzamy dopuszczenie tego do gry. Wiem, że dowodów na niezrównoważenie CCE było mnóstwo w tym dziale, ale chcieliśmy dodać do tego naszą "wisienkę na wierzchu". Wink


A ile ma ta klasa punktów w CCE, tak swoją drogą? :> 225? 250?
 
Awatar użytkownika
Chochliczek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 178
Rejestracja: pn lis 10, 2008 9:55 pm

ndz lip 05, 2009 1:32 pm

@Vindreal Kodeks dla picu? :shock: Co innego odjęłoby nam tyle punktów w CCE?

@Varmus - nie byłoby to trudne - zamiast dwóch atutów premiowych - małpi chwyt [czy jakoś tak] i Walkę dwoma brońmi, a do Listy Atutów Premiowych Proeliatora trza by dołożyć drzewko z dwoma brońmi :razz: . Ktoś jeszcze jest za? By się to wtedy dorobiło.

@Laveris de Navarro
Już sprawdzam chwileczkę...
245 punktów CCE (średnia klas podstawowych z PG = 250) :razz:

Acha, za pamięci jeszcze:
(...)brakuje tylko dodania manewrów, lepszej magii objawień oraz przeistoczenia się w dowolne stworzenie o dowolnym typie (w ramach zdolności specjalnej), psioniki(...)

a) manewry - nie ujęte w CCE - tak by były na 100%.
b) magia objawień jest tu tylko po to, by w oczach CCE osłabić postać :lol:
c) nie chciałem przekraczać możliwości z kształtów natury druida :)
d) psionika - j/w o manewrach
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

pn lip 06, 2009 11:48 am

Twórcy tego programu chyba jednak nie grali w dnd, skoro takie coś jest w nim standardowe. A swoją droga ile punktów ma tam coś co ma absolutnie wszystko?
 
Awatar użytkownika
Chochliczek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 178
Rejestracja: pn lis 10, 2008 9:55 pm

pn lip 06, 2009 2:19 pm

Zależy co rozumiesz przez absolutnie wszystko :wink: - bo tu jest nieograniczona możliwość zrobienia punktów.

Ogólnie rzecz ujmując - najciekawsze rzeczy wyliczę i zsumuję:
KW k12 (50pkt)
Biegłość we wszystkich broniach żołnierskich (15pkt)
Niech będzie 5 egzotycznych (za każdą 1 pkt, razem 5pkt)
Pancerze i tarcze bez żadnych ograniczeń (35pkt [my daliśmy ograniczenie + tylko lekkie i średnie - u nas to było 10pkt])
8 Pkt um. na poziom (60pkt)
Więcej niż 31 zdolności klasowych (35pkt)
Dowolny charakter (0pkt - tu sie punkty odejmują za restrykcje)
Pełny BaB (50pkt - kosztuje mniej niż umiejętności na poziom!)
Wszystkie wysokie RO (35pkt)

I tu się zaczynają schodki - a dokładniej zdolności - które nie są określone dokładnie - ale weźmy bez kombinacji - od każdej z klas podstawowych z PG to, co ma najlepsze :wink: :
Szał jak barbarzyńca (15pkt)
RO jak barbarzyńca (10pkt)
Nieświadomy unik jak barbarzyńca (15pkt)
Czary objawień dokładnie jak kapłan (ta sama progresja+domeny - 55pkt)
Odegnanie/karcenie nieumarłych jak kapłan (15pkt)
Zwierzęcy towarzysz jak u druida (5pkt)
Kształt natury jak druid (20pkt)
"Bezczasowe ciało" jak druid (5pkt)
11 atutów premiowych jak wojownik (55pkt)
Uderzenie bez broni jak mnich (włączając w to Grad ciosów - 15pkt)
Uchylanie (+poprawione uchylanie) jak mnich (15pkt)
Wyjątkowy wierzchowiec jak paladyn (15pkt)
Ulubiony wróg jak tropiciel (15pkt)
Ukradkowy atak jak łotrzyk (15pkt)
Ilość zaklęć jak zaklinacz i rzuca je spontanicznie; nieograniczona ilość znanych zaklęć + progresja czarów jak czarodziej (145pkt)
Chowaniec (15pkt)

Podliczamy: 715 pkt - Więc duuużo więcej niż przeciętna ilość - 250 i jeszcze więcej niż proeliator (245pkt, o czym napisałem wcześniej).
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

pn lip 13, 2009 2:08 pm

Brakuje mi PU - 2 na poziom to trochę za mało, może 8?
Ogółem klasa dość kiepska - ni to wojownik, ogółem słabe.
Tak, to jest żart.
 
Awatar użytkownika
Vindreal
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 31, 2008 7:21 pm

pn lip 13, 2009 7:24 pm

Ginden, ty dowcipniusiu :wink: Prawie dałem się podpuścić tym niewidocznym napisem :) Tym nie mniej dzięki w imieniu własnym i Chochliczka.
 
Awatar użytkownika
Chochliczek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 178
Rejestracja: pn lis 10, 2008 9:55 pm

wt lip 14, 2009 12:05 pm

Ginden, następnym razem bardziej się postaram, przepraszam...

A więcej PU na poziom wymagałoby pewnie cięższego kodeksu dla równowagi punktowej, a ta klasa jest tak bardzo restrykcyjna, że woleliśmy nie przesadzać...
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

wt lip 14, 2009 5:06 pm

Sądzę, że używanie dwóch dwuręcznym mieczy rtęciowych powinno być odpowiednio przypakowane. W zamian za to można by wywalić piekielne kształty - broń 2k6 z krytykiem x4 w każdej ręce IMHo by to zrekompensowała. Atutów można z dwa wywalić...
Kodeks też można by zaostrzyć - np. codziennie musi torturować jakąś istotę.
 
Awatar użytkownika
Varmus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1443
Rejestracja: śr sty 18, 2006 5:52 pm

śr lip 15, 2009 2:14 pm

Albo zjeść dziewicę. Wtedy może dałoby się jeszcze wepchnąć Evasion i Mettle.
 
Ooral92
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 340
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 2:58 pm

śr lip 15, 2009 2:18 pm

Ginden taa, zrekompensowało by. Ale pozbawiło by klasę groteskowej uniwersalności.
A chyba o nią chodziło prawda?
 
Awatar użytkownika
Chochliczek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 178
Rejestracja: pn lis 10, 2008 9:55 pm

śr lip 15, 2009 3:35 pm

Niee, na 2 miecze rtęciowe nie ma mowy! Co to za wojownik mhroku bez kosy! :razz:
Piekielne kształty też koniecznie zostają, z powodu napisanego przez Oorala92.

Ogólnie kodeksy CCE (a na nim się opieramy, bo to świętość!) rozgranicza na dwa rodzaje: Mniejszy kodeks (-10pkt) i Surowy kodeks (-15pkt), przy czym my nasz kodeks oceniliśmy jako Mniejszy. Przykładem mniejszego jest kodeks druida odnośnie natury, a surowego - kodeks paladyna (oceńcie -może jednak nasz kwalifikuje się na surowy - jeśli nie - dodamy o torturach :wink:).

Widzę, że wszyscy chcą klimatu dalekiego wschodu u Proeliatora, a więc:
- Trzeba wybrać odpowiednią broń wschodu [czekam na propozycje - na razie mamy Mistrzowski miecz półtoraręczny (katana)];
- Kosztem jednego atutu (lub - jeśli mamy surowy kodeks - bez kosztu) wprowadzić na odpowiednim poziomie Silny Chwyt [czy jakoś tak - pozwala broń dwuręczną trzymać w jednej ręce];
- Kosztem jednego punktu CCE wprowadzić biegłość w tamtej, wcześniej wybranej broni;
- Dopisać do listy atutów premiowych proeliatora drzewko walki dwoma broniami [nic nie kosztuje];
- Zrekonstruować nieco fabułę.

Czekam na pomoc :wink:
 
Ooral92
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 340
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 2:58 pm

czw lip 16, 2009 12:05 am

Musi koniecznie być to broń egzotyczna? Myślę, że władanie kosą jedną ręką może być klimatyczne (Ponury żniwiarz ;D) i wystarczająco absurdalne. Można by jeszcze dorzucić możliwość np. używania finezji w niej i mamy mistrzostwo absurdu.

Jeśli koniecznie musi być egzotyczna to może Naginata albo Sausumata (Krainy Wschodu). No chyba, że musi być coś mieczowatego - wtedy to Nagamaki będzie odpowiednio groteskowe.

- Kosztem jednego atutu (lub - jeśli mamy surowy kodeks - bez kosztu) wprowadzić na odpowiednim poziomie Silny Chwyt [czy jakoś tak - pozwala broń dwuręczną trzymać w jednej ręce];


Ktoś tu zapomina o uniwersalności :P Moim zdaniem wystarczy po prostu dodać jeszcze jeden atut i dodać do listy Małpi/Żelazny Chwyt.

To tyle ode mnie ;]
 
Awatar użytkownika
Chochliczek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 178
Rejestracja: pn lis 10, 2008 9:55 pm

czw lip 16, 2009 11:18 am

Nie zapominam o uniwersalności - ale nie chcę przekraczać ani zrównać się z wcześniej narzuconym limitem punktów CCE - 250 - jak przeciętna klasa podstawowa :wink:. A mam już 245 pkt.

Ta klasa roboczo nazywała się Absurdalnik - ma ona na celu sparodiować i wręcz przerysować wszystkie głupotki popełniane przy robieniu pierwszych klas (zwłaszcza przy opieraniu się na CCE) - nazwa w obcym języku, overpower, mhroczność itd.
Jak zauważył Varmus, brakuje tu jeszcze właśnie klimatu dalekiego wschodu, też wrzuconego na siłę. Podrzuć staty tego Nagamaki, bo nie mam Krain Wschodu.

PS. No właśnie, Żelazny Chwyt, wiedziałem że jakoś tak. :razz:

=EDIT=
Podoba mi się :razz:. Trzeba jeszcze rostrzygnąć kwestie kodeksu i zaczynam modyfikacje.
Ostatnio zmieniony czw lip 16, 2009 5:14 pm przez Chochliczek, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Ooral92
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 340
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 2:58 pm

czw lip 16, 2009 12:13 pm

[table= ][th]Broń[/th][th]Koszt[/th][th]Obrażenia[/th][th]Krytyk[/th][th]Przyrost zasięgu[/th][th]Ciężar[/th][th]Rodzaj[/th][/tr]
[tr][td][c]Nagamaki[/c][/td][td][c]8sz[/c][/td][td][c]2k4[/c][/td][td][c]x3[/c][/td][td][c]-[/c][/td][td][c]5kg[/c][/td][td][c]Cięte[/c][/td][/tr][/table]

Chyba nic nie naruszę jeśli wrzucę tak to po prostu na forum? Jeśli tak to wywalam i śle na PW.

PS. Obrazeczek na deser :P

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości