Zrodzony z fantastyki

 
Greeder
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: pn wrz 18, 2006 12:13 am

pn kwie 27, 2009 8:12 am

Tak się wtrącę mimochodem, bo mam doświadczenie z reaktywowaniem podumarłej karcianki. Panowie:
1. załóżcie sobie własne kultowe forum
2. zasady spiszcie
3. wyznaczcie 1-3 osoby do sędziowania i to one mają mieć ostateczny głos co do ostatecznej wersji zasad

Pierwszy turniej mam już za sobą, drugi za miesiąc się odbywa. Jakieś 80% roboty przy turnieju, to opracowanie zasad. Mi do Dark Eden zajęło to ze 2 miechy urywane w pracy czy wieczorami.
 
Awatar użytkownika
Tao_Silver
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 97
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:35 pm

pn kwie 27, 2009 9:31 am

:)

Nie ma chyba sensu zakładać forum, na którym będzie pisać cztery czy pięć osób.. :(
Narazie polterowe forum w zupełności starczy.

Zasady oczywiście trzeba by spisać. Heh.
 
Awatar użytkownika
KhashThan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 7:48 pm

pn maja 04, 2009 6:31 pm

Witam,

Jeżeli chodzi o zasady to proponuje zasady które stosuję wraz z przyjaciółmi (i to z powodzeniem ;) w rozgrywkach "domowych".

na początek proponuję zapoznać się (jeśli nie znacie jeszcze ;) z artykułem:

http://www.karcianki.gildia.pl/kult/rozne/bwinter_faq

Bardzo ważną rzeczą jest również zasada nie odpychania bez celu, czyli mówiąc po ludzku-nie można odepchnąć żetonu/zdobyć koloru bez powodu-czyli bez karty na ręce którą chcemy zagrać. Wiąże to bardzo ręcę 4-kartowcom (manipulacje bardziej przeszkadzają niż pomagają) i wprowadza bardziej zbalansowaną rozgrywkę.

-druga rzecz-wykonujemy czynności po kolei-nie ma zatem sytuacji:
-ja atakuje!
-eeee...to ja wykorzustuje zdolność jasona, tapuje go i nie możesz już!

kult wymaga kultury ;) normalne że podczas gry mówi się:
-to ja kończę-będę atakował-ktoś coś robi?.....nie to jedziemy!
albo:
-powiedz jak skończysz werbować ;)


Jeśli chodzi o zakazane karty i karty które można mieć po jednym egzemlarzu to:
-wszystkie arkana dozwolone-dlaczego nie? grałem różnymi arkanami przeciw różnym arkanom i mogę stwierdzić z całą pewnością że arkana są tylko dodatekami do tali. oczywiście-są lepsze i gorsze zdolności, ale wszystko ma swoje plusy i minusy-grając Ketherem z klerem nie czuję takiej różnicy w rozgrywce jak np. kolega różowy Deamon któremu praktycznie "rozwala" to talię ;P
Jeszcze raz podkreślam-nie zakazywałbym żadnych arkan-nie mówię już że tracimy potencjalnych graczy (ja osobiście jestem w stanie złożyć z kart które mi zostały tylko pasywny czerwony deck).

inne karty:
egzorcyzm-ban

wygnanie-tylko zdolność za dwie klepsydry. Kasowanie połowy talii jest bez sensu i psuje balans rozgrywki

kler-1 w tali

mocobójstwo-1 w talii (proponuję usuwać z gry po użyciu-aby uniknąć zagrania w 1szej kolejce mocobójstwa i w samą porę, i kolejny raz mocobójstwa w następnej kolejce)

drżenie,czystka,kataklizm,handel żywym towarem,poza kontrolą-po 1 w tali i usuwane po uzyciu

karma-usuwana.

acha! Ponieważ jak sami dobrze wiecie w kulcie jest baaardzo dużo combosów, które trzeba często indywidualnie interpretować (w stylu pielnik + jak w zegarku-ja osobiście przesówam pielnika razem z kartą miejsca ponieważ zajmuję on równoprawnie tą samą stację i miejsce po przesunięciu nie ulega odrzuceniu). Dlatego też (tak mi się wydaję) nie uniknie się pytań przed samym turniejem i ich ustnej weryfikacji na bierząco.

tyle. czekam na opinie. zasady tę prawie nie modyfikują rozgrywki, tak więc każdy mógłby je szybko załapać, a stosowanie się do faq-u briana dużo wnosi (...no może za wyjątkiem fragmentu o handlarzu narkotyków który można znaleść w oryginalnej wersji ;)

cóż-z grubsza to wszystko, oczywiście należy to ładnie spisać ;> ja piszę to w pośpiechu więc tona błędów się pewnie wkradła, za co najmocniej przepraszam ;>

pozdr.
 
Awatar użytkownika
KhashThan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 7:48 pm

pn maja 04, 2009 6:41 pm

Jeszcze zapomniałem:
-wszystkie gry do 5 punktów na 20 minut czasu.
-po upłynięciu czasu kończymy rundę i liczymy punkty (żeton w piaście za 3, w scenie za 2, w obsadzie za 1punkt)
 
Awatar użytkownika
Tao_Silver
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 97
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:35 pm

wt maja 05, 2009 8:52 am

Osobiście skłaniam się do dodawania zasady "jedna taka karta w tali' i "usuwana z gry po użyciu".

Nie lubie banów całkowitych bo chciażby "wygnanie" na odrzucone karty przeciwdziała drżeniu astarotha, które rzucone ze dwa razy wkurza strasznie (tak jak pierwotne morze).

Da się złożyć talie częściowo odporne na "egzorcyzm" wystarczy dublowac ważne karty, albo mieć dekoncentracje ;).


Oczywiście wszystko do uzgodnienia, sądzę że przydało by się wiedzieć jakie opinie mają pozostali gracze :).
 
Awatar użytkownika
KhashThan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 7:48 pm

wt maja 05, 2009 10:16 am

Dzięki za szybką odpowiedz.

jeśli chodzi o zasady proponowane przeze mnie to są w 90%zgodne z poprawkami napisanymi przez twórcę gry-Briana Wintera, więc to dobra rekomendacja ;> a ten pan sam zbanował egzorcyzm-nie mógł tego zrobić niestety "oficjalniej", gdyż gra była już martwa...
Jeżeli chodzi o drżenie to (o czym pisałem) jedno w tali i usuwane po użyciu-nie psuje balansu rozgrywki i nie denerwuje.

pozdr.
 
Awatar użytkownika
Tao_Silver
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 97
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:35 pm

wt maja 05, 2009 11:25 am

Zgoda :)

Masz gdzieś może linka do tekstu gdzie pan Winter podawał zmiany do inferna? Chodzi o źródło tego bana na egzorcyzm :).
 
Awatar użytkownika
KhashThan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 7:48 pm

wt maja 05, 2009 12:51 pm

Musze przyznać że się toszkę zapędziłem z tym faqiem ;)
tzn-tu jest link do strony briana, ale jest tam info o poprawkach BEZ inferna...
http://www.thewinternet.com/games/kult/index.html

tutaj znajdziecie informacje przefiltrowane przez autorów (w tym o egzorcy źmie):
http://www.karcianki.gildia.pl/kult/dodatki/inferno

tutaj też coś na ten temat:>
http://www.teksty.gildia.pl/mikie/mikie_pytania

nie doszukam sie w tej chwili oryginału....w każdym razie gdzieś po necie krążą zachodniojęzyczne zasady turniejowe i faki.
generalnie z tego co wiem i co czytałem (nie mam czasu w tej chwili sprawdzić bo w pracy siedze ;), egzorcyzm został "nieoficjalnie" (no karcianka umarła zaraz po inferno więc oficjalnie się nie dało...) zbanowany razem z kartami promocyjnymi i na turniejach tego zawsze przestrzegano.

pogrzebie jeszcze, ale jeszcze raz rekomenduję to rozwiązanie-grałem z egzorcyzmem i bez i nie mam ochoty wracać do tego ;)

pozdr.
 
Awatar użytkownika
Tao_Silver
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 97
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:35 pm

śr maja 06, 2009 8:05 am

Oczywiście zgadzam się z nieużywaniem Egzorcyzmu.

Chodzi o to, że ja też szukałem i nie moge znaleźć konkretnych potwierdzeń.

Dotychczas jak gram z kimś i mi rzuca egzorcyzmem to nie mam go jak przekonać że mu nie wolno ;);).
Oczywiście to tak żartem, ale w przypadku kłótni nie ma podstawy by egzorcyzmu zabraniać. Co w przypadku kart z podstawki mamy rozwiązane przez samego autora.

Jeśli coś znajdziesz to rzuć tutaj ;).
 
Awatar użytkownika
mrSin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 231
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 5:57 pm

czw maja 07, 2009 2:56 pm

Tao_Silver pisze:
Oczywiście zgadzam się z nieużywaniem Egzorcyzmu.

Chodzi o to, że ja też szukałem i nie moge znaleźć konkretnych potwierdzeń.


Ładnych parę lat temu, kiedy powstawały teksty na potrzeby gildii, dotyczące Kult, wyszukanie informacji w sieci już było problemem. System już wtedy był głęboko zakopany i strony mu poświęcone znikały z sieci w zastraszającym tempie. Wszelkie informacje dotyczące banowania kart z Inferna powstały dzięki nieoficjalnym wypowiedziom rożnych ludzi, związanych z systemem mniej lub bardziej. Wracając do pustki informacyjnej, dziś pewnie jest jeszcze gorzej niż te kilka lat temu, więc nie spodziewam się, że odnajdziesz jakieś jakieś oficjalne stanowisko w tej sprawie.
 
Awatar użytkownika
Tao_Silver
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 97
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:35 pm

pt maja 08, 2009 8:12 am

No cóż najwyżej przyjdzie mi się pogodzić z oficjalnym brakiem rozwiązania sprawy.

Ostatecznie można by stworzyć jakieś uzgodnione wspólne zasady i umieścić je gdzieś ładnie na polterze, co bym się mógł do nich odwoływać ;).
 
Awatar użytkownika
mrSin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 231
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 5:57 pm

pt maja 08, 2009 8:53 am

Tao_Silver pisze:
No cóż najwyżej przyjdzie mi się pogodzić z oficjalnym brakiem rozwiązania sprawy.

Ostatecznie można by stworzyć jakieś uzgodnione wspólne zasady i umieścić je gdzieś ładnie na polterze, co bym się mógł do nich odwoływać ;).


KhashThan wypisał w sumie to co na najistotniejsze choć oczywiście masz trochę racji, przydałoby się, są jacyś chętni?
 
Awatar użytkownika
KhashThan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 7:48 pm

pt maja 08, 2009 10:12 am

Cóż ;)

Postaram się spisać to jakoś i umieścić....
tylko troszkę czasu niech znajdę. Postaram się w ten weekend w każdym razie.

Pozdr. 8)
 
lapson
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: pn mar 30, 2009 1:02 pm

sob cze 06, 2009 7:04 pm

Chciałby już ostatecznie wyznaczyć osobę będącą odpowiedzialną za cały turniej - chodzi o to by był oficjalny sędzia/organizator (pomijając mnie jako orga) który miałby zapewne darmowe wejście i zajął się rozdawaniem ewentualnych nagród :)

Prosiłbym o imię i nazwisko owej osoby.
 
lapson
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: pn mar 30, 2009 1:02 pm

pt cze 12, 2009 10:39 pm

Zostałem zmuszony by ustalić datę i godzinę turnieju. Sądzę że sobota (20.06) o 14 powinno wszystkim odpowiadać.

Jak co piszcie.
 
lapson
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: pn mar 30, 2009 1:02 pm

wt cze 23, 2009 9:57 am

Wielka szkoda że na konwencie pojawiły się całe dwie osoby od Kulta ;/ Trochę mało... Mam nadzieję że Kulciarze założą wreszcie swoje forum i będą w stanie grac znacznie częściej i liczebniej - na turnieju Doom Trooper były aż 23 osoby ( czy to nie brzmi dumnie jak na wymarłą karciankę :P ). Jeszcze raz apeluję panowie weźcie się do roboty a nie narzekajcie że nie ma z kim grac :) Trza brać wszystko w swoje ręce.
 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

wt cze 23, 2009 12:51 pm

A ja zachęcam do napisania jakiegoś artykułu na stronkę. Czy to opis gry, jakichś taktyk lub talii czy sprawozdanie z jakiegos turnieju... Piszcie na priva lub gg: 7515577
 
Awatar użytkownika
Tao_Silver
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 97
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:35 pm

sob lip 18, 2009 5:00 pm

Niestety na Confuzję się nie wyrobiłem. Może jakiś inny turniej się gdzieś pojawi to będzie znów szansa zagrać.




Skoro zaś rozpoczęliśmy dyskusję to mam dłuższe pytanie.

Jak stosować, (albo jak wy stosujecie), kartę Ważniaka w talii Cheseda lub Gamichicotha?

1.Czy ważniak w ogóle działa w krzyżu z tą zdolnością?

2.Przyjmując że ważniak dodaje nową zdolność do już istniejących i zastępuje cztery karty na ręce dziesięcioma, to czy zdolność Ważniaka działa natychmiast czy dopiero od fazy dobierania kart w następnej rundzie?

3.Czy może dobierając karty korzystasz z Ważniaka i dobierasz do 10 a zdolność arkany zaczyna działać gdy ilość kart spadnie poniżej 4 ??

Jest to gdzieś wyjaśnione?
Jak rozwiązaliście ten problem?
 
ja-jaszczur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: ndz gru 02, 2007 2:41 pm

sob lip 18, 2009 5:17 pm

Jakoś tak chyba graliśmy, że Ważniak Gamiemu nie dawał nic - Gami wszakże może mieć maks 4 karty i kropka. Możliwosć wykorzystanie zdolności ważniaka pojawiała się tylko wtedy, gdy Gami dostał wlepę z Klerem albo rzucono na niego Mocobójstwo. Czyli gdy tracił swoją zdolność specjalną, którą uznaliśmy za nadrzędną względem tekstu z karty Ważniaka.
 
Le_Marquis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: sob mar 08, 2008 3:00 pm

Re: Martwy Kult?

śr wrz 30, 2009 5:31 pm

Witam.

Wedlug mnie Wazniak dziala w mistycznym krzyzu Gamichikota i Cheseda bo jest traktowany jako dopalacz.Tym samym pozwala negowac zdolnosc specjalna wyzej wymienionych.Kwestia pozostaje tylko taka czy warto Wazniaka uzywac kosztem utraty tychze zdolnosci.Pozatym zauwazcie ze ze zdolnosci Wazniaka nie musisz korzystac tylko mozesz.Czyli gracz powinien zadeklarowac czy w fazie dobierania oraz przez bierzaca ture korzysta ze zdolnosci Wazniaka czy Wielkiego Arkana.

Pozdro.
ps:przepraszam za brak polskich liter. :stupid:
 
Awatar użytkownika
Tao_Silver
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 97
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:35 pm

Martwy Kult?

czw paź 01, 2009 7:55 am

Dlaczego używanie ważniaka miało by negować zdolność Arkany?.

Wkońcu ustaliliśmy u nas, że ważniak nie działa u tych dwóch Arkan, jeśli nie mają kleru, albo mocobójstwa.
 
Le_Marquis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: sob mar 08, 2008 3:00 pm

Re: Martwy Kult?

wt paź 06, 2009 8:32 pm

Witam
Napisalem ze pozwala negowac zdolnosci Wielkiego Arkana jakim jest Gamichikoth i Chesed .Tak jak Wielkie Arkana pozwalaja negowac lub omijac(jak kto woli) podstawowe zasady KULTU .To tylko kwestia chierarchizacji , czyli co jest wazniejsze podstawowe zasady czy to co napisane jest na karcie.Wedlug mnie mix Wazniaka z tymi WA daje zupelnie nowe mozliwosci a Wy poprostu poszliscie na latwizne i wymysliliscie "wlepe z Klerem i Mocobujstwem".Szanuje oczywiscie zdanie wiekszosci ale skoro pojawia sie nowa mozliwosc po co negowac ja slowami "My juz ustalilismy".
Moze warto by bylo pogadac.
Pozdro.
 
Awatar użytkownika
Tao_Silver
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 97
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:35 pm

Martwy Kult?

czw paź 08, 2009 2:52 pm

Chłopie nie unoś się tak :) Właśnie przecież dyskutujemy.

Dlaczego uważasz, że jak używasz ważniaka to już nie możesz dociągać odrzuconych kart? Przecież skoro ważniak to dopalacz to zwiększa ci twoje zdolności a nie zastępuje je(?). Nieuzasadnione według mnie jest twierdzenie, że zdolność Arkany wtedy przestaje działać.

Stąd właśnie problem, że gra z taką talią przestawała mieć sens. (Gra z przeciwnikiem, który ma dziesięć kart na ręce i za każdą odrzuconą dociąga następną.) Oczywiście możemy wszyscy grać Gamihicotem i Chesedem ale wszyscy mamy swoje ulubione arcany i każdy chce się dobrze bawić.

Jeśli by przyjąć, że gracz na początku tury się decyduje na użycie ważniaka i zastępuje on zdolność Arkany to owszem jest to ciekawe rozwiązanie. Tylko czy jest to gdzieś potwierdzone?


ps. Na Porytkonie będzie szansa zagrac KULTa :).
 
Awatar użytkownika
KhashThan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 7:48 pm

Re: Martwy Kult?

pt paź 09, 2009 12:16 am

A mi się wydaję że sprawa jest prosta:

Po pierwsze-zdolność arkana jest nadrzędna co oznacza że ważniak NIC nie daje-nie można mieć więcej niż 4ch kart na ręce i kropka!

EWENTUALNIE zgodziłbym się na bardzo drobne zakrzywienie zasad (ale tylko wtedy jeśli nie miałbym wyjścia ;):

Mamy ważniaka, jest początek naszej kolejki-dociągamy 10kart, następnie NATYCHMIAST odrzucamy 6, tak aby mieć 4. Tyle. Podobnie przy drżeniu, dociągamy do siedmiu i 3 odrazu palimy.
Na pewno nie może być mowy o zastępowaniu zdolności arkana! Ważniak daje boosta tylko przy dociąganiu kart na początku.
Nadinterpretacją zasad by było zmienianie zdolności specjalnej arkana!

pozdr.
 
Le_Marquis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: sob mar 08, 2008 3:00 pm

Martwy Kult?

sob paź 10, 2009 6:14 pm

Witam.

Idac twoim tokiem rozumowania okazuje sie ze Wielkie Arkana sa ponad Liktorow i Razydow, a Razydzi i Liktorzy ponad Pionki.Te natomiast sa ponad wplywy i polecenia.Czyli Kether jest ponad wszystko bo jest najpotezniejszy z archontow :wink:
Wedlug mnie jesli na karcie nie jest napisane tak jak w przypadku Bezposredniego Kanalu ze nie moze byc umieszczony w krzyzu Kethera i Thaumiela dziala ona normalnie w zaleznosci od woli gracza(caly czas mam na mysli mix Wazniak i Gami)

Pozdro.
 
Awatar użytkownika
Rastif
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 151
Rejestracja: czw paź 25, 2007 11:59 pm

Martwy Kult?

ndz paź 11, 2009 10:21 am

Eh, panowie...
oficjalne FAQ Bryana Wintera - http://www.thewinternet.com/games/kult/index.html -> Individual Card Questions->Page Two

What happens if the KINGPIN is put into CHESED'S or GAMICHICOTH'S Mystic Cross?

The word NEVER on these Major Arcanum cards takes precedence over the advantage the KINGPIN provides. These Major Arcana are still limited to 4 cards in their hands. (Tip: don't bother putting the KINGPIN in your deck if you are playing one of these two Major Arcanum cards).
 
Awatar użytkownika
Tao_Silver
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 97
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:35 pm

Martwy Kult?

pn paź 12, 2009 8:33 am

No i o to chodziło :)

Dzięki wielkie Rastif. Nie wiem jak przeoczyłem ten wpis bo stronę odwiedzałem.

Pozdrowienia
 
iluvatar1977
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: pt sie 20, 2010 5:04 pm

Re: Martwy Kult?

pt sie 20, 2010 5:05 pm

Witam
Jacys gracze z okolic Katowic albo posiadajacy fajne karty na sprzedaz. Moge kupic tez pojedyncze karty do mojej talii

A
 
Le_Marquis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: sob mar 08, 2008 3:00 pm

Re: Martwy Kult?

śr wrz 01, 2010 3:38 pm

Witam.Panowie jeśli macie rewers i awers kart Kultu to bardzo chętnie przechwycę.Mam zamiar stworzyc kilka undergroundowych kart do KULTU ale nie mam materiałów .Skany nie wchodzą w grę bo przeinaczają kolory w druku .Chodzi mi o oryginalne materiały bez grafik nadające się do drukowania . Jeżeli ktoś ma to piszcie na grzesklopotek@wp.pl.
Ostatnio zmieniony śr wrz 01, 2010 3:39 pm przez Le_Marquis, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Tao_Silver
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 97
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:35 pm

Re: Martwy Kult?

wt wrz 14, 2010 10:51 am

Rozumiem, że chodzi ci o orginalne materiały od wydawcy.

Tylko skąd takie coś miało by być w obiegu?

Nie znam się na grafice ale czy nie możesz kolorów podreperować odpowiednio?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość