Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

pt lip 24, 2009 2:25 pm

Zephyel pisze:
A gdyby na stole by³y cztery Ballyrush Banneret ?

:3::w: - :4: = :w:.
Nie ma liczb ujemnych w Magicu.
 
Awatar użytkownika
Sick
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 88
Rejestracja: czw sie 28, 2008 9:24 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob lip 25, 2009 2:32 pm

Może to głupie pytanie, ale czy Megrimy się kumulują? Znaczy jak mam dwa na stole i przeciwnik discarduje kartę to traci dwa czy 4 życia?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob lip 25, 2009 2:58 pm

Jak najbardziej. Dzialanie megrima jest triggerem, więc trigger zresolvuje sie tyle razy ile megrimów masz na stole i ile kart przeciwnik zdiscardował.
 
Awatar użytkownika
Sick
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 88
Rejestracja: czw sie 28, 2008 9:24 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob lip 25, 2009 10:52 pm

A jak to wygląda z kartami które dodają siły istotom. Są takie karty w rożnych kolorach, na ogół kreatury, które dają innym kreaturom danego typu lub koloru jakiś bonus np. +1/+1. Jak mam dwie takie na stole to czy ten bonus tez się sumuje?
 
Awatar użytkownika
Filciu702
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 453
Rejestracja: wt paź 21, 2008 4:15 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob lip 25, 2009 10:56 pm

Tak, jeśli masz dwie krity dające pozostałym +1/+1, to razem dają +2/+2. Abilitki działają osobno.
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lip 26, 2009 12:59 am

zważywszyna dość późną porę, cały czas jestem w stanie zauwazyć fakt że wszelkie dopaki się kumuluja. Najpelszy przykład jest w taluii tribalowej - Slivery. Obecność na stole [mtg]Sinev Sliver[/mtg] oraz [mtg]Muscle Sliver[/mtg] powoduje że każdy sliver otrzymuje dopad\k w postaci +2/+2 za sinev slivera oraz muscle slivera obecnego w grze.

Co za tym idzie? prosta sprawa - każda talia tribalowa opiera się na synergii kart, czyli wzajemnym oddziaływaniu poszczególnych kart. nie ważne czy ą to elfy, rouge, gobliny czy slivery... ważne jest żeby karty współdziłały ze sobą na najbardziej podstawowych płaszczyznach.

oczywiscie... każdą talie mozna nawzać talią tribalową, ale chodzi mi o nastaiwenie typowo creature type, gdzie talia opeora się na okresloym typie/podtypie kreatury.
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lip 26, 2009 1:40 pm

Używam [mtg]Momentary Blink[/mtg] na [mtg]Feral Hydra[/mtg] z [mtg]Pacifism[/mtg].
1. Co się stanie? Feral hydra spadnie do grobu majac 0/0?
2. Jeżeli tak, to czy można ją uratować dając +1/+1 counterka lub [mtg]Giant Growth[/mtg] w odpowiednim momencie?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lip 26, 2009 2:23 pm

Ciekawa sprawa, gdyż powinno sprawdzić się LKI, które mówi o tym że kreatura wraca jako 0/0 (w przypadku chwilowego pouszczania battlefield do strefy exile, z kreatury zdejmowane są wszelkie obrażenia, znaczniki,czy to plusowe czy minusowe i inne efekty). Uratować sie jej nie da poprzez aktywowanie jej zdolności gdyż LKI ma zawsze pierszeństwo, przed umiejetnosciami kreatur, ale Giant Growth jak najbardziej pomoze, o ile bedziesz mial mana na aktywowanie zdolności hydry.
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lip 26, 2009 5:00 pm

Czyli można uderzyć giantem a potem aktywować abilitkę?
Pytam, bo widziałem taką sytuację na Wizardzie i tak się o nią kłócili, że masakra
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lip 26, 2009 6:09 pm

Oczywiście że możesz.

Podobna sytuacja jest w przypadku karty [mtg]Murderous Redcap[/mtg]. zasada LKI sprawdza stan karty i jak redcap wchodzi do gry, możesz rzucić w niego [mtg]Giant Growth[/mtg]. Zasada przed resolvem ability sprawdzi jaki kreatura ma power - w tym przypadku 5 i za tyle redcap strzeli w kreaturę/grasza.
 
TommyTree
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 322
Rejestracja: czw gru 27, 2007 7:46 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lip 26, 2009 8:44 pm

Specu pisze:
Ciekawa sprawa, gdyż powinno sprawdzić się LKI, które mówi o tym że kreatura wraca jako 0/0 (w przypadku chwilowego pouszczania battlefield do strefy exile, z kreatury zdejmowane są wszelkie obrażenia, znaczniki,czy to plusowe czy minusowe i inne efekty). Uratować sie jej nie da poprzez aktywowanie jej zdolności gdyż LKI ma zawsze pierszeństwo, przed umiejetnosciami kreatur, ale Giant Growth jak najbardziej pomoze, o ile bedziesz mial mana na aktywowanie zdolności hydry.

LKI = Last known information?
Nie mają tutaj zastosowania, one mają znaczenie gdy potrzebne jest uzyskanie statystyk karty, której już nie ma w grze[niby podobne, ale nikt tutaj nie pyta o statystyki hydry].

Tutaj ważne są SBA[eh, te zmiany nazewnictwa, jakby ktoś nie wiedział to jest nowa nazwa dla sbe]. Mianowicie, przed otrzymaniem priorytetu przez któregokolwiek gracza gra zauważy, że hydra jest 0/0 i zostanie położona na cmentarz[nie zniszczona, nie poświęcona, po prostu pójdzie na grave]. Jako że nie otrzymasz priorytetu pomiędzy wejściem hydry do gry, a położeniem jej na cmentarz, nie możesz zagrać żadnego czaru, umiejętności ani nic takiego[w zasadzie możesz się tylko poddać, ale to nie jest znacząca akcja :P].
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lip 26, 2009 9:01 pm

CZyli jednak nie da jej się uratować niszcząc oblivion ringa i rzucajac giant growth?
 
TommyTree
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 322
Rejestracja: czw gru 27, 2007 7:46 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lip 26, 2009 9:05 pm

Skąd tu teraz oblivion ring? Zakładając, że hydra została usunięta przez oblivion ringa, to po zniszczeniu tego enchantmentu hydra pójdzie na cmentarz, bez możliwości zrobienia czegokolwiek.
 
Awatar użytkownika
vaultboy
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: czw lip 02, 2009 12:23 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn lip 27, 2009 9:28 am

Uratować może co najwyżej położony na stole wczwśniej np. Glorious Anthem
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lip 29, 2009 6:16 pm

Intimidation Bolt nie jestem pewny na 100%, więć się zapytam. Otóż jeśli czekamy, aż przeciwnik wybierze krity, którymi zaatakuje, a ja rzucę tym instantem to po prostu on je odtapuje i nie atakuje? Czy muszę rzucić Bolta jak najszybciej zanim op cokolwiek zrobi?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lip 29, 2009 6:27 pm

niee...

sytuacja wygląda tak:

- Koniec mijego pierwszego mainphase. Robisz coś?
- Tak. Rzucam Intimidation Bolt w twojego stworka. stworek ginie/nie ginie. Nie możesz zadeklarować ataku.
- Ok, to w drugim mainphase....

Reasumując. Takie rzeczy możesz robic przed deklaracją ataku przez przeciwnika. Co innego w przypadku tapowania kreatur, to możesz robić w odpowiedzi na deklarację ataku.
 
Awatar użytkownika
vaultboy
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: czw lip 02, 2009 12:23 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lip 29, 2009 8:52 pm

Specu pisze:
niee...
Co innego w przypadku tapowania kreatur, to możesz robić w odpowiedzi na deklarację ataku.


Znaczy że co: przeciwnik deklaruje atakujące stwory > tapuje je>koniec deklaracji > "otwiera się" stos > on pasuje > ja zagrywam, Deluge i jego stwory nie zaatakują mnie?
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lip 29, 2009 10:34 pm

Specu pisze:
Reasumując. Takie rzeczy możesz robic przed deklaracją ataku przez przeciwnika. Co innego w przypadku tapowania kreatur, to możesz robić w odpowiedzi na deklarację ataku.

Deklarowanie atakujących nie używa stosu, jak chcesz na to odpowiedzieć? :razz:


Znaczy że co: przeciwnik deklaruje atakujące stwory > tapuje je>koniec deklaracji > "otwiera się" stos > on pasuje > ja zagrywam, Deluge i jego stwory nie zaatakują mnie?

Specu się pomylił, nie możesz tak zrobić.
Musisz to zrobić jeszcze w main phase.
 
Awatar użytkownika
rudy7775
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: sob lip 21, 2007 12:32 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lip 30, 2009 9:38 am

Można i w Combat Phase. A dokładniej w Beginning of Combat Step ^^
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lip 30, 2009 11:00 am

Maelstrom pisze:
Musisz to zrobić jeszcze w main phase.


Może z tekstu to nie wynikało, ale własnie to miałem na mysli :)

rudy7775 pisze:
Można i w Combat Phase. A dokładniej w Beginning of Combat Step ^^


Własnie że nie można, gdyż Combat Phase zaczyna się deklaracją atakujących
 
Awatar użytkownika
rudy7775
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: sob lip 21, 2007 12:32 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lip 30, 2009 1:44 pm

Turn Structure
1.Beginning Phase:
-Untap Step
-Upkeep Step
-Draw Step
2.First Main Phase
3.Combat Phase:
-Beginning of Combat Step
-Declare Attackers Step
-Declare Blockers Step
-Combat Damage Step
-End of Combat Step
4.Second Main Phase
5.Ending Phase:
-End Step
-Cleanup Step

507. Beginning of Combat Step

507.1. First, if the game being played is a multiplayer game in which the active player’s opponent’s don’t all automatically become defending players, the active player chooses one of his or her opponents. That player becomes the defending player. This turn-based action doesn’t use the stack. (See rule 506.2.)

507.2. Second, any abilities that trigger at the beginning of combat go on the stack. (See rule 603, “Handling Triggered Abilities.”)

507.3. Third, the active player gets priority. Players may cast spells and activate abilities.
 
Awatar użytkownika
Gizmoo
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1195
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:26 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lip 30, 2009 10:03 pm

Kwestia sporna do rozpatrzenia:

Na stole leży Dense Foliage, który zabrania targetowania w kritki SPELLAMI. Czyli Terror, czy Path odpadają. Ale... By usunąć kreaturkę OP'a zagrywam z evoke'a Shriekmawa. Mój przeciwnik twierdzi, że nie mogę tego zrobić bo Shriekmaw targetuje jego kreaturkę. Moim zdaniem to nie Spell - a triggered ability i mogę to zrobić. Kto ma rację?
 
Awatar użytkownika
vaultboy
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: czw lip 02, 2009 12:23 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lip 30, 2009 10:19 pm

Ty masz racje, a dlaczego to sam najlepiej wyjaśniłeś. I nie ma znaczenia czy z evoka czy normalnie zacastowałeś stwora.
 
onspl
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 154
Rejestracja: śr maja 21, 2008 1:50 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt lip 31, 2009 1:44 pm

Witam

czy zagrywając karte hypergenesis i w wyniku jej działania zagram Hypnox
czy umiejętność tej kreatury zadziała ??
 
Awatar użytkownika
vaultboy
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: czw lip 02, 2009 12:23 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt lip 31, 2009 2:01 pm

Nie bo nie zagrałeś taj kreatury z ręki(cast from your hand) tylko włożyłeś do gry (put onto the battlefield). To dwa różne pojęcia.
 
Okeanos
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: śr sie 05, 2009 6:55 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr sie 05, 2009 6:59 pm

pytanie nie koniecznie dotyczace dzialania kart lecz nei chcialem go umieszczac w innym temacie, moje pytanie brzmi

czym jest wartosc X

np. jakas karta dodaje "+x/+X" jakiejs mojej kreaturze

lub

do przyzwania potwora potrzeba "X" oraz jakies tam inne wartosci

wiec, czym jest ten X

tak wiem to glupie pytanie ale jeszcze moja talia do mnie nie doszla a spotkalem sie z obrazkami kart z wlasnie taka wartoscia

Pozdrawiam
Okeanos
 
Awatar użytkownika
Erykz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1235
Rejestracja: pt lip 06, 2007 12:02 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr sie 05, 2009 7:55 pm

Okeanos pisze:
pytanie nie koniecznie dotyczace dzialania kart lecz nei chcialem go umieszczac w innym temacie, moje pytanie brzmi

czym jest wartosc X

np. jakas karta dodaje "+x/+X" jakiejs mojej kreaturze

lub

do przyzwania potwora potrzeba "X" oraz jakies tam inne wartosci

wiec, czym jest ten X

tak wiem to glupie pytanie ale jeszcze moja talia do mnie nie doszla a spotkalem sie z obrazkami kart z wlasnie taka wartoscia

Pozdrawiam
Okeanos


1) Zależne zapewne od kosztu. Ile zapłacisz tyle X-ów krit dostanie.
2) X pozwala ci zapłacić tyle many ile tylko chcesz. Wiąże się to z jakimiś bonusami, których wartość równa jest zapłaconemu X-owi.
 
qazwer
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 84
Rejestracja: wt cze 30, 2009 11:01 am

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt sie 11, 2009 11:40 pm

To ja zadam kila pytań:
1. Czy jeżeli atakuję kreaturą 4/4 z lifelinkiem a przeciwnik blokuje kritem 2/2 to dostaję 2 czy 4 życia (jeżeli by się dało to prosiłbym jeszcze jakieś potwierdzenie w zasadach)?
2. Kiedy podczas walki można rzucić srocery (czy da się to zrobić już po deklaracji blokujących)?
3. Czy jeżeli mamy na stole Quicksilver Fountain dzięki któremu pojawi się już kilka counterków to po zniszczeniu Quicksilver Fountain zamienione landy nadal pozostają islandami?

Jeżeli coś (dotyczące moich pytań) się zmieniło ze względu na nowe zasady to prosiłbym o podanie odpowiedzi zarówno do starych jak i nowych zasad (bardziej zależy mi na starych).
 
TommyTree
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 322
Rejestracja: czw gru 27, 2007 7:46 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt sie 11, 2009 11:48 pm

1. 4 Życia, tutaj cytat, który może się przydać.
CR pisze:
118.2a Damage may be dealt as a result of combat. Each attacking and blocking creature deals combat damage equal to its power during the combat damage step.

Kreatura zawsze zadaje dmg równy swojej sile, nie ma ograniczenia dotyczącego wytrzymałości przeciwnika.
2. W trakcie walki nie można rzucać sorcery, można je zagrywać tylko w main phase'ach[i kiedy stos jest pusty].
3. Tak, lądy nadal będą islandami. Dzieje się tak, ponieważ część "lądy z counterami są islandami" nie jest umiejętnością fontanny, a efektem ciągłym tworzonym przez umiejętność fontanny.

Odpowiedzi na te pytania były afaik zawsze takie same, chociaż może "lifelink" działał inaczej przed zasadami z szóstej edycji.
 
qazwer
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 84
Rejestracja: wt cze 30, 2009 11:01 am

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr sie 12, 2009 1:09 am

I jeszcze jedno, kiedy można najpóźniej spreventować combat damege (np.instantem - prevent all combat damage dealt this turn)? N końcu tury czy na końcy combat phase.

Znowu prosiłbym o odpowieź dotyczącą zarówno nowych jak i starych (przed m10) zasad.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość