Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Mgalangzingme
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 33
Rejestracja: wt maja 26, 2009 12:43 am

Emenowie

śr sie 12, 2009 3:12 am

Wojska ludzi stanęły naprzeciw armii demona Khaar Thora. Aedryjczycy mimo swych mężnych serc odczuwali dojmujący strach. Zblizała się pierwsza fala. Demony dosiadające potężnych Raag'nuli swą szarżą wywoływały trzęsienie ziemi. Na niebie łopotały skrzydła Wiwern. Aedryjczycy czekali. Czekali na najważniejszy moment każdej bitwy. Moment w którym mija strach, moment walki i szaleństwa. Czas Emenów. Zza pleców pierwszej linii Aedryjskich dowódców rozległ się znajomy okrzyk. Emenowie brzmieli jak stado złowieszczych wilków rzucających sie na zwierzynę. Nie mieli cięźkich zbroi, jedyne co było im potrzebne, to broń. Ronty ruszyły szleńczym pędem, poganiane przez swych jeźców. Aedryjczycy obserwowali. Około 100 metrów od wroga nastąpiło to, co zwane jest skokiem drapieżcy. Emenowie wyrwali się z okrzykiem ze swych siodeł i potężnym, przypominającym żabi skokiem, rzucili się na szrżujące demony. Jak wielkie było zdziwienie Khaar Thora, gdy pierwsza fala jego sług spadła z grzbietów swych Raag'nuli z toporami wbitymi w ich przeklęte łby...

Emenowie to rasa powstała na skutek dawnej magii szamanów. Na skutek czarów ludzccy przodkowie tej rasy otrzymali cechy drapieżnych zwierząt, które z czasem prawie całkowicie zanikły, pozostawiając jednak po dziś dzień niezwykłą zdolność.

Opis fizyczny: Emenowie swym wyglądem nie różnią się znacząco od ludzi. Jedyne co jest w nich inne, to kolor skóry, która wygląda tak, jak u człowieka chorego, trawionego trucizną. Włosy miewają tylko czarne i brązowe. Oczy zazwyczaj zielone lub piwne.

Osobowość: Emenowie to ludzie porywczy i nie lękający sie śmierci, lecz mimo to nie głupi i bezmyslni. Odczuwają silna więź z naturą i może dlatego czasami potrafią zastanowić się głębiej nad jakimis sprawami, kierując się odnalezioną harmonią, lecz są momenty, podczas których traca nad soba kontrolę i wtedy nic oprócz śmierci ich nie powstrzyma.

Charakter: Emenowie są zazwyczaj chaotyczni, prawie nigdy zaś praworządni.

Cechy rasowe:
-Zręczność+2, Charyzma-2
-Rozmiar średni, szybkość 9m
-Skok drapieżcy: Emen może tyle razy dziennie ile wynosi jego modyfikator ze Zr-1(minimalnie 1) bez szkody dla zdrowia wykonać nadnaturalny skok na odległość równą (Zr-10)x10 metrów i wyskokść równą Zr-10 metrów. Może wykonać więcej skoków, lecz grozi mu to poważnym kalectwem, gdyż jego ścięgna mogą tego nie wytrzymać. Przy kolejnym skoku rzuca k100- modyfikator z Bd, wynik 1-20 oznacza niepowodzenie, przy następnym 1-40, następnym 1-80, a każdym kolejny 1-99, skutki niepowodzenia to krytyczne obrażenia nóg(nie mozna się poruszyć, stratę pw wyznacza MG)
-Widzenie w ciemnościach 18m
-Ulubiona klasa-Barbarzyńca

Rasę stworzyłem na potrzebę powstajacego settingu. Jest dopiero w fazie wstępnej, niedopracowanej. Jestem otwarty na propozycje dotyczące umiejętości "skok drapieżcy" oraz wszelkie inne uwagi.
Ostatnio zmieniony śr sie 12, 2009 3:35 pm przez Mgalangzingme, łącznie zmieniany 2 razy.
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

Emenowie

śr sie 12, 2009 7:10 am

Mgalangzingme pisze:
(Zr-10)x10 metrów i wyskokść równą Zr-10 metrów.


Jak jakiś by mial Zr 10 lub niższe? :D To co, nie skoczy? Może założyć jakąś minimalną wartość na wszelki wypadek? ;)

Mgalangzingme pisze:
skutki niepowodzenia to krytyczne obrażenia nóg(nie mozna się poruszyć, stratę pw wyznacza MG)


Mozna dać efekt Unieruchomienia, a powiedzmy, zadać z 2/5 pw postaci, obrażeń. Innego pomysłu, lepszeg, nie widzę, poza wymachiwaniem kostkami i modyfikatorami.

Generalnie rasa znana z tego, że ma jedną zdolność. LA 0?
 
Awatar użytkownika
Mgalangzingme
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 33
Rejestracja: wt maja 26, 2009 12:43 am

Emenowie

śr sie 12, 2009 12:16 pm

Jak jakiś by mial Zr 10 lub niższe? To co, nie skoczy? Może założyć jakąś minimalną wartość na wszelki wypadek?

Z natury Emenowie mają ponadprzeciętną zręczność i zakładam, że żaden z nich nie może mieć Zr mniej niż dziesięć.

Generalnie rasa znana z tego, że ma jedną zdolność. LA 0?

Tak :) Praktycznie rzecz biorąc będę robił coś na kształt "cech z pochodzenia", dla większości ludów zamieszkujących świat mojego settingu. Dlatego są to tak naprawdę ludzie z jednym "powerem" :)
 
Ooral92
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 340
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 2:58 pm

Emenowie

śr sie 12, 2009 12:44 pm

(Zr-10)x10 metrów i wyskokść równą Zr-10 metrów

Kiepski przelicznik... Nawet bardzo ;S
Już tłumacze:
Postać koncentrująca się na zręczności na 20 poziomie będzie miała Zr 32 (bazowo 16, rasa +2, rozwój +5, przedmiot +6, grimuar +3). Czyli mamy skok na 220m, oraz wysokość 22m. To jak użycie czary Drzwi poprzez wymiary przez 10 poziomowego czarodzieja/zaklinacza :S. Wyobrażasz sobie jak "coś" może lecieć przez 6 sekund, 220 metrów, 22 metry nad ziemią? Polecam poczytanie podręczników, wtedy dowiedział byś się, że skok, jest umiejętnością opartą na S (na Zr, tylko ze specjalnym atutem).

Ponadto nie napisałeś ani typu zdolności ani typu akcji (darmowa, całorundowa, standardowa, swift itd).
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

Emenowie

śr sie 12, 2009 12:53 pm

Mgalangzingme pisze:
Z natury Emenowie mają ponadprzeciętną zręczność i zakładam, że żaden z nich nie może mieć Zr mniej niż dziesięć.


Jak nie stosujesz Point Buy, to nie koniecznie. ;)
 
Awatar użytkownika
Corrick
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3050
Rejestracja: czw cze 07, 2007 10:04 pm

Emenowie

śr sie 12, 2009 1:01 pm

Mgalangzingme pisze:
Klasę stworzyłem na potrzebę powstajacego settingu.

Rasę, chyba ;P.
Mgalangzingme pisze:
Na niebie łopotały skrzydła Wiwern

Łopotały skrzydła? Łopotać to może flaga na wietrze, nie skrzydła latającego stworzenia ;P.

Swoją drogą - fajny jest ten skok drapieżcy, ale trzeba by założyć wartości minimalne (1 skok, min. 10 metrów daleko i 1 metr wysoko?)
 
Awatar użytkownika
Chochliczek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 178
Rejestracja: pn lis 10, 2008 9:55 pm

Re: Emenowie

śr sie 12, 2009 1:05 pm

No to taki nie skoczy - jest fizycznie nie przygotowany do odziedziczenia swojego dziedzictwa :) (i takiemu dałbym staty normalnego humana - on już "wyleczył"się ze swego dziedzictwa).
 
Awatar użytkownika
Mgalangzingme
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 33
Rejestracja: wt maja 26, 2009 12:43 am

Emenowie

śr sie 12, 2009 1:47 pm

Kiepski przelicznik... Nawet bardzo ;S
Już tłumacze:
Postać koncentrująca się na zręczności na 20 poziomie będzie miała Zr 32 (bazowo 16, rasa +2, rozwój +5, przedmiot +6, grimuar +3). Czyli mamy skok na 220m, oraz wysokość 22m. To jak użycie czary Drzwi poprzez wymiary przez 10 poziomowego czarodzieja/zaklinacza :S. Wyobrażasz sobie jak "coś" może lecieć przez 6 sekund, 220 metrów, 22 metry nad ziemią? Polecam poczytanie podręczników, wtedy dowiedział byś się, że skok, jest umiejętnością opartą na S (na Zr, tylko ze specjalnym atutem).


Własnie tak to ma wyglądać:) I jest to skok znacznie szybszy niż typowy. Wyobraź sobie żabę wielkości człowieka, albo pasikonika i to bedzie właśnie to;) Polega na nadnaturalnym i niezwykle szybkim skurczu mięśni, im większa Zr tym wieksza szybkość postaci, a co za tym idzie, szybsza reakcja ciała, skurcz mięśni i lepszy skok. Takimi założeniami sie kierowałem:P Akcja ta jest odpowiednikiem ruchu.

Rasę, chyba ;P.

Poprawione.

Swoją drogą - fajny jest ten skok drapieżcy, ale trzeba by założyć wartości minimalne (1 skok, min. 10 metrów daleko i 1 metr wysoko?)

Dobry sportowiec może skoczyć lepiej:P Ale można założyć tę wartość jako minimalną.

No to taki nie skoczy - jest fizycznie nie przygotowany do odziedziczenia swojego dziedzictwa (i takiemu dałbym staty normalnego humana - on już "wyleczył"się ze swego dziedzictwa).

Własnie o to chodzi w tej rasie, że tam dosłownie każdy posiada nieprzeciętna wartość Zr i każdy rodzi się ze zdolnością tego skoku. Ale to co podałeś mogę zastosować do określenia zdolności mieszańców tej rasy z ludzką, chociaż to raczej do celów fabularnych niz dla BG.
 
Awatar użytkownika
Chochliczek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 178
Rejestracja: pn lis 10, 2008 9:55 pm

Re: Emenowie

śr sie 12, 2009 1:53 pm

Własnie o to chodzi w tej rasie, że tam dosłownie każdy posiada nieprzeciętna wartość Zr i każdy rodzi się ze zdolnością tego skoku. Ale to co podałeś mogę zastosować do określenia zdolności mieszańców tej rasy z ludzką, chociaż to raczej do celów fabularnych niz dla BG.


Każdy BG - potrafię zrozumieć.
Każdy z podrasy - już nie.

Ile jest Emenów na świecie? Jaka jest szansa, że żaden nie urodzi się z wadą fizyczną, czy choćby bez nóg?
 
Awatar użytkownika
Mgalangzingme
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 33
Rejestracja: wt maja 26, 2009 12:43 am

Emenowie

śr sie 12, 2009 2:32 pm

Każdy BG - potrafię zrozumieć.
Każdy z podrasy - już nie.

Ile jest Emenów na świecie? Jaka jest szansa, że żaden nie urodzi się z wadą fizyczną, czy choćby bez nóg?


W sumie tak myslę nad tym i przekonuje sie do Twojej wersji. Wszak nie będą to odporni na choroby, zranienia, czy złamania stworzenia. A jest ich na świecie całkiem sporo. Maja własne państwo, nie duże, ale mają. A teoretycznie im więcej ich tym większa szansa na to, że będą wśród nich tacy, którzy nie będą tego daru mieli z różnorakich powodów. Ale myslę, że bedą to raczej niewojownicze wyjątki wśród społeczności. I nie będą z tego powodu wysoce cierpieć społecznie. Niemniej dobrze, że zwróciłeś mi na to uwagę, dziękuję :)
 
Awatar użytkownika
Corrick
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3050
Rejestracja: czw cze 07, 2007 10:04 pm

Emenowie

śr sie 12, 2009 2:44 pm

Mgalangzingme pisze:
Ale myslę, że bedą to raczej niewojownicze wyjątki wśród społeczności

Proponowałbym raczej, aby to oni zostawali magami, kapłanami, mistykami czy druidami - braki sprawności trzeba nadrabiać magią ;).
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2089
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Re: Emenowie

śr sie 12, 2009 3:05 pm

Mgalangzingme pisze:
Jak wielkie było zdziwienie Khaar Thora, gdy pierwsza fala jego sług spadła z grzbietów swych Raag'nuli z toporami wbitymi w ich przeklęte łby...


Czemu ten demon to idiota? Zdziwiła go niezwykła zdolność jego przeciwników? Nie wiedział ze tak potrafią?

Mgalangzingme pisze:
Emenowie to rasa powstała na skutek dawnej magii szamanów. Na skutek czarów ludzccy


Niepotrzebne powtórzenie. Jak na dwa zdania, na pewno da sie to lepiej ująć.

Mgalangzingme pisze:
Emenowie swym wyglądem nie różnią się znacząco od ludzi. Jedyne co jest w nich inne, to kolor skóry, która wygląda tak, jak u człowieka chorego, trawionego trucizną. Włosy miewają tylko czarne i brązowe. Oczy zazwyczaj zielone lub piwne.

Czyli to po preostu ludzie z charakterystycznym kolorem skóry ?

Mgalangzingme pisze:
Emenowie to ludzie porywczy i nie lękający sie śmierci, lecz mimo to nie głupi i bezmyslni.

Co tu jest wadą, a co zaletą ?

Mgalangzingme pisze:
Odczuwają silna więź z naturą i może dlatego czasami potrafią zastanowić się głębiej nad jakimis sprawami, kierując się odnalezioną harmonią, lecz są momenty, podczas których traca nad soba kontrolę i wtedy nic oprócz śmierci ich nie powstrzyma.


I momo to potrafili mieć własne państwo?

Mgalangzingme pisze:
Charakter:Emenowie są zazwyczaj chaotyczni, nigdy zaś praworządni.


Czyli jak takiego niemowlaka przygranie paladyn i odda na wychowanie w klasztorze, to na 100% mały paladynem ani mnichem nie zostanie, bo... No właśnie...
Od narzucania charakterów są klasy, a nie rasy. Rasa może mieć dążenia ku czemuśtam, ale nigdy nie jest to nieprzekraczalna granica.

Cechy rasowe:
Mgalangzingme pisze:
-Skok drapieżcy: Emen może tyle razy dziennie ile wynosi jego modyfikator ze Zr-1(minimalnie 1) bez szkody dla zdrowia wykonać nadnaturalny skok na odległość równą (Zr-10)x10 metrów i wyskokść równą Zr-10 metrów. Może wykonać więcej skoków, lecz grozi mu to poważnym kalectwem, gdyż jego ścięgna mogą tego nie wytrzymać. Przy kolejnym skoku rzuca k100- modyfikator z Bd, wynik 1-20 oznacza niepowodzenie, przy następnym 1-40, następnym 1-80, a każdym kolejny 1-99, skutki niepowodzenia to krytyczne obrażenia nóg(nie mozna się poruszyć, stratę pw wyznacza MG)


A może kwadrat mediany z cech fizycznych * siła wiatru/ obciążenie? Albo jeszcze bardziej skomplikowanie. Skąd się to bierze, jak goście wyglądaja jak ludzie? Maja moze żabie nogi?
Przekombinowane. Moze lepiej raz dziennie coś co daje duzego pusa do skasania. Poza tym skok zależy od siły, nie zręczności. Widać to nawet w umiejętnościach.

Wiesz że jak postać spada z 22 metrów to dostaje 7k6 obrażeń? Jak uzdolnione dzieci tej rasy przeżywaja dzieciństwo? Im zręczniejszy, tym mniejsza szansa na przeżycie? Ciekawe podejście.
 
Awatar użytkownika
Mgalangzingme
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 33
Rejestracja: wt maja 26, 2009 12:43 am

Emenowie

śr sie 12, 2009 3:34 pm

Czemu ten demon to idiota? Zdziwiła go niezwykła zdolność jego przeciwników? Nie wiedział ze tak potrafią?
Niepotrzebne powtórzenie. Jak na dwa zdania, na pewno da sie to lepiej ująć.

Ta fabularyzowana wstawka była pisana naprędce, błędy wkrótce poprawię. A demon nie spodziewał się, że ludzie będą mieli na tyle odwagi żeby rzucić sie na potężnie nacierającą, przerażającą szarżę i to stąd jego zdziwienie.

Czyli to po preostu ludzie z charakterystycznym kolorem skóry ?

Mniej więcej tak, ludzie z charakterystycznym kolorem skóry, włosami, oczami, umiejętnościami i magiczna przeszłością.

Co tu jest wadą, a co zaletą ?

Porywczość i brak lęku przed śmiercią razem automatycznie wywołuja skojarzenia bezmózgiego barbarzyńcy rzucającego się na każde zagrożenie, myślę że w tym zdaniu akurat wiele do zrozumienia nie potrzeba.

I momo to potrafili mieć własne państwo?

Nie wiem co ma jedno do drugiego. Tak, posiadają i potrafią posiadać własne terytorium zamieszkane i rzadzone przez nich, czyl państwo.

Czyli jak takiego niemowlaka przygranie paladyn i odda na wychowanie w klasztorze, to na 100% mały paladynem ani mnichem nie zostanie, bo... No właśnie...
Od narzucania charakterów są klasy, a nie rasy. Rasa może mieć dążenia ku czemuśtam, ale nigdy nie jest to nieprzekraczalna granica.

Tu się zgodze, trochę przesadziłem. Powinienem napisać "prawie nigdy", jak też robię.

A może kwadrat mediany z cech fizycznych * siła wiatru/ obciążenie? Albo jeszcze bardziej skomplikowanie. Skąd się to bierze, jak goście wyglądaja jak ludzie? Maja moze żabie nogi?
Przekombinowane. Moze lepiej raz dziennie coś co daje duzego pusa do skasania. Poza tym skok zależy od siły, nie zręczności. Widać to nawet w umiejętnościach.

Myslę że tę kwestię wyjaśniłem już wystarczająco. Nie maja żabich nóg, a jedynie ścięgna i mięśnie nóg o niezwykłych właściwościach. Zdolność ta nie wynika z ich siły fizycznej czy budowy, tylko głównie z szybkości z jaką owe ścięgna potrafią się kurczyć, a co za tym idzie-rozkurczyć. Im szybciej cały proces trwa tym skok jest gwałtowniejszy, a więc szybszy, dlaszy i wyzszy.
Obliczenia nie są chyba bardzo skomplikowane matematycznie i są logicznie rozwiązane. Większość odpowiedzi na Twoje pytania znaleźć można w poprzenich moich postach...
 
Ooral92
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 340
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 2:58 pm

Emenowie

śr sie 12, 2009 4:44 pm

Własnie tak to ma wyglądać:) I jest to skok znacznie szybszy niż typowy. Wyobraź sobie żabę wielkości człowieka, albo pasikonika i to bedzie właśnie to;) Polega na nadnaturalnym i niezwykle szybkim skurczu mięśni, im większa Zr tym wieksza szybkość postaci, a co za tym idzie, szybsza reakcja ciała, skurcz mięśni i lepszy skok. Takimi założeniami sie kierowałem:P Akcja ta jest odpowiednikiem ruchu.

Czyli bez pomocy magii, tylko z cechami fizycznymi, zwykły podrzędny BN może od tak z miejsca w 4 sekundowym skoku przelecieć z miejsca 60m i jeszcze kogoś zaatakować. Wiesz JAK by wyglądały takie nogi? Największe premie do skakania mają postacie skrzydlate (+10) i to i tak nie są w stanie przeskoczyć takich odległości "od tak".
Fantasy bywa nielogiczne... Ale fruwający ludzie na zawołanie to lekkie przegięcie. Myślę, że przegiąłeś z oglądaniem Hulka czy coś ;F

Ujmę to tak:
Wyobraź sobie, że idziesz sobie ulicą, i nagle koleś z na przeciwka wyskakuje na wysokość 7 piętra i przelatuje ćwierć kilometra, po czym ląduje sobie, wyciąga mentosa i go zjada. W dodatku to wszystko staje się zanim zdążysz przejść przez ulicę ;F

Ostateczna rada: jeśli robisz nową rasę/klasę/atut/czar/zdolność, to dopóki nie nabędziesz wyczucia balansu mechanicznego, wzoruj się na już istniejących dziełach (oficjalnych wizardsów, albo dobrze skomentowanych na forum).

Odczuwają silna więź z naturą i może dlatego czasami potrafią zastanowić się głębiej nad jakimis sprawami, kierując się odnalezioną harmonią, lecz są momenty, podczas których traca nad soba kontrolę i wtedy nic oprócz śmierci ich nie powstrzyma.


I momo to potrafili mieć własne państwo?

Namrasit, ma rację. Wolą rozłupywać czaszki i gapić się na plantacje roślin niż wiązać sznurówki i grać w warcaby. Nawet jeśli by się znalazł "jeden mądry" to tak charakterystyczna rasa (stawiająca na sprawność fizyczną ponad gibkością umysłową) raczej nie uznała by go wodza. Niekonsekwencja. Normalnie jak Orki w 4.0 w FR :/
 
Awatar użytkownika
Chochliczek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 178
Rejestracja: pn lis 10, 2008 9:55 pm

Re: Emenowie

śr sie 12, 2009 4:53 pm

Co do skoku to popieram cię, fajna zdolność, ew. małe zmiany et cetera, ale do twojego rozumowania wkradł się mały chochlik...

Zdolność ta nie wynika z ich siły fizycznej czy budowy, tylko głównie z szybkości z jaką owe ścięgna potrafią się kurczyć(...)

Chciałeś rozumiem napisać mięśnie? Ścięgna pełnią w uproszczeniu bardziej rolę amortyzatorów, a szybkość skurczu mięśni może [to fantasy :P] dać takie efekty.

@Ooral - przeciętny będzie miał Zr 12, a więc to będą "tylko" 20m odległości i 2 m wyskości (za standart przyjmujemy 10+mod. rasowe, ne?)

Ale może rzeczywiście trochę do zmiany... No i dopisać coś o niezwykłych właściwościach ich ścięgien, które amortyzują ten skok (i postać nie umiera bo się wybiła zbyt mocno), ale właśnie tylko te X razy dziennie, tak jak jest napisane.


=EDIT=
PS. Kraj mi również średnio pasuje do takiej rasy - ale za to system klanów / dużych plemion [na wzór barbarzyńskich], które w starciu z Jednym Potężnym Złym Wrogiem Jakim Jest Kraj Obok ™ by się "jednoczyły" - już jak najbardziej.
 
Awatar użytkownika
Mgalangzingme
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 33
Rejestracja: wt maja 26, 2009 12:43 am

Re: Emenowie

śr sie 12, 2009 5:15 pm

Co do skoku to popieram cię, fajna zdolność, ew. małe zmiany et cetera, ale do twojego rozumowania wkradł się mały chochlik...

Masz rację. Chodziło mi o magicznie zmienioną wytrzymałość i kurczliwość mięśni oraz wytrzymałość ścięgien.

@Ooral
Niepotrzebnie przerysowujesz. Jak pisał Chochliczek, przeciętni nie będą skakać na wysokość 7 pietra.

Troche do zmiany rzeczywiście pójdzie, ale niewiele.

=EDIT=
PS. Kraj mi również średnio pasuje do takiej rasy - ale za to system klanów / dużych plemion [na wzór barbarzyńskich], które w starciu z Jednym Potężnym Złym Wrogiem Jakim Jest Kraj Obok ™ by się "jednoczyły" - już jak najbardziej.

Miałem na myśli państwo jako współpracujące ze sobą społeczeństwo rządzone przez władcę, bądź też jakieś zgromadzenie, zamieszkujące na określonym terenie który uznają jako swoją własność. Nie koniecznie oznacza to grę w szachy i wiązanie sznurówek...:P
 
Ooral92
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 340
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 2:58 pm

Emenowie

śr sie 12, 2009 6:26 pm

@Ooral - przeciętny będzie miał Zr 12, a więc to będą "tylko" 20m odległości i 2 m wyskości (za standart przyjmujemy 10+mod. rasowe, ne?)

-Ulubiona klasa-Barbarzyńca

Z natury Emenowie mają ponadprzeciętną zręczność i zakładam, że żaden z nich nie może mieć Zr mniej niż dziesięć.

Biorąc pod uwagę powyższe informacje wydaje mi się, że najniższa wartość będzie wynosiła coś koło 14 ;F
Czyli, przeciętny Emen (tak to się odmienia?) będzie mógł raz dziennie wyskoczyć na odległość 40m (normalne ST 267, bo z miejsca) i wysokość 4m (normalne ST 160 liczymy jak 6m, bo liczymy odległość nóg od ziemi, oraz skok z miejsca).

Zatem przy takiej rozpisce (PB 18)

Barbarzyńca 1

Rasa: Emen

S 13 [17 w szale]
Zr 14 (12 +2 rasa)
Bd 13 [17 w szale]
Int 10
Rzt 10
Cha 6 (8 -2rasa)

Bab: +1

Atuty:
Power Attack

Zdolności Klasowe:
Szał 1/dzień
Szybkie poruszanie się
Niepiśmienność

Atak (w szale):
Dwuręczny miecz +4(+1bab+3s+2szarża-2PA)
2k6(Broń)+3(S)+1k6(za wysokość spadania)+4(PA)= 17,5

Czyli co?

Nasz BN na PB 18 zabija naszego BG w jedną rundę (jeśli trafi). [zakładając, że BG jest barbarzyńcą poziomu 1 o Bd 20 w szale ma PW 17].

Amen.

Opisowo absurd, mechanicznie absurd.
Jak dla mnie do poprawy.
 
Awatar użytkownika
Chochliczek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 178
Rejestracja: pn lis 10, 2008 9:55 pm

Re: Emenowie

śr sie 12, 2009 6:57 pm

A ja biorąc pod uwagę powyżej przytoczone przez ciebie zdanie, wciąż upieram się, że 12 jest przeciętne! :P
10 to przeciętna normalnej rasy [czyli humana], ale jako że to są magiczne pasikoniki o "niezwykłej zręczności" dostają +2.

Co do mechaniki...
Ciężko mi sparować twoją wypowiedź, dobrze wiesz, żem powergamerski laik...
Jedyne co mi przychodzi do głowy, by uabsurdalnić twój twór, to Leap Attack.

PS. Fajne ST.
PPS. Jaki przemnożnik byłby wg ciebie ok? Bo forma z mnożeniem wydaje mi się ciekawsza od standardowego +x do rzutu na skakanie... :(
Może odległość równą (Zr-5)*2 a wysokość Zr-10? Patrząc po ST takie skoki i tak byłyby niesamowite.
Możnaby też zwiększyć zasięg [np. dwukrotnie], jeśli skok byłby wykonany z rozbiegu.

@down
1. Też fajny pomysł, ale to poświęcanie PW tylko, jeśli nie otrzymywaliby obrażeń od upadku po tym skoku [tylko za tę wysokość ile skoczyli dzięki tej zdolności - nie mogliby w ten sposób skoczyc w przepaść :P].
2. Rzeczywiście, ograniczenie wagi konieczne - IMO waga postaci + lekkie obiążenie max.
3. Niekoniecznie aż nadnaturalna (zn), może nadzwyczajna wystarczy (zw)? Ale to jeszcze do omówienia - na pewno któreś z tych musi być wrzucone.
Ostatnio zmieniony śr sie 12, 2009 7:39 pm przez Chochliczek, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2089
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Emenowie

śr sie 12, 2009 7:12 pm

Co do skórczu mięsni, ja rozumiem że to fantasy, ale wtedy powinni sie jednak wspierać magią (zdolność zn), albo mieć naprawdę super duże te mięśnie.

Dajmy na to takiego standardowego chłopka, z zrecznością 16 (ciut lepszy miż inni). Skok na 60m długi i 6m w górę. Z magią, ok. Bez... Hmm... A że nie jest ograniczony wagą, dajmy na to że gość ma dwa worki ziemniaków po 50 kg każdy, niech więc waży ok 150 kg. Czyli ot tak, może sie wystrzelić na 60m. Wystarczy że jest zręczny. Ile powinien zadać obrażeń, jak kogoś trafi z takiego "wora" ? Tyle co pocisk z katapulty? A i czy jest jakikolwiek limit wagi, jaką może on zabrać ze sobą (choć, jeżleli ma to nie zależeć od siły, to niby czemu).

To tylko przykłądowa sytuacja, na którą "gracze" napewno wpadną :D. Bo jezeli można zrobic coś głupiego, to gracze zawsze to robią

Moja propozycja: Premia do skakania za PW. Za każdy PW +1/2 poziomy + mod ze zręczności. Czyli doswiadczony 10 lvlowie z 80 pw, moze ich poświacić 50 i dostać premię 250 + 50* mod ze zręczności. Wartość kosmiczna, ale to tylko 1 skok. Dodatkowo, obrazenia te powinny wliczać sie do takich ze zmęczenia, czyli magią się ich nie wyleczy. Wtedy wychodzi poteżna, ale kosztowna zdolność.
 
Ooral92
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 340
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 2:58 pm

Emenowie

śr sie 12, 2009 7:41 pm

Chochliczek to jest no-powergaming. To jest najzwyczajniejszy BN, z najzwyczajniejszą bronią, z najzwyczajniejszym atutem.
Miałem wrzucić przykład na 3 poziomie z Leapem ale zrezygnowałem (spodziewałem się czegoś typu "u mnie nie korzystamy z taki atutów itd.). Uważam, że lepiej wyjdą premie do skoków niż takie po prostu mnożenie.
Namrasit, ma 100% rację, gracze (jeśli posiadają chociaż trochę pomysłowości) są na tyle kreatywni żeby nieźle podrasować tą umiejętność. Samo combo z Powiększeniem Osoby dało by swoje.

Tak jak już pisałem, gdy się tworzy nową umiejętność trzeba porównywać ją do już istniejących. Istnieją już najróżniejsze dziwactwa więc prawie nigdy nie zabraknie pomysłów.
Tak jak wszystkie te umiejętności specjalne (mam na myśli tutaj podręczniki z serii Races of ...) trzeba tą umiejętność oprzeć na KW.

Może odległość równą (Zr-5)*2 a wysokość Zr-10? Patrząc po ST takie skoki i tak byłyby niesamowite.

Nawet w oryginalnej wersji autora stosunek wysokości do odległości był za bardzo zachwiany. Jest różnica gdy skaczemy w dal i w wzwyż (nie można tego mieszać).

Na razie nic nie zaproponuje ponieważ nie wiem jak ustosunkuje się autor wątku o moich wypowiedziach. Jeśli porzucamy (wg. mnie) absurdalność tych skoków to pomogę. Jeśli nie to raczej nadam się tylko do sprowadzania na ziemię i krytykowania.

Reasumując: Autorowi polecam lektórkę podręczników Races of Wild (Raptoran), Races of Dragon (Dragonborn) i Races of Eberron (Shifter). Szczególną uwagę należy poświęcić atutom, wzmacniającym naturalne zdolności ras w nawiasie.

PS. Ktoś widział ostatnio Breega? Zazwyczaj to on, nie ja robi za upartego złośliwca w tematach :P Mi średnio pasuje ta rola (jeśli ja Mgalangzingme wkurzam to byś jego zobaczył w akcji) :D
 
Awatar użytkownika
Mgalangzingme
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 33
Rejestracja: wt maja 26, 2009 12:43 am

Emenowie

czw sie 13, 2009 12:10 am

Na razie nic nie zaproponuje ponieważ nie wiem jak ustosunkuje się autor wątku o moich wypowiedziach. Jeśli porzucamy (wg. mnie) absurdalność tych skoków to pomogę. Jeśli nie to raczej nadam się tylko do sprowadzania na ziemię i krytykowania.

Autor z chęcią przyjmie pomoc i urealni swój wątek :wink:

Reasumując: Autorowi polecam lektórkę podręczników Races of Wild (Raptoran), Races of Dragon (Dragonborn) i Races of Eberron (Shifter). Szczególną uwagę należy poświęcić atutom, wzmacniającym naturalne zdolności ras w nawiasie.

Wątpię bym miał okazję przeczytać kiedykolwiek którąś z tych pozycji. Niestety nie jestem takim znawcą ani kolekcjonerem dedeków...

Po zastanowieniu wymyśliłem:
-brak premii i kar do jakichkolwiek współczynników
-skok drapieżcy: raz na dzień(można spróbować drugi raz, ale wtedy jest 50% szans na to, ze postać otrzyma obrażenia od upadku z wysokości na jaką skakała); wysokość równa liczbie KW/2(minimalnie jeden) metrów zaokrąglane w dół(czyli na każdym parzystym poziomie postaci jeden m wyżej), maksymalnie 10m; długość równa liczbie KW+1 metrów(minimalnie jeden), maksymalnie 20 metrów; maksymalny ciężar ekwipunku to 10kg, każdy następny kg obniza działanie zdolności tak, jakby postać miała o 1 KW mniej

Co wy na to?

Jaki typ zdolności byłby tu najodpowiedniejszy? Zn, zc czy może zw?
 
Ooral92
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 340
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 2:58 pm

Emenowie

czw sie 13, 2009 2:46 am

Po zastanowieniu wymyśliłem:
-brak premii i kar do jakichkolwiek współczynników
-skok drapieżcy: raz na dzień(można spróbować drugi raz, ale wtedy jest 50% szans na to, ze postać otrzyma obrażenia od upadku z wysokości na jaką skakała); wysokość równa liczbie KW/2(minimalnie jeden) metrów zaokrąglane w dół(czyli na każdym parzystym poziomie postaci jeden m wyżej), maksymalnie 10m; długość równa liczbie KW+1 metrów(minimalnie jeden), maksymalnie 20 metrów; maksymalny ciężar ekwipunku to 10kg, każdy następny kg obniza działanie zdolności tak, jakby postać miała o 1 KW mniej

Brak kar i premii... Hmm... One są "za darmo" dopóki się je rekompensuje czymś (coś +2 to coś -2).
Widzę, że za wszelką cenę chcesz uniknąć premii do skakania, coś wykombinujemy. Widzisz ta cała zdolność jest o tyle niewygodna, że istnieją takie atuty jak Battle Jump i Leap Attack (oba podwajają obrażenia z Potężnego Ataku x2) co znacznie zdebalansowuje mechanikę. Zazwyczaj obu nie można użyć na raz (ST użycia obu na raz to jeśli mnie pamięć nie myli to ok 50). No i mamy taki pouncing charge, który tutaj akurat niesamowicie dobrze by pasował. No ale zobaczmy co da się zrobić:

Emen

Cechy rasowe: Zr +2, Cha -2
Emenowie są zwinniejsi od innych ras, lecz ich styl życia sprawia, że są raczej małomówni i raczej agresywni.
Rozmiar: Średni
Bazowa prędkość: 9m
Widzenie w ciemności 18m
(tu wymyśl jakiś sensowny powód, dla którego mieli by posiadać tą zdolność)
Rasowa premia do umiejętności: Skakanie, Zachowanie równowagi, Wspinaczka +2
Dzięki swojemu pochodzeniu Emenowie posiadają fizyczne zdolności, przekraczające możliwości innych ras.
Skok Drapieżcy: (ładnego opisu nie będzie, zamieszczam mechaniczny)
Jeśli Emen przyjmie specjalną pozycję (i skupi jakąś tam mistyczną magie czy coś w nogach :P) [akcja całorundowa] może wykonać nadnaturalny skok (który traktowany jest jak szarża).
Emen wybiera czy skacze w wzwyż czy w dal.

Gdy skacze wzwyż wysokość skoku to KW/5 + Mod z S*/2(zaokrąglając w dół) * 30cm (min 90cm). Za każde 5 pkt umiejętności Skakanie skaczesz o 30cm wyżej.

Gdy skacze wzwyż wysokość skoku to KW/5 + Mod z S*/2(zaokrąglając w dół) * 1,5m (min 3m). W połowie długości skoku osiągasz wysokość 1/4 pokonywanej odległości. Za każde 5 pkt umiejętności Skakanie, skaczesz 1,5m dalej.

Gdy postać atakuje podczas Skoku Drapieżcy posiada karę -4 do testów ataku (co z +2 przy szarzy, daje nam efektywnie -2)

Gdy postać wykona skok, jego prędkość jest zmniejszona o połowę przez 20-mod z BD rund.

Ulubiona klasa: Barbarzyńca

* S lub inny atrybut kluczowy odpowiadający za umiejętność Skakanie postaci (atut Agile Athlete z Races of Wild zmienia atrybut kluczowy skakania na Zr)

Teraz jest to jakoś wyważone. Ogólnie nic czego by nie dokonał by mocy powerbuild w tym kierunku.

(Ciekawostka: teraz postać 20 poziomu, z atutem Agile Athete, Zr 32 i maksymalną rangą w skakaniu oraz posiadając przedmiot dający +10 od skakania może skoczyć na odległość 27m (ST 90) oraz wysokość 5,4m (ST 74))

Jeśłi ci się spodoba to mogę jeszcze zaprojektować atuty wzmacniające.
 
Awatar użytkownika
Mgalangzingme
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 33
Rejestracja: wt maja 26, 2009 12:43 am

Re: Emenowie

czw sie 13, 2009 1:22 pm

Brak kar i premii... Hmm... One są "za darmo" dopóki się je rekompensuje czymś (coś +2 to coś -2).

Teoretycznie tak, ale zawsze uważałem, że o ile wymienianie plusów i minusów miedzy S, Zr i Bd(albo Int, Rzt, Cha) jest na równi, o tyle np taki właśnie Zr+2, Cha-2 to duży prezent, bo Zr jest o wiele cenniejsza od Cha.

Jeśłi ci się spodoba to mogę jeszcze zaprojektować atuty wzmacniające.

Podoba się :wink: Tylko czy z tego co napisałeś, to ten skok można wykonywać ile się chce razy dziennie?
 
Ooral92
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 340
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 2:58 pm

Emenowie

czw sie 13, 2009 2:15 pm

Podoba się :wink: Tylko czy z tego co napisałeś, to ten skok można wykonywać ile się chce razy dziennie?

Nie widzę wielkiej potrzeby robić ilość użyć na dzień. Przygotowanie skoku to akcja całorundowa, a atak używając skoku podlega każe -2, więc powinno się na tyle rekompensować, żeby nie było ilość użyć na dzień, ponadto potem poruszasz się z połową prędkości przez 20- mod z Bd rund.
Teraz jest to "taka sobie" zdolność, średnio użytkowa. Na całe szczęście wizadsi otworzyli nam drogę do pomysłowości, dzięki atutom wzmacniającym naturalne zdolności ras. Przykładowo:

Szybki skok (Rasowy)
Dzięki specjalnemu treningowi, nauczyłeś się dużo szybciej przygotowywać Skok Drapieżcy.
Wymagania: Rasowa zdolność Skok Drapieżcy, Skakanie 4 rangi, Zr 13
Korzyści: Teraz przygotowanie Skoku Drapieżcy to akcja standardowa.

Błyskawiczny Skok (Rasowy, Wojownik)
Dzięki specjalnemu treningowi, nauczyłeś się jeszcze szybciej przygotowywać Skok Drapieżcy.
Wymagania: Rasowa zdolność Skok Drapieżcy, Skakanie 10 rang, Zr 15, Szybki skok
Korzyści: Teraz przygotowanie Skoku Drapieżcy to akcja ruchu.

Automatyczny Skok (Rasowy, Wojownik)
Dzięki specjalnemu treningowi, nauczyłeś się wykonywać skok drapieżcy ówczesnego przygotowania go.
Wymagania: Rasowa zdolność Skok Drapieżcy, Skakanie 14 rang, Zr 19, Szybki skok, Błyskawiczny Skok
Korzyści: Teraz przygotowanie Skoku Drapieżcy to akcja darmowa. [ad. co jest jednoznaczne z nieprzygotowywaniem :P)

Wyszkolony Drapieżca (Rasowy, Wojownik)
Nauczyłeś się wykorzystywać tak Skok Drapieżcy, że atakowanie podczas lotu, nie stanowi dla tak wielkiej przeszkody,
Wymagania: Rasowa zdolność Skok Drapieżcy, Skakanie 8 rang, Bab: +4
Korzyści: Zamiast kary -4 otrzymujesz karę -2 gdy atakujesz podczas Skoku Drapieżcy.

Wyspecializowant Drapieżca (Rasowy, Wojownik)
Nauczyłeś się wykorzystywać tak Skok Drapieżcy, że atakowanie podczas jest dla ciebie tak łatwe jak atakowanie na ziemi.
Wymagania: Rasowa zdolność Skok Drapieżcy, Skakanie 14 rang, Bab: +8
Korzyści: Nie otrzymujesz kar do testów ataku gdy atakujesz podczas Skoku Drapieżcy.

Szkolenie Bestii (Rasowy, Taktyczny)
Obserwując polujące dzikie zwierzęta zrozumiałeś jak wykorzystać tak impet skoku, aby zadać dotkliwsze obrażenia.
Dzięki temu możesz wykonać 2 taktyczne manewry
Wymagania: Rasowa zdolność Skok Drapieżcy, Skakanie 12 rang, Bab: +4, Rzt 13
Korzyści:
Impet Bestii: Używając umiejętności Skok Drapieżcy Doskakujesz do przeciwnika, zadając mu obrażenia równe 1k6 za każde 4,5m, które mógłbyś jeszcze przeskoczyć. Musisz skoczyć przynajmniej 3m aby użyć tego atutu. Użycie tego manewru uznaje się jako część szarży.
Jakaś-bajerancka-nazwa :P: Używając umiejętności Skok Drapieżcy, gdy wyskoczysz w wysoko w powietrze, możesz zadać bronią miotaną dodatkowe obrażenia. Zadajesz dodatkowe 1 pkt. obrażeń na każde 30cm, powyżej 90cm skoku. Ponadto otrzymujesz premię +2 (zamiast zwyczajowej premii +1) do testów ataki, ponieważ jesteś traktowany jakbyś był wyżej niż przeciwnik. Zasięg broni miotanej zmniejsza się wtedy o połowę. Dzięki temu manewrowi wyrzucić można tylko jeden pocisk (sztylet, oszczep, proca itd.)



Post został edytowany, wprowadziłem zmiany w starych i dodałem nowe. Dodałem do niektórych możliwość brania go jako atut premiowy wojownika. Wyjeżdżam na weekend (wracam w poniedziałek) więc puki co będziecie musieli się zadowolić własną pomysłowością i tym :P
Pozdrawiam Ooral
Ostatnio zmieniony pt sie 14, 2009 1:50 am przez Ooral92, łącznie zmieniany 2 razy.
 
Awatar użytkownika
Chochliczek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 178
Rejestracja: pn lis 10, 2008 9:55 pm

Re: Emenowie

czw sie 13, 2009 3:04 pm

Wow, Ooral, bardzo fajne, tylko...

(...)zajadając mu obrażenia(...)

Głodny byłeś? :P
 
Ooral92
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 340
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 2:58 pm

Emenowie

czw sie 13, 2009 3:09 pm

Chochliczek, w sumie to jak cholera, ale ten błędzik to raczej bardziej słownik firefoxa niż ja ;D
Jak znajdę czas to wrzucę więcej tych atutów. I przebuduje ten taktyczny, w końcu atuty taktyczne dają zazwyczaj możliwości co najmniej 2 manewrów.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości