Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 49
 
Awatar użytkownika
Malaggar
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3222
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 3:36 pm

WFRP 3ed!!

czw sie 13, 2009 3:39 pm

Też nie wydam 300 zł w ciemno na system, który może okazać się totalną porażką. To, co na razie wiadomo od FFG nie nastraja mnie optymistycznie niestety.
 
Awatar użytkownika
Armoks
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 342
Rejestracja: pn lip 07, 2008 3:26 pm

WFRP 3ed!!

czw sie 13, 2009 5:59 pm

@Amdir
Aż korci powiedzieć, że za te 300 zł masz: 4 kolorowe podręczniki, 36 kostek i inne szmery bajery (ale to na pewno wiesz). :) Poza tym, że dłużej trzeba ciułać pieniążki, to osobiście nie widzę wielkiej różnicy pomiędzy kupowaniem wszystkiego w jednej paczce lub osobno (pewnie myśli tak też więcej osób). Dlatego możliwe jest, że system się sprzeda. No chyba, że okaże się wielką porażką.
 
Awatar użytkownika
pawlak07
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 96
Rejestracja: śr kwie 15, 2009 5:02 pm

Re: WFRP 3ed!!

czw sie 13, 2009 6:05 pm

Dla mnie to ma fajną oprawe ale że nie ma niziołków :-( :cry:
 
Awatar użytkownika
Armoks
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 342
Rejestracja: pn lip 07, 2008 3:26 pm

WFRP 3ed!!

czw sie 13, 2009 6:14 pm

Ale ponoć mają być Wysokie Elfy :) Niziołki i tak były rzadko wybierane przez graczy.
 
okapi1975
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 8:05 pm

WFRP 3ed!!

czw sie 13, 2009 6:59 pm

Polscy konsumeci takiej zaporowej ceny nie wytrzymają cała nadzej w tym iż cena wydania polskiego bedzie znacznie niższa i dostosowana do maszego rynku.
 
Awatar użytkownika
Radowid
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 327
Rejestracja: sob sie 20, 2005 7:36 pm

Re: WFRP 3ed!!

czw sie 13, 2009 7:41 pm

Około 300 zeta? Nie wiem. Raczej kupię, ale Warmłotek 3ed mnie trochę nie przekonuje. d20 też miało być epokowe a jest żenująco kiepskie. Jeżeli mechanika poszła w tą stronę to kiepsko. Bez halfingów? No nie wiem, rzadko ich wybierano ale byli częścią świata. Zaczynam się zastanawiać czy w pewnym sensie nie wskrzesza się Warhammer Quest
 
Tei-chan
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 81
Rejestracja: sob paź 06, 2007 8:07 am

Re: WFRP 3ed!!

czw sie 13, 2009 8:01 pm

Hmm, zacznę od tego, ze pewnie kupię WFRP 3ed (mimo tych 300 zł) acz na polski to raczej nie będzie on przetłumaczony i wydany (w Polsce to by zabiło klienta i chyba byłoby nieopłacalnym przedsięwzięciem).
System jak na razie nastawia mnie optymistycznie do siebie i będę obserwował z uwaga co z tego będzie.
Kupować w ciemno nie będzie nikt musiał, bo ponoć ma pojawić się zajawka systemu tuz po GenConie (ponoć tam będzie prezentowany w całej okazałości). oprócz zajawki (podobnej do tych przy DH i RT - czyli demo przygodach) mają pojawić się też fragmenty podręcznika tak jak to miało miejsce przy innych publikacjach RPG.
Jak patrze na cenę to akurat te 100$ to wcale nie jest tak dużo jak weźmie się pod uwagę co wchodzi w skład: 4 w pełni kolorowe podręczniki, 36 kostek, przeszło 300 kart, jakiś hero keeper, do tego żetony (tak tak żetony - spójrzcie tylko na filmik flash na głównej stronie systemu tam je widać) i uwaga uwaga pionki postaci bohaterów jak i wrogów (tez do zobaczenia w filmiki flash).
Tak jak was boli mnie trochę brak niziołków acz jeśli to ma być ukłon w stronę starego Warhammer Quest to jestem za.
Ogólnie jestem miło zaskoczony całą nową otoczką Warhammera, nie tylko jeśli chodzi o mechanikę ale także, a może zwłaszcza, jeśli chodzi o stronę graficzną. Całość ma fajny klimat. Już czekam na oficjalne zajawki systemu i więcej informacji na jego temat. :D
 
Awatar użytkownika
Karczmarz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1000
Rejestracja: pn sie 08, 2005 11:27 am

WFRP 3ed!!

czw sie 13, 2009 8:16 pm

Hmmm

Co do elfów to szczerze mówiąc u nas na sesjach elfów za dużo być nie było, bo realia świata jakoś tak nie wspierały gry zbyt często elfem. Teraz jeśli mają być aż 2 typy elfów to MUSI nieść ze sobą stosowne zmiany w świecie - ciekawe jakie :)
 
Azgard
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 102
Rejestracja: pn lip 30, 2007 11:27 am

Re: WFRP 3ed!!

czw sie 13, 2009 8:29 pm

A ja się boję, połączenie karcianki i rpg... dziękuję, postoję, a raczej zostanę przy 2 ed.

To co widziałem w tej zapowiedzi raczej nie sprawia że czuję się dopieszczony jako wieloletni fan młotka, nie mam nic przeciwko zmianom, szczególnie w mechanice, która do tej pory czyniła spustoszenie w logicznych głowach moich graczy, ale to co widzę teraz :/ Ni podoba mi się to że gracz będzie korzystać ze specjalnych kart umiejętności, to znaczy że co, MG opisuje scenę walki, a gracz nagle na stół kładzie swoją kartę, czy jak? Przecież to nie jest Magic. Do tego ta zapowiedź formowania drużyny, i tego ze gracze w niej będą mogli korzystać ze specjalnych bonusów, jak dla mnie żenada, no przecież o to chodzi w RPG żeby grać ze znajomymi, to brzmi jak zapowiedź w grach MMO "Stwórz klan, a zyskasz nowe możliwości dla swojej postaci"

No i jeszcze elfy, to najpierw karmiony jestem tym że leśne elfy rzadko opuszczają swoje kryjówki w lasach, tak więc ludzie mają z nimi małą styczność, elfy wysokie to również wielka rzadkość, aż tu nagle gracz dostaje możliwość zagrania jedną i drugą rasą, to znaczy że coś się w świecie musiało zdarzyć, a poza brakami w jego spójności do tej pory niewiele mi przeszkadzało.

Ogólnie jak dla mnie lipa.
 
Awatar użytkownika
pawlak07
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 96
Rejestracja: śr kwie 15, 2009 5:02 pm

Re: WFRP 3ed!!

czw sie 13, 2009 9:45 pm

Ja wole poczekać zobaczyć jak system się spisze i dopiero kupic bo w 2ed. wlałem ok 400 zł
 
Awatar użytkownika
Szatany
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 583
Rejestracja: ndz kwie 30, 2006 7:58 pm

Re: WFRP 3ed!!

czw sie 13, 2009 10:38 pm

Azgard pisze:
A ja się boję, połączenie karcianki i rpg... dziękuję, postoję, a raczej zostanę przy 2 ed.

Póki co nic nie wskazuje na to żeby karty były losowane (co jest cechą każdej karcianki). Przypuszczam że karty będą opisywały różne zdolności postaci, zamiast być w podręczniku, z kilku powodów. Jednym może być próba zniechęcenia piractwa i ograniczenie ilości ludzi którzy grają z pdfów zamiast kupić grę. Inną chęć uatrakcyjnienia wizualnie gry żeby skusić jak najwięcej nowych graczy.
 
Awatar użytkownika
Karczmarz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1000
Rejestracja: pn sie 08, 2005 11:27 am

WFRP 3ed!!

czw sie 13, 2009 10:43 pm

Hmmm

Ni podoba mi się to że gracz będzie korzystać ze specjalnych kart umiejętności, to znaczy że co, MG opisuje scenę walki, a gracz nagle na stół kładzie swoją kartę, czy jak?


W Klanarchii działa to tak, że Gracz podczas walki po prostu oprócz mówić "walę go szaleńczym atakiem" albo "używam silnego ciosu" wykłada kartę na stół i mówi "to ja walę go szaleńczym atakiem! - i rzuca kartę szaleńczego ataku +5" a potem dobijam silnym ciosem "i dorzuca kartę silnego ciosu +3" razem wchodząc za +8!

Generalnie gra to całkiem elegancko i w niczym nie przeszkadza. Po prostu zamiast zaglądać do podręcznika "ej... a co dawał morderczy ciooos?" spoglądasz na kartę którą trzymasz pod ręką i od razu wiesz o co chodzi.
 
Awatar użytkownika
Malaggar
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3222
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 3:36 pm

WFRP 3ed!!

czw sie 13, 2009 10:46 pm

Aż korci powiedzieć, że za te 300 zł masz: 4 kolorowe podręczniki, 36 kostek i inne szmery bajery (ale to na pewno wiesz).
A mnie korci, żeby powiedzieć, że nie potrzebuję szmerów bajerów (które dla mnie w RPG są niepotrzebne), prawdopodobnie nie kupiłbym 4 podręczników, bo istnieje duże prawdopodobieństwo, że dla mnie okażą się nieprzydatne, a kostki to mam w domu ;)
Co do elfów to szczerze mówiąc u nas na sesjach elfów za dużo być nie było, bo realia świata jakoś tak nie wspierały gry zbyt często elfem. Teraz jeśli mają być aż 2 typy elfów to MUSI nieść ze sobą stosowne zmiany w świecie - ciekawe jakie
A ja odstawię teraz herezję (mroczną ;) ). Dla mnie można by w ogóle wywalić elfy i nizioły, a może i nawet krasnoludy z puli ras grywalnych i zostawić ludzi. I w kwestii fabularnej nakreślić wyraźnie ksenofobiczne społeczeństwo Imperium.

jak dla mnie żenada, no przecież o to chodzi w RPG żeby grać ze znajomymi, to brzmi jak zapowiedź w grach MMO "Stwórz klan, a zyskasz nowe możliwości dla swojej postaci"
Albo Marvel Ultimate Alliance ;)
A ja się boję, połączenie karcianki i rpg... dziękuję, postoję, a raczej zostanę przy 2 ed.
Dokładnie to samo. Nie kręci mnie dodawanie dupereli do RPGów, jeśli od razu nie widzę, że dowalą do klimatu (jak to robią np. sztony w Deadlands).

Generalnie gra to całkiem elegancko i w niczym nie przeszkadza. Po prostu zamiast zaglądać do podręcznika "ej... a co dawał morderczy ciooos?" spoglądasz na kartę którą trzymasz pod ręką i od razu wiesz o co chodzi.
Jakie to szczęście, że moi gracze znają zasady :roll:

Na razie mam obawy o WFRP3ed i jeśli system nie będzie dokładnie o 180 stopni inny niż się spodziewam, to będzie to dla mnie RPGowy zawód. Na szczęście nie ma obowiązku grać w systemu, które uważa się za słabe ;)
 
Awatar użytkownika
Karczmarz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1000
Rejestracja: pn sie 08, 2005 11:27 am

WFRP 3ed!!

pt sie 14, 2009 12:42 am

Hmmm

a kostki to mam w domu


Masz takie http://www.fantasyflightgames.com/ffg_c ... e-pool.png kości w domu? Wow :)

Jakie to szczęście, że moi gracze znają zasady


Z takim podejściem to po co ci w ogóle podręcznik? Przecież znasz zasady więc nie potrzebujesz książki. Akurat w Klanarchii karty nie są aż tak nie zbędne (po prostu ułatwiają zapamiętanie co kiedy i ile razy możesz zrobić podczas walki - trzymając otwarty podręcznik LUB po KILKUDZIESIĘCIU sesjach pewnie obędziesz się bez nich bo zapamiętasz to kilkadziesiąt manewrów - co nie zmienia faktu, że karty zdejmują z ciebie olbrzymi ciężar i mimo iż nie są niezbędne są bardzo pomocne).

Przy czym tu mamy kart 300. Ciekawe ile z nich się powtarza (czy nie jest to np. 5 kompletów po 60 kart). Tak czy inaczej wątpię czy każda karta będzie rozpisana dokładnie w podręczniku (bo po co?) więc cóż - bez kart znajomość zasad nic ci nie da bo zasady będą na kartach (albo i nie :P).

Ponadto. Jeśli karty będą oferować bardziej dynamiczny tryb rozgrywki to sama znajomość zasad bez kart mocno może utrudniać życie. Np. w tej nieszczęsnej Klanarchii:
1 tura
Gracz 1 - używa Bestialskiego zwarcia (+5 do ataku)
Gracz 2 - przeciw Bestialskiemu zwarciu używa Błyskawicznego bloku (-3 szkody)
Gracz 1 - używa Bez litości (+2 kości)
Gracz 2 - używa Odpowiedzi żmii (jeśli Gracz 1 zada Graczowi 2 rany Gracz 1 automatycznie traci 1 życie)
Gracz 1 - używa Druzgoczące uderzenie (+3 obrażenia)
Gracz 2 - widząc że nic z niego nie zostanie używa Powitania (jeśli Gracz 1 wygra test to nie zada żadnych ran!)

2 tura
Wszystkie karty z 1 tury są manewrami jednokrotnego użytku tak więc Gracze odkładają te karty na zużyty stos bo nie mogą już ich więcej zagrać, zaczynają dobierać więc nowe karty, których jeszcze nie wykorzystali a pasują do okoliczności...

I tak aż do skutku. Spamiętanie wszystkich aspektów mechanicznych wszystkich manewrów (które mogą robić różne rzeczy zależnie od różnych sytuacji) oraz pamiętanie na bieżąco które manewry są jednokrotnego użytku, które wielokrotne, które do tej pory zostały wykorzystane a które nie itp. itd bez użycia kart oczywiście jest możliwe ale, czy naprawdę warto psioczyć?

A tak co do POLSKIEGO wydania to wpisałem sobie w google trends frazę "warhammer rpg" - Polska jest na 1 miejscu z gigantyczną przewagą nad wszystkimi innymi krajami - albo więc nie rozumiem zasad działania tej aplikacji albo Polska to nie jest taki zły rynek.
 
Awatar użytkownika
Malaggar
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3222
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 3:36 pm

WFRP 3ed!!

pt sie 14, 2009 1:04 am

Z takim podejściem to po co ci w ogóle podręcznik? Przecież znasz zasady więc nie potrzebujesz książki.
Bo lubię książki wszelkiego typu :mrgreen:
A podręcznika na sesji faktycznie praktycznie nie otwieram (ew. na jakiś tabelkach typu Psychic Phenomena w DHu)

Masz takie http://www.fantasyflightgames.com/ffg_c ... e-pool.png kości w domu? Wow
Aż tak przebajerzonych nie mam. Mam tylko wątpliwości, czy rzeczywiście takie super-mega kostki rzeczywiście coś fajnego wniosą, czy będą tylko "eye-candy" i utrudnieniem dla starych zrzęd takich jak ja.

Przy czym tu mamy kart 300. Ciekawe ile z nich się powtarza (czy nie jest to np. 5 kompletów po 60 kart). Tak czy inaczej wątpię czy każda karta będzie rozpisana dokładnie w podręczniku (bo po co?) więc cóż - bez kart znajomość zasad nic ci nie da bo zasady będą na kartach (albo i nie ).
Wtedy z kart zrobię sobie na kompie erratę w wersji wordowej i włożę do podręcznika. Jako "elementy, które przypadkiem nadrukowano na tekturkach, a nie w podręczniku" ;)

Ponadto. Jeśli karty będą oferować bardziej dynamiczny tryb rozgrywki to sama znajomość zasad bez kart mocno może utrudniać życie. Np. w tej nieszczęsnej Klanarchii:
To też jest jeden z punktów, nad którym pomarudzę ;)
Nie czuję potrzeby takiego dynamizowania trybu rozgrywki. Przerzucanie się manewrami nie powoduje u mnie poczucia fajności albo sensowności. Może i jestem beznadziejnie zapyziały w RPGowaniu, ale na moje i mojej drużyny potrzeby takie "pykanie" wystarczy .
A w samą Klanarchię nie grałem i raczej grać nie zamierzam (poczytałem oficjalne forum, obejrzałem "priwju" jaki dali Twórcy i stwierdziłem, że to nie dla mnie).

BTW, ktoś zauważył, że Weapon Skill wrzucono do "Skills" a nie "Characteristics"?
http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... idt=175981

A tak co do POLSKIEGO wydania to wpisałem sobie w google trends frazę "warhammer rpg" - Polska jest na 1 miejscu z gigantyczną przewagą nad wszystkimi innymi krajami - albo więc nie rozumiem zasad działania tej aplikacji albo Polska to nie jest taki zły rynek.
Poguglować to każdy lubi. Tylko kupować nie ma komu :razz:
 
Anonim_1

WFRP 3ed!!

pt sie 14, 2009 7:27 am

Karczmarz pisze:
Przy czym tu mamy kart 300. Ciekawe ile z nich się powtarza (czy nie jest to np. 5 kompletów po 60 kart).

Stawiałbym na 4 komplety po 75. Przeczytałem "ranged attack" ze strony FFG - jakoś nie wyobrażam sobie, by strzelić mogła tylko jedna postać w drużynie. Z tego, co widziałem, zasady będą się odwoływały do puli kostek, na których trzeba wyturlać odpowiednie symbole (X - trafiłeś, XXX - trafiłeś z +2 obrażeniami). Może to być ciekawe, ale równie dobrze równie ciekawe, co mechanika Wiedźmina.
 
Azgard
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 102
Rejestracja: pn lip 30, 2007 11:27 am

Re: WFRP 3ed!!

pt sie 14, 2009 10:00 am

No nie no ludzie, przerzucanie się kartami ma służyć bardziej dynamicznej walce... już widzę jak moi gracze siedzą z nosem w kartach i patrzą ciągle co tam jest napisane, zero dynamizmu, albo, jak ma to miejsce teraz, po przeczytaniu rozdziału walka, i kilku stoczonych pojedynkach znają na pamięć możliwości, i karty stają się nieprzydatnym gadżetem, który kosztuje, i zawala miejsce w szufladzie. Poza tym, nie wiem jak to wygląda u was, ale ja jako MG już dawno odszedłem od warhammerowych zagrywek podczas walki, i u nas opisy walki są fabularyzowane. Dla przykładu, potężny ork stara się przewrócić gracza, łapie go ręką za szyje, jednocześnie stawiając swoją nogę, za jego nogami (test WW) i pcha ręką (test K) na to gracz dostaje możliwość, albo testuje swoją krzepę, i siłuje się z orkiem, albo swoją zr i stara się wyślizgnąć. I po kłopocie. A żeby nie spamiętać do czego służy silny cios, plotkowanie, wiedza imperium, albo strzelec wyborowy to trzeba być lekko mówiąc głupkiem :) Przecież umiejętności i zdolności samą nazwą wskazują co taka daje, poza kilkoma wyjątkami, które szybko się zapamiętuje.

Dodatkowo, kolejna sprawa, to nie wiem jak u innych MG, ale u mnie się odgrywa bardzo dużo scen. Gracze w ferworze walki często podrywają się z kanapy, i pokazują jak zadają ciosy wyimaginowanym mieczem, podczas negocjacji, rozsiadają się wygodnie, gestykulują, i robią twarde miny, gdy drużynowy amant podrywa dziewkę w karczmie, symuluje jak opiera się łokciem o bar, i robi słodkie minki. Już widzę jak mi gracz podskakuje, najpierw rzuca kartą na biurko, a potem pokazuje jaki chwyt wykonuje, komedia, albo ja, MG robiący za telewizorek, ponieważ sam demonstruję najwięcej jak tylko można. Przypominam że na kartach mają być jeszcze inne umiejętności i zdolności niż te od walki. Tak więc nie chcę nikogo straszyć, ale znając zamiłowanie wydawców do zarabiania pieniędzy, czemu się nie dziwie, tych kart na pewno nie starczy dla wszystkich, i skończy się na tym, że jeden gracz będzie zaglądał drugiemu przez ramie, ponieważ nie ma swojej karty "fikuśnego ataku z wyprzedzeniem +1"

A co do kostek... też nie bardzo mi się podobają. Nie wiem jak ma wyglądać mechanika w 3ed, ale będzie się trzeba nauczyć czy jak wypadnie mieczyk to dobrze, a może czaszka jest ok, o orzełek, jak on wypadnie to już musi być kozacko. I bądź tu teraz mądrym MG, naucz się na pamięć co się jaką kością testuje, co który symbol oznacza.

A 4 podręczniki to akurat dla mnie fajna sprawa, lubię podręczniki do młotka, mimo że niektóre ich fragmenty wołają o pomstę do nieba. Zastanawia mnie tylko ich poziom, po ostatnim suplemencie FFG nie nastroiło mnie optymistycznie, ale to zawsze mógł być wypadek przy pracy :)

Mam jednak nadzieję że zmiany w 3ed wzbudzą oburzenie, i szybko doczekamy się 4ed, wyglądającej jak prawdziwy RPG.
 
Awatar użytkownika
Cherokee
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 155
Rejestracja: śr paź 11, 2006 6:12 pm

WFRP 3ed!!

pt sie 14, 2009 10:39 am

Azgard pisze:
już widzę jak moi gracze siedzą z nosem w kartach i patrzą ciągle co tam jest napisane, zero dynamizmu


Azgard pisze:
Dla przykładu, potężny ork stara się przewrócić gracza, łapie go ręką za szyje, jednocześnie stawiając swoją nogę, za jego nogami (test WW) i pcha ręką (test K) na to gracz dostaje możliwość, albo testuje swoją krzepę, i siłuje się z orkiem, albo swoją zr i stara się wyślizgnąć. I po kłopocie.


Trzy testy na sprawdzenie czy ork przewrócił BG? Dynamizm, że normalnie łeb urywa. ;)

Poczekajcie z narzekaniami do momentu, aż sami zobaczycie jak to działa w praktyce. Bo na razie nie podobają się Wam chyba głównie własne wyobrażenia na temat nowych zasad, niż same zasady, któych jeszcze nie znacie.

Mi pomysł z kartami wydaje się interesujący. Dodaje trochę gry do gry, co akurat mi odpowiada. Zapewne przyśpiesza mechaniczny aspekt rozgrywki, gdyż karty się nie turlają i nie trzeba czekać aż się zatrzymają. Będą też pewnie pełnić rolę klimatotwórczą, bo zbiór oficjalnych grafik przed oczami zawsze będzie dawał wyobraźni jakąś pożywkę. Nie skreślałbym nowej mechy tak szybko.
 
Awatar użytkownika
quidamcorvus
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1597
Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:52 am

Re: WFRP 3ed!!

pt sie 14, 2009 12:48 pm

A ja sobie spokojnie poczekam. Wydadzą wersję PL to się będę zastanawiał czy kupić. Nie wydadzą - problem z głowy :mrgreen:
Ostatnio zmieniony pt sie 14, 2009 3:32 pm przez quidamcorvus, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Malaggar
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3222
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 3:36 pm

WFRP 3ed!!

pt sie 14, 2009 2:44 pm

A co do kostek... też nie bardzo mi się podobają. Nie wiem jak ma wyglądać mechanika w 3ed, ale będzie się trzeba nauczyć czy jak wypadnie mieczyk to dobrze, a może czaszka jest ok, o orzełek, jak on wypadnie to już musi być kozacko. I bądź tu teraz mądrym MG, naucz się na pamięć co się jaką kością testuje, co który symbol oznacza.
Można użyć argumentu o zapamiętywaniu i głupkach ;) Myślę, że nie będzie miliarda typów kości :P

Zapewne przyśpiesza mechaniczny aspekt rozgrywki, gdyż karty się nie turlają i nie trzeba czekać aż się zatrzymają
Ale pewnie i tak będziesz musiał przy ich okazji czymś porzucać. Do tego mają więcej symboli niż kostki.

Stawiałbym na 4 komplety po 75. Przeczytałem "ranged attack" ze strony FFG - jakoś nie wyobrażam sobie, by strzelić mogła tylko jedna postać w drużynie.
Pewnie szybko ludzie zaczną kserować sobie karty. I stawiać farbą kropki na zwykłych kościach, by je oznaczać. I w ten sposób ominą kretyńskie założenie, żę 4 graczy to max dla podstawki.
 
Awatar użytkownika
Ryoga
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 598
Rejestracja: ndz maja 09, 2004 10:56 pm

Re: WFRP 3ed!!

pt sie 14, 2009 3:15 pm

Przejrzałem materiały w sieci, W tej chwili wiadomo tak mało że ciężko się wypowiedzieć.
Co do braku Niziołków, wtvr i tak większość graczy gra ludziem, albo krasnalem.
Nielubię fikuśnych kostek, jestem w stanie je znieść w planszówce, jeśli naprawdę są konieczne, ale w RPG są mi nieznośne, głownie z tego powodu że do niczego innego ich nie wykorzystam. Jak mnie więc najdzie chęć pogrania w inny system, to te mi będą zbędne.
Karty hmm, są potrzebne w takim D&D 4.0 gdzie mamy mnóstwo zdolności do śledzenia, ale nowe dedeki są fajne jak się rozstawi plansze i będzie jechało ecountery a'la Diablo, bo nazywanie tego RPG to już mocne podciąganie definicji, nawet Labirynt Śmierci się załapie. Jeśli karty mają służyć podobnemu celowi... ciemność widzę, ciemność.

Mam wrażenie że WFRP 3 ed to ukłon w stronę odbiory masowego. Który będzie chciał pograć w Warhammer Online także na papierze.
FFG zarżnęło mi już karciankę, mam nadzieę że nie zarżną jednego z ulubionych rpg. No cry, still have Riddle jakby co.
 
SassoV
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: wt mar 24, 2009 1:36 pm

Re: WFRP 3ed!!

pt sie 14, 2009 3:26 pm

A mnie ciekawi jak FFG poradzi sobie z kontynuacją wydarzeń z 2ed .Skoro nie ma niziołków a mają byc Wysokie elfy musiało nastąpić jakieś ważne wydarzenie w historii starego świata,chyba że z założenia minęło tyle czasu że niziołki naturalnie wymarły a w tym czasie nastąpiła ekspansja elfów z Ulthuanu,jestem ciekaw czy te wszystkie lata zostaną "udokumentowane"czy będzie to wszystko po łebkach i będziemy mieli czarną dziurę w historii,bo nikomu nie będzie się chciało o tym pisać.Druga sprawa,przydatność dodatków 2edycyjnych.Martwi mnie że tuż po podstawce FFG zacznie wydawać to co wszyscy już znamy tyle że z zasadami mechaniki 3 ed + parę nowości,no chyba że firma postawi tutaj na te mniej eksploatowane tereny ( marzenie... )typu Kitaj,Naggaroth,Ulthuan,Lustria i wyjdą dodatki zawierające szczegółowe opisy tych krain plus lokalny bestiariusz i nowe grywalne rasy.Poczekamy zobaczymy.Co do tych wszystkich kart umiejętności czy innych pierdół ,moze to być fajne ale na samym początku,bo jest nowe ,mam wątpliwości czy po dłuższym czasie ich stosowania dalej bedzie to takie ekscytujące.
 
Awatar użytkownika
quidamcorvus
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1597
Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:52 am

Re: WFRP 3ed!!

pt sie 14, 2009 3:32 pm

Nizołki mają się podobno pojawić w jakimś dodatku.
Najnowsze wieści z Genconu
 
Awatar użytkownika
Malaggar
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3222
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 3:36 pm

WFRP 3ed!!

pt sie 14, 2009 3:35 pm

Nie podoba mi się taka polityka FFG. Mam nadzieję, że nie będzie prowadzić do tworzenia miliarda podras i ras grywalnych tylko po to, by było "kul".

Rany, jeśli moje czarnowidzenie się sprawdzi, to FFG będzie wydawcą najlepszego (DH) i jednego z gorszych (ew. 3ed WFRP ;) ) systemów, jakie znam :mrgreen:
 
Rasti
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 182
Rejestracja: czw cze 11, 2009 5:41 pm

Re: WFRP 3ed!!

pt sie 14, 2009 3:53 pm

Brak niziołków? Elfy wysokiego rodu? Ola Bora, to nastąpi jakaś niezła zmiana w dziejach Warhammera...
Figurki, karty, żetony, nie no, ja potrafię grać bez tych bzdet. Jak widać, sesje będą wyglądały jak partyjka Magii i Miecza, no dobra, gierka to klasyk, ale gdzie tam jest prawdziwy roleplay?
 
Awatar użytkownika
Malaggar
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3222
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 3:36 pm

WFRP 3ed!!

pt sie 14, 2009 6:48 pm

Figurki, karty, żetony, nie no, ja potrafię grać bez tych bzdet
Zaraz ktoś będzie CI się starał udowodnić, że nie umiesz, bo nie znasz zasad i blablabla. A prawda jest taka, że o ile nie są one wyjęte z jakiegoś niestworzonego miejsca, to normalne (w moim pojęciu) systemy operują małą ich ilością, a jeśli je wprowadzają, to ma to odbicie w (uwaga, słowo nielubiane przez niektórych userów) klimacie gry.

Niemniej fajnie by było, gdyby nawet w sytuacji tragicznej mechaniki świat wykreowany był mroczniejszy i cięższy niż w 2ed. Choć na to raczej się nie zanosi.
 
Awatar użytkownika
kasjan86
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 175
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 8:26 pm

Re: WFRP 3ed!!

pt sie 14, 2009 8:30 pm

Owszem, Malaggarze, to dziwne zjawisko ... bardzo nieładne. Nie rozumiem go totalnie. Do rzeczy:

Niewiele wiemy, wszystko to jakieś dziwne, obawiam się tego trochę.

Karty - kierunek na karciankę jest fatalny, ale z przedstawionych kart nie wynika tak źle. Jeżeli karty będzie te 300 jako 4*75 [3 Graczy i 1 komplet dla MG], a będzie taki komplet zestawem możliwych akcji, z ściągami ich efektów, mechaniki - powiem: "fajnie!". W mojej drużynie byłoby to przydatne. Gracze nie chcą nic wiedzieć o mechanice, MG ma to za nich załatwić, a potem nie wiedzą jakie akcje mogą podjąć, jak działają, jak je skutecznie wykorzystywać, łączyć. Takie karty, zakładając, że te 75 to możliwe wszystkie akcje z różnymi wariantami ich przeprowadzenia, a każdy Gracz do łapy dostaje karty tych akcji jakie są dostępne jej postaci na karcie postaci, to nie widzę problemu - bardzo pomocne.

Nowa mechanika - nie musi być zła, dla mnie w mechanice 2 ed. było za dużo cyferek. Nie lubię tego, inni lubią - to wszystko oceny i tyle. Niemniej, jeśli wszystko będzie do policzenia poniżej 10 to na pewno przyśpieszy to grę. Ja i tak czasem już olewam mechanikę i opieram się na karmie i dramie.

Multum kości - może są to komplety kości dla Graczy, np 4 komplety tych samych kości, plus coś tam jeszcze dla MG. Co do samych kości to są udziwnione, ale to niekoniecznie źle. Przypominają mi stosowanie k6 w Wiedźminie, gdzie te k6 funkcjonowało generalnie jako k2, czasem k3, czasem k6. Niektóre kości przypominają za bardzo planszówke, ale czemu nie. Byle w umiarze.

Karty z profesjami - zawsze ładne [rzecz względna] grafiki, no i nie trzeba biegać po podręczniku. Niestety - nazbyt poważnym Graczom źle się kojarzą [stopy trollslayera - okropne :P].

Mniej profesji - 40, ujdzie jak dla mnie. Moja drużyna nawet tyle nie wypróbowała przez 3 lata przeszło grania w 2 ed.

Figurki - nie podoba mi się to, chyba że będzie kilka[-naście; -dziesiąt?] figurek dla Graczy podstawowych profesji, a potem tylko sporo żetonów z uniwersalnymi symbolami [gwiazda chaosu, jakieś symbole umarłych, orków itd.; sam podobne sobie wykonałem]. Jeśli inaczej, to może być głupio.
Owszem - potrafimy grać bez tego wszystkiego badziewia, i tego się trzymam, ale nie oznacza to, że jest to zabronione. Nawet "poważny" system można stworzyć z takimi udziwnieniami. Nie liczy się co to jest - tylko jak to działa! Namawiam do powściągliwości obie strony. :)


Mało wiemy, zobaczymy co będzie dalej. Denerwuje to, a dobrze, że już to wiemy, iż set jest tylko core setem. Będą dodatki - robi się nieprzyjemnie. Cena setu też nie wygląda za dobrze. Sam na 2 ed. nie wydałem bardzo jakoś wiele [rzecz znów względna :neutral:], bo mniej niż 200 zł [ KZ + Bestiariusz, Popioły Middenheim w prezencie]. W mojej grupie nie istnieje zrzucanie się, nie bardzo to widzę; MG kupuje umówiony system i prowadzi. Ehh ... będzie okazja wykazać się polskiemu rynkowi w "kupowaniu".

Co dalej ... pożyjemy zobaczymy; życzmy setowi dobrze, ale wymagajmy. Najwyżej zostaniemy przy 1 ed., 2 ed., innym systemie, można napisać własny. Pozdrowienia!
 
Awatar użytkownika
Pantokrator
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 239
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 11:54 pm

Re: WFRP 3ed!!

pt sie 14, 2009 9:40 pm

Co do liczby profesji - wiem, że ktoś zaraz się oburzy, ale osobiście nie znam żadnego miłośnika grania ciurą obozową, węglarzem, chłopem czy mieszczaninem. Jeśli wylecą bezpłciowe i totalnie niepopularne profesje, które służą do straszenia graczy u MG, którzy preferują losowane profki, to wątpię, żeby płaczących było więcej niż garstka.

Karty - to można różnie rozwiązać. Karty taką mają specyfikę, że pozwalają często na zagrywki taktyczne, jakąś formę powiązania z walką "gry logicznej". Ale niezbyt potrafię sobie wyobrazić, do czego miałyby być takie niezbędne. Jeśli opisano by na nich akcje, to czasem nie lepsza byłaby darmowa, kserowalna rozpiska?

Mechanika to nadal spora niewiadoma. Najbardziej boję się umieszczenia 3ed w realiach WAR (co może nastąpić). Spójność i jakaś ogólnie pojęta logika dostawały już wystarczające baty wskutek mariażu z bitewniakiem. Ale nagła wojna wszystkich ze wszystkimi, która niejako zastępuje starą dobrą Burzę Chaosu - parafrazując A. Kwaśniewskiego: FFG, nie idźcie tą drogą!
Po Burzy Chaosu można grać i grać. Świat się odbudowuje, wystarczy przesunąć datę o 10-20 lat i fantazjować do woli. A nie czerpać z gry komputerowej.
 
Awatar użytkownika
Malaggar
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3222
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 3:36 pm

WFRP 3ed!!

pt sie 14, 2009 10:09 pm

Gracze nie chcą nic wiedzieć o mechanice, MG ma to za nich załatwić, a potem nie wiedzą jakie akcje mogą podjąć, jak działają, jak je skutecznie wykorzystywać, łączyć. Takie karty, zakładając, że te 75 to możliwe wszystkie akcje z różnymi wariantami ich przeprowadzenia, a każdy Gracz do łapy dostaje karty tych akcji jakie są dostępne jej postaci na karcie postaci, to nie widzę problemu - bardzo pomocne.
Jaka jest pewność, że będą chcieli wiedzieć mając karty?

Nowa mechanika - nie musi być zła, dla mnie w mechanice 2 ed. było za dużo cyferek. Nie lubię tego, inni lubią - to wszystko oceny i tyle. Niemniej, jeśli wszystko będzie do policzenia poniżej 10 to na pewno przyśpieszy to grę. Ja i tak czasem już olewam mechanikę i opieram się na karmie i dramie.
Widzisz. A dla mnie mechanika WFRP jest wystarczająco szybka i pchająca się na fotel kierowcy.
I czy nie obawiasz się, że mchanika zwiększająca ilość kości, które musisz obsłużyć może spowolnić wszystko?

Karty z profesjami - zawsze ładne [rzecz względna] grafiki, no i nie trzeba biegać po podręczniku. Niestety - nazbyt poważnym Graczom źle się kojarzą [stopy trollslayera - okropne ].
A po co na sesji przerzucać podręcznik w poszukiwaniu czegoś o profesji?

życzmy setowi dobrze, ale wymagajmy. Najwyżej zostaniemy przy 1 ed., 2 ed., innym systemie, można napisać własny
Narzekam, bo moje obawy o to, że system nie spełni moich oczekiwań są ogromne ;)

Co do liczby profesji - wiem, że ktoś zaraz się oburzy, ale osobiście nie znam żadnego miłośnika grania ciurą obozową, węglarzem, chłopem czy mieszczaninem.
Grałem raz chłopem :mrgreen: I prowadziłem postaciom chłopa i mieszczanina :lol:

A nie czerpać z gry komputerowej.
Powiedz to panom z FFG, GW i innych cudów na kiju. Niemniej z ich punktu widzenia to zrozumiałe. Mniej tworzenia samemu, możliwość znęcenia graczy komputerowych.
 
Awatar użytkownika
kaduceusz
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2843
Rejestracja: śr lut 11, 2004 12:15 am

Re: WFRP 3ed!!

pt sie 14, 2009 11:18 pm

Pantokrator pisze:
Najbardziej boję się umieszczenia 3ed w realiach WAR (co może nastąpić). Spójność i jakaś ogólnie pojęta logika dostawały już wystarczające baty wskutek mariażu z bitewniakiem. Ale nagła wojna wszystkich ze wszystkimi, która niejako zastępuje starą dobrą Burzę Chaosu - parafrazując A. Kwaśniewskiego: FFG, nie idźcie tą drogą!


Pantokrator, myślę, że możesz to przyjąć za pewnik, że trojka pójdzie w stronę świata z MMORPG. Karczmarz słusznie zwrócił uwagę, że skoro są wysokie elfy, a nie ma niziołków, to i świat na pewno przemodelowali. Poprzednie edycje mocno koncentrowały się na Imperium, ew. najbliższych jego okolicach - a tam hajelfów jak na lekarstwo. Wiec skoro są w podstawce, to może teraz skalą jest cały Stary Świat + okolice? Jedna przygoda w Estalii, zaraz druga w Arabii? Nie byłbym zdziwiony. Ostatecznie byłoby to wypłynięcie na szersze wody, a poza tym możnaby wtedy mocniej akcentować wszystkie te bajerki Warhammerowego uniwersum (czy to z bitewniaka, czy z fabularki czy z komputerówek) - a jest przecież sporo efekciarskich ilustracji (:P) przesedstawiających miejscówki i postacie spoza imperium. Zobacz sobie na stronie WH Online - map of Empire pokazuje Stary Świat ;-) Stary Świat jest nowym Imperium - możnaby rzec, zakłądając, że docelową grupą klientów nowej edycji są rzesze grających w Online'a.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 49

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości