Zrodzony z fantastyki

 
juror
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 34
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 7:46 pm

pierwsze sesje - prosze o rady

pn wrz 14, 2009 9:49 pm

Cześć!
Jestem bardzo początkującym MP, i idzie już do mnie Księga Zasad , przesiadłem się z D&D na młotka.
I teraz pytania co do pierwszej sesji:

- gotowa przygoda z forum (jeśli to która) czy lepiej żebym wymyślił?
- muzyka na pierwszej sesji tak czy nie?
- jak prowadzić żeby każda walka była inna i żeby gracze się nie nudzili?
- jakieś inne rady ogólne?

:help:
Ostatnio zmieniony ndz wrz 20, 2009 9:29 pm przez juror, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
>Theodorus<
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 120
Rejestracja: pt sie 07, 2009 2:06 am

pierwsza sesja - prosze o rady

pn wrz 14, 2009 11:00 pm

Nie wiem czy jestem upoważniony do udzielania takich rad ponieważ sam nie mam jakiegoś wielkiego doświadczenia jako MG, ale mogę ci powiedzieć jak zaczynałem ja ;)

Nie wydaje mi się, żebyś musiał korzystać z całkiem gotowej przygody, połącz kilka ciekawych pomysłów, sprawdź Almanach.
IMHO dobrze byłoby gdyby gracze poczuli, że Stary Świat różni się od krain z D&D. Może przytrafić się im coś bardzo nieprzyjemnego jeśli nie będą ostrożni. Walka to zazwyczaj ostateczność, szczególnie na początkowych profesjach. U mnie na pierwszej sesji wszyscy musieli skorzystać z PP :stupid:

Muzyka tylko jeśli nie rozprasza Ciebie i graczy, osobiście polecam Nox Arcana, Dark Sanctuary, Midnight Syndicate i Ulfa Soderberga.

To chyba dość oczywiste rzeczy, przede wszystkim życzę wielu udanych sesji i satysfakcji z prowadzenia ;)
 
Awatar użytkownika
theNatoorat
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 28
Rejestracja: pn lis 07, 2005 8:20 pm

Re: pierwsza sesja - prosze o rady

wt wrz 15, 2009 1:00 am

juror pisze:
- gotowa przygoda z forum (jeśli to która) czy lepiej żebym wymyślił?