Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

[Kuźnia Dusz] BNi z opowiadania

czw kwie 09, 2009 7:25 pm

[hide=Orrick Ironfist]

Mężczyzna Krasnolud (tarczowy) Tropiciel 4 / Barbarzyńca 3 / Wojownik 4: SW 11; średni humanoid (Krasnolud); KW 4k8 +8 plus 3k12 +6 plus 4k10 +8; pw 90; Szyb 9m; Inic +6; KP 18 (+2 Zr, +1 Pierścień ochrony, +4 Koszulka kolcza +1 Atut*) dotykowe 13, nieprzygotowany 15; Atak wręcz +17/+12/+7 (1k8+7 Trollołamacz / x3), lub wręcz +17/+12/+7 (1k6+4 Mistrzowski toporek ręczny), lub wręcz +16/+11/+6 (1k10+4 Krasnoludzki młot bojowy), lub na dystans +13/+8/+3 (1k6+4 Toporek rzucany); SA Preferowany wróg (trolle), Szał, Styl walki (dwiema brońmi); SC specjalne cechy krasnoludów, specjalne cechy Tropiciela, Barbarzyńcy; Char CN; MRO Wytrw +13, Ref +8, Wola +6; S 18 Zr 15 Bd 14 Int 14 Rzt 11 Cha 10. Znane języki: Krasnoludki, Wspólny, Chondathski, Illuskański.
Umiejętności i atuty: Ciche poruszanie +4, Leczenie +8, Nasłuchiwanie +8, Pływanie +10, Postępowanie z zwierzętami +5, Rzemiosło (kowalstwo) +8, Skakanie +10, Spostrzegawczość +7, Sztuka przetrwania +11, Używanie lin +8, Wiedza (geografia) +9, Wspinaczka +9, Zastraszanie +8; *Defensywna walka dwoma orężami, Doskonalsza inicjatywa, Doskonalsze uderzenie bez broni, Specjalizacja w broni (Topór bojowy), Skupienie na broni (Topór bojowy), Skupienie na broni (toporek), Żelazna wola.
Ważniejszy ekwipunek: Orrick to krasnolud, który raczej stroni od wszelkiego rodzaju magii i czarów. Przedmiotów godnych uwagi nie ma więc sporo. Najcenniejszym i zarazem jego ukochanym, jest Trollołamacz (Topór bojowy +1 Zguby trolli). Drugim, cennym przedmiotem, jest Pierścień ochrony +1, który ściągnął niegdyś z jakiegoś pokonanego wroga. Orrick, ma przy sobie również pewien pierścień, którego właściwości nie zna, nosi go jednak na palcu, gdyż podobają mu się zielone runy, na nim wyryte. Tak naprawdę to magiczny pierścień Bramy, którego można użyć 1/dekadzień.

Wyjątkowy krasnolud, o bardzo ekscentrycznym wyglądzie. Ten wędrowny zabójca trolli ma na głowie czub rudych włosów, które wyróżniają go w tłumie i są jego największą cechą charakterystyczną. Krasnolud walczy dwoma toporami, które dla bezpieczeństwa i pewności ma przyczepione do nadgarstków stalowymi łańcuchami, dzięki czemu krasnolud wie, że nigdy nie wypuści broni z ręki. Krasnolud jest odziany w wędrowne łachmany, zaś pod szarą koszulą ma zniszczoną koszulkę kolczą. Jego lewy bok zdobią liczne tatuaże, które rozciągają się od nadgarstka, przez ramię, pierś, szyję aż do boku głowy.

Orrick jest samotnym wojownikiem, który opuścił rodzinny Adbar lata temu. W czasie swej samotnej wędrówki, mężczyzna natrafił na krasnoluda, który specjalizował się w mordowaniu trolli. Wojownik nauczył wielu rzeczy Orricka i pokazał jak walczyć z zielonoskórymi. Któregoś dnia zostali zaatakowani przez poszukiwanego trolla. Orrick jednak zbiegł z pola walki z licznymi ranami, zostawiając kompana na pewną śmierć. Gryzące wyrzuty sumienia, zaprowadziły go do pewnego krasnoludzkiego wojownika, o którym Orrickowi wspominał wiele razy martwy kompan. Stary pustelnik pokazał Orrickowi wiele sztuczek i jeszcze lepiej przygotował do walki z trollami.

Rudowłosy przybrał takiego wyglądu jak jego obecny mistrz, odrzucając stare, krasnoludzie standardy. Od tamtej pory przeżył wiele przygód, zabił wiele trolli i odzyskał swój honor w nierównych walkach z tymi stworami. Podczas wędrówek poznał wielu poszukiwaczy przygód z którymi działał to dłużej to krócej. Któregoś dnia, gdy cudem uniknął śmierci, postanowił zakończyć karierę zabójcy trolli i osiedlić się w młodej osadzie Martwe Śniegi. Krasnolud przybył na miejsce, znalazł pracę w postaci czeladnika miejscowego kowala. Niestety straszliwe koszmary nakazały mu udać się po radę do kapłana Tempusa, boga, którego on wyznawał. W ten sposób jego przygoda, po bardzo krótkiej przerwie zaczęła się na nowo…

[/hide]



[hide=Hrotgar Szepcący]

Mężczyzna genasi (ziemi) Łotrzyk 1 / Wojownik 1 / Tropiciel 3 (Shandakula)/ Mistrz jaskiń 4: SW 10; średni humanoid (przybysz); KW 1k6+2 plus 1k10+2 plus 3k8+6 plus 4k10+8; pw 58; Szyb 9m; Inic +2; KP 18 (+2 Zr, +2 Amulet ochrony, +4 Mistrzowska koszulka kolcza) Dotykowy 14, Nieprzygotowany 16; Atak wręcz +10/+5 (1k8+5 / 1k8+5 Podwójny topór +2 / x3), lub wręcz +8/+3 (1k6+3 Krótki miecz / 19-20 x2); SA Pierwszy preferowany wróg (drow), Podstępny atak; SC Specjalne cechy genasi ziemi, Styl walki (dwiema brońmi), Wykrywanie pułapek; Char CD; MRO Wytrw +7, Ref +7, Wola +4; S 16; Zr 14, Bd 14, Int 14, Rzt 12, Cha 10. Znane języki: Ziemny, Wspólny, Drowi.
Umiejętności i atuty: Blefowanie +4, Ciche poruszanie +12, Leczenie +5, Nasłuchiwanie +7, Pływanie +6, Przeszukiwanie +5, Skakanie +6, Spostrzegawczość +7,Sztuka przetrwania +10, Ukrywanie się +7, Używanie lin +8, Wiedza (miejscowa [Podmrok]) +10, Wiedza (natura) +10, Wspinaczka +6, Zachowanie równowagi +9, Zbieranie informacji +4; Doskonalsza szarża byka, Krzepa, Potężny atak, Rozszczepienie, Skupienie na broni (topór podwójny), Żelazna wola.
Ważniejszy ekwipunek: Ulubioną bronią Hrotgara jest jego Podwójny topór +2. Genasi używa Mistrzowskiej koszulki kolczej. Hrotgar ma przy sobie również Pierścień cichego poruszania, który dodaje mu +5 do wspomnianej umiejętności.

Planokrwisty nie znał swego niezwykłego ojca, który miał ponoć wiele wspólnego z planem żywiołu ziemi. Jego matka zmarła, gdy był jeszcze młodzikiem. Nauczył się kraść i żyć na ulicy. W końcu jego wybryki zmusiły straż miejską rodzinnego Everlund do stanowczej reakcji. Stróże prawa złapali młodzieńca po kilkunastodniowych poszukiwaniach i przymusowo wcielili za karę do miejscowej gildii najemników. Chłopak nauczył się walczyć, nabrał pokory i posłuszeństwa. Jego życie zmieniło się, gdy wraz z grupą najemników ruszył do podmroku, w celu odeskortowania krasnoludzkich magów. Jego oddział, wraz z krasnoludami został rozbity przez bandę mrocznych elfów. On sam ledwie przeżył. Wiele czasu błąkał się samotnie po górnej powierzchni podmroku, przyzwyczajając do panujących tam warunków i ucząc się jak tam przeżyć.

Mężczyzna dorósł i wrócił na powierzchnię, przez przypadkiem odnalezioną jaskinię. Po wielu dekadniach wędrówki, wrócił do Nowego Fortu a następnie udał się do Martwych Śniegów, gdzie zaczął współpracę w Hospicjum z krasnoludzkimi opiekunami wędrowców. Krasnoludy pozwalały mu zamieszkiwać w ich przybytku, on zaś wykonywał dla nich różne zadania. Hospicjum opuścił dopiero, gdy poznał Orricka, który poprosił go o pomoc w odnalezieniu kaplicy pewnego kleryka, którego on przypadkiem też znał.

[/hide]



[hide=Thungan Skruszona Skała]

Mężczyzna półork Barbarzyńca 5/ Wojownik 3: SW 8; średni humanoid (półork); KW 5k12+10 plus 3k10+6; pw 69; Szyb 12m; Inic +6; KP 16 (+2 Zr, +3 Ćwiekowana skórznia, +1 Amulet naturalnego pancerza), dotykowy 13, nieprzygotowany 14; Atak wręcz +15/+10 (1k12+8 plus 1k6 od ognia Wielki topór płomieni +1 / 19-20 x3); SA Szał; SC Szybkie poruszanie się, nieświadomy unik, Unikanie pułapek +1, doskonalszy nieświadomy unik, Cechy półorków; Char CN; MRO Wytrw +9, Ref +4, Wola +2; S 21, Zr 14, Bd 14, Int 8, Rzt 11, Cha 8.
Umiejętności i atuty: Jeździectwo +7, Nasłuchiwanie +6, Pływanie +9, Sztuka przetrwania +5, Zastraszanie +5; Doskonalsza szarża byka, Doskonalsze trafienie krytyczne, Potężny atak, Rozszczepienie, Skupienie na broni (wielki topór).
Ważniejszy ekwipunek: Wielki topór płomieni +1, Amulet naturalnego pancerza +1.

Ten półorczy barbarzyńca był wychowany wśród orków Północy. Nie interesowały go plemienne walki jego braci i kuzynów. Postanowił uciec stamtąd. Zielonoskóry natrafił na osadę Uthgarskich barbarzyńców, którzy w obawie przed najeźdźcem zaatakowali. On powalił trójkę zwiadowców nie zabijając ich jednak. Ci uznawszy Thungana za honorowego wojownika, zabrali go do swej osady i pozwolili zamieszkać w niej. Półork uczył się od nich tego, czego nie nauczyli go rasowy kuzyni. W końcu opuścił osadę i trafił do Silvermoon. Thungan poznał tam grupę poszukiwaczy przygód, z którymi ruszył w świat. Drogi półorka i jego towarzyszy rozeszły się, gdy Thungan postanowił zapolować na Bertrama, giganta, za którego Adbarczycy wyznaczyli nagrodę.

[/hide]



[hide=Kael]

Mężczyzna człowiek Kapłan (Tempusa) 5 / Taumaturg 5: SW 10; średni humanoid (człowiek); KW 5k8+5 plus 5k4+5; pw 44; Szyb 6m (9m); Inic +1; KP 21 (+9 Krew wrogów, +1 Zr, +1 Szczęście bohaterów), Nieprzygotowany 19, Dotykowy 12; Atak wręcz +11 (1k10+6 Dar krasnoludów /3), lub dotykowy czarem +6; SA Odegnanie nieumarłego; Char CD; MRO Wytrw +7, Ref +4, Wola +13; S 16, Zr 12, Bd 12, Int 10, Rzt 18, Cha 10; Znane języki: Wspólny, krasnoludzki.
Umiejętności i atuty: Czarostwo +10, Koncentracja +11, Leczenie +14, Wiedza (plany) +11, Wiedza (religia) +10; Potężny atak, Poprawiona szarża byka, Skupienie na czarze (przywołanie), Skupienie na broni (Krasnoludki młot bojowy), Szczęście bohaterów.
Czary kapłańskie: 5/5/4/4/2 (ST czarów 14 + poziom czaru). Przygotowane zaklęcia: Kael z zasady korzysta z zaklęć, zwiększających siłę, oraz roztropność. Pamięta również o leczeniu. Najważniejsze jednak są czary przyzywania planarnych istot, które mają mu pomóc.
Ważniejszy ekwipunek: Krew wrogów, to tak naprawdę magiczna płytowa zbroja +1, w kolorze krwi. W walce Kael korzysta z Daru krasnoludów, dowodu przyjaźni z krzepkim ludem Północy. Jest to dwuręczny młot wojenny +2. Od krasnoludów z Mithrilowej Hali otrzymał również Pas ogrowej siły +2.[/hide]




[hide=Oulturdus]

Oulturdus
Mężczyzna przybysz Wojownik 6 / Rycerz Ciemności 3: SW 22; Wielki przybysz (Demon [Glabrezu]); KW 12k8+120 plus 6k10+60 plus 3k10+30; pw 305; Szyb 9m; Inic +5; KP 35 (+7 Smolisty pancerz, +1 Zr, -2 Rozmiar, +19 Naturalny) Dotykowy 9, Nieprzygotowany 34; Atak wręcz +29 (2k8+10), oraz wręcz +27 (2 pazury 1k6+5), oraz wręcz +27 (Ugryzienie 1k8+5), lub wręcz +31/+26/+21/+16 (1k10+15 plus 1k6 splugawione Wdowiec 19-20 x3); SA Ugodzenie dobra; SC specjalne cechy Glabrezu; Char CZ; MRO Wytrw +26, Ref +11, Wola +14; S 31, Zr 12 , Bd 31, Int 16, Rzt 16, Cha 20.
Umiejętności i atuty: Blefowanie +22, Ciche poruszanie się +30, Czarostwo +18, Dyplomacja +9, Koncentracja +25, Nasłuchiwanie +26, Przebieranie +5, Przeszukiwanie +30, Spostrzegawczość +26, Sztuka przetrwania +15, Wiedza (Tajemna) +18, Wiedza(plany) +30, Wyczucie pobudek +30, Zastraszanie +24. Doskonalsze trafienie krytyczne (halabarda), Potężny atak, Potężniejsze skupienie na broni (halabarda), Rozszczepienie, Specjalizacja w broni (halabarda), Skuteczniejsze rozszczepienie, Skupienie na broni (halabarda), Sugestywność, Uniki, Wielokrotny atak, Wyszkolenie w walce, Zdolności przywódcze, Zmysł walki.
Ekwipunek: Wdowiec to halabarda, rodem z otchłani. Ta broń jest przeznaczona głównie do walki z ludźmi. Dodatkowo jest obłożona klątwą splugawienia. Smolisty pancerz, to czarna kolczuga +2, która wygląda, jakby wyciągnięto ją z smoły.[/hide]




[hide=Dodoria]
Mężczyzna zjawa Wojownik 4 / Paladyn 2 (Moradina) / Kapłan 3 / Krasnoludki obrońca 5 / Młot Moradina 10: SW 26; średni bezcielesny nieumarły (zjawa); KW 4k12 plus 2k12 plus 3k12 plus 5k12 plus 10k12; pw 106; Inic +5; Szyb 9m; KP 26 (+1 Zr, +12 Kowadło, +3 Amulet naturalnego pancerza, +1 Szczęście bohaterów); Dotykowy 12, Nieprzygotowany 25; Atak wręcz +28/+28/+23/+18/+13 (1k10+16 Pogromca /x3), lub na dystans +23 (1k10+16 Pogromca / x3), lub dotykowy na dystans czarem +18; Char PD; SA Odpędzenie nieumarłego, Ugodzenie zła, Manifestacja, Niszczący wzrok, Telekineza; SC specjalne cechy krasnoludów, Nieświadomy unik, Redukcja obrażeń 6/-, Odnowienie, Odporność na odegnanie +4; MRO Wytrw +25, Ref +13, Wola +26; S 22, Zr 12, Bd - Int 12, Rzt 14, Cha 22. Znane języki: Wspólny, Niebiański.
Umiejętności i atuty: Czarostwo +9, Dyplomacja +14, Jeździectwo +11, Koncentracja +8, Nasłuchiwanie +18, Rzemiosło (kowal) +9, Spostrzegawczość +18, Wiedza (plany) +11, Wiedza (religia) +9, Wyczucie pobudek +9. Doskonalsza inicjatywa, Krzepa, Potężniejsze skupienie na broni, Potężny atak, Rozszczepienie, Skupienie na broni (Krasnoludzki wielki młot), Specjalizacja w broni (Krasnoludzki wielki młot), Szczęście bohaterów, Twardość, Uniki, Żelazna wola
Czary kapłańskie: 4/3+1/2+1, ST czarów Dodorii to ST=12+poziom czaru. Domeny: Ochrony, Prawa.
Ekwipunek: Kowadło, to płytowa zbroja +3. Pogromca to krasnoludzki wielki młot +3 zguby demonów. Krasnolud ma przy sobie również takie przedmioty jak: Pas sily giganta +4, Płaszcz charyzmy +2, Amulet naturalnego pancerza +3. Za życia, krasnolud nosił przy sobie różne zwoje magii kapłańskiej i napoje zwiększające siłę bojową, teraz jednak już tego nie ma.[/hide]
Ostatnio zmieniony ndz lip 19, 2009 6:56 pm przez Nefarius, łącznie zmieniany 10 razy.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

pt kwie 10, 2009 1:51 pm

Bardzo dobry pomysł. Mam nadzieję, że następny na liście jest "jednooki półork". On mi się spodobał jeszcze bardziej od Orricka. Ale piesek zwany Tiamat bije wszystko na głowę! (Czy jego też można się spodziewać? :wink: )
 
Awatar użytkownika
Vindreal
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 31, 2008 7:21 pm

pt kwie 10, 2009 10:58 pm

Mogę się mylić, ale czy obrażenia zadawane Trollołamaczem (nazwa świetna) nie powinny wynosić: 1k8+7? +4 siła, +1 umagicznienie broni i +2 specjalizacja. Chociaż jestem 3.0 edycyjnym dinozaurem, więc mogę się mylić :razz:. I do ataku na dystans toporkiem, też dolicza się premię z siły.

Edit:
Ależ nie ma sprawy.
Ostatnio zmieniony sob kwie 11, 2009 10:17 am przez Vindreal, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

sob kwie 11, 2009 10:01 am

Vindreal pisze:
Mogę się mylić, ale czy obrażenia zadawane Trollołamaczem (nazwa świetna) nie powinny wynosić: 1k8+7? +4 siła, +1 umagicznienie broni i +2 specjalizacja. Chociaż jestem 3.0 edycyjnym dinozaurem, więc mogę się mylić :razz:. I do ataku na dystans toporkiem, też dolicza się premię z siły.


Święta racja, źle obliczyłem (lub po prostu przy pisaniu źle nacisnąłem). Dzięki za zwrócenie uwagi. Pozdrawiam.
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

pn kwie 13, 2009 3:12 pm

Thungan Skruszona Skała

Mężczyzna półork Barbarzyńca 5/ Wojownik 3: SW 8; średni humanoid (półork); KW 5k12+10 plus 3k10+6; pw 69; Szyb 12m; Inic +6; KP 16 (+2 Zr, +3 Ćwiekowana skórznia, +1 Amulet naturalnego pancerza), dotykowy 13, nieprzygotowany 14; Atak wręcz +15/+10 (1k12+8 plus 1k6 od ognia Wielki topór płomieni +1 / 19-20 x3); SA Szał; SC Szybkie poruszanie się, nieświadomy unik, Unikanie pułapek +1, doskonalszy nieświadomy unik, Cechy półorków; Char CN; MRO Wytrw +9, Ref +4, Wola +2; S 21, Zr 14, Bd 14, Int 8, Rzt 11, Cha 8.
Umiejętności i atuty: Jeździectwo +7, Nasłuchiwanie +6, Pływanie +9, Sztuka przetrwania +5, Zastraszanie +5; Doskonalsza szarża byka, Doskonalsze trafienie krytyczne, Potężny atak, Rozszczepienie, Skupienie na broni (wielki topór).
Ważniejszy ekwipunek: Wielki topór płomieni +1, Amulet naturalnego pancerza +1.
Ostatnio zmieniony pn kwie 13, 2009 3:57 pm przez Nefarius, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

pn kwie 13, 2009 3:24 pm

żle napisałeś obrażenia od topora, wszak to broń dwuęczna, powinno być k12+1+7 za siłe, a nie +5.
 
Awatar użytkownika
Vindreal
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 31, 2008 7:21 pm

pn kwie 13, 2009 8:33 pm

I uwaga ode mnie: pan Skruszona Skała nie powinien mieć poprawionego/doskonalszego krytyka- na 8 poziomie nie otrzymuje się atutu, chyba że w 3.5 trzeci poziom wojownika otrzymuje premiowy atut. :wink:
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4461
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

wt kwie 14, 2009 8:49 am

Vindreal pisze:
I uwaga ode mnie: pan Skruszona Skała nie powinien mieć poprawionego/doskonalszego krytyka- na 8 poziomie nie otrzymuje się atutu, chyba że w 3.5 trzeci poziom wojownika otrzymuje premiowy atut. :wink:

Atut jest w porządku. Rzeczywiście na 3 poziomie wojownik nie dostaje premiowego atutu, ale na 2 już tak, a 2 poziom woja w tym wypadku był łącznie 7 poziomem postaci, czyli minimalnym, na którym można wziąć Poprawione trafienie krytyczne.

Co do samych rozpisek to muszę przyznać, że mi się podobają. Zajmują niewiele miejsca, są dość klimatyczne, a przy okazji w miarę "realistyczne". No i żeby z nich skorzystać nie trzeba mieć stosu różnych podręczników :). Zachęciły mnie też aby zerknąć na Twoje opowiadanie.
 
Awatar użytkownika
Vindreal
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 31, 2008 7:21 pm

wt kwie 14, 2009 11:29 am

Radnon pisze:
Atut jest w porządku. Rzeczywiście na 3 poziomie wojownik nie dostaje premiowego atutu, ale na 2 już tak, a 2 poziom woja w tym wypadku był łącznie 7 poziomem postaci, czyli minimalnym, na którym można wziąć Poprawione trafienie krytyczne.


Podręcznik Gracza 3.5, str 94 pisze:

Doskonalsze trafienie krytyczne
Wymagania: biegłość w broni, bazowa premia do ataku +8.


Tak więc, Radnonie, Thunglan nie może mieć tego atutu, bo na poziomie 7 nie spełnia jego wymagań, a na 8 nie otrzymuje go, ani z racji poziomu, ani jako premiowego.

Edit: Bez przesady, przecież nikt z powodu tego błędu nie ucierpiał :wink:
Ostatnio zmieniony wt kwie 14, 2009 12:17 pm przez Vindreal, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4461
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

wt kwie 14, 2009 12:03 pm

Masz rację, rzeczywiście atut wymaga bazowego ataku +8, mój błąd, przepraszam za zamieszanie. Po prostu tak to już bywa jak człowiek pewne rzeczy pisze z pamięci bez sprawdzenia w źródłach.
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

śr kwie 15, 2009 4:09 pm

Zachęcam i dziękuję za komentarze. A teraz umieszczam kolejnego BN'a.

Hrotgar Szepcący

Mężczyzna genasi (ziemi) Łotrzyk 1 / Wojownik 1 / Tropiciel 3 / Mistrz jaskiń 4: SW 10; średni humanoid (przybysz); KW 1k6+2 plus 1k10+2 plus 3k8+6 plus 4k10+8; pw 58; Szyb 9m; Inic +2; KP 18 (+2 Zr, +2 Amulet ochrony, +4 Mistrzowska koszulka kolcza) Dotykowy 14, Nieprzygotowany 16; Atak wręcz +10/+5 (1k8+5 / 1k8+5 Podwójny topór +2 / x3), lub wręcz +8/+3 (1k6+3 Krótki miecz / 19-20 x2); SA Pierwszy preferowany wróg (drow), Podstępny atak; SC Specjalne cechy genasi ziemi, Styl walki (dwiema brońmi), Wykrywanie pułapek; Char CD; MRO Wytrw +7, Ref +7, Wola +4; S 16; Zr 14, Bd 14, Int 14, Rzt 12, Cha 10. Znane języki: Ziemny, Wspólny, Drowi.
Umiejętności i atuty: Blefowanie +4, Ciche poruszanie +12, Leczenie +5, Nasłuchiwanie +7, Pływanie +6, Przeszukiwanie +5, Skakanie +6, Spostrzegawczość +7,Sztuka przetrwania +10, Ukrywanie się +7, Używanie lin +8, Wiedza (miejscowa [Podmrok]) +10, Wiedza (natura) +10, Wspinaczka +6, Zachowanie równowagi +9, Zbieranie informacji +4; Doskonalsza szarża byka, Krzepa, Potężny atak, Rozszczepienie, Skupienie na broni (topór podwójny), Żelazna wola.
Ważniejszy ekwipunek: Ulubioną bronią Hrotgara jest jego Podwójny topór +2. Genasi używa Mistrzowskiej koszulki kolczej. Hrotgar ma przy sobie również Pierścień cichego poruszania, który dodaje mu +5 do wspomnianej umiejętności.
Ostatnio zmieniony pt kwie 17, 2009 8:48 am przez Nefarius, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4461
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

pt kwie 17, 2009 8:20 am

Kolejny całkiem przyjemny BN. Trochę mniej popularna rasa, dość rzadko spotykana klasa prestiżowa i dość ciekawy wybór broni. Mi się podoba. Mechanicznie tym razem błędów chyba nie ma z tego co widzę. Przyczepię się tylko do dwóch rzeczy:

Nefarius pisze:
Mężczyzna genasi (ziemi) Łotrzyk 1 / Wojo1nik 1 / Tropiciel 3 / Mistrz jaskiń 4(...)

Literówka w słowie wojownik dość mocno razi.

Nefarius pisze:
Genasi nosi przy sobie Mistrzowską koszulkę kolczą.

To już uwaga bardziej stylistyczna - koszulkę kolczą nosi się raczej na sobie, niż przy sobie, chyba, że z opowiadania wynika coś innego (nie miałem niestety jeszcze czasu przeczytać).
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

pt kwie 17, 2009 8:49 am

Radnon pisze:
Kolejny całkiem przyjemny BN. Trochę mniej popularna rasa, dość rzadko spotykana klasa prestiżowa i dość ciekawy wybór broni. Mi się podoba. Mechanicznie tym razem błędów chyba nie ma z tego co widzę. Przyczepię się tylko do dwóch rzeczy:

Nefarius pisze:
Mężczyzna genasi (ziemi) Łotrzyk 1 / Wojo1nik 1 / Tropiciel 3 / Mistrz jaskiń 4(...)

Literówka w słowie wojownik dość mocno razi.


Poprawione dzięki za uwagę.

Radnon pisze:
Nefarius pisze:
Genasi nosi przy sobie Mistrzowską koszulkę kolczą.

To już uwaga bardziej stylistyczna - koszulkę kolczą nosi się raczej na sobie, niż przy sobie, chyba, że z opowiadania wynika coś innego (nie miałem niestety jeszcze czasu przeczytać).


Faktycznie, nie zwróciłem na to większej uwagi. Również zmienione. Dzięki za zwrócenie uwagi i komentarze ;)
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

wt cze 23, 2009 11:48 am

Kael

Mężczyzna człowiek Kapłan (Tempusa) 5 / Taumaturg 5: SW 10; średni humanoid (człowiek); KW 5k8+5 plus 5k4+5; pw 44; Szyb 6m (9m); Inic +1; KP 21 (+9 Krew wrogów, +1 Zr, +1 Szczęście bohaterów), Nieprzygotowany 19, Dotykowy 11; Atak wręcz +11 (1k10+6 Dar krasnoludów /3), lub dotykowy czarem +6; SA Odegnanie nieumarłego; Char CD; MRO Wytrw +7, Ref +4, Wola +13; S 16, Zr 12, Bd 12, Int 10, Rzt 18, Cha 10; Znane języki: Wspólny, krasnoludki.
Umiejętności i atuty: Czarostwo +10, Koncentracja +11, Leczenie +14, Wiedza (plany) +11, Wiedza (religia) +10; Potężny atak, Poprawiona szarża byka, Skupienie na czarze (przywołanie), Skupienie na broni (Krasnoludki młot bojowy), Szczęście bohaterów.
Czary kapłańskie: 5/5/4/4/2 (ST czarów 14 + poziom czaru). Przygotowane zaklęcia: Kael z zasady korzysta z zaklęć, zwiększających siłę, oraz roztropność. Pamięta również o leczeniu. Najważniejsze jednak są czary przyzywania planarnych istot, które mają mu pomóc.
Ważniejszy ekwipunek: Krew wrogów, to tak naprawdę magiczna płytowa zbroja +1, w kolorze krwi. W walce Kael korzysta z Daru krasnoludów, dowodu przyjaźni z krzepkim ludem Północy. Jest to dwuręczny młot wojenny +2. Od krasnoludów z Mithrilowej Hali otrzymał również Pas ogrowej siły +2.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

wt cze 23, 2009 12:09 pm

Podoba mi się, zarówno Kael jak i Hrothgar.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

wt cze 23, 2009 3:48 pm

A nie lepiej byłoby wrzucać wszystkich do pierwszego postu i jedynie informować o pojawianiu się nowych? Takie przewijanie pomiędzy komentarzami za przyjemne nie jest :P
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

wt cze 23, 2009 4:40 pm

Faktycznie byłoby lepiej, dlatego tak się stało.
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

wt cze 23, 2009 4:51 pm

Hrotgar Szepcący


Co do szepcącego - to forma dopuszczalna, choć już nieco archaiczna. Oczywiście piszesz opowiadanie do DnD i możesz być tak archaiczny, jak tylko zehcesz, choć język jakiego dotąd używałeś (mam tu na myśli np. często wspominane damy o lekkich obyczajach i praktycznym podejściu do miłości) wskazuje bardziej na formę Szepczący, przez "cz".

Dotykowy 11;

To u Kaela - powinno być 12.

A to znalazłem u kapłana, wśród znanych języków:
krasnoludki.


Ogólnie oba enpece są poprawnie rozpisanymi bohaterami powieści. Co prawda moje zdanie na temat celowości rozpisywania bohaterów opowiadania nie jest tutaj obiektem dyskusji, jednak wciąż twierdzę, iż dobrze byłoby napisać więcej o ich historii, gdyż suche fakty mechaniczne na niewiele się zdadzą.

Rozpiski w pierwszym poście wygodniej chyba byłoby wstawić w znacznik /hide?
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

śr cze 24, 2009 5:41 pm

W pierwszym poście tego tematu, prezentuję kolejnego BN'a. Ciekaw jestem czy się wam spodoba.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

śr cze 24, 2009 6:51 pm

Mnie się podoba. Zawsze mnie irytuje jak widzę diabły/demony bez żadnych poziomów, żadnej osobowości...
 
Awatar użytkownika
Brilchan
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4532
Rejestracja: śr cze 20, 2007 8:49 pm

czw cze 25, 2009 9:55 am

Mnie zastanawia druga klasa Kaela czy Taumaturg to nie był ten gość od zmieniania kształtów ? :shock: jak na razie najbardziej podoba mi się rozpiska Demona :D
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

czw cze 25, 2009 9:59 am

Taumaturg był od przywoływania.
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

ndz lip 19, 2009 11:25 am

[hide=Dodoria]
Mężczyzna zjawa Wojownik 4 / Paladyn 2 (Moradina) / Kapłan 3 / Krasnoludki obrońca 5 / Młot Moradina 10: SW 26; średni bezcielesny nieumarły (zjawa); KW 4k12 plus 2k12 plus 3k12 plus 5k12 plus 10k12; pw 106; Inic +5; Szyb 9m; KP 26 (+1 Zr, +12 Kowadło, +3 Amulet naturalnego pancerza, +1 Szczęście bohaterów); Dotykowy 12, Nieprzygotowany 25; Atak wręcz +28/+28/+23/+18/+13 (1k10+16 Pogromca /x3), lub na dystans +23 (1k10+16 Pogromca / x3), lub dotykowy na dystans czarem +18; Char PD; SA Odpędzenie nieumarłego, Ugodzenie zła, Manifestacja, Niszczący wzrok, Telekineza; SC specjalne cechy krasnoludów, Nieświadomy unik, Redukcja obrażeń 6/-, Odnowienie, Odporność na odegnanie +4; MRO Wytrw +25, Ref +13, Wola +26; S 22, Zr 12, Bd - Int 12, Rzt 14, Cha 22. Znane języki: Wspólny, Niebiański.
Umiejętności i atuty: Czarostwo +9, Dyplomacja +14, Jeździectwo +11, Koncentracja +8, Nasłuchiwanie +18, Rzemiosło (kowal) +9, Spostrzegawczość +18, Wiedza (plany) +11, Wiedza (religia) +9, Wyczucie pobudek +9. Doskonalsza inicjatywa, Krzepa, Potężniejsze skupienie na broni, Potężny atak, Rozszczepienie, Skupienie na broni (Krasnoludzki wielki młot), Specjalizacja w broni (Krasnoludzki wielki młot), Szczęście bohaterów, Twardość, Uniki, Żelazna wola
Czary kapłańskie: 4/3+1/2+1, ST czarów Dodorii to ST=12+poziom czaru. Domeny: Ochrony, Prawa.
Ekwipunek: Kowadło, to płytowa zbroja +3. Pogromca to krasnoludzki wielki młot +3 zguby demonów. Krasnolud ma przy sobie również takie przedmioty jak: Pas sily giganta +4, Płaszcz charyzmy +2, Amulet naturalnego pancerza +3. Za życia, krasnolud nosił przy sobie różne zwoje magii kapłańskiej i napoje zwiększające siłę bojową, teraz jednak już tego nie ma.[/hide]
Ostatnio zmieniony ndz lip 19, 2009 11:43 am przez Nefarius, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4461
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

ndz lip 19, 2009 11:42 am

Ostatnio nie mam niestety za bardzo czasu na czytanie samego opowiadania, choć postaram się w najbliższym czasie to nadrobić. Nowego BN-a przyjmuję jednak ze sporym zainteresowaniem, szczególnie, że nie często widzi się rozpisane zjawy i to na epickich poziomach. Rozpiska wydaje się schludna i pozbawiona większych błędów (choć nie wiem czemu zachowała się wartość budowy, której krasnolud jako nieumarły nie powinien mieć). Ogólnie dobra robota.

Dziwi mnie tylko obecność w ekwipunku zwojów magii wtajemniczeń. Bardzo możliwe, że jest to wyjaśnione gdzieś w opowiadaniu, ale po co postaci nie mogącej rzucać czarów czarodzieja takie zwoje?
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

ndz lip 19, 2009 11:45 am

Co się tyczy budowy, to zwyczajnie zapomniałem ją skreślić, bo jak pewnie zauważyłeś w rozpisce pw miał tylko kości k12 bez modyfikatora z budowy. A co do magii wtajemniczeń to pomyłka, miało być magii kapłańskiej. Dzięki za wychwycenie błędów i za pozytywną ocenę.

Pozdrawiam :)
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

ndz lip 19, 2009 2:00 pm

Parę uwag:

1. Czemu Dodori nie wrzuciłeś odrazu też do 1 postu, tam gdzie wszystkich ?

2. Każdy z BN-ów powinien miec przy sobie jakąś krótką historię o sobie. Wiem ze sa z opowiadania, ale o ile jeszcze Oricka i resztę łatwo skojarzyć, to żeby dowiedziec się kto to jest Dodoria, nieźle trzeba już się pomęczyć. Oczywiecie histora nie powinna ujaniać fabuły opowiadania, a dawać jedynie rys przychologiczny bohatera.

Obecnie wszyscy ci BN-i dla kogoś nie czytajacego opowiadania (a to lekkie nie jest) to tylko bezduszne cyferki.
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

ndz lip 19, 2009 2:02 pm

Dobra, w czasie kiedy nie miałem neta napisałem 4 rozdziały opowiadania, więc mogę trochę czasu poświęcić na opisanie historii BNów. Pojawi się niedługo.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

ndz lip 19, 2009 2:15 pm

To nie musi być wiele, bez problemu możesz wykorzystać zawarte w opowiadaniu opisy co do wyglądu czy zachowania. Bo np skąd ktoś z mechanicznej rozpiski Oricka ma niby wiedzieć, że ma on tatuaże :)
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

ndz lip 19, 2009 6:57 pm

Pojawiły się opisy Orricka, Hrotgara i Thungana. Niebawem reszta.
 
Awatar użytkownika
[email protected]
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 219
Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:51 am

Re: [Kuźnia Dusz] BNi z opowiadania

sob wrz 26, 2009 5:38 pm

[hide=Kael]

Mężczyzna człowiek Kapłan (Tempusa) 5 / Taumaturg 5


Zaklęcie Słabszy planarny sojusznik będące wymaganiem do taumaturga to zaklęcie lv 4 więc Kaelowi brakuje conajmniej dwóch poziomów kapłana (tudzież trzeba mu zmienić stosunek lv kapłana do thaumaturga na 7/3 zamiast 5/5)
Ostatnio zmieniony sob wrz 26, 2009 5:46 pm przez [email protected], łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości