Helderhammer pisze:Tak jest, prosta zostaje, a magia ogólna czy powszechna to 100pd za każdy czar - umiejętność.
Królestwo Magii przydatne jest, bo tak naprawdę to pierwszy dostępny opis Kolegiów jaki dostaliśmy, ale tak jak powiedziałem, mnie nieco tak dziwnie drażniło, że czary są znane od razu, tym bardziej że w samym Podręczniku Głównym stoi, że czarodzieje do złudzenia powtarzają pewne formuły i nie są Guślarzami co intuicyjnie splatają czar.
Nie wiem czy mój pomysł wam się spodobał, ale jak pisałem, zrezygnowałem ze Ścieżek Kolegiów i każdy czar z danej szkoły jest dostępny za 10 Pd i liczba dni = poziom mocy.
Ja nigdy nie pozwalałem na fabularne babole, nikt nagle nie dostawał czaru nie stawał sie silniejszy itd. od tak, wszystko miało uzasadnienie fabularne bo inaczej przypominało by to troche komputerowy rpg. Uczeń czarodzieja kończy profesje i wchodzi na wędrownego czarodzieja oraz wykupuje magię tajemną(dowolna): " Twój mistrz uznał że oto nadeszła pora by wziąć się za naukę potężniejszych czarów więc zaczyna wprowadzać cię w podstawowe techniki splatania wiatru magicznego. Po kilku miesiącach żmudnych ćwiczeń i powtarzania formułek udało ci się opanować dzięsięć czarów ze ścieżki mistycznej, mistrz oznajmia ci że odtąd ruszasz w świat działać na chwałę swego kolegium i doskonalić arkana magiczne w drodze, gdy uznasz że jesteś gotowy masz udać się do siedziby kolegium gdzie bedziesz zdawał egzamin magisterski po którym to otrzymasz ten tytuł." Wg. nie ma nic głupszego niż wypuszczenie ucznia z kolegium z znajomościa jednego czaru(patrząc na sposób wykupowania czarow wg.
Helderhammera) bądź 2 czarów(zależnie ile mistrz dał pd na ostatniej sesji). Co do ceny czarów to zależy, czary uczone w pakiecie z duża utratą czasu(ucznie mistrzowskie albo kolegialne) 100 pd za 10 a czar uczony własnoręcznie podczas podróży itp. 100 pd.
Malaggar pisze: ja podchodzę prościej. Nie bawię się w składniki.
A czemu by się nie bawić? Ja używałem każdej pierdółki byle tylko urozmaicić i ulepszyć graczu zabawe i wrażenia z gry jednym z magów.