Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Tarus
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 7:13 pm

Dodatkowe czary do 2 edycji

ndz wrz 20, 2009 4:17 pm

Miałem kiedyś przyjemność spotkać się z całkiem sporą ilością dodatkowych czarów do 2 edycji Warhammera, ładnie podzielone na kolegia magii, spisane w wersji angielskiej czy ktoś pamięta coś takiego i jest w stanie dać mi na to namiary. Z góry bardzo dziękuje ;]
 
Awatar użytkownika
Eliash
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 474
Rejestracja: wt lut 26, 2008 4:34 pm

Dodatkowe czary do 2 edycji

ndz wrz 20, 2009 4:24 pm

Mówisz o Królestwach Magii? ^^
 
Bregor
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 257
Rejestracja: czw sty 18, 2007 3:15 pm

Re: Dodatkowe czary do 2 edycji

ndz wrz 20, 2009 9:18 pm

Tarusowi prawdopodobnie chodzi o darmowy dodatek wydany przez BI który zawierał dodatkowe czary dla wszystkich tradycji (nazywało się toto etheronomicon czy jakoś tak) był też dodatek z czarami dla magii prostej tajemnej, magii powszechnej o prostej guślarskiej. (addenomicon się nazywał czy też jakoś tak) Niestety odkąd BI straciło licencję to dodatki zniknęły. :( Miałem je zapisane na dysku ale po formacie też ich już nie mam. Jak ktoś ma i może wrzucić link to też jestem zainteresowany.
 
Awatar użytkownika
Karl Leizmann
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 487
Rejestracja: pn lip 14, 2008 8:41 pm

Dodatkowe czary do 2 edycji

ndz wrz 20, 2009 10:35 pm

Też bym prosił o takie materiały (jeśli ktoś by miał oczywiście :) )
 
Awatar użytkownika
Tarus
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 7:13 pm

Re: Dodatkowe czary do 2 edycji

sob wrz 26, 2009 4:35 pm

Tak dokładnie o te mi chodziło. Niestety i mnie dopadł niespodziewany format a miałem to na pulpicie. Najbardziej boli to, że na potrzeby graczy miałem już przetłumaczone 2 kolegia. Jeżeli ktoś ma do tego dostęp proszę o PM-a
 
Awatar użytkownika
Vukodlak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1622
Rejestracja: śr maja 11, 2005 4:41 pm

Dodatkowe czary do 2 edycji

sob wrz 26, 2009 7:06 pm

Poszukajcie w archiwach sieci. Powinny tam jeszcze być. Kiedyś hallucyon podawał na to namiary w jednym z tematów. Jednak jeśli to znajdziecie, to i tak strasznie ciężko jest zassać te pdfy.
 
Awatar użytkownika
Carramba
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 187
Rejestracja: pt sty 05, 2007 5:29 pm

Dodatkowe czary do 2 edycji

sob wrz 26, 2009 8:16 pm

Etceteronomicon do pobrania tutaj (po angielsku, w formacie doc.).

http://www.steved.org/stuff/Etceteronomicon.doc
Ostatnio zmieniony sob wrz 26, 2009 8:18 pm przez Carramba, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Tarus
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 7:13 pm

Re: Dodatkowe czary do 2 edycji

sob wrz 26, 2009 10:33 pm

Dzięki Ci bardzo. Mam nadzieję, że i innym się to przyda a moi gracze może choć na chwile zainteresują się pełnym wykorzystaniem zaklęć swojego kolegium zamiast szukać nowości w chaosie;]
 
Awatar użytkownika
Armoks
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 342
Rejestracja: pn lip 07, 2008 3:26 pm

Dodatkowe czary do 2 edycji

ndz wrz 27, 2009 5:04 pm

Wyszperałem w dwie minuty :) Addendonomicon i Etceteronomicon prosto ze strony BI. 
Ostatnio zmieniony ndz wrz 27, 2009 5:14 pm przez Armoks, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Helderhammer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: pt paź 16, 2009 10:19 am

Dodatkowe czary do 2 edycji

pt paź 16, 2009 12:41 pm

Osobiście sam dorobiłem kilka czarów na podstawie wersji bitewnej Warhammera - dużo tego nie ma, bo tam każdy lore ma 6 czarów tylko, jak zapewne wiecie. Nie mniej przejrzę te czary tutaj i jak czegoś nie będzie, wrzucę.

Ps. - komuś chciało się to tłumaczyć?
Ostatnio zmieniony pt paź 16, 2009 12:42 pm przez Helderhammer, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
raskoks
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 195
Rejestracja: czw paź 15, 2009 8:02 pm

Re: Dodatkowe czary do 2 edycji

pn paź 19, 2009 2:38 pm

mam takie głupie pytanie dotyczace tych dodatków. Wg zasad II ed czarodziej ma dostęp do wszystkich czarów swojego kolegium - także tych z dodatków? Bo wydaje mi się że strasznie poteżna jest ta umiejeetność rzucania magii - chyba preferowałem uczenie sie czarów z I ed.
 
Awatar użytkownika
Helderhammer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: pt paź 16, 2009 10:19 am

Dodatkowe czary do 2 edycji

pn paź 19, 2009 5:33 pm

Niby tak jest, ale tak naprawdę czary nie wychodzą teraz tak często. Na jednej kostce tak naprawdę średnio wypada ci 5 więc rzucenie czaru o mocy 13, 14 itd. dwoma kostkami to naprawdę nie jest prosta sprawa, z Mag. 1 czary 7,8 to też problem.

Jednak mnie też bolało to i wprowadziłem tak, że każdy czar kosztuje 10pd i tyle dni nauki nieustannej (tak5h dziennie i nie jadąc konno :P) ile ma poziomu mocy.
 
Awatar użytkownika
Stoka
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 96
Rejestracja: czw gru 04, 2008 3:58 pm

Dodatkowe czary do 2 edycji

pn paź 19, 2009 7:34 pm

Od razu możesz używać tylko czarów z twojej tradycji i ścierzki, za każdy czar poza ścierzką, ale w twojej tradycji płacisz 100PD i wpisujesz sobie go w zdolnościach, więc nie można mieć 1000000 czarów od razu. Nie można wykupywać czarów z nie twojej tradycji. To jest oficjalna zasada z "Królestwa magii".
 
Awatar użytkownika
raskoks
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 195
Rejestracja: czw paź 15, 2009 8:02 pm

Re: Dodatkowe czary do 2 edycji

pn paź 19, 2009 10:01 pm

chyba musze dorwac królestwa :D - bo nie wiem co to ejst ścieżka ? Jak rozumiem nie wszystkie czary z twojego kolegium sa dostępne dla Ciebie tak?
 
Awatar użytkownika
Amdir
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 567
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 11:51 am

Dodatkowe czary do 2 edycji

pn paź 19, 2009 10:48 pm

W Królestwach Magii każde kolegium ma podzielone czary na trzy ścieżki: Główną (jest to 10 czarów z podstawki), Mistyczną (10 czarów z tym ze cześć nowych a cześć starych), Żywiołu (podobnie jak w poprzedniej). Czarodziej gdy wykupuje magie tajemna wybiera ścieżkę i dostaje tych 10 czarów. Poza tym może dokupić pozostałe czary (10 czarów) płacąc za nie 100PD za sztukę.

Pozdro
 
Awatar użytkownika
raskoks
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 195
Rejestracja: czw paź 15, 2009 8:02 pm

Re: Dodatkowe czary do 2 edycji

pn paź 19, 2009 11:10 pm

Dzieki Amdir :)
rozumiem że w kwestii magii prostej sprawy pozostaja niezmienione - i dostaje się czary z odpowiedniego typu po wykupieniu umiejętności magia prosta ? Wybaczcie że pytam, ale mam w drużynie poczatkującego czarodzieja i chcę wiedzieć co i jak zanim sobie zakupię dodatek. Bo mimo wydawania 3 ed raczej go zakupię :-)
 
Awatar użytkownika
Helderhammer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: pt paź 16, 2009 10:19 am

Dodatkowe czary do 2 edycji

wt paź 20, 2009 12:18 am

Tak jest, prosta zostaje, a magia ogólna czy powszechna to 100pd za każdy czar - umiejętność.

Królestwo Magii przydatne jest, bo tak naprawdę to pierwszy dostępny opis Kolegiów jaki dostaliśmy, ale tak jak powiedziałem, mnie nieco tak dziwnie drażniło, że czary są znane od razu, tym bardziej że w samym Podręczniku Głównym stoi, że czarodzieje do złudzenia powtarzają pewne formuły i nie są Guślarzami co intuicyjnie splatają czar.

Nie wiem czy mój pomysł wam się spodobał, ale jak pisałem, zrezygnowałem ze Ścieżek Kolegiów i każdy czar z danej szkoły jest dostępny za 10 Pd i liczba dni = poziom mocy.

A sam mam też pytanie trywialne wręcz, ale nigdzie jasno na białym nie ma napisane (chyba?). Składniki znikają podczas rzucania czaru? Osobiście wprowadziłem, że tak, ale chciałbym się dowiedzieć jak inni do tego podchodzą?
 
Awatar użytkownika
Malaggar
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3222
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 3:36 pm

Dodatkowe czary do 2 edycji

wt paź 20, 2009 12:25 am

A sam mam też pytanie trywialne wręcz, ale nigdzie jasno na białym nie ma napisane (chyba?). Składniki znikają podczas rzucania czaru? Osobiście wprowadziłem, że tak, ale chciałbym się dowiedzieć jak inni do tego podchodzą?
ja podchodzę prościej. Nie bawię się w składniki.
 
Awatar użytkownika
>Theodorus<
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 120
Rejestracja: pt sie 07, 2009 2:06 am

Re: Dodatkowe czary do 2 edycji

wt paź 20, 2009 12:26 am

Znikają.

Magiczny komponent zostaje zużyty w trakcie rzucania zaklęcia, bez względu na jego powodzenie.
Księga Zasad, str 148.
 
Awatar użytkownika
raskoks
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 195
Rejestracja: czw paź 15, 2009 8:02 pm

Re: Dodatkowe czary do 2 edycji

wt paź 20, 2009 12:39 am

Helderhammer dzieki za odpowiedź -imho 10PD to wciąż za mało wiec chyba zdecyduje sie na rozwiazanie z KM :)
a co do składników - to oczywiście znikają :D
 
Awatar użytkownika
Helderhammer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: pt paź 16, 2009 10:19 am

Dodatkowe czary do 2 edycji

wt paź 20, 2009 9:48 am

W KM nadal masz wszystkie czary z danej tradycji od razu, tyle że ograniczone przez jedną ścieżkę. Dla mnie mag z 10 czarami specjalistycznymi to za mało jednak. Ale żeby nie było nieporozumień, to tylko ze swojej tradycji wykupuje, jak zaczyna z innych no to już Kolegium się postara, by wiele nie wykupił :D
 
Awatar użytkownika
Lothor Mordredsson
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: śr cze 10, 2009 12:54 pm

Re: Dodatkowe czary do 2 edycji

wt paź 20, 2009 10:13 am

Helderhammer pisze:
Tak jest, prosta zostaje, a magia ogólna czy powszechna to 100pd za każdy czar - umiejętność.

Królestwo Magii przydatne jest, bo tak naprawdę to pierwszy dostępny opis Kolegiów jaki dostaliśmy, ale tak jak powiedziałem, mnie nieco tak dziwnie drażniło, że czary są znane od razu, tym bardziej że w samym Podręczniku Głównym stoi, że czarodzieje do złudzenia powtarzają pewne formuły i nie są Guślarzami co intuicyjnie splatają czar.

Nie wiem czy mój pomysł wam się spodobał, ale jak pisałem, zrezygnowałem ze Ścieżek Kolegiów i każdy czar z danej szkoły jest dostępny za 10 Pd i liczba dni = poziom mocy.


Ja nigdy nie pozwalałem na fabularne babole, nikt nagle nie dostawał czaru nie stawał sie silniejszy itd. od tak, wszystko miało uzasadnienie fabularne bo inaczej przypominało by to troche komputerowy rpg. Uczeń czarodzieja kończy profesje i wchodzi na wędrownego czarodzieja oraz wykupuje magię tajemną(dowolna): " Twój mistrz uznał że oto nadeszła pora by wziąć się za naukę potężniejszych czarów więc zaczyna wprowadzać cię w podstawowe techniki splatania wiatru magicznego. Po kilku miesiącach żmudnych ćwiczeń i powtarzania formułek udało ci się opanować dzięsięć czarów ze ścieżki mistycznej, mistrz oznajmia ci że odtąd ruszasz w świat działać na chwałę swego kolegium i doskonalić arkana magiczne w drodze, gdy uznasz że jesteś gotowy masz udać się do siedziby kolegium gdzie bedziesz zdawał egzamin magisterski po którym to otrzymasz ten tytuł." Wg. nie ma nic głupszego niż wypuszczenie ucznia z kolegium z znajomościa jednego czaru(patrząc na sposób wykupowania czarow wg. Helderhammera) bądź 2 czarów(zależnie ile mistrz dał pd na ostatniej sesji). Co do ceny czarów to zależy, czary uczone w pakiecie z duża utratą czasu(ucznie mistrzowskie albo kolegialne) 100 pd za 10 a czar uczony własnoręcznie podczas podróży itp. 100 pd.

Malaggar pisze:
ja podchodzę prościej. Nie bawię się w składniki.


A czemu by się nie bawić? Ja używałem każdej pierdółki byle tylko urozmaicić i ulepszyć graczu zabawe i wrażenia z gry jednym z magów.
Ostatnio zmieniony wt paź 20, 2009 10:15 am przez Lothor Mordredsson, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Helderhammer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: pt paź 16, 2009 10:19 am

Dodatkowe czary do 2 edycji

wt paź 20, 2009 12:16 pm

Tylko powiem na niejako zarzut:P wyruszania w świat z jednym czarem - nic takiego nie napisałem, u mnie czarów uczył się wszystkich do ok mocy 12/13 jeszcze jako "uczeń" a resztę miał w księdze, ale i tak nie poznawał czarów powyżej mocy 22/23 - w wszystko da się fabularnie wytłumaczyć, tym bardziej że podążając stricte według zasad z KM to taki gracz na kilka miesięcy (więc kilka-kilkanaście sesji) musiałby znikać - jest to odwieczny problem chyba "długotrwałych" szkoleń i nauk w każdej drużynie w WFRP 1/2 ed
 
Awatar użytkownika
raskoks
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 195
Rejestracja: czw paź 15, 2009 8:02 pm

Re: Dodatkowe czary do 2 edycji

wt paź 20, 2009 12:42 pm

zgadzam się - w kwestii szkolenia albo musimy wymusić na pozostałych graczach siedzenie przez te kilka miesięcy na tyłku - albo musimy zrobić jakieś myki fabularne żeby mag mógł sensownie nauczyć się czarów ... niestety jest to odwieczny problem :D
 
Awatar użytkownika
Vukodlak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1622
Rejestracja: śr maja 11, 2005 4:41 pm

Dodatkowe czary do 2 edycji

śr paź 21, 2009 1:31 am

Niestety przy postaciach czarujących należy niekiedy odpuścić sobie fablarne uzasadnienie. Można skończyć z przypadkiem Wędrownego Czarodzieja z masą PD, który nie może ich wydać bo nie ma fabularnej możliwośći się ich nauczyć. Z drugiej strony to zadanie MG by magik w drużyniie mógł zapoznać się w czasie przygód z nowymi zaklęciami, nie popwinno się nadmiernie rzucać kłód pod nogi.
 
Awatar użytkownika
raskoks
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 195
Rejestracja: czw paź 15, 2009 8:02 pm

Re: Dodatkowe czary do 2 edycji

pt paź 23, 2009 1:33 pm

a powiedzcie mi jak to wygląda przy magach elfich ? oni też wybierają kolor magii ?:)

boli mnei ze w 2 ed zablokowali krasnoludom i niziołkom możliwość czarowania :)
 
Awatar użytkownika
jaffar
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 48
Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 8:08 pm

Dodatkowe czary do 2 edycji

pt paź 23, 2009 4:56 pm

No to wyjdzie, że ze mnie straszna świnia jest, jeśli chodzi o dawanie czarów :wink:
Taki Wędrowny Czarodziej, kiedy opuszcza kolegium zna magię prostą, jakieś zaklęcia z powszechnej i max 2 czary ze swojej ścieżki. Resztę ma zapisaną w księdze. Oczywiście może z nich korzystać, ale z ujemnym modyfikatorem do czasu kiedy w pełni ich nie opanuje.
Dla mnie i moich graczy ma to sens i fabularne uzasadnienie, przecież nauka magii to nie pstryknięcie palcami i jest.
Co do kosztów nauki to jest to 100pd za czar.
Jak do tej pory fajnie się sprawdzała taka metoda i nikt nie protestował.
 
Awatar użytkownika
Siriel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2022
Rejestracja: śr cze 22, 2005 10:42 am

Re: Dodatkowe czary do 2 edycji

pt paź 23, 2009 6:04 pm

Dobry pomysł. Ja to samo u siebie zastosowałem, ale względem wojowników. Taki zwykły woj wie, którym końcem noża żgnąć i umie ciepnąć na odlew. Resztę ma spisaną na cielęcej skórze. Może korzystać z innego rodzaju oręża (np. młota bojowego albo topora) ale z ujemnym modyfikatorem oczywiście. Dla mnie ma to fabularne uzasadnienie, bo przecież nauka walki mieczem (albo szczelanie z łuku) to nie jest pstryknięcie palcami. 100 PD za każdy dodatkowy rodzaj broni. Ciekawe, czy ktoś zaprotestuje?

[irony mode off]
 
Awatar użytkownika
kondiz
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 326
Rejestracja: pt gru 03, 2004 6:03 pm

Dodatkowe czary do 2 edycji

pt paź 23, 2009 8:07 pm

Haha, świetne :D
Być może niepotrzebnie zaznaczałeś tak dosadnie, że to sarkazm :P
Zgodzę się z Sirielem, iż nie ma sensu utrudniać życie czarodziejom. Mają bardzo ciężkie początki, w których zwykle tracą większą część PP. Można przyjąć, że już wtedy powoli uczą się swoich czarów, ale rzucanie ich jest bardzo niebezpiecznie i jest surowo zabronione przez kolegium. Ćwiczy jakieś poszczególne części czarów i po reakcji wiatrów domyśla się, czy tą część już opanował.
Pozdrawiam
kondiz
 
Awatar użytkownika
jaffar
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 48
Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 8:08 pm

Dodatkowe czary do 2 edycji

pt paź 23, 2009 8:47 pm

Widzisz Sirielu tutaj wchodzimy na dosyć grząski teren interpretacji świata.
W moim młotku czarodzieje to rzadkość dlatego większość ludzi się ich po prostu zajebardzo boi.
Dlatego nie widzę powodu, żeby od początku byli nie wiadomo jak obładowani czarami. Czasami wystarczy, żeby taki machajłapa wyczarował na dłoni płomyk, a przeciwnik 2 razy się zastanowi zanim coś zrobi.
Co do utrudniania im życia to nie są jakoś specjalnie gnojeni, po prostu nikt u mnie nie ma łatwo, ale jak pisałem wyżej mojej ekipie i mnie to po prostu pasuje.

A co do nowych czarów to polecam prace MadAlfreda, trochę tego tam jest.
Ostatnio zmieniony pt paź 23, 2009 8:54 pm przez jaffar, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości