Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 16
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

ndz paź 25, 2009 11:44 pm

Huncwot pisze:
Jaki jest sens działania gadżetów reaktywujących moce i zaklęcia za żetony (Czarny Lotos, Bateria Maniczne, itp.) kiedy standardowo i tak można aktywować moce i zaklęcia za żetony?

Tylko/aż taki, że oszczędza się żetony :)
CE2AR pisze:
Mi to nie wadzi, ale może doprowadzić do nieco absurdalnych sytuacji, nawet jak na standardy "filmowe" Poza tym, wychodzi, że najlepiej specjalizować się w walce na pięści, zamiast w używaniu jakiegoś narzędzia zbrodni, które nie zawsze musi być pod ręką.

Warto pamiętać, że bez broni możesz atakować tylko na bliskim zasięgu, więc lepiej jednak czasami zaopatrzyć się w pistolet :)
CE2AR pisze:
Czy silny cios działa również w boju ze statystami? Ściąga dwóch nieszczęśników za jednym zamachem?

Tak.
Ostatnio zmieniony pn paź 26, 2009 12:16 am przez Garnek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

pn paź 26, 2009 12:53 pm

CE2AR pisze:
Mi to nie wadzi, ale może doprowadzić do nieco absurdalnych sytuacji, nawet jak na standardy "filmowe" ;) Poza tym, wychodzi, że najlepiej specjalizować się w walce na pięści, zamiast w używaniu jakiegoś narzędzia zbrodni, które nie zawsze musi być pod ręką.


Jak się jest pugilistą czy mnichem z dalekich krain - jasne i wtedy jest to fajne. Niemniej specjalizowanie się w walce na pięści przykładowo niewiele pomoże w rytualnej walce na noże czy jakże częstym w niektórych sferach pojedynku na rapiery (albo szable w Slawii) ;)
 
Huncwot
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 8:14 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

pn paź 26, 2009 2:26 pm

Garnek pisze:
Tylko/aż taki, że oszczędza się żetony :)

Trochę precyzyjniej poproszę :)
Jeżeli i na Czarny Lotos (str. 84) i na "Wewnętrzne rezerwy" (str. 139) wydaję żeton, to gdzie oszczędność?
Czy Lotos aktywuje wszystkie moce artysty? Czy może posiadając taki gadżet aktywuję dwie moce za jeden żeton?
 
Awatar użytkownika
kegarx
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: pn maja 05, 2008 8:26 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr paź 28, 2009 1:40 pm

Pytanie odnośnie walki ze statystami.
Czy grupa statystów ma 1 atak czy n ataków gdzie n to liczebność grupy?
 
Awatar użytkownika
Lukasz_300
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: wt paź 27, 2009 7:45 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr paź 28, 2009 2:46 pm

@kegarx Wydaje mi sie że mają 'n' akcji- po 1 na łebka...
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr paź 28, 2009 4:11 pm

kegarx pisze:
Czy grupa statystów ma 1 atak czy n ataków gdzie n to liczebność grupy?

Grupa statystów ma tyle akcji, ile wynosi jej liczebność. Czyli np. grupa 5 ghouli wykonuje w rundzie w sumie 5 ataków, każdy z pulą 1k10 (wszystkie na tej samej karcie inicjatywy).
 
Awatar użytkownika
Olmar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: wt cze 13, 2006 9:55 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr paź 28, 2009 4:15 pm

Huncwot pisze:
Garnek pisze:
Tylko/aż taki, że oszczędza się żetony :)

Trochę precyzyjniej poproszę :)
Jeżeli i na Czarny Lotos (str. 84) i na "Wewnętrzne rezerwy" (str. 139) wydaję żeton, to gdzie oszczędność?
Czy Lotos aktywuje wszystkie moce artysty? Czy może posiadając taki gadżet aktywuję dwie moce za jeden żeton?

Podpisuję się pod tym pytaniem, bo faktycznie jest tutaj pewna nieścisłość :)

Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
gower
Redaktor Naczelny
Redaktor Naczelny
Posty: 1896
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 2:04 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr paź 28, 2009 7:14 pm

Jak to jest z akcjami w rundzie? Czy z pulą 3k10 mogę wykonać np 3 ataki albo jeden za 3 kości? Jeśli tak, to jaki jest sens atakowania raz z większą pulą?
 
Awatar użytkownika
Alchemique
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 310
Rejestracja: wt lip 13, 2004 9:33 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr paź 28, 2009 7:28 pm

Większa jest szansa przerzutu przy trzech kościach niż przy jednej :)
 
Awatar użytkownika
Olmar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: wt cze 13, 2006 9:55 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr paź 28, 2009 7:35 pm

gower pisze:
Jak to jest z akcjami w rundzie? Czy z pulą 3k10 mogę wykonać np 3 ataki albo jeden za 3 kości? Jeśli tak, to jaki jest sens atakowania raz z większą pulą?

Możesz wykonać trzy ataki, ale o wiele bezpieczniej jest atakować z większą pulą, gdyż masz mniejszą szansę na krytyczny pech (str. 115, ramka prawy dolny róg). W przypadku 3 kości masz na pech 1/1000 szans, a przy jednej kości aż 1/10 (a przy 3 atakach łatwo policzyć, że to prawie 1/3 szans na krytyczny pech). Warto ryzykować wyłącznie z atutem Oburęczność (str.53).

Pozdrawiam

Edit: no i oczywiscie to o czym wspomniał Alchemique, o wiele łatwiej wysoko podbić wynik rzutu :)
Ostatnio zmieniony śr paź 28, 2009 7:36 pm przez Olmar, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
gower
Redaktor Naczelny
Redaktor Naczelny
Posty: 1896
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 2:04 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr paź 28, 2009 10:07 pm

Fakt, zapomniałem o krytycznym pechu:)
Podbić wynik jest akurat tak samo łatwo przy wykonaniu 3 oddzielnych ataków...
 
Awatar użytkownika
Alchemique
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 310
Rejestracja: wt lip 13, 2004 9:33 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr paź 28, 2009 10:54 pm

 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr paź 28, 2009 11:30 pm

Huncwot pisze:
eżeli i na Czarny Lotos (str. 84) i na "Wewnętrzne rezerwy" (str. 139) wydaję żeton, to gdzie oszczędność? Czy Lotos aktywuje wszystkie moce artysty? Czy może posiadając taki gadżet aktywuję dwie moce za jeden żeton?


Hm...
Rzeczywiście, wkradł się tu błąd. Powinno być "raz na sesję: odnawia moc lub zaklęcie". Dzięki za zwrócenie uwagi, najmocniej przepraszam :)
 
Awatar użytkownika
kegarx
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: pn maja 05, 2008 8:26 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

czw paź 29, 2009 7:48 am

Czyżby zbierał sie materiał na erratę?:P Albo wersję 1.5? :D
 
Awatar użytkownika
gower
Redaktor Naczelny
Redaktor Naczelny
Posty: 1896
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 2:04 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

czw paź 29, 2009 7:35 pm

@Alchemique:
Wynik na jednej kości nie ma absolutnie żadnego wpływu na to, co się dzieje z innymi. Dlatego, prawdopodobieństwo sukcesu na każdej z kości jest takie samo, niezależnie od tego czy wykorzysta się je w 3 akcjach, czy w jednej. Przy wykonaniu 3 akcji jednak, każdy sukces to "trafienie".
 
Awatar użytkownika
Alchemique
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 310
Rejestracja: wt lip 13, 2004 9:33 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

czw paź 29, 2009 9:29 pm

Nigdzie nie napisałem że one mają na siebie wpływ tylko ze jest łatwiej bo prawdopodobieństwo że wypadnie sukces jest większe gdy się rzuca trzema kośćmi niż gdy się rzuca jedną. Wszystko przecież zależy co chcesz zrobić czy postrzelić trzech przeciwników czy chociaż jednego trzy razy czy raz go unieruchomić.
 
Awatar użytkownika
gower
Redaktor Naczelny
Redaktor Naczelny
Posty: 1896
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 2:04 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

czw paź 29, 2009 10:05 pm

Rzucasz jedną, ale trzy razy. Dlatego prawdopodobieństwo uzyskania jednego (dwóch, trzech) sukcesów jest dokładnie takie samo. Przy czym, przy atakowaniu raz, większa ilość sukcesów nic Ci nie daje. Dlatego, jedyną różnicą jest chyba ryzyko samych jedynek...
 
Huncwot
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 8:14 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

czw paź 29, 2009 10:09 pm

Dzięki za wyjaśnienie :)

A z innej beczki:
Przy zasadach dotyczących żetonów jest napisane, że można wydać w ciągu rundy po jednym żetonie na każdy z możliwych efektów (str. 113). Czy dwa różne gadżety dające +5 do tego samego rzutu za żeton są liczone jako różne efekty? Czy mogę wydać dwa żetony, żeby uzyskać +10 do rzutu, czy jest to ten sam efekt "użycie gadżetu za żeton"? Czy można w ten sposób użyć np. zdolności i gadżetu?
 
Awatar użytkownika
Alchemique
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 310
Rejestracja: wt lip 13, 2004 9:33 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

czw paź 29, 2009 10:29 pm

gower pisze:
Rzucasz jedną, ale trzy razy. Dlatego prawdopodobieństwo uzyskania jednego (dwóch, trzech) sukcesów jest dokładnie takie samo. Przy czym, przy atakowaniu raz, większa ilość sukcesów nic Ci nie daje. Dlatego, jedyną różnicą jest chyba ryzyko samych jedynek...


Nie chodzi o większa ilość sukcesów tylko większe prawdopodobieństwo uzyskania wysokich podbić gdy próbujesz zrobić coś raz ale na wysokim ST.
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

czw paź 29, 2009 10:52 pm

Huncwot pisze:
Przy zasadach dotyczących żetonów jest napisane, że można wydać w ciągu rundy po jednym żetonie na każdy z możliwych efektów (str. 113). Czy dwa różne gadżety dające +5 do tego samego rzutu za żeton są liczone jako różne efekty? Czy mogę wydać dwa żetony, żeby uzyskać +10 do rzutu, czy jest to ten sam efekt "użycie gadżetu za żeton"? Czy można w ten sposób użyć np. zdolności i gadżetu?

Maksymalnie możesz wydać cztery żetony:
- jeden, żeby dorzucić 1k10
- drugi, żeby wymienić karty
- trzeci, żeby uzyskać +N do wyniku
- czwarty, żeby aktywować jakąś dodatkową zdolność z gadżetu lub atutu (np. wstęp do klubu)

Komentarz: żeton może załatwić tylko jedno +N, czyli jeśli skorzystałeś już z gadżetu +5 lub z np. atutu narodowego +2, to nie możesz już wydać kolejnego żetonu aby uzyskać +1. Przynajmniej taka jest zalecana interpretacja :)
 
Awatar użytkownika
CE2AR
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1575
Rejestracja: pn sie 30, 2004 9:17 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

pt paź 30, 2009 10:44 am

Alchemique pisze:
Nie chodzi o większa ilość sukcesów tylko większe prawdopodobieństwo uzyskania wysokich podbić gdy próbujesz zrobić coś raz ale na wysokim ST.

Gower, słusznie prawi, chyba, że ja nie rozumiem zasad ;)
Gdy atakuję raz, trzema kostkami lub trzy razy, jedną prawdopodobieństwo uzyskania przerzutu jest niemal identyczne. Tylko gdy na wszystkich kostkach wypadną same "10", to w pierwszym przypadku przeciwnik dostanie po łbie raz, a w drugim trzy razy, dobrze myślę?
 
Awatar użytkownika
Alchemique
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 310
Rejestracja: wt lip 13, 2004 9:33 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

pt paź 30, 2009 10:59 am

CE2AR pisze:
Alchemique pisze:
Nie chodzi o większa ilość sukcesów tylko większe prawdopodobieństwo uzyskania wysokich podbić gdy próbujesz zrobić coś raz ale na wysokim ST.

Gower, słusznie prawi, chyba, że ja nie rozumiem zasad ;)
Gdy atakuję raz, trzema kostkami lub trzy razy, jedną prawdopodobieństwo uzyskania przerzutu jest niemal identyczne. Tylko gdy na wszystkich kostkach wypadną same "10", to w pierwszym przypadku przeciwnik dostanie po łbie raz, a w drugim trzy razy, dobrze myślę?


Ale przecież czasem niema możliwości zrobić czegoś trzy razy prawda? Jak w przypadku zaskoczenia przeciwnika. Masz jedną szanse i jak sie nie uda to kicha i tyle pozostają ci dwie kości na na zrobienie czegoś innego. Osobiście bym nie pozwolił graczom na sytuacje "celuje w jego broń o nie trafiłem to jeszcze raz celuje o znowu nie no to jeszcze raz"

W takim przypadku przecież nic wam nie da trzy razy trafić ta jedną broń bo już po pierwszym trafieniu wypadła mu ona z reki prawda?

A w momencie gdy się nie powiodło przecież przeciwnik widzi że chcesz mu zrobić coś konkretnego i cale zaskoczenie szlak trafia.

A karty i gadżety moim zdaniem generują bardzo często sytuacje gdy bohaterowie wyciągają przysłowiowego asa z rękawa i z zaskoczenia niestandardowo pokonują przeciwności to jest ich główna rola.
Ostatnio zmieniony pt paź 30, 2009 11:02 am przez Alchemique, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
gower
Redaktor Naczelny
Redaktor Naczelny
Posty: 1896
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 2:04 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

pt paź 30, 2009 5:51 pm

@Alchemique:
Jasne, że tak. Mówiłem o normalnym ataku w środku walki. Chyba, że ja źle rozumiem całe zasady: jeśli rzucam 3 kośćmi i na 1 uzyskam '10', to przerzucam tylko tę jedną, nie?
 
Awatar użytkownika
Alchemique
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 310
Rejestracja: wt lip 13, 2004 9:33 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

pt paź 30, 2009 6:07 pm

Tak tylko jedną przerzucasz :)

O no widzisz dla mnie akurat to jest normalna sytuacja bo ja widzę Wolsunga jako grę w której dżentelmeni nie deklarują "to ja celuje w mu w głowę" tylko "ha nigdy mnie nie dostaniesz kanalio! (lady Backingham proszę o wybaczenie tak brutalne słowa) - celuje w wielokrążek wiszącej nad nim skrzyni!"
 
Awatar użytkownika
Olmar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: wt cze 13, 2006 9:55 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

pt paź 30, 2009 7:10 pm

Alchemique pisze:
O no widzisz dla mnie akurat to jest normalna sytuacja bo ja widzę Wolsunga jako grę w której dżentelmeni nie deklarują "to ja celuje w mu w głowę" tylko "ha nigdy mnie nie dostaniesz kanalio! (lady Backingham proszę o wybaczenie tak brutalne słowa) - celuje w wielokrążek wiszącej nad nim skrzyni!"

:D Co oczywiscie nie zmienia faktu, ze w środku szczególnej walki może się wydarzyć "zwykła" wymiana strzałów w postaci potrójnego ataku ;) Na początku chciałem odruchowo zaprzeczyć gowerowi, ale to co mówił na temat szans można bez problemu udowodnić, jedyny problem we wczesniej wspomnianym krytycznym pechu i tylko nim.
 
Huncwot
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 8:14 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

pt paź 30, 2009 8:01 pm

Czy przeciwnicy (oprócz statystów) zagrywają karty według archetypów, czy mogą od tak z czapy dorzucić sobie bonus do dowolnego rzutu?
Bo ci z mojej obsady raczej nie pasują do eksploratora, salonowca, ryzykanta czy śledczego. Prędzej do kanalii, megalomana, szaleńca lub szarej eminencji. :)
 
Awatar użytkownika
CE2AR
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1575
Rejestracja: pn sie 30, 2004 9:17 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

sob paź 31, 2009 6:30 pm

Odnośnie gadżetów: by zachować i móc wykorzystać właściwości "zdobycznego" MP-40 szturmowca Nieumarłej Rzeszy, muszę wydać pd po przygodzie, inaczej pukawka definitywnie przepadnie, tia?

Rozumiem, że podczas przygody, w której go zdobyłem, również nie mogę użyć bonusów broni.

EDIT: A, i czy w oznaczanych gwiazdką parametrach różniastych delikwentów uwzględniono już plusy z ich gadżetów/zdolności?
Ostatnio zmieniony sob paź 31, 2009 6:31 pm przez CE2AR, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

sob paź 31, 2009 6:39 pm

CE2AR pisze:
Odnośnie gadżetów: by zachować i móc wykorzystać właściwości "zdobycznego" MP-40 szturmowca Nieumarłej Rzeszy, muszę wydać pd po przygodzie, inaczej pukawka definitywnie przepadnie, tia?

Tak - wystarczy 3 PD, żeby "zaklepać" sobie gadżet, więcej żeby uzyskać pełną funkcjonalność. Nic oczywiście nie stoi na przeszkodzie, by umówić się z MG, że odkładasz gadżet do gablotki i wyjmiesz go za parę sesji, jak już uzbierasz PD.
CE2AR pisze:
Rozumiem, że podczas przygody, w której go zdobyłem, również nie mogę użyć bonusów broni.

No w zasadzie to nie, choć jak prowadzę, to zwykle przymykam na to oko, bo to fajnie od razu użyć czegoś zdobycznego. Ewentualnie naciągam gracza na żeton, za scenę używania zdobycznego gadżetu :-)
CE2AR pisze:
A, i czy w oznaczanych gwiazdką parametrach różniastych delikwentów uwzględniono już plusy z ich gadżetów/zdolności?

Tak
Huncwot pisze:
Czy przeciwnicy (oprócz statystów) zagrywają karty według archetypów, czy mogą od tak z czapy dorzucić sobie bonus do dowolnego rzutu? Bo ci z mojej obsady raczej nie pasują do eksploratora, salonowca, ryzykanta czy śledczego. Prędzej do kanalii, megalomana, szaleńca lub szarej eminencji.

Generalnie przeciwnicy finałowi i inni ważniejsi powinni być wyzwaniem, więc mogą dorzucać karty do każdego testu - tylko każda karta powinna być uzasadniona opisem. Ja inspiruję się archetypami (przy potworach to zwykle ryzykant) bo tak mi łatwiej, choć jak wpadnę na fajniejszy opis, to się nie powstrzymuję :-)

A pomysł na archetypy dla arcyłotrów niezły, zapamiętam.
Ostatnio zmieniony sob paź 31, 2009 6:48 pm przez Garnek, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
lucek
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn mar 01, 2004 6:55 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

ndz lis 01, 2009 3:40 pm

Garnek pisze:
A pomysł na archetypy dla arcyłotrów niezły, zapamiętam.


[scenicznym szeptem]
Garnek, Sekretne Notatki, zeszyt 4, rozdział 11, akapit 3. Piąty Archetyp: Villain. To już mamy wymyślone. Ciii.
[/sceniczny szept]


l.
 
Awatar użytkownika
kegarx
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: pn maja 05, 2008 8:26 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

wt lis 03, 2009 10:10 pm

Pytanie
Czy jeśłi stracę punkt Krzepy bądź Kondycji (na przykłąd na skutek walki bądź jakiejś pułapki; zresztą mniejsza o to w jaki spoób) to czy muszę na nowo przeliczać "pochodne" statystyki?
Ostatnio zmieniony wt lis 03, 2009 10:12 pm przez kegarx, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 16

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości