Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

Wolsung na Dzikich Światach

pn paź 12, 2009 2:11 am

Jestem po pierwszej sesji Wolsunga i sprawdziły się wszystkie moje obawy wobec mechaniki oryginalnej, które miałem już w czasie betatestów. Karty i żetony to miła sprawa ale samo jądro systemu, mechanika konfliktów, jest tak przekombinowana że tylko ludzie grający notorycznie w planszówki mogą ją całą, w jedną sesję ogarnąć i spamiętać i żeby jeszcze grało się płynnie, a mechanika nie rozwalała fajnych scen. Oczywiście, nie jestem jedyny z takimi samymi odczuciami. Ba, cała moja drużyna, zgodnie stwierdziła że dawno nie widziała tak poj... dziwnej mechaniki. Od razu zaznaczam, to NIE JEST temat na psioczenie lub bronienie mechaniki W, chciałem tylko zaznaczyć mój problem największy z grą z mojego punktu widzenia. Sam jestem pod wrażeniem, gdyby nie poziom skomplikowania obliczeń i manewrów, nad kilkoma miłymi akcentami w niej.

Rozwiązanie, oczywiście, ciśnie się samo - skoro oryginalna mechanika jest dla mnie i mojej drużyny aż tak irytująca, lepiej zmienić mechanikę niż system, co nie? :wink: A ponieważ Wolsung jest bardzo jak "Liga Niezwykłych Dżentelmenów", którzy są jak steampunkowy komiks o superbohaterach, którzy z kolej są podobni do nadnaturali w Świecie Mroku, nWoD staje się naturalnym rozwiązaniem. A właściwie nie sam nWoD, a jego System Narracyjny ( ang. Storyteller System ) który znam już od podszewki po 4 latach prowadzenia. Temat ten JEST poświęcony właśnie dostosowaniem elementów specyficznych z mechaniki W do mechaniki Systemu Narracyjnego, aby stworzyć miłą i pełną konwersję. Oczywiście, jako właściciel zarówno Wolsunga, jak i Podręcznika Podstawowego do Świata Mroku ( w wersji angielskiej i polskiej :razz: ), mam do tego prawo, prawda?
Ostatnio zmieniony ndz paź 18, 2009 2:49 am przez wild beast, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

Wolsung na Narracyjnym

pn paź 12, 2009 2:46 am

Okej, podstawy:

1. Jeśli zasady konwersji nie mówią inaczej, korzystaj z zasad Systemu Narracyjnego.

2. Atrybuty są rozliczane normalnie dla nowych postaci. Już rozpisaną Obsadę z Wolsunga konwertujemy w następujący sposób:

Każdy poziom w Atrybucie z W to kolejna kropka w Atrybutach z Systemu Narracyjnego POWYŻEJ 1. Czyli Krzepa na 2 daje postaci Siłę oraz Wytrzymałość na 3 ( 1 "darmowa" kropka + 2 za rozwój ). Jeśli Atrybuty z SN są dwa podpadające do Atrybutu z W, możliwe jest przeniesienie kropki z jednego z nich do drugiego, w zależności od charakteru postaci. Zmieniki są następujące:

Krzepa -> Siła oraz Wytrzymałość
Zręczność -> Zręczność
Przenikliwość -> Inteligencja oraz Czujność
Opanowanie -> Opanowanie oraz Determinacja
Charyzma -> Prezencja oraz Manipulacja

3. Bonus +1 z danej cechy z mechaniki W traktujemy jako bonus +1 w mechanice SN. Bonus +5 w W oznacza zazwyczaj podbicie, które jest, tak jakby, kolejnym sukcesem w mechanice SN. A wiadomo że w SN niemal pewny sukces dają 3 kości, więc bonus +5 z W traktujemy jako bonus +3 w SN.

To wstępne pomysły - co o nich myślicie?
 
DeathlyHallow
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: pt sie 24, 2007 8:00 pm

Re: Wolsung na Narracyjnym

pn paź 12, 2009 11:54 am

Że jesteś kolejnym z miliarda graczy na całym świecie, którzy tracą czas na takie rzeczy, ale niech moc będzie z Tobą.
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

Wolsung na Narracyjnym

pn paź 12, 2009 1:35 pm

Cóż, wolę stracić trochę na konwersję niż zastanawiać się po 3 sesjach nadal kląć na totalnie wybijająca mnie z prowadzenia mechanikę, nie intuicyjną. :wink:

Garść innych pomysłów:
Cnoty i Skazy oraz Moralność wylatują, na ich miejsce wchodzą, odpowiednio, Odzyskiwanie Żetonów jak w Profesjach i Osiągnięcia.

Status Osiągnięć oznacza na ile razy można podzielić daną Pulę ataków, lub dodać kolejną akcję. Przykład: Bohater z ilością Osiągnięć na Puli 2k10 w mechanice Narracyjnej może albo wykonać akcję całorundową ( wyciągniecie broni ) i wykonać nią atak, albo wykonać dwa ataki pod rząd, tylko z podzieloną pula kości, na przykład na pół.
Ostatnio zmieniony pn paź 12, 2009 1:36 pm przez wild beast, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

Wolsung na Narracyjnym

pn paź 12, 2009 3:51 pm

Wild_Beast, wybacz że będę szczery i bezpośredni, ale czy ty naprawdę nie masz lepszych rzeczy do roboty?
Nie podoba ci się mechanika W, to jej nie używaj. Ale takie "konwersje" to czysta farsa, bo nie biorą pod uwagę niczego ponad twoje własne upodobania. A poza tym - zapominasz, że gra, to mechanika+świat. Jak przerobisz wszystko na WoDową mechanikę, to na pewno nie będzie działało. Nie ta konwencja, nie ten poziom realizmu.
Autorzy Wolsunga z jakiegoś powodu stworzyli i przetestowali taką, a nie inną mechanikę. Ponieważ pasuje ona do świata i stylu gry, który znajdujemy w Wolsungu. Jeżeli taka wam nie pasuje, to chyba nie tylko dotyczy to mechaniki...

A poza tym - brałem udział w betatestach. Prowadziłem Wolsunga. Grałem w niego na konwentach. Mechanika, mimo iż nie była jeszcze dopracowana, działała. Graczom się podobało... Ja naprawdę nie widzę, w czym leży problem.
 
Awatar użytkownika
Malaggar
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3222
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 3:36 pm

Wolsung na Narracyjnym

pn paź 12, 2009 4:21 pm

Autorzy Wolsunga z jakiegoś powodu stworzyli i przetestowali taką, a nie inną mechanikę. Ponieważ pasuje ona do świata i stylu gry, który znajdujemy w Wolsungu. Jeżeli taka wam nie pasuje, to chyba nie tylko dotyczy to mechaniki...
Lubię WH, ale mechanika jest dla mnie za mało śmiertelna. To znaczy, że mam wywalić system do kosza, bo to lepsze niż drobne poprawki w mechanice?

A poza tym - brałem udział w betatestach. Prowadziłem Wolsunga. Grałem w niego na konwentach. Mechanika, mimo iż nie była jeszcze dopracowana, działała. Graczom się podobało... Ja naprawdę nie widzę, w czym leży problem.
To, że Ty Macko nie widzisz, to znaczy, ze go nie ma?

Jeśli ktoś chce coś zmieniać, to proszę bardzo.
Wild_beast, nie daj się RPGowej policji ;)
Ostatnio zmieniony pn paź 12, 2009 4:24 pm przez Malaggar, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

Wolsung na Narracyjnym

pn paź 12, 2009 4:33 pm

MacKotek pisze:
Autorzy Wolsunga z jakiegoś powodu stworzyli i przetestowali taką, a nie inną mechanikę. Ponieważ pasuje ona do świata i stylu gry, który znajdujemy w Wolsungu. Jeżeli taka wam nie pasuje, to chyba nie tylko dotyczy to mechaniki...


Bo musieli stworzyć autorską mechanikę, bo by wzrosły koszty produkcji za licencję. :razz: I uważam że karty to miły akcent który zamierzam zachować.

Malaggar pisze:
Lubię WH, ale mechanika jest dla mnie za mało śmiertelna. To znaczy, że mam wywalić system do kosza, bo to lepsze niż drobne poprawki w mechanice?


Osobiście sam robię drobne poprawki w mechanice Narracyjnej bo jest dla mnie zbyt heroiczna, ale na Wolsunga, oryginalna mechanika powinna być w sam raz. :wink:

MacKotek pisze:
A poza tym - brałem udział w betatestach. Prowadziłem Wolsunga. Grałem w niego na konwentach. Mechanika, mimo iż nie była jeszcze dopracowana, działała. Graczom się podobało... Ja naprawdę nie widzę, w czym leży problem.


Moim, nie. Jest przekombinowana. Graczom moim się podobają karty, ale te i tak wiem już jak zrobić na NWoDowej. Nie wiem, może jestem naprawdę starej daty, ale mechanika która ciągle mi krzyczy "żetony czy karty? Ile bonus? I co znaczy ten zapis u NPCa" jest zbyt namieszana, już DeDeki sa łatwiejsze do ogarnięcia. Wczorajsza sesja, jeśli chodzi o moją robotę od strony mechaniki jako MG , była jedna z najbardziej męczących w całej mej karierze. A mieliśmy raptem z 3 konfrontacje. i tak, prowadziłem DeDeki przez prawie 3 lata i prowadzę nowego Maga regularnie.

Wszystkie problemy w betatestach które zgłaszaliśmy nie zostały rozwiązane. Pojawiło si za to kilka innych poważnych niedociągnięć. Nie chce mi się robić konwersji całej mechaniki, ale jak prowadziłem na W, zasapałem się już na pierwszej konfrontacji, gracze w ogóle nie czają co i jak, a ja czuje się całkiem wypruty, bynajmniej nie w pozytywnym stylu.

Karty i żetony:

Pozbywamy się z gry żetonu, w ogóle. Ich role spełniają teraz karty, których jest tyle ile postać ma punktów Siły Woli. Karty dodają domyślnie +3 kości do puli, jeśli mają wysoki nominały da 9 powtarza, W,D,K i wyżej dają 8 powtarza do rzutu.

Zamiast rzucać k10 na Inicjatywę, nadal ciągniemy karty, tylko doliczamy modyfikator Z inicjatywyw postaci.
Ostatnio zmieniony pn paź 12, 2009 4:48 pm przez wild beast, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Fungus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 871
Rejestracja: śr paź 08, 2003 3:54 pm

Wolsung na Narracyjnym

pn paź 12, 2009 5:25 pm

Najblizej Wolsungowi do Savage Worlds, Storyteller akurat do zalozen Wolsunga (pulpowa akcja, elity towarzyskie, gadzeciarstwo, itp.) pasuje srednio.
Ale jak sie to mawia, Twoj podrecznik, Twoja gra, Twoj czas :)
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

Re: Wolsung na Narracyjnym

pn paź 12, 2009 5:42 pm

wild beast pisze:
Bo musieli stworzyć autorską mechanikę, bo by wzrosły koszty produkcji za licencję. :razz:


Niespecjalnie. Poza SW (które z pewnych przyczyn odpadły) nie było na rynku mechaniki, która by odpowiednio pasowała do Wolsunga.

I jedna uwaga - jak już chcesz grać Wolsunga na innej mechanice to weź spróbuj użyć czegoś co działa. Osobiście polecałbym SWEXa. nWoD ma koszmarnie zabugowaną i spowalniającą sesje mechanikę - w sumie gdyby nie czas potrzebny na porządną konwersję prowadziłbym wampira na czymś innym.
Aha - bezpośrednia konwersja statystyk jest trochę bez sensu - one były układane pod tą mechanikę i jej balans, jak przepiszesz rzeczy dodając po prostu jedną kropkę na pewno nie uzyskasz poprawnego przeniesienia antagonistów i możliwości graczy. To jedna z najgorszych metod na robienie konwersji - przypomina efektami trochę kiepskie porty z konsoli na PCta ;)


P.S. Co do 'problemów zgłaszanych w betatestach' to najpewniej wynikło to z tego, że z Garnkiem nie czuliśmy potrzeby przepisywania całkiem poprawnie działającej mechaniki (przynajmniej w odczuciu większości testowanych) z uwagi na to, że jednej grupie o specyficznym stylu prowadzenia i wykorzystującej zasady z podręcznika wybiórczo nie pasowało.
It's not a bug, it's a feature :)
Ostatnio zmieniony pn paź 12, 2009 5:43 pm przez Szczur, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

Wolsung na Narracyjnym

pn paź 12, 2009 6:23 pm

Okej, obejrzę Savage Worlds w takim razie i się wypowiem. :wink: A mogę wiedzieć czemu SW wypadły? Wiele dobrego słyszałem o tej mechanice...
Ostatnio zmieniony pn paź 12, 2009 6:25 pm przez wild beast, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Ramel

Re: Wolsung na Narracyjnym

pn paź 12, 2009 7:15 pm

SW odpadly, bo nie bylo podrecznika po polsku - a licencja byla na wydanie settingu, bez mechaniki po polsku byloby to bez sensu. Ale dostalem w koncu Wolsunga, moze sie cos pokombinuje fanowsko.
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

Re: Wolsung na Narracyjnym

pn paź 12, 2009 7:57 pm

Ramel pisze:
SW odpadly, bo nie bylo podrecznika po polsku - a licencja byla na wydanie settingu, bez mechaniki po polsku byloby to bez sensu. Ale dostalem w koncu Wolsunga, moze sie cos pokombinuje fanowsko.


Nie tylko :-)

Ważnym powodem był brak mechaniki dla konfrontacji społecznych.

Ostatecznie, wydaje mi się (z całym szacunkiem dla SW, Ramel :)) że Wolsung idzie w wielu kwestiach krok dalej niż SW, np. w fajny sposób wykorzystując karty (archetypy) i czerpiąc dobre pomysły z wielu topowych gier na rynku. Oczywiście jest systemem bardziej wyspecjalizowanym w stosunku do SW, co ma swoje wady i zalety.
 
Ramel

Wolsung na Narracyjnym

pn paź 12, 2009 8:18 pm

Akurat konfrontacje społecznye to ewidentny "setting rule", Gerard. I to daloby sie zalatwic, cos juz z reszta takiego widzialem w ktorejs z gier na licencji. I wydaje mi sie, ze gdyby byl podrecznik SW po polsku, to latwiej by ogolnie bylo.
Ja osobiscie uwazam mechanike Wolsunga za calkiem niezla (kto zna Krola Szczurow, ten bedzie wiedzial, o co mi chodzi), Ale masz racje - jest mocno wyspecjalizowana, jakos na Wolsungu nie wyobrazam sobie np Solomona Kane`a. I fakt, idzie dalej w niektorych kwestiach - ale jednak zalozeniem SW jest trafienie do szerszego grona odbiorcow, nie tylko do milosnikow okreslonej konwencji (jak przy Wolsungu). Co tez ma swoje wady i zalety :)
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

Wolsung na Narracyjnym

wt paź 13, 2009 12:42 am

Ramel pisze:
Ale dostalem w koncu Wolsunga, moze sie cos pokombinuje fanowsko.


Masz może jakieś propozycje? Bo może nawet byłbym zainteresowany tym projektem.... :wink:
 
Awatar użytkownika
beacon
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2186
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 7:08 pm

Wolsung na Narracyjnym

wt paź 13, 2009 12:54 am

Ramel, kryj się! Zniknij na jakiś czas!
 
Ramel

Re: Wolsung na Narracyjnym

wt paź 13, 2009 9:58 am

Beacon - czemu? I tak musze zniknac, popracowac - ale o co chodzi w Twoim wpisie? :D

wild beast - jeszcze nie mam, na razie luzne przemyslenia. No i koncze czytac, a przy natloku pracy to trudne :(
 
Awatar użytkownika
beacon
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2186
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 7:08 pm

Wolsung na Narracyjnym

wt paź 13, 2009 12:41 pm

Zajrzyj do tematu obok, o steampunkowości Wolsunga, to się dowiesz ;>
 
Ramel

Wolsung na Narracyjnym

wt paź 13, 2009 3:08 pm

beacon - Dalej nie wiem, aczkolwiek temat ciekawy. Ale nie bede sie wypowiadal ani tu ani tam, a co! Prosisz, masz :P
 
Awatar użytkownika
beacon
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2186
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 7:08 pm

Wolsung na Narracyjnym

wt paź 13, 2009 4:01 pm

Dobra, nevermind :wink:
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

Wolsung na Dzikich Światach

ndz paź 18, 2009 2:53 am

Okej, czas odświeżyć projekt, nawet nazwę tematu poprawiłem. :wink:

Ramelu, mógłbyś się wypowiedzieć jakich rzeczy będzie potrzebować konwersja, od strony Savage Worlds? Ja napiszę że na pewno chciałbym zachować Osiągnięcia ( może zrównać je z Rangą w SW? ) oraz karty w użyciu z Savage Worlds. Jakieś inne smaczki jakie wolelibyście zachować z oryginalnej mechaniki W? :)
 
Ramel

Wolsung na Dzikich Światach

ndz paź 18, 2009 9:55 am

wild beast, daj mi kilka dni - mam straszny natlok pracy w wydawnictwie i nie tylko - musze przysiasc nad tym. Ale i Garnek i Szczur i lucek lubia (afair) SW, wiec moze chlopaki cos by powiedzieli, jakby to widzieli?
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

Wolsung na Dzikich Światach

ndz paź 18, 2009 1:06 pm

Okej, jasne, mi się super nie śpieszy, pewnie dokończmy przygodę na oryginalnej mechanice i zadecydujemy co potem. Ale nadal sądzę że alternatywna mechanika, dla osób których mechanika W odrzuca, to dobry pomysł. :wink: Nie znam się na SW więc nie wiem jakich specyficznych elementów brakuje.
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

Wolsung na Dzikich Światach

czw lis 12, 2009 6:21 pm

To jak, twórcy może przewidują teraz konwersje w na SW biorąc pod uwagę wydanie polskiej edycji mechaniki? Może jak SRD d20 - sama mechanika, rozprowadzana za darmo? :wink:
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

Wolsung na Dzikich Światach

śr gru 16, 2009 6:00 pm

Minał miesiąc i...

Dostałem "Operacje Wotan" więc znowu Wolsung zagościł w mym umyśle. :wink: Prowadzę teraz jeszcze Star Warsy, więc coraz częściej zacząłem myśleć o prowadzeniu z wykorzystaniem Dzikich Światów, nawet zahaczając o pomysł z Arkoną. 8) Jako że dorwałem już Fantasy Compendium, chyba byłbym wstanie przygotować konwersje, a przynajmniej rzucić parę pomysłów. Na razie dość luźnych, bo jestem daleko od swej papierowej podstawki, ale...

( Terminologię polską biorę z http://polter.pl/Jest-piata-wersja-Jazd ... lds-w22637 oraz tej karty postaci: http://sites.google.com/site/miasma13/savageworlds )

Rasy:

Większość ras w Wolsungu to klasyczne rasy z fantasy, które wyeulowały w bardziej ogólne "grupy społeczne" - elfy to "arystokracia", niziołki to "proletariat" itp. Dlatego, sądzę że część rozwiązań klasycznych się sprawdzi, ale ogólnie, rasa powinna dawać tylko drobny bonus ( zwłaszcza że w Wolsungu można je dokupywać później ). Dlatego uważam że Rasy powinny dawać jeden bonus odpowiadający jakiejś Przewadze początkowej, ale, co najważniejsze, DO WYBORU. Może to być też wyższa kostka do cechy początkowej. Na przykład, Elfy mogą wziąć „Elifią Gracje” ( startowa kość to k6 , nie k4 na Zręczności ) albo jedną z pozostałych zdolności. Ludzie dostają po prostu jedną Przewagę ekstra. Można by się zastanowić czy nie dać możliwości wyboru cechy nawet rasom której jej nie mają, ale wtedy trzeba by 7 ras ( poza ludźmi ) dopasować do 5 Cech..

Osiągnięcia:

Działają jak Przewagi z poziomu Nowicjusza, dając +2 do danej akcji. Te poważniejsze wersje pewnie i +4 powinny dawać.

Konflikty:
Tu jest problem, za mało znam Savage Wrolds by móc się sensownie wypowiedzieć, ale licytacje można zrobić na każdej mechanice. Może „poziomy sukcesy” to byłby wielokrotności 4? 8, 12, 16 itp.?
Ostatnio zmieniony śr gru 16, 2009 8:31 pm przez wild beast, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
beacon
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2186
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 7:08 pm

Wolsung na Dzikich Światach

śr gru 16, 2009 6:36 pm

Tu jest problem, za mało znam Savage Wrolds by móc się sensownie wypowiedzieć, ale licytacje można zrobić na każdej mechanice. Może „poziomy sukcesy” to byłby wielokrotności 4? 8, 12, 16 itp.?

Przecież w Savage'ach są podbicia, nie?

Przeczytaj najpierw mechanikę, potem rób konwersję.
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

Wolsung na Dzikich Światach

śr gru 16, 2009 8:25 pm

beacon pisze:
Przeczytaj najpierw mechanikę, potem rób konwersję.


Właśnie chodzi o to że gdzieś to widziałem w SWEX, ale nie pamiętam dokładnie gdzie - a, jak napisałem, wrzuciłem wolną myśl na szybko. :wink:

Zresztą - jak mam poznać mechanikę, jak nie prowadzę żadnego systemu który domyślnie z niej korzysta? :wink: Na razie dopiero ją przeglądam, ale stanowczo nie jestem jeszcze z nią otrzaskany - ale sesja Wolsunga może być i nawet w tą sobotę, więc przydały by się jakieś pomysły.

Karty:
Pomyśle jeszcze nad kartami i ich wartościami, ale mój wstępny pomysł to taki - karta dodaje swą wartość na dwa do testu, zaokrągloną w górę - czyli 2 Kier dorzuca +1, ale 10 daje +5. Chodzi mi o dość proste zasady, by łatwo było spamiętać, w porównaniu do tych z mechaniki W. Tylko wtedy As dawałby +8 ( przy zaokrągleniu w górę ), czyli ( chyba ) automatycznie sukces i podbicie w normalnym teście.
 
Awatar użytkownika
beacon
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2186
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 7:08 pm

Wolsung na Dzikich Światach

śr gru 16, 2009 8:55 pm

Moja rada: przeczytaj, a nie poprzeglądaj, zanim napiszesz posta na forum. To nie jest śmietnik na jakieś szybkie, niezweryfikowane ponowne odkrywanie Ameryki.
Ostatnio zmieniony śr gru 16, 2009 8:55 pm przez beacon, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

Re: Wolsung na Dzikich Światach

czw gru 17, 2009 2:51 am

Tworzenie postaci:

Jeśli chodzi o mechanikę, przebiega jak w Savage Worlds.

Dalsze zasady dotyczą przedewszystkim gotowych potworów i antagonistów, bohaterów tworzymy tak jak mówi to podstawka do Savage Worlds. :wink:

Atrybuty i Umiejętności:

Odpowiednie wartości atrybutów zamieniają się w ten sposób:

10+ w k4
9+ w k6
8+ w k8

Niektóre postacie czy potwory nadal mogą mieć k12 i wyżej w Atrybucie.

Umiejętności w Wolsungu są na poziomach 3, 6 i 9. Każda z nich podwyższa normalną kategorię
kostki umiejętności odpowiedniej w Savage Worlds o jeden w górę. Czyli jeśli postać ma pule na technikę w mechanice W 6/9+, to będzie mieć umiejętność Technika w SW na k10.

Poziomy Trudności ( PT ):

Jeżeli w Wolsungu PT to 10 normalny, w SW PT to 4. Czyli każde +5 to przyrost o +2 w SW. Innymi słowy, PT 15 i 20 w Wolsungu, to, odpowiednio, 6 i 8 w Savage Worlds.

Podbicia i dobicia:

Odpowiednio większe o 4 i 8 od bazowego PT ( Poziom Trudności )

P.S. WOW to mój mroczny 616 post - prawdziwie szatański. :wink:
Ostatnio zmieniony czw gru 17, 2009 2:55 am przez wild beast, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Erpegis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1095
Rejestracja: sob cze 28, 2003 9:18 am

Wolsung na Dzikich Światach

czw gru 17, 2009 9:26 am

Odpowiednie wartości atrybutów zamieniają się w ten sposób:

10+ w k4
9+ w k6
8+ w k8


Naprawdę warto przeczytać podstawkę ze zrozumieniem. k4 to w savage'ach umiejętność słabsza niż średnio, 10+ to w Wolsungu cecha przeciętna. Poza tym, myślę że nie robisz teraz konwersji Wolsunga tylko tworzysz jakąś własną hybrydę obu gier.

Jeżeli w Wolsungu PT to 10 normalny, w SW PT to 4. Czyli każde +5 to przyrost o +2 w SW. Innymi słowy, PT 15 i 20 w Wolsungu, to, odpowiednio, 6 i 8 w Savage Worlds.


Tak się może wydawać, ale Wolsung wykorzystuje wiele kostek, zaś SW w zasadzie jedną plus Dziką Kość. Dlatego na wyższych poziomach nie będzie już tak łatwo (tak, dlatego w tabelce kart jest 50 po 35).

Umiejętności w Wolsungu są na poziomach 3, 6 i 9. Każda z nich podwyższa normalną kategorię
kostki umiejętności odpowiedniej w Savage Worlds o jeden w górę. Czyli jeśli postać ma pule na technikę w mechanice W 6/9+, to będzie mieć umiejętność Technika w SW na k10.


Nie są. Umiejętności są na poziomie 3 lub 6, przy czym wszyscy bohaterowie Wolsunga mają umiejętności na poziomie 3. Specjalizacja w umiejętności to bardziej odpowiednik przewagi.
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

Wolsung na Dzikich Światach

czw gru 17, 2009 4:30 pm

Erpegis pisze:
k4 to w savage'ach umiejętność słabsza niż średnio, 10+ to w Wolsungu cecha przeciętna. Poza tym, myślę że nie robisz teraz konwersji Wolsunga tylko tworzysz jakąś własną hybrydę obu gier.


Erpegis pisze:
Nie są. Umiejętności są na poziomie 3 lub 6, przy czym wszyscy bohaterowie Wolsunga mają umiejętności na poziomie 3. Specjalizacja w umiejętności to bardziej odpowiednik przewagi.


Czyli powinno być 10+ -> k6, 9+ -> k8, 8+ -> k10, tak? Zasady te tuaj są odrazu z "setting rules", jak zaznaczył Ramel. :wink: Zasady te są potrzebne, na przykład, jak mam podliczone pule w "Operacji Wotan" policzone pulę do testów.

Wtedy dostajemy że rzuty 9/8+ , to mielibyśmy k10 podbite o dwa poziomy, ot by dawało niby k12+1. Czyli trzeba by przyjąć że 3 w umiejętności daje po prostu samą umiejętności w SW, a 6 pobija ją o jeden w górę. Czyli nasz 9/8+ to k12 z jakąś Przewagą...

Erpegis pisze:
Tak się może wydawać, ale Wolsung wykorzystuje wiele kostek, zaś SW w zasadzie jedną plus Dziką Kość. Dlatego na wyższych poziomach nie będzie już tak łatwo (tak, dlatego w tabelce kart jest 50 po 35).


Dlatego bonus u nas to około +8 ~ +10 dla W:SW ( Wolsung: Savage Worlds ). :wink: Jak kości są z rzędu k12 to i tak ciężko będzie osiągnąć te 14 ( PT 4 + maksymalne + 10 ).

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość