Zrodzony z fantastyki

 
szudi1234
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: czw lip 19, 2018 7:46 pm

[3.0] Dziecko Samedi

czw lip 19, 2018 7:54 pm

Joł witam forumowiczów i mam małą prośbę jestem w trakcie tworzenia nowej klasy prestiżowej czyli jak w temacie Dziecka Samedi. Jest to praktycznie już skończona robota ( w zasadzie zostało już tylko ustalenie premii do rzutów obronnych), aczkolwiek nie mam jeszcze pewności, czy ta klasa będzie zbalansowana. Prosiłbym o opinie, sugestie etc. Poniżej zamieszczam opis tejże klasy i jej umiejętności.

Dziecko Samedi

Dzieci Samedi to specyficzny rodzaj nieumarłych, można powiedzieć,że nawet nekromantów. Są oni świadomi swojej przynależności rasowej i z nią jawnie się odnoszą malując swoje twarze tak, by przypominały ludzkie czaszki. Poza tym jedyną rzeczą, która ich wyróżnia (poza malowaniem twarzy) jest brak potrzeb fizjologicznych, takich jak sen, głód itp. Noszą oni zazwyczaj surdut oraz melonik. Poza wymalowanymi twarzami z wyglądu przypominają zwykłych ludzi. Noszą zawsze przy sobie małe szpadle, z których korzystają jako dziwacznej laski. W usposobieniu są rubaszni i lubią bardzo pokrętne poczucie humoru. Cenią sobie przede wszystkim niezależność i brak ograniczeń. Ich umiejętności przewidują w głównej mierze oszukiwanie, wskrzeszanie i władanie niewielkimi oddziałami nieumarłych, oprócz tego bardzo chętnie używają różnego rodzaju lalek, narkotyków etc do użytkowania swojej magii.

Wymagania:
Charakter
Każdy niepraworządny i niedobry

Umiejętności
Blefowanie 5
Wiedza (tajemna) 5

Czary
Możliwość rzucania czarów mistycznych na poziomie 2

Specjalne:
Przejście inicjacji przez Dziecko Samedi

KW k6

Umiejętności klasowe
blefowanie, czarostwo, fałszerstwo, koncentracja, szacowanie, wiedza tajemna, używanie magicznych urządzeń, zbieranie informacji, zastraszanie, dyplomacja, zręczne ręce

Właściwości klasowe
Na 1 poziomie:
Znane czary- Dziecko Samedi uczy się zaklęć na wyższych poziomach podobnie jak w klasie w której był poprzednio.

Ożywienie zwłok- Postać może raz dziennie (i +1 na każde 3 poziomy w tej klasie) rzucać zaklęcie ożywienie zwłok tak jakby był czarodziejem lub zaklinaczem odpowiedniego poziomu. Poziom oblicza się według wzoru: Poziom w klasie prestiżowej+ najwyższy poziom w klasie umożliwiającej rzucać zaklęcia mistyczne.

Pył loa- Postać może raz dziennie stworzyć pył loa z sypkich materiałów(maksymalnie do 100gramów). Pył jest narkotykiem, który po zażyciu zadaje 5 pw obrażeń, ale za to pozwala porozumieć się z nieumarłymi i zobaczyć niewidzialne dusze błądzące po świecie. Samedi jest niewrażliwy na wpływ uzależniający tej substancji ,czego nie można powiedzieć o innych postaciach.
Uzależnienie: stopień wysoki
W wypadku uzależnienia się od pyłu (czego można uniknąć wykonując rzut o ST 15 wraz z modyfikatorem SW)
postać musi przyjmować codzienne dawki narkotyku, by uniknąć przykrych efektów ubocznych  1k6 RZT, 1k6 ZR, 1k6 BD.
Oprócz wspomnianego zastosowania służy on za komponent do innych umiejętności opisanych poniżej.

Na 2 poziomie
-Mroczny sługa- Samedi otrzymuje sługę, którym jest zombie lub szkielet (zależy od grającego). Statystyki dla pierwszego poziomu są zaczerpnięte z księgi potworów, co 2 poziomy w tej klasie możesz wybrać mu jeden z atutów ogólnych.   Co poziom w tej klasie uzyskuje 1k6 PW oraz premię +1 do ataku. Samedi może wydawać swojemu słudze polecenia, które on wypełni.

-Niewrażliwość na uzależnienie od wszystkich narkotyków

Na 3 poziomie:
-Tworzenie lalek voodo- postać jest w stanie stworzyć lalkę voodo przypominającą daną osobę. Do stworzenia lalki potrzebne są włosy ofiary (by je pozyskać należy wykonać test zręcznych rąk, jak przy kradzieży kieszonkowej, chyba, że postać sama je odda), i 10sz będącymi pokryciem ewentualnych materiałów do jej stworzenia. Lalek można użyć do rzucania czarów dotykowych (np. palec śmierci, leczenie mniejszych ran), by zadziałały na na postać, której jest podobizną. W wypadku takiego użycia czaru dotykowego wszystkie rzuty są obliczane, jakby postać faktycznie dotknęła danej osoby. Lalce można też wbijać szpilki powodując u pierwowzoru ból. Spalenie lalki nie ma wpływu na osobę, którą przedstawia. Każda lalka może stanowić podobiznę tylko jednej osoby.

- Perswazja pyłem- Dziecko Samedii wtrakcie działania pyłu loa zyskuje +2 do rzutów na dyplomację i blefowanie

Na czwartym poziomie
- odporność na zaklęcia oddziałujące na umysł- dodatkowy rzut obronny przeciwko zdolnościom i zaklęciom oddziałującym na umysł
- Otumanienie pyłem- postać może użyć tej zdolności, by sypnąć pyłem loa w przeciwnika.. Przeciwnik jest bardzo podatny na sugestię (chyba że wykona rzut obronny na Siłę woli o ST 12). W tym stanie Dziecko Samedii jest w stanie wydawać polecenia przeciwnikowi (w wypadku próby nakłonienia przeciwnika do zaatakowania sojusznika musi musi wykonać test sporny Charyzmy). Do użycia wymagane jest 5 gramów pyłu

Na piątym poziomie
- Karcenie nieumarłych- Dziecko Samedii zyskuje możliwość karcenia nieumarłych (niezależnie od charakteru postaci i woli gracza) tak jakby był kapłanem z poziomem równym tej klasie + poziomy klasy czarującej w której był poprzednio( jeżeli jest ich więcej niż jedna, wybiera tą z największą liczbą poziomów) dzielonych przez trzy

-Świadomy sługa- sługa Dziecka Samedii staje się pomału świadomy i może wykonywać rzuty na spostrzegawczość, oraz ostrzegać swojego pana przed niebezpieczeństwem.

Na szóstym poziomie
-Relacja zwłok- Postać może użyć tej zdolności, by zobaczyć oczyma umarłego w jaki sposób umarł (relację daje mistrz gry)
-Odporność na trucizny- dodatkowy rzut obronny przeciwko truciznom

Na siódmym poziomie
- Mroczny partner-  Twoje konszachty z duchami, pozwalają na skłonienie jednego z nich, by tchnął on trochę „życia” w twojego sługę, jego charyzma, inteligencja i roztropność  jest  wyliczana na podstawie rzutów jak przy tworzeniu postaci. Możesz wybrać swojemu słudze jedną z klas podstawowych z wyjątkiem paladyna, kapłana i druida. Następnie rozdajesz poziomy do poziomu szóstego (bez dodatkowych PW). Może on też przekazywać informacje telepatycznie swojemu stwórcy

-Atak umarłych- Możesz raz dziennie wydać rozkaz martwym zwłokom by zaatakowały twojego przeciwnika. Wskrzeszasz k6+modyfikator z charyzmy zwłok i wydajesz im polecenie ataku na konkretne osoby. PW tak wskrzeszonych zwłok jest równe 30 i co rundę tracą 5 PW (pozostałe współczynniki jak dla zombie). Po tym zaklęciu nie ma możliwości ponownego wskrzeszenia inną zdolnością lub zaklęciem.
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 572
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Re: [3.0] Dziecko Samedi

pt lip 20, 2018 12:04 am

Do poprawki:
Wymagania: czarów wtajemniczeń, nie mistycznych
Specjalne: trzeba to opisać, bo na razie nic ten wymóg nie znaczy. Musi to być przy zgodzie innego Dziecka? Ileś kosztuje? Trwa? Cokolwiek?
Umiejętności klasowe: trzeba podać liczbę punktów na poziom. "porozumieć się z nieumarłymi i zobaczyć niewidzialne dusze błądzące po świecie" – mechanika, mechanika, jeszcze raz mechanika.

Ożywienie zwłok – nie ma takiego zaklęcia, domyślam się, że chodzi o ożywienie umarłego. 
Pył loa – nigdy nie wnikałem w zasady narkotyków, ale informacja o 100 g jest zupełnie zbędna, skoro nie jest określona masa jednej dawki. W którąś stronę trzeba tu doprecyzować.


Mroczny sługa – nieumarłym nie dodajemy kości k6 z takim dziwnym BPA. Zróbmy to porządnie, jedno KW nieumarłego (1k12) na każdy kolejny poziom, zaznaczając, ze sługa jest wyjątkowym nieumarłym o BPA równym ilości swoich KW (a więc +1/KW). W 3.5 każda istota co 3 KW dostaje atut, ale nie wiem, jak to jest w 3E przy bezmyślnych nieumarłych. Wydawanie poleceń to jakaś akcja? Czy rozkazy mentalne, jak sojusznikom pochodzącym z przyzwania potwora?Generalnie to bardzo słaba zdolność, nieumarły z 1 czy 2 KW będzie bardziej kulą u nogi na tym poziomie.

Lalka voodoo typowo broken. Ostro bym to ograniczył. Z jakiej odległości działa? Cały plan egzystencji?

- odporność na zaklęcia oddziałujące na umysł – kiedy ten dodatkowy rzut?
Karcenie nieumarłych: przy obliczeniu, poziom klasy czarującej niebędącej tą klasą prestiżową dzielimy przez 3, czy całej sumy? 
Całkowicie niekonserwatywne podejście, raczej bym tego tak nie rozpisywał.

-Świadomy sługa – bezmyślni nieumarli generalnie mogą wykonywać rzuty na spostrzegawczość/nasłuchiwanie, ot nie mają za dobrych bonusów.

-Relacja zwłok – czy zwłoki nie powinny mieć jakiegoś rzutu obronnego? (Jak przy rozmawianiu ze zmarłymi). Ile razy dziennie, ile czasu przed śmiercią obejmuje? Jak dokładny przekaz?
Odporność na trucizny - kiedy dodatkowy rzut obronny? Pamiętaj, że w 3E nie ma mechaniki advantage znenj z 5e, która by pozwalała rzucać kością 2 razy i wybierać lepszy wynik, tu się raczej daje bonusy ;) 

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości