Dlaczego pierwszolevelowe, nie moze miec 4-5 poziomow nizszych niz on ale z normalnymi hp?
A po co? Chodzi o to, że gracze walczą ze stworami na swoim poziomie. Również z takimi, które mają różne zastosowania, i mimo tego samego poziomu, będą zachowywać się inaczej i będą do czego innego przeznaczone. Moim zdaniem akurat miniony bardzo fajnie im wyszły, bo dodają to coś tym bezimiennym masom, przez które drużyna przedziera się do bossa - i bossom również, bo czerpią oni z minionów bezpośrednie korzyści.
Bardziej wysmakowany bo dostajesz jezeli sie nie myle jedna moc at-will ktora mozesz uzywac jako encounter i wytrenowanie jednego skilla.
Tak, plus możliwość zamiany trzech encounter mocy dzięki specjalnym atutom. To z pewnością pozwala tworzyć nadal ciekawe mieszanki, bez niepotrzebnego absurdu i gamebreakingu. Pod tym względem 3ed. nie byłą w żadnym przypadku zrównoważona, ze swoimi PrC i mutliclassingiem, i na pewno rozgrywka zyska na tym, że to zmieniono.
Zniszczono cos co rewelacyjnie sprawdzalo sie w poprzedniej edycji umozliwajac tworzenie ciekawych mieszanek, a zamiast tego dano jakies popluczyny.
Zniszczono coś co pozwalało rewelacyjnie tworzyć absurdalnie potężne postaci? Jeśli komuś zależy na ciekawej mieszance, to to co jest mu starczy. Jeśli ma problem dlatego, że zabrano mu grabki do powergamingu... jego sprawa.
Nie trzeba byc pro graczem aby potrafic sobie wyobrazic wojownika z dwureczna bronia czy z jednoreczna i tarcza.
Ale trzeba być graczem, żeby ubrać tego wojownika w mechanikę, która w porównaniu z poprzednimi edycjami zmieniła się diametralnie. To, co tam dali, może być naprawdę dużą pomocą.
Mi wciskanie na sile jakichs rozwiazan nie podoba sie, sam potrafie ocenic co mi jest potrzebne.
Chyba sam się gubisz w tym co mówisz - najpierw mówisz, że przecież wiesz, że to tylko opcje, o potem marudzisz, że wciskają Ci to na siłę. Zdecyduj się na jedną z tych wersji. A jeśli wybierzesz drugą, to będę musiał się Ciebie spytać, skąd wyciągnąłeś myśl o tym, że wciskają Ci to na siłę.
No ale jak widac sa ludzie ktorzy musza miec napisane ze jak chcesz stworzyc wojownika wlaczacego bronia dwureczna to tylko z moca taka a taka.
Ja chromolę... Ty tak na serio, czy już się zgrywasz? Serio myślisz, że oni tam mówią 'tylko z mocą taką i taką'? To są
proponowane moce. Albo jesteś AFB, albo masz problemy z czytaniem. Moce każdy wybiera sobie takie, jakie mu się podobają, a twórcy podali takie, które zostały stworzone z myślą o takim właśnie koncepcie postaci. Ale i koncept, i moce możesz sobie odpowiednio wymyślić i wybrać sam, jeśli zechcesz.
No coz przedszkole wita.
Nie rozumiesz chyba idei tej całej ramki. Chyba na pewno.
Żebyś wiedział, że to jest przedszkole. Żebyś wiedział, że twócy podręcznika chcieli, żeby ci, którzy nie mieli kontaktu z D&D albo nawet z RPG mogli się w tym połapać. Jeśli aż tak Cię razi taka pomoc dla mniej znających się od Ciebie, to nie chciałbym być nowicjuszem w drużynie z którą grasz, bo miałbym przechlapane.
Moze jeszcze wyjasnie porazily mnie te opcje bo znalazly sie niejako w ramce z mechanika postaci,
Pewnie, na pewno to Tobą wstrząsnęło. A te smaczkowe opisy mocy - skandal dawać fluff w ramce z mechaniką! A te wszystkie proponowane buildy dla wojownika to powinny być u kapłana... Albo mieć własny dział, żeby to wszystko dodatkowo skomplikować, zamiast otworzyć stronę na wojowniku i przeczytać opcjonalną pomoc do tworzenia postaci z tej klasy od strony mechanicznej. To przecież nielogiczne, żeby buildy fightera znajdowały się w ramce o fighterze, a już w ogóle w dziale mechaniki.
a tak wywiera sie na graczach presje ze jak postac to tylko w takich a takich opcjach.
Presja? Nie przesadzasz?
Ledwo widoczna, zmieniona skala punktowa, zmienione wartosc paramterow startowych, a pozatym nie sa one jednolite.
Aha. Chodzi Ci o to, że to uprościli i jeszcze łatwiej jest porozdawać cechy? Rzeczywiście, brrr. Co za zbrodnia.
Mocne slowa 'bzdury', rozumiem ze nie tolerujesz jak ktos mysli inaczej niz Ty i ma inne zdanie niz Ty.
Nie. Po prostu nie toleruję bzdur.