Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Nurgling
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 163
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 1:35 pm

4 ed L5R - przecieki mechaniczne

sob mar 20, 2010 1:31 pm

Kumpel podrzucił mi link do kawałków mechaniki 4 edycji

http://www.enworld.org/forum/blogs/l5r- ... kills.html

Jakie pierwsze wrażenia?
 
Craven

4 ed L5R - przecieki mechaniczne

ndz mar 21, 2010 7:39 pm

Bardzo podoba mi się nowa mechanika emphasis... I w sumie tyle. Zobaczymy jak będzie z mastery abilities, bo one jednak mocno motywowały do inwestowania w skille, jeśli mocno je przytną to wrócimy do silnej przewagi cech nad umiejętnościami.
 
Awatar użytkownika
Drachu
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1617
Rejestracja: sob cze 26, 2004 1:50 pm

4 ed L5R - przecieki mechaniczne

pt mar 26, 2010 11:04 am

Hmmmm.
Dobra, ja wiem, że to tylko zajawka i to dotycząca niewielkiego fragmentu mechaniki, ale...
Czy ja oślepłem? Co tu się zmieniło? Poza przerzutem jedynek w emphasis.

Staram się nie być negatywnie nastawionym dziodem, wierzcie lub nie.
Ale... zabijcie mnie miłośnicy - linia wydawnicza L5K robi się słaba. 3 ed. kupiłem dla poprawionej mechaniki, ale dodatki z którymi miałem styczność (Four Winds, Masters of Court, Art of Duel, Prayers and Trasures) obsysały straszliwie. Nuda. To już było.

I teraz mamy zapowiedź 4 edycji. Kurcze, jeśli miałbym bazować tylko na powyższym tekście, to rzekłbym że nie kupię. Bo zapowiadają się minimalne zmiany mechaniczne, pewnie pojawi się kilka z kosmosu szkół (np. Szkoła księgowych Klanu Jeżozwierza, Szkoła żonglerów Klanu Surikatki i Szkoła babek z dziekanatu Klanu Kapibary). Jeśli AEG będzie konsekwentny, to uaktualni świat RPGa do aktualnej wersji z karcianki, zastąpi trzecioedycyjnych NPCów których nikt i tak nie pamięta, nowymi (których i tak nikomu nie będzie się chciało zapamiętać) i tyle.

W Polsce i tak będzie się grało w świecie pierwszoedcycyjnym. Ale czy tylko w Polsce? Siedziałem swego czasu sporo na forum AEG (teraz się skończyło, w obecnej robocie nie mam na to czasu) i ponad połowa forumowiczów deklarowała, że aktualnie gra lub prowadzi sesje dziejące się przed przewrotem skorpiona. Myślę, że L5R dopadła choroba storylinii oWODa. Linia wydawnicza skupia się wokół wydarzeń interesujących tylko niewielką cześć grąjących. A dodatki opisujące świat są albo powtózeniem iformacji znanych z poprzednich edycji, albo są próbą dostosowania dawnej treści do nowych realiów.

Nie, no. Nie wierzę, że takie liche zmiany mechaniczne jak powyższa będą pretekstem do wydania nowej edycji. Bez żartów. Przecież tyle rzeczy można by tu poprawić.

A tak BTW - ostatnio dziobię to swoje Savage L5K. I przez ciągły kontakt z podstawką I ed. przypominam sobie dlaczego kiedyś tak kochałem tą grę.

I to by było na tyle. Długo i chyba nie do końca na temat :)
Ostatnio zmieniony pt mar 26, 2010 11:06 am przez Drachu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Craven

Re: 4 ed L5R - przecieki mechaniczne

pt mar 26, 2010 11:20 am

Drachu pisze:
Staram się nie być negatywnie nastawionym dziodem, wierzcie lub nie.

Bo to zawsze samo wychodzi :)

A tak na serio - owszem, nie ma tu wielkich zmian, choć właśnie emphasis podoba mi się bardzo, ale generalnie zmiany będą spore, ale będą się koncentrowały na upraszczaniu, więc nie spodziewaj się jakiś hiper-nowości, tylko raczej naprawienia mechaniki. Choć jak dla mnie 3ed daje radę. No może poza tym, że postacie są przepakowane.

Chociaż w sumie szkoły ponoć mają być napisane od nowa.


Drachu pisze:
Ale... zabijcie mnie miłośnicy - linia wydawnicza L5K robi się słaba. 3 ed. kupiłem dla poprawionej mechaniki, ale dodatki z którymi miałem styczność (Four Winds, Masters of Court, Art of Duel, Prayers and Trasures) obsysały straszliwie. Nuda. To już było.

Tylko przeglądałem więc nie wiem jak jest z dodatkami. No niestety na coś w klimacie dróg pewnie nie ma co liczyć. Dlatego pewnie jak w przypadku 3ed - kupię podstawkę dla mechaniki i starczy.



Drachu pisze:
A tak BTW - ostatnio dziobię to swoje Savage L5K. I przez ciągły kontakt z podstawką I ed. przypominam sobie dlaczego kiedyś tak kochałem tą grę.

Bluźnierstwo :)
 
Awatar użytkownika
Nurgling
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 163
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 1:35 pm

4 ed L5R - przecieki mechaniczne

ndz mar 28, 2010 10:10 pm

Bluźnierstwo

potwierdzam
W Polsce i tak będzie się grało w świecie pierwszoedcycyjnym

... a co mnie obchodzi w co gra polska? Moje dwie długoletnie ekipy przy pierwszej możliwości "przesiadły się" na trojkę.

Czy gram w 1 ed czy w 2 ed czy 8 ed - sesje zawsze są fajnie. I nie ma dla mnie zupełnie znaczenia iloma kostkami każe mi turlać MG.

Uważam, że nowe edycje wzbogacają świat (pewnie zaraz ktoś napisze, że na gorsze) - co osobiście bardzo przypada mi do gustu.
Ostatnio zmieniony ndz mar 28, 2010 11:54 pm przez Nurgling, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Craven

4 ed L5R - przecieki mechaniczne

ndz mar 28, 2010 10:31 pm

Na DUŻO gorsze. Storylinia L5K to czysta rozpacz. Przymierze Kraba z Cieniem, dzika baba pokonująca pana Księżyc... :D To nie dla mnie.
 
Awatar użytkownika
Nurgling
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 163
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 1:35 pm

4 ed L5R - przecieki mechaniczne

pn mar 29, 2010 12:04 am

Hehe - widzę że rozwijam swoje zdolności psioniczne :P Gdzieś kiedyś obiło mi się o uszy, że planują oderwać erpega od karcianki - może stanie się to właśnie w 4 edycji.

A jako że nie tylko Craven potrafi marudzić - pierwsza edycja ma GORSZĄ mekanikę od trzeciej (fajnie się pisze dużymi literami :P)

Wracając do tematu - liczę, że 4ta mechanika będzie bardziej zwarta. Najciekawiej wyglądał mix pierwszej i trzeciej... ale to raczej będzie trudno uzyskać - może autorzy sprawią nam dużo zasad dodatkowych - podobnie do Cristalicum - przed sesją będziemy deklarować, które zasady używamy.

Gdy dodatki będą wprowadzać updaty mechaniki, wyraźne zaznaczenie, że zawierają zasady dodatkowe, mogło by sprawić że system się nie obrośnie w zbędny tłuszczyk (neuro).

Czekam na następne newsy. Jak ktoś coś zauważy - ślijcie linki.
Ostatnio zmieniony pn mar 29, 2010 12:05 am przez Nurgling, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Craven

Re: 4 ed L5R - przecieki mechaniczne

pn mar 29, 2010 9:54 am

Nurgling pisze:
Hehe - widzę że rozwijam swoje zdolności psioniczne :P Gdzieś kiedyś obiło mi się o uszy, że planują oderwać erpega od karcianki - może stanie się to właśnie w 4 edycji.

Nie może tylko już to ogłosili :) Przed tą notką o skillach jest taka w której poruszają ten temat i delikatnie przyznają się, że storylinia zrobiła się głupiutka.


Nurgling pisze:
A jako że nie tylko Craven potrafi marudzić - pierwsza edycja ma GORSZĄ mekanikę od trzeciej (fajnie się pisze dużymi literami :P)

Aye. Pierwszoedycyjna L5K ma gorszą mechanikę.
 
Awatar użytkownika
MorfiQ
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 329
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 9:46 am

Re: 4 ed L5R - przecieki mechaniczne

pn mar 29, 2010 4:44 pm

Craven pisze:
Nie może tylko już to ogłosili :) Przed tą notką o skillach jest taka w której poruszają ten temat i delikatnie przyznają się, że storylinia zrobiła się głupiutka.


To będzie największy plus nowej edycji. Przy czym o ile pamiętam to podręczniki będą "uniwersalne", to znaczy że będzie można grać w dowolnym okresie historycznym Rokuganu. Ciekawe jak to wyjdzie ;)

Ja od dłuższego czasu zabierałem się za 3ed, ale głupoty bijące z podręcznika skutecznie mnie odstraszały. Miałem nadzieję przy okazji polskiej edycji da się jakoś to przecierpieć, ale niestety z przyczyn wiadomych znowu jestem w kropce :P No nic, trzeba chyba do tej 3ed się przemóc.
 
Craven

4 ed L5R - przecieki mechaniczne

pn mar 29, 2010 5:09 pm

To może lepiej poczekaj już na 4ed ? :D
 
Awatar użytkownika
Tao_Silver
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 97
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:35 pm

Re: 4 ed L5R - przecieki mechaniczne

czw kwie 15, 2010 10:52 am

Hoho :) pierwsze mechaniczne smaczki.

Według mnie wciąż za mało zmian prowadzących do prostej szybkiej walki.

Podobają mi się przerzucane jedynki ale przydało by się coś jeszcze.
Podobają mi się grupy umiejętności, zobaczymy jak mocno je osadzą mechaniczne.
Nowe Mastery Abilities dla Kenjutsu są obiecujące wcześniej to była tragedia.

Marzę o większej ilości logicznych manewrów w walce i rozbiciu obrony na jakieś warianty.
Marzę o mechanicznym wsparciu dla selektywnych trafień a nie tylko na ciosach z zza głowy.
Marzę o, większym umechanizowaniu Honoru i Chwały tak jak zrobiono to ze Skazą (choć tą też by można poprawić).


Gramy obecnie drużyną na nowych pomysłach Morfa do 3ed ;) i według mnie to, na razie, najlepsze co z legendy wyciśnięto.
Ostatnio zmieniony czw kwie 15, 2010 10:53 am przez Tao_Silver, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Craven

4 ed L5R - przecieki mechaniczne

czw kwie 15, 2010 3:51 pm

Bardzo fajnie się to zapowiada. Prościej ale nie prostacko, jestem ciekawe co będzie z pojedynkami, bo te techniki zapowiadają rozwiązanie sprawy w dwóch prostych rzutach, teraz chyba już nie będzie pierwszego uderzenia z Sanjuro, tylko coś bliżej wymiany uderzeń z Siedmiu Samurajów. Mniam.

Do tego postawy w walce i statusy... Zobaczymy co z tego się urodzi. Nie wiem do końca jak rozumieć ten opis guard i zależności complex i simple actions. Czy robiąc guarda będzie można też zrobić atak? No i ciekawe jak w 4ed wyglądać będzie pełna obrona, która była żałosna w 1ed i jest przepakerna w 3e.
 
Awatar użytkownika
Majkosz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 234
Rejestracja: sob maja 24, 2003 7:57 pm

Re: 4 ed L5R - przecieki mechaniczne

pt kwie 16, 2010 3:00 pm

Na mój rozum, w turze można będzie zrobić jedną akcję complex albo dwie simple. A zatem, jeżeli guard jest akcja simple, można ją będzie łączyć z atakiem od rangi, która zmienia atak w akcję simple (dawne - dwa ataki). Chyba, że się będzie Shibą, dla którego ta sztuczka dostępna jest od pierwszej rangi.

Poza tym - wreszcie guard, który wygląda na działający!

ukłony!
Ostatnio zmieniony pt kwie 16, 2010 3:07 pm przez Majkosz, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Craven

4 ed L5R - przecieki mechaniczne

pt kwie 16, 2010 3:54 pm

Ciekawe czy w ten sposób Mirumoto (o ile wciąż będą jako szkoła iść w kierunku nietrafialności) staną się świetnymi yojimbo.
 
Awatar użytkownika
MorfiQ
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 329
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 9:46 am

4 ed L5R - przecieki mechaniczne

ndz kwie 18, 2010 2:06 pm

Tutaj możecie znaleźć streszczenie dotychczasowych wpisów na blogu twórców 4ed.
 
Craven

4 ed L5R - przecieki mechaniczne

ndz kwie 18, 2010 2:29 pm

Zajrzałem na chybił trafił na fragment o umiejętnościach i widzę pustosłowie i dość nieuczciwą ocenę, że nie ma nowatorskiego podejścia i uproszczenia. Wyraźnie wspominają o zmniejszeniu ilości bonusów, niemal zupełnym zlikwidowaniu stałych premii no i wreszcie kapitalnie rozwiązano emphasis.
 
Awatar użytkownika
Blizz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 197
Rejestracja: sob paź 20, 2007 10:21 pm

4 ed L5R - przecieki mechaniczne

wt mar 08, 2011 1:14 am

Mam nadzieję, że jeszcze się zdarzają forumowicze po tej części barykady, oraz że mają dostęp do mechaniki 4 ed. Albowiem mam małą serię pytań (jak to ja zwykle), homerule także mnie interesują.

A mianowicie:

1) Jeżeli postać nosi dwie bronie, to czy podczas manewru może wykonać dwa ataki (dajmy na to, że postać pierwsza ranga)?

2) Jeżeli pierwsze pytanie było na tak, to czy po zdobyciu możliwości atakowania za akcję prostą, jest w stanie wyprowadzić dwa ataki z broni głównej i dwa ataki z broni dodatkowej w swojej turze?

3) Wiele umiejętności do walki na pewnych poziomach dodaje mastery abilities: "off-hand penalties do not apply when using a [broń]", jak to interpretować? Nie ma modyfikatorów w ogóle, czy tylko dla ręki/rąk używającej danej broni?

4) Interesowało by mnie także dokładne wyjaśnienie rang pierwszych Mirumoto Bushi, Yorimoto Bushi i ronińskiej The Tessen. A dokładniej fragmentów odnoszących się do redukowania kar za noszenie dwóch broni (do ilu rąk się to stosuje i jak?).

Z góry dziękuję...
 
Awatar użytkownika
MorfiQ
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 329
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 9:46 am

4 ed L5R - przecieki mechaniczne

wt mar 08, 2011 9:27 am

1) Jeśli postać zrobi 5 podbić może zaatakować raz jeszcze, nawet jeśli dzierży tylko jedną broń. Broń w słabszej ręce jedynie dodaje Insight Rank do Armor TN i nakłada na postać minusy podczas walki (główna ręka -5, słabsza ręka -5 dla lekkich broni, -10 dla średnich i -15 dla dużych).

2)Nie, natomiast może zaatakować raz (Simple Action) i wykonać manewr za 5 podbić i zaatakować jeszcze dwa razy (również Simple Action)

3)Wydaje mi się, że znosi minusy do walki tą konkretną bronią. Np. mając w drugiej ręce nóż postać normalnie ma kary do głównej ręki -5 i do słabszej -5. Jeśli tylko w słabszej ręce trzyma nóż to może tą ręką wykonać atak bez żadnej kary, choć nadal przy ataku główną ręką posiada karę -5.

4) Bushi Mirumoto - Znosi wszystkie kary do walki dwiema brońmy. Więc na postać za dierżenie Katany i Wakizashi nie nakłada się żadnych kar. Bez tej rangi byłoby to odpowiednio dla głównej ręki -5 i dla słabszej ręki -10. Dodatkowo postać oprócz Insight Rank do swojego Armor TN dodaje School Rank.

Yoritomo Bushi - Jeśli postać dzierży dwie chłopskie bronie analogicznie do Bushi Murumoto nie ma żadnych kar do walki i dodatkowo dostaje +1k0 do testów ataku. Ponadto może ignorować kary za bujający się pokład statku.

The Tessen - Na postać za atak bojowym wachlarzem nie nakłada się żadnych kar (jeśli dzierży go w słabszej ręce, kara -5 do głównej ręki zostaje). Dodatkowo dodaje swój Skill Rank w walce wachlarzem do Armor TN.

Mam nadzieję, że napisałem to zrozumiale, ale jeśli coś nadal byłoby nie jasne to pisz :)
 
Awatar użytkownika
Blizz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 197
Rejestracja: sob paź 20, 2007 10:21 pm

4 ed L5R - przecieki mechaniczne

pt mar 11, 2011 9:12 am

MorfiQ pisze:
1) Jeśli postać zrobi 5 podbić może zaatakować raz jeszcze, nawet jeśli dzierży tylko jedną broń. Broń w słabszej ręce jedynie dodaje Insight Rank do Armor TN i nakłada na postać minusy podczas walki (główna ręka -5, słabsza ręka -5 dla lekkich broni, -10 dla średnich i -15 dla dużych).


Wszystko niby ok, ale...
W takim wypadku noszenie dwóch broni jest wysoce nieopłacalne. Dostajesz minusy do trafienia(-5) za bardzo słaby bonus do pancerza(+rank). Dopiero na 5 randze się plusy i minusy znoszą(zakładam, że druga broń jest tylko i wyłącznie używana dla parady i nie ma żadnego zastosowania taktycznego - większe minusy do trafienia niż ręka główna i zabiera możliwość ataku główną ręką).
A także pierwsza ranga smoka traci wyjątkowo w takim rozumieniu dual-wieldingu, czyniąc ze szkoły wytrawnych szermierzy podrzędnych wojów(wojowie to za mocne słowo)...
 
Awatar użytkownika
Majkosz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 234
Rejestracja: sob maja 24, 2003 7:57 pm

Re: 4 ed L5R - przecieki mechaniczne

pt mar 11, 2011 10:10 am

Blizz, you're not alone. :)

Owszem, w 4 edycji szkoła Mirumoto zmieniła się ze Zdecydowanie Najlepszej Szkoły Bushi, Zostawiającej W Tyle Wszystkie Inne w Zupełnie Normalną Szkołę Z Fajnym Klimatem. I całe grono miłośników Mirumoto, którzy do tej pory grali Smokami, bo miały najlepszą szkołę, strasznie się burzy: na forum AEGa jest na ten temat niejeden wątek.

Ja natomiast uważam, że progresywny bonus do Armor TN jest fajną techniką, że Mirumoto wciąż mają trzy ataki w standardzie (więc jako jedyna szkoła potrafią wykonać cztery ataki! Yay!) i że zlikwidowano im durną rangę manipulującą PT trudności rzucenia czaru. Jestem też całkiem zadowolony, że na czoło peletonu Najstraszliwszych Bushi wysunęli się Akodo, do tej pory (a przynajmniej od czasu 1 edycji) chyba najbardziej pokrzywdzona mechanicznie rodzina. To ma kupę sensu w perspektywie konstrukcji świata.

Natomiast dual wielding, pamiętaj, jest obłożony tak strasznymi obostrzeniami właśnie dlatego, żeby podkreślić niezwykłość Mirumoto, którzy nie mają żadnych minusów za wakizashi w drugiej ręce i dostają dokładnie dwa razy większy bonus, niż wszyscy inni. By, zgodnie z rokugańską tradycją, nikt prócz Smoków (i Modliszek) nie miał żadnego powodu, by walczyć dwoma mieczami.

Pozostaję w głębokim ukłonie!
 
Awatar użytkownika
MorfiQ
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 329
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 9:46 am

4 ed L5R - przecieki mechaniczne

pt mar 11, 2011 6:48 pm

Majkosz pisze:
Natomiast dual wielding, pamiętaj, jest obłożony tak strasznymi obostrzeniami właśnie dlatego, żeby podkreślić niezwykłość Mirumoto, którzy nie mają żadnych minusów za wakizashi w drugiej ręce i dostają dokładnie dwa razy większy bonus, niż wszyscy inni. By, zgodnie z rokugańską tradycją, nikt prócz Smoków (i Modliszek) nie miał żadnego powodu, by walczyć dwoma mieczami.


Dual wielding jest słabo opłacalny ponieważ jest bardzo niepopularny, jak Majkosz napisał, żadna szkoła oprócz Smoków i Modliszek tego nie uczy.

Co do osłabienia smoków to się nie zgodzę tak do końca. Nie są co prawda takimi rzeźnikami jak np. w 1ed. Może na pierwszej randze bonus do Armor TN to tylko 2, to już na trzeciej randze jest to 6, czyli liczba pokaźna. Do tego każda inna postać chcąc walczyć kataną w głównej ręce cierpi na karę -5 nawet jeśli kary nakładane na słabszą rękę zostały zniesione przez bonus z umiejętności. Bushi Mirumoto tego nie ma, on od razu wali z pełną mocą.

Piąta ranga miażdży, jak napisał Majkosz możliwość wykonania 4 ataków na turę to nawet więcej niż w 1 ed! Do tego trzecia ranga w sposób mechaniczny pokazuje, że mirumoto mogą konkurować z rodziną Kakita w kwestii pojedynków. Czwarta ranga też w sumie jest niczego sobie, +3k0 do ataku to bonus bardzo przyjemny, pozwalający (przy wysokich współczynnikach postaci) trafić każdego.

Delikatne zbalansowanie technik Smoka mnie się podoba. W pierwszej edycji byli gracze, którzy ten klan brali dla drugiego ataku na drugiej randze, co wg mnie było ostrym przegięciem.
 
Awatar użytkownika
Majkosz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 234
Rejestracja: sob maja 24, 2003 7:57 pm

Re: 4 ed L5R - przecieki mechaniczne

sob mar 12, 2011 10:48 am

O, ja nie twierdzę, że nowa szkoła Mirumoto jest słaba, albo niegodna uwagi. Przeciwnie, podoba mi się. Natomiast zdecydowanie dystans między Smokami a innymi bushi nie jest tak gigantyczny jak w czasach, gdy dostawali drugi atak na drugiej randze.

pozdrowienia!
 
Awatar użytkownika
MorfiQ
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 329
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 9:46 am

4 ed L5R - przecieki mechaniczne

ndz mar 13, 2011 11:16 am

Majkosz pisze:
O, ja nie twierdzę, że nowa szkoła Mirumoto jest słaba


No bo nie jest, ale z drugiej strony tak jak zauważyłeś nie są już niesamowicie dopakowani.

A jeśli idzie o inne szkoły to co myślicie o Akodo? Majkosz napisałeś, że Lwy wysuwają się na prowadzenie, dlaczego? Nie miałem okazji sprawdzić tego empirycznie, ale nie wydaje mi się, żeby ich szkoła była jakoś specjalnie przesadna.
 
Awatar użytkownika
Blizz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 197
Rejestracja: sob paź 20, 2007 10:21 pm

4 ed L5R - przecieki mechaniczne

wt kwie 05, 2011 6:04 pm

Hmmm...
MorfiQ pisze:
Dual wielding jest słabo opłacalny ponieważ jest bardzo niepopularny

Nie widzę związku logicznego. Gdyby był bardzo niepopularny, dlatego, że jest słabo opłacalny, to już inna śpiewka. Swoją drogą, czemu siła dual wielding'u jest niedoceniana? W opisie dual wielding'u zaznaczono, że klany Lwa, Modliszki i Smoka używają w walce bardzo często dwóch broni na raz. A to 3/8 (prawie połowa) wszystkich wielkich klanów Rokuganu.

Inna sprawa. Bierzmy pod uwagę same pierwsze rangi (czyli de facto startowe postacie). Kakita dostaje znacznie polepszoną inicjatywę i duże bonusy do rzutów iaijutsu, Hida dostaje lepszy dmg i lepsze walczenie w zbroi, a Mirumoto co? +2 do PT trafienia... Nie liczę zwiększania/obniżania PT czarów, bo to jest pomniejszy bonus i w dodatku w walce bushi'ch totalnie nieprzydatny. Sławni szermierze Mirumoto, którzy są w stanie konkurować ze szkołą Kakity dostają jedynie mizerne +2 do PT trafienia... Gdzie tu logika?

Dalej...

Na stronie 141 jest opis zasad dual wielding'u. Wszystko jest jak opisaliście powyżej, ale pewien szczegół nie daje mi spać po nocach. Mianowicie tytuł tej wstawki: "Off-hand Weapons & MULTIPLE ATTACKS". Ataki wielokrotne są wspomniane w tytule, ale nie w samej treści opisu zasady. Chyba, że opisy minusów są skierowane ku myśli atakowania dwoma broniami w jednej turze. Wtedy nabierało by to sensu (jedynie wyszkoleni wojownicy mogą efektywnie używać dual-wielding'u, bo wtedy minusy -5 i -10 nie są dla nich tak wielką przeszkodą, jak dla postaci początkowych). Dodatkowo także pierwsza ranga szkoły Moto zyskałaby na znaczeniu (właściwie to ten fragment o noszeniu wielkiej broni w jednej ręce), pozwalając im wykonywać dwa ryzykowne ataki z wielkim potencjałem destruktywnym. Bo -5 do trafienia i +1 do PT w ogóle mi się nie kalkuluje...
 
Awatar użytkownika
YuriPRIME
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 115
Rejestracja: sob kwie 08, 2006 1:55 pm

4 ed L5R - przecieki mechaniczne

śr lip 13, 2011 3:15 pm

Może odgrzeję ten temat nieco, bo też mam z dual weildingiem problem. Wiem, że można używać dwóch broni, a szkole Moto nie ma się na dzień dobry kar za dual weilding, więc jest wspaniale... tylko jak wygląda spraswa z multi-atakami? Znaczy jeśli mam katanę w jednej łapie, w drugiej wakizashi, to znaczy, że jeśli chcę w danej rundzie wykonać kolejny atak musze nadal do drugiego ataku dodać 5 Raisów? Bo inaczej czy na początku jest jakakolwiek zaleta z tej techniki i szkoły poza skromnym dodatkiem do Armor TN?
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: 4 ed L5R - przecieki mechaniczne

ndz cze 24, 2012 4:25 pm

Jak się oblicza rany

5 razy ziemia najpier a potem każda rana ziemia razy 2 (przy jeściu ranach?)
czyli masz 20 hp + 6 ran po 8 hp przy ziemi 4?
Czyli łacznie 46 hp?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości