Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 15
 
Eartless

wt sie 21, 2007 9:37 pm

Ponieważ spodobało mi się to co zobaczyłem w SW: Saga postanowiłem skonstruować własne zasady oparte o ten system... Większość to po prostu przetłumaczenie z książki. Mam już opracowaną całą mechanikę walki. Niedługo przetłumaczę atuty oraz klasy. Na samym końcu o ile w ogóle wezmę się za umiejętności. Pytanie po co to? Ponieważ zakochałem się w tej mechanice, a nie wszyscy moim znajomi chcą babrać się w języku angielskim. Jeżeli ktoś jest chętny zobaczenia efektów mojej pracy niech do mnie napisze na priva a prześlę mu to na maila.

NIE PISAĆ NIC W TYM POŚCIE! TYLKO NA PIRV! żeby dodatkowego offtopa nie robić.

Poza tym dodam od siebie, że całość dostosowana jest pod świat, gdzie gracze nie mają dostępu do magii, bo nie chce mi się tworzyć własnych zasad itp.

Ehh... Od dawna coś niczego nowego o 4ed. Może niedługo jakieś nowe wieści, żeby nas zaskoczyć:D
Ostatnio zmieniony wt sie 21, 2007 10:35 pm przez Eartless, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Kantor
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 56
Rejestracja: pt sty 06, 2006 1:35 pm

wt sie 21, 2007 10:29 pm

Witam czy znacie kogoś kto grał w FR 1ed?
Pytanie wiąże się ze Spellplage...
 
Awatar użytkownika
Jetmaniac
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: sob lut 03, 2007 12:02 am

wt sie 21, 2007 10:51 pm

Obrazek

Tak dla ciekawskich.
 
Awatar użytkownika
Drakestar
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 511
Rejestracja: pt paź 22, 2004 12:45 pm

wt sie 21, 2007 11:41 pm

Dawno mnie tu nie było... i ile się zmieniło czwarta edycja nadchodzi! :razz:

I póki co z tego co o niej czytałem... Wnioskuje że wyjdzie całkiem ciekawie. :) Uproszczenie zasad naprawdę lepiej wpłynie na całą rozgrywkę. Zagrywam się ostatnio z kolegami w Mutants & Masterminds, systemie opartym na d20, bez ataków okazyjnych, tylko z jednym atakiem w rundzie i brakiem obrażeń w dedekowym znaczeniu tego słowa. Gra się naprawdę świetnie, a i takich filmowych i efektownych akcji dawnooo niemieliśmy na sesji.

Dodatkowo, zmniejszenie przydatności magicznych przedmiotów to też świetny krok. W końcu gdy spotykały się dwie postacie na piatym poziomie o podobnych zdolnościach, to zbyt wiele w ich pojedynku zależalo od magicznych przedmiotów.

Zmiany w broniach (np włócznia przebijająca KP) przypominają mi trochę drugą edycje, wielki plus dla tej zmiany.

Jeśli dobrze przeczytałem to ma wystąpić również pewna forma manewrów z Tome of Battle, co jest również świetne! Żadną postacią nie walczyło mi sie tak fajnie jak Warbladem/Eternal Bladem z tej księgi (chociaż rysunki pozostawiaja wiele do życzenia).

Aha, prawie bym zapomniał - pojawił się nowy artykuł z serii Design & Development na stronie Wizardów, trzeba się tylko zalogować (chociażby jako gość) żeby móc go sobie poczytać.

Party Role
 
Awatar użytkownika
Korodzik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 169
Rejestracja: wt lut 22, 2005 10:56 am

śr sie 22, 2007 6:37 am

Są 3 wartości obronne: reflex, fortitude, will. Reflex odpowiada za unikanie ciosów, więc nie ma rozbicia, jak dawniej, na reflex sv i defense (AC). Oblicza się je prosto: 10 + heroic lvl + ability mod. + class bonus (na początku każda z klas ma (lub nie) bonus + misc.


Więc już nie będzie starego dobrego KP? Coś mi tu nie pasuje... Na stronie wizardsów jest artykuł o walce ze smokiem, w którym mówi się o AC.

Obrażenia dodatkowe: bohaterowie wraz z poziomem uzyskują bonus do obrażeń równy połowie poziomu. Cóż, herosi zazwyczaj kładą "plebs" jednym ciosem, no nie? Wink


Jak dla mnie wygląda to mocno przepakowanie.

Nie wiem jak to będzie w DnD, ale w SW teraz zwiększa się dwa atrybuty na każde 4 poziomy.


To też jakby za mocne.

Wiele z tych co było, zostało połączone w jedną umiejetność, np. listen, search, spot, sense motive = perception. Koniec z wyliczaniem ranków - za dużo czasu to zajmowało, szczególnie przy tworzeniu wyższo poziomowej postaci. Teraz jest prościej: poziom umiejętności= 1/2 poziomu bohatera + ablit. mod + 5 (jeśli przeszkolony w umiejetności).


No nie :( Już widzę 4 edycję, w której są 3 umiejętności na krzyż, i przy każdej tyklko malutkie okienko czy jesteś przeszkolony, czy nie. I potwory, które mają trzy głowy, więc "otrzymuje premię rasową +2 do testów Percepcji, ale tylko tych, które nie dotycza wyczucia pobudek bla bla bla..." itp. Zresztą - sekcja "umiejętności" przy tych potworach będzie znacznie chudsza. A przy okazji - co z umiejętnościami, których nie mozna używać niewyszkolonych?

Za każdym razem, kiedy atakując wroga zadamy mu więcej obrażeń niż wynosi jego Threshold, wówczas spadają jego możliwości ofensywne i defensywne (obrona, ataki, testy atrybutów, prędkość poruszania się). Im więcej razy przekroczony zostanie Threshold tym bardziej słabnie nasz wróg, aż w końcu pada helpless. Wróg może starać się "otrząsnąć" z tego zamroczenia wykorzystując właśnie akcje "swift".


Taaaa, wielkie to "ułatwienie" dla DM. Będzie musiał bez przerwy czuwać, ile razy ktoś został walnięty "podprogowo".

Jest jeszcze akcja "second wind" - bohaterowie, jak to zwykle bywa, w ciężkich sytuacjach potrafią znaleźć w sobie rezerwę sił i dalej stawiać czoło wrogowi - mechanicznie: można odzyskać 1/4 HP po stracie 1/2 lub więcej HP.


jakoś mi się to niezbyt podoba, nie wiem czemu.

20 na kości = automatyczny krytyk, nie ma potwierdzeń.


Przepak.
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

śr sie 22, 2007 8:55 am

@Korodzik
Zauważ, że to są zasady Star Wars RPG Saga, nie D&D 4th Edition. Nowe SW ma być "wstępem" do zmian jakie nastąpią w nowej edycji. To nie jest ta sama mechanika. Gry nie widziałeś, nie wyrażaj się od razu tak krytycznie. Nowe dedeki jeszcze nie wyszły. W dodatku wątpie abyś znał całe nowe SW, więc z jakiej racji wydajesz osąd, że coś jes za mocne, skoro nie wiesz, że np. postacie na start otrzymują dużo PW?

Uproszczenie umiejek bardzo mi się podoba, zawsze największą wadą systemu było wypełnianie tabeli z nimi choć się ich używało stosunkowo rzadko.
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

śr sie 22, 2007 9:23 am

Więc już nie będzie starego dobrego KP? Coś mi tu nie pasuje... Na stronie wizardsów jest artykuł o walce ze smokiem, w którym mówi się o AC.


OK, ale nie wiemy jak się je wylicza i czy przypadkiem ta nazwa (AC) nie została użyta tutaj celowo. Ale poczekajmy, bo być może AC rzeczywiście pozostanie.

No nie. Już widzę 4 edycję, w której są 3 umiejętności na krzyż,


Nie ma co :cry:. Jest 18 umiejętności + kilka z serii Knowledge. Dotychczas problem stwarzały te przeklęte ranki. Tematów o tym jak magowie, czy klerycy byli "upośledzeni", przez ilość ranków, bardziej niż barbarzyńcy było mnóstwo. A tak, będą oni mogli coś zauważyć, usłyszeć, ukryć się nie kosztem ich wiedzy specjalistycznej. Zaawansowane opcje umiejetności, takie jak "track" pozostaną dla nich jednak poza ich zasięgiem.

Przy okazji: nie można oznaczać umiejętności jako "trained", jeśli pochodzi ona spoza listy umiejętności klasowych (tutaj wyjściem jest tylko wieloklasowość)

Karta postaci z SWSE

Taaaa, wielkie to "ułatwienie" dla DM. Będzie musiał bez przerwy czuwać, ile razy ktoś został walnięty "podprogowo".


To akurat nie jest problem - postawić maks. 5 znaczków na karcie.


A przy okazji - co z umiejętnościami, których nie mozna używać niewyszkolonych?


Nie ma się do nich bonusu +5.

Nie można korzystać z zaawansowanych opcji (zastosowania) tej umiejętności, które są oznaczona "trained only". Track jest przykładem zaawansowanego zastosowania.

Jak dla mnie wygląda to mocno przepakowanie.
(...)
To też jakby za mocne.
(...)
Przepak.

oraz
jakoś mi się to niezbyt podoba, nie wiem czemu.


Wow, amazing.

Anyway, przypominam, że mowa o systemach heroic , a nie o Call of Cthulhu na przykład. Herosi zawsze wyrastają ponad przeciętność, zawsze.
 
Awatar użytkownika
Drakestar
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 511
Rejestracja: pt paź 22, 2004 12:45 pm

śr sie 22, 2007 10:19 am

Korodzik nie oceniaj SW Saga jakby była dodatkiem do edycji 3.5 bo są to dwa różne systemy. Najpewniej wszystkie te elementy świetnie ze sobą współrają w SW, które tak nawiasem mówiąc miało być jazdą próbną dla wielu wariantów d20.

A własnie nie ma jakiś nowych przecieków o mechanice czwórki?
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

śr sie 22, 2007 10:31 am

Z Ariochem tworząc konwersję Crystalicum na D20 połączyliśmy umiejetności.

Osobiście uważam, że Akrobatykę mozna śmiało połączyć ze Skakaniem i Jeździectwem, nawet Pływanie bym tu wewalił. :D

Połaczenie i redukcję umiejętności uważam za słuszną. Zbyt dużo ich było. A cierpieli na tym wszyscy po za łotrzykiem może.
 
Awatar użytkownika
Kymil Nimesin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1267
Rejestracja: wt maja 02, 2006 10:20 am

śr sie 22, 2007 10:36 am

Korodzik pisze:
Jak dla mnie wygląda to mocno przepakowanie.

Qe? W Bohaterowie i tak będą zadawać mniejsze obrażenia niż w 3.5, bo mają tylko jeden atak. Nie ma w tym nic przepakowanego.
Przepak.

Zważywszy, że całe życie gram w ten sposób, nie mogę się z tym zgodzić.
iron_master pisze:
Uproszczenie umiejek bardzo mi się podoba, zawsze największą wadą systemu było wypełnianie tabeli z nimi choć się ich używało stosunkowo rzadko.

+1, bo jeszcze w sytuacji, kiedy coraz to nowsze pody wprowadzały nowe zastosowania dla umiejętności człowiek zwyczajnie zaczynał się gubić.

Jeśli chodzi o podnoszenie wartości atrybutów, to IMO będzie to w 4th bardziej przypominać Dawnforge'a niż SW.
 
Awatar użytkownika
Fungus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 871
Rejestracja: śr paź 08, 2003 3:54 pm

śr sie 22, 2007 11:13 am

Sony pisze:
Osobiście uważam, że Akrobatykę mozna śmiało połączyć ze Skakaniem i Jeździectwem, nawet Pływanie bym tu wewalił.


Dokladnie. Tzn, jezdzictwo nie, bo jest na DEXie, ale pierwszym house-rule jaki wprowadze w Saga Edition bedzie wrzucenie do jednego worka umiejek opartych na STR (plywanie, wspinaczka, skakanie) na wzor percepcji czy akrobatyki ;-)
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

śr sie 22, 2007 12:09 pm

Atletyka na Sile - plywanie, wspinaczka, skakanie, Akrobatyka na ZR - Zręczne Ręce, Upadki itp, Precepcja zamiast Nasłuchiwania, Przeszukiwania, Zauważenia. Tak może być. I tak wspinaczkę i pływanie - większość MG traktowała po macoszemu. Skakanie zawsze miałem wysoko - powód prosty atut LEAP ATTACK wymaga testu Skakania :razz: :razz:

Kolejna rzez z Saga Ed to Mechanika? Czemu nie włączyli jej do Wiedzy jak w D20 Modern? Czemu Mechanika jest taka ważna? A co z elektroniką, Chemią? W D20 Modern mamy WIEDZA : Mechanika, Eletronika, Chemia itp. Jak dla mnie bezsens w Saga E.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

śr sie 22, 2007 12:17 pm

Darklighter, wróciłeś:)
Zasady SW:Saga, które zaprezentowałeś wyglądają smakowicie :)
Nie zechcesz może poprowadzić sesji SW u Darklorda w niedługim czasie? :P

Część modyfikacji z saga edition mi się bardzo podoba. No, może oprócz automatycznego krytyka. Zrobiłbym tak, że jeśli wypada automatyczny krytyk(dajmy na to 20), ale wynik nie jest wystarczający do przebicia się przez AC, to jest rozpatrywane jak zwykłe trafienie.
Ale, rozpatruję to w kategoriach obecnej edycji.

Odnośnie obrażeń i ataków, zauważcie, że smok z przykładowej walki miał 3 ataki + ruch i zionięcie i ~1000 hp'ów, o ile więc większość istot będzie miała jeden atak, to być może dodatkowe obrażenia przy jednym ataku bohaterów wcale nie będzie takim głupim pomysłem ;)

___
Z innych informacji, powiem, że SRD, które ma się ukazać będzie zawierało również psionikę, jak tylko się ukaże odpowiedni podręcznik (pewnie na przełomie 2oo8/2oo9). Mam tylko nadzieję, że w podręczniku znajdą się kryształowe smoki z rysunkami Reynoldsa, lub Lockwooda.

Zmiany jednak są na tyle duże, że autorzy sugerują zakończenie kampanii w starej edycji i rozpoczęcie nowych w nowej, bo konwersja w trakcie kampanii będzie bardzo trudna, jeśli nie niemożliwa.
 
Awatar użytkownika
zegarmistrz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1002
Rejestracja: śr paź 20, 2004 4:05 pm

śr sie 22, 2007 1:20 pm

Obrażenia dodatkowe: bohaterowie wraz z poziomem uzyskują bonus do obrażeń równy połowie poziomu. Cóż, herosi zazwyczaj kładą "plebs" jednym ciosem, no nie? Wink


Byłoby dobre. Nareszcie przesunęłoby równowagę w stronę postaci Walczących. Teraz niestety czysty wojownik przestaje być przydatny na wyższych poziomach. Czarodziej, nie dość, że zadaje większe obrażenia, to jeszcze dodatkowo teleportuje się, lata, robi niewidzialność i setki innych rzeczy.

Nie wiem jak to będzie w DnD, ale w SW teraz zwiększa się dwa atrybuty na każde 4 poziomy.


Niezłe... Jeśli potwierdzą się plotki z 25 poziomami czarów (ja raczej nastawiam się na 14 - 15) będzie to logiczna konsekwencja zmian. A czy przepakowane? Czy ja wiem, czy bonus +1 do niektórych umiejętności co 5 poziomów jest taki przepakowany? Ponadto znowu napędziłoby to pary postaciom walczącym i tym polegającym na sprycie.
 
Asurmar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 441
Rejestracja: pt sie 03, 2007 11:47 am

śr sie 22, 2007 2:22 pm

Korodzik pisze:
Cytat:
Nie wiem jak to będzie w DnD, ale w SW teraz zwiększa się dwa atrybuty na każde 4 poziomy.
To też jakby za mocne

Zorientuj się ile potworów , zaklęc, mocy, przedmiotów wysysa atrybuty. IMHO 1 punkt na każdym poziomie dałby wreszcie system zbliżony do heroic. Teraz czasem mam lament dotyczący nieumarłych i przedmiotów z ability drain.
Korodzik pisze:
Cytat:
20 na kości = automatyczny krytyk, nie ma potwierdzeń.
Przepak.

Lubisz rzucać, co? Jak już kilka osób wspomniało większa dynamika się zrobi.

zegarmistrz pisze:
Byłoby dobre. Nareszcie przesunęłoby równowagę w stronę postaci Walczących. Teraz niestety czysty wojownik przestaje być przydatny na wyższych poziomach. Czarodziej, nie dość, że zadaje większe obrażenia, to jeszcze dodatkowo teleportuje się, lata, robi niewidzialność i setki innych rzeczy.

Wygląda na to, że Swordsage będzie mógł robić rzeczy, które Wojownik w 3.5 mógł uruchamiać tylko za wsparciem czarodzieja. Lista manewrów z Tome of Battle mnie do tego przekonuje.
zegarmistrz pisze:
Ponadto znowu napędziłoby to pary postaciom walczącym i tym polegającym na sprycie.

Może umiejki zyskają nową rangę w edycji 4.0, ale ja bym nie zapominał o atutach. To one IMHO napędzają parę sprytnym fighterom i dają możliwość kombinowania z mechaniką.

Co do mniejszych obrażeń to raczej nie ma o czym mówić jeśli da się atutami i talentami wymasterować sobie obrażenia do poziomu 10k6 (od jednego ataku). Zostawcie smoka bo się zuużył i łysieje, wołajcie Vadera.
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

śr sie 22, 2007 2:24 pm

Nie zechcesz może poprowadzić sesji SW u Darklorda w niedługim czasie? :P


Przygotowania są już w toku od jakiegoś czasu, muszę tylko przeczytać dokładnie podręcznik, dokonać konwersji postaci itp.

Odnośnie obrażeń i ataków, zauważcie, że smok z przykładowej walki miał 3 ataki + ruch i zionięcie i ~1000 hp'ów, o ile więc większość istot będzie miała jeden atak, to być może dodatkowe obrażenia przy jednym ataku bohaterów wcale nie będzie takim głupim pomysłem ;)


Hmmm, ciekawi mnie tylko jeszcze, czy wprowadzą "atak z przelotu"? Nie pamiętam dokładnie tej nazwy. Nie mam przy sobie podręcznika, więc więcej szczegółów podam jak wrócę do domu, ale działa to mniej więcej tak: full round action, atak daną bronią (w tym przypadku zionięcie) przebiega przez pas kwadratów jakie pojazd (w tym przypadku smok) przebywa w tej rundzie.

Kolejna rzez z Saga Ed to Mechanika? Czemu nie włączyli jej do Wiedzy jak w D20 Modern? Czemu Mechanika jest taka ważna? A co z elektroniką, Chemią? W D20 Modern mamy WIEDZA : Mechanika, Eletronika, Chemia itp. Jak dla mnie bezsens w Saga E.


Dlatego, że Wiedza to info "z książek", a Mechanika to praktyczna wiedza/umiejętność dot napraw (zamiast dawnego Repair) itp. (więcej na temat zastosować tej umiejętności, jak zerknę w podręcznik - jeszcze nie znam go na pamięć ;)). Zauważ, że w Modernie też masz podział na Knowledge mechanics i Repair. Dwie różne rzeczy. Tak samo jak Knowledge (przykładowo) computer technology vs. Computer Use.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

śr sie 22, 2007 4:27 pm

Tyle, że Repair obejmują ogolnie Naprawy :D Poczynając od silnika w samochodzie do komputera czy kuchenki mikrofalowej.

Jeśli to podział jak w Modernie to nadal głupotą jest że to nazywa się Mechanics a nie Repair. A jeśli tyczy się tylko mechaniki to gdzie naprawy elektryki, elektroniki?

Computer Use - jest jedno :D Mamy Knowlege Technology - ale to wiedza ogólna o technologiach.

Zobacz w podręczniku do Saga Ed jak to opisali :D
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

śr sie 22, 2007 5:09 pm

Mechanics obejmuje wszelkie radzenie sobie z zamkami, pułapkami, obchodzenie się z materiałami wybuchowymi, naprawę sprzętu, modyfikowanie i naprawę droidów, a także naprawy prowizoryczne. Ponadto z tej umiejętności używa się przy obsłudze systemów statków kosmicznych: ładowanie osłon, czy przekierowywanie mocy. Dlatego właśnie ma tak ogólną nazwę.

PS. Przy okazji: Skill Focus daje obecnie modyfikator +5.
 
Awatar użytkownika
Fungus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 871
Rejestracja: śr paź 08, 2003 3:54 pm

śr sie 22, 2007 5:32 pm

Sony, Mechanics jest wydzielony z prostego powodu - w filmach bohaterowie ciagle naprawiaja swoj statek badz droida po bliskich spotkaniach z imperium. W Saga mechanics odpowiada tez za obchodzenie sie z materialami wybuchowymi. Razem z Use Computer, ktory odpowiada za hakerstwo, softwarowa strone droidow itp, mamy dwa skille ktore obejmuja wiekszosc tego co bohaterow interesuje z wiedzy technicznej ;-) W Star Warsach nie widzimy za wiele zeby bohaterowie badali lokalna faune i flore, czy tez syntezowali nowe srodki chemiczne, stad brak Cemii czy Biologii, to po prostu nie ta bajka.
Tu sie strzela, unika, skrada, naprawia statek po czym brawurowo nim ucieka - stad taki a nie inny dobor skilli.
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

śr sie 22, 2007 6:37 pm

stad brak Cemii czy Biologii, to po prostu nie ta bajka.


To jest w knowledge dla "jajogłowych" dział: physical sciences
 
Awatar użytkownika
Arthas Verley
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 121
Rejestracja: wt lut 27, 2007 9:44 am

śr sie 22, 2007 7:09 pm

Czy mechanika Star Wars RPG Saga była zastosowana np. w grach KotOR I i II?
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

śr sie 22, 2007 7:18 pm

Arthas Verley pisze:
Czy mechanika Star Wars RPG Saga była zastosowana np. w grach KotOR I i II?


Nie, to była mechanika poprzednich edycji, ale po zmodyfikowaniu.
 
Awatar użytkownika
Korodzik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 169
Rejestracja: wt lut 22, 2005 10:56 am

śr sie 22, 2007 8:23 pm

25 poziomów czarów... albo będzie mało czarów na poziom, albo Podręcznik Gracza będzie wielkości mamuta.

Umiejętności: mam nadzieję, że nie wprowadzą tego systemu "bez rang". Bo tak to będzie zapewne szybko się okazywało, że półorkowy barbarzyńca z pustyni jest mistrzem tańca baletowego, wojownik z gwardii królewskiej zna się na magii lepiej od Elminstera... Wiem, że ma być bohatersko i heroicznie, ale bez przesady, nie powinno być idiotycznie. Wiem, że bohaterowie to wyjątkowi ludzie, ale nie powinno być tak, że wyprawa na twierdzę władcy mroku to dla nich trzy kichnięcioa - jedno na zmiecenie wrogiej armii, jedno na zburzenie wieży i jedno na zabicie władcy. Nie wszyscy lubią epicki styl gry.

A teraz z innej beczki. Czytałem, że będzie można nadsyłać artykuły do Dungeona i Dragona, a jeśli będą dobre, zamieszczą je i dadzą honorarium. Może będzie się dało wymienić to honorarium na krótki dostęp do D&D Insidera? Kto wie?
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

śr sie 22, 2007 8:30 pm

Bo tak to będzie zapewne szybko się okazywało, że półorkowy barbarzyńca z pustyni jest mistrzem tańca baletowego, wojownik z gwardii królewskiej zna się na magii lepiej od Elminstera...


Udowodnisz to za pomocą mechaniki? Bo mi nadzwyczaj łatwo przyjdzie udowodnić, że jest to niemożliwe.
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

śr sie 22, 2007 9:16 pm

25 poziomów zaklęć może wynikać z powiązania magii z umiejętnościami, podobnie jak to jest z Mocą w SWS. Biorąc pod uwagę zasady dotyczące umiejętności z tego systemu i to, o czym już mówiono (30 poziomów):

1/2 poziomu (maks. 15) + 5 (wyszkolenie [trained]) + 5 (skupienie [Skill Focus]) = 25

To jednak tylko przypuszczenia. Nie ma też wcale pewności, czy przy czymś takim zostanie w ogóle zachowane "stare" pojęcie czaru. W niektórych systemach zamiast "gotowych" zaklęć stosowane są rozmaite "czynniki". W D&D najbliżej do tego magii epickiej wykorzystującej ziarna (seeds) i metamagia. Gdyby rzucanie zaklęć sprowadzić do wyboru kilku takich czynników (o różnych "poziomach podstawowych") i składania z nich rozmaitych efektów, uniknęlibyśmy konieczności tworzenia i opisywania gotowych czarów (nie licząc może garści przykładów). Ot, oszczędność miejsca. Co do czasu... Cóż, w statystykach postaci wystarczyłoby zapisać "znane czynniki" (określane przez poziom klasowy albo poziom wyszkolenia w umiejętności odpowiedzialnej za magię?), a w miejscu "przygotowanych czarów" podać gotowe kombinacje czynników. Mogłoby to również zbliżyć nieco magię do psioniki znanej z 3.5 (z "dopalaniem" punktami mocy zastąpionym przez ST). Jako ograniczenie ilości zaklęć mógłby się sprawdzić system punktów mana...

Jak mogłyby wyglądać "czynniki"? Np. czynnik obszaru: r = 1,5 m => +1 ST, +1k6 obrażeń = +1 ST. Kula ognia (promień 6 m, 10k6 obrażeń) = ST (poziom) 14.

Jest to jakieś wyjście, choć pewnie WotC jeszcze nas zaskoczy.
 
Awatar użytkownika
Fungus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 871
Rejestracja: śr paź 08, 2003 3:54 pm

śr sie 22, 2007 10:40 pm

Zsu-Et-Am pisze:
Nie ma też wcale pewności, czy przy czymś takim zostanie w ogóle zachowane "stare" pojęcie czaru.


Z tego co mowiono, zostana. Ale nie jako caly arsenal - wrecz po "wystrzelaniu" wszsytkich starych dobrych czarow/dzien mag ma zaostac z wiekszoscia mozliwosci ;-)
 
Awatar użytkownika
krzysiek-jakh
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: wt sty 03, 2006 9:33 am

śr sie 22, 2007 11:14 pm

Far-Mazon pisze:
po "wystrzelaniu" wszsytkich starych dobrych czarow/dzien mag ma zaostac z wiekszoscia mozliwosci


Prawdopodobnie chodzi o czary i zdolności oparte nie na komórkach, a na pomyślnym pokonaniu przez czarodzieja przy rzucaniu czaru stopnia trudnośni o odpowiedniej wysokości + szansa na możliwe skutki uboczne.

Krok w stronę systemu magii z Warhammera 2ed.

I to pewnie nawet krok niezamierzony, bo taki system nielimitowanych czarów jest najzwyczajniej w świecie bardziej naturalny dla klas czarujących niż systemy komórkowe czy punktowe (przy psionice).

Komórek będzie trzeba pewnie używać tylko do mocniejszych czarów.

Jeżeli dojdzie do tego opcja własnego "składania" czarów (tak jak opisał Zsu-Et-Am i jak ma miejsce obecnie w przypadku magii epickiej i jej "ziaren" które można łączyć i modyfikować)- wtedy dostajemy naprawdę fajny silnik na którym działa magia. :)
 
Awatar użytkownika
Fungus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 871
Rejestracja: śr paź 08, 2003 3:54 pm

śr sie 22, 2007 11:45 pm

krzysiek-jakh pisze:
Prawdopodobnie chodzi o czary i zdolności oparte nie na komórkach, a na pomyślnym pokonaniu przez czarodzieja przy rzucaniu czaru stopnia trudnośni o odpowiedniej wysokości + szansa na możliwe skutki uboczne.


Mozliwe, choc z zapowiedzi wynika ze kazda klasa ma miec zdolnosci uzywalne "do woli" (at will), raz na walke (per encounter) i raz na dzien (per day).
Zdolnosci typu raz na dzien to beda zapewne czary i klasowki takie jak dotychczasowy np szal barbarzyncy (choc akurat sadze ze ten sie przeniesie do per encounter).
Zdolnosci "at will" beda jak sadze czyms w rodzaju aktualnych "reserve featow".
Za to najciekawsze wydaja sie zdolnosci uzywalne iles razy na walke, podobne do menewrow z Tome of Battle czy Force Powers z SW Saga Ed.

Natomiast co mnie osbiscie interesuje to jakie beda klasy podstawowe. Wiadomo ze cos sie pozmnienia i ze klas bedzie mniej niz to tej pory. Jak sadzicie?
Pewien jestem, a i zapowiedzi mnie w tym utwierdzaja ze na pewno znow bedzie Fighter, Rogue, Sorcerer, Wizard i Cleric.
A teraz troche spekulacji ;-)
Z Wojownika zapewne zrobi sie klase o bardzo wielu opcjach, i sadze ze wchlonie ona kilka innych, do tego maja zmienic sie zasady multiclassowania tak, aby taki ów zabieg sie oplacal (a nie powstawala ni pie ni wydra, jak do tej pory) - wiec mozna bedzie jakas klase stuningowac paroma poziomami innej.
Sadze ze Monk zostanie wchloniety przez wojonika (jako wojownik specjalizaujacy sie w walce wrecz i unikach raczej niz zbroi), moze z obdrobina multiclassowania w Rogue'a.
Byc moze podbnie bedzie z Paladynem (Fighter/Divine Caster) i barbarzynca.
Druid i Cleric (kleryk, kaplan? ech, ze tez od poczatku gralem w 3ed po angielsku to polskiej terminologii wcale nie znam ;-) ) pewnie zostana polaczane jako jedna klasa poslugujaca sie magia boska (divine) na ksztalt Wizarda z kilkoma sciezkami do wyboru.
Spodziewam sie tez ze zostanie dodana klasa bedaca odpowiednikiem Sorcerera w magii boskiej (jak Favoured Soul z CD).
Barda nie jestem pewien, ale mysle ze moglby zostac wchloniety przez Rogue'a (ktory ma byc "mistrzem umiejetnosci") z paromo poziomami Sorca do kompletu.
Ranger - multiclass Warrior/Rogue? Brzmi najsensowniej dla mnie ;-)
Przez jakis czas (tzn, do GenConu) lmialem nadzieje ze w gronie klas podstawowych pojawi sie Warlock z CA, jedna z bardziej udanych klas w 3.5, ale teraz na to nie licze, aczkolwiek sadze ze zarowno Sorcerer jak i Wizard (choc ten pewnie mniej) zyskaja spora czesc jego cech.
Teraz czekam na wasze opinie ;-)

EDIT: Po zastanowieniu i przejrzeniu zapoweidzi raz jeszcze wyglada mi na to ze Ranger zostanie ;-) Wydaje mi sie wiec ze Fighter bedzie baza dla postaci walczacych wrecz, a Ranger dla mistrzow strzelectwa ;-)
Ostatnio zmieniony czw sie 23, 2007 11:19 am przez Fungus, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Deckard
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2097
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 9:50 pm

śr sie 22, 2007 11:58 pm

W SW Saga klas jest znacznie mniej, niż w Revised, choć niemal natychmiast wydano WE z Tech Specialistem.

Zwracam uwagę na wskazany już wzorzec testu umiejętności - nareszcie Task resolution zacznie funkcjonować tak jak trzeba bez nieustannych porażek. Na szczęście autofire nie zostaje wprowadzony (diabelnie idiotyczne zasady w podręczniku).
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

czw sie 23, 2007 8:14 am

Mozliwe, choc z zapowiedzi wynika ze kazda klasa ma miec zdolnosci uzywalne "do woli" (at will), raz na walke (per encounter) i raz na dzien (per day).
(...)
Za to najciekawsze wydaja sie zdolnosci uzywalne iles razy na walke, podobne do menewrow z Tome of Battle czy Force Powers z SW Saga Ed.


Ciekawe, czy też (wzorując się na innych systemach) dadzą szansę na różne sposoby odzyskania tych zdolności, nawet w walce?


W SW Saga klas jest znacznie mniej, niż w Revised, choć niemal natychmiast wydano WE z Tech Specialistem.


Tech na szczęście nie jest oddzielną klasą, a jedynie uzupełniającym drzewkiem talentów do podstawowej klasy Scoundrel.

Na szczęście autofire nie zostaje wprowadzony (diabelnie idiotyczne zasady w podręczniku).


Dobrze, że szybko erratę do tego dali.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 15

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości