Zrodzony z fantastyki

 
zskrol
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: sob sie 15, 2009 10:14 am

4ed L5R RPG

sob sie 15, 2009 10:19 am

Na GenConie została zapowiedziana 4ed L5R RPG. Można o tym przeczytać tutaj:
http://www.alderac.com/forum/viewtopic. ... 23&t=78419
http://www.facebook.com/pages/Ontario-C ... 579?ref=nf

Czy ktoś wie jak wpłynie to na wydanie 3ed po polsku?
 
Awatar użytkownika
Ćma
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 160
Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:45 pm

Re: 4ed L5R RPG

sob sie 15, 2009 1:55 pm

Miejmy nadzieję, że nie wpłynie ;)
 
kabuki joe
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 373
Rejestracja: wt sie 09, 2005 11:43 pm

Re: 4ed L5R RPG

sob sie 15, 2009 8:56 pm

Hi.

Powinno nie za bardzo wpłynąć. Chyba że Imaginator znowu zadecyduje o przesunięciu premiery trzeciej poprawionej edycji Legendy :wink: Co jest może jeszcze lepszym pytaniem to jak to wpłynie na nowe dodatki do Legendy. Jak system będzie poważnie przebudowany to można znowu kupować cały komplet drogich dodatków do każdego klanu :x
 
Awatar użytkownika
Uszaty
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 252
Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:46 pm

4ed L5R RPG

ndz sie 16, 2009 12:20 am

Jeśli zmiany nie będą aż tak wielkie, to będzie możliwość zaadoptowania większości istniejącego materiału. W końcu nawet 3 edycja ma jako-takie zasady konwersji postaci z 1, więc liczę na to, że 3 (3,5) i 4 będą w miarę kompatybilne. W końcu niektóre z aktualnych podręczników nie mają nawet roku, nie wyobrażam sobie aby zbyt szybko przestały być użyteczne.
 
Awatar użytkownika
Majkosz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 234
Rejestracja: sob maja 24, 2003 7:57 pm

Re: 4ed L5R RPG

ndz sie 16, 2009 12:49 pm

Czwarta edycja nie ma na plany wydania trzeciej poprawionej po polsku żadnego wpływu. Ukaże się przecież, jak znam życie, na przyszłoroczny Gencon, czyli równo za rok. Wtedy ją wspólnie ocenimy, a jeżeli będzie dobra, zaczniemy przymierzać się do polskiego wydania. Lub, jeśli będzie jak edycja druga, z czystym sumieniem z niej zrezygnujemy.

A do tego czasu zdąży ukazać się podstawka, i, jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z moim planem, przynajmniej trzy dodatki do 3EDRPl (co za skrót!). Którą na pewno będziemy wydawać tak długo, jak długo będziecie chcieli ją kupować. Więc bez obaw.

Kłaniam się nisko!
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

Re: 4ed L5R RPG

śr cze 30, 2010 10:00 am

I jak tam? Ktoś już widział/czytał L5R 4 ed?
 
Awatar użytkownika
Majkosz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 234
Rejestracja: sob maja 24, 2003 7:57 pm

Re: 4ed L5R RPG

śr cze 30, 2010 10:34 am

Do mnie właśnie dotarła. Pierwsze impresje są takie:

- świetny projekt graficzny i dobór ilustracji. Wreszcie książka ma orientalny smaczek!
- słaby papier.

O treści na razie nie wiem nic, ale kiedy przeczytam, chętnie się z Wami podzielę.

pozostaję w ukłonie!
 
Craven

Re: 4ed L5R RPG

sob lip 03, 2010 11:22 am

Dziś damy 4ed pierwszą szansę :)

Moje wrażenia póki co są bardzo, bardzo pozytywne. Z racji braku przebiłem się przez całość dość pobieżnie, więc jeszcze wiele czytania przede mną, ale poza jednym dwoma zgrzytami wszystko poszło ku lepszemu. Tak na pierwszy rzut oka.

Nie spodziewajcie się zbyt wielkich zmian, to tak naprawdę ulepszona 3ed, dla mnie to zaleta bo już 3ed jest pyszna, ale istotnie było w niej troszkę zbyt wiele wszystkiego. Tu urzekły mnie już specjalizacje w umiejętnościach, kata, szereg uproszczeń i to, że najwyraźniej zawiera co lepsze kąski z GM survival guide. Całość jest bardzo syta.

Papier jest ok, pomarudziłbym na wielgaśne puste marginesy i maciupcią czcionkę.

Wstępne czytanie uruchomiło u mnie dawno drzemiącą ekscytację tym genialnym RPGiem.
 
Awatar użytkownika
Kastor Krieg
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1310
Rejestracja: śr lut 18, 2009 1:59 am

4ed L5R RPG

sob lip 03, 2010 11:37 am

Widziałem na razie tylko PDFową przygodę złożoną tak jak podręcznik główny, właśnie po to, żeby przyjrzeć się składowi. Wielgachne marginesy i tuszowe SPLAT! jako tło ramek = TAK!

Artsy. Uwielbiam. :papieros:
 
Awatar użytkownika
Beamhit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2359
Rejestracja: czw paź 09, 2003 8:22 pm

4ed L5R RPG

pn lip 19, 2010 6:58 pm

4 edycja daje radę. Po prostu uprościli coś, co było już w miarę proste. Jak ktoś ma Burning Sands, to na stronie AEG'a jest konwersja pod 4 edycję.

Kilka zasad opcjonalnych pozwala bawić się tak, jak to lubi (Thugs + Anime Characters = rzeźnia w stylu 3 samurajów na 30 bandytów).
 
Craven

4ed L5R RPG

pn lip 19, 2010 7:15 pm

Wczoraj kontynuowaliśmy grę na 3ed i kilkukrotnie okazało się, że nie jest taka w miarę prosta :)

Była/jest zdecydowanie przeładowana, 4ed wydaje mi się teraz w sam raz.
 
Awatar użytkownika
Beamhit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2359
Rejestracja: czw paź 09, 2003 8:22 pm

4ed L5R RPG

pn lip 19, 2010 7:46 pm

Ja wczoraj poprowadziłem sesję wprowadzająca/testową i wyszło git. Zwłaszcza fajnie wyszedł Hida z tetsubo rozwalający 8 bandytów (wersja z health x3, każdy cios zabija jednego "thuga", można podbijać by zaatakować więcej "thugów").

Ogólnie, proste jak 4 edycja dedeków. 4 edycje są cool. I takie tam fanboyowanie.

Łatwo też wprowadzić zasady stuntsowania z Exalted. Za fajny opis ataku / odgrywanie postaci / coś innego, co twoja drużyna uważa za cool, można dodać np. +1k0 do testu.
 
Craven

4ed L5R RPG

wt lip 20, 2010 1:30 am

Ja prowadziłem z ziemią x 2, bez thugów i pomimo tego w masówce (4 graczy vs około 20 przeciwników, 16 zwykłych i 2 trochę lepszych i 2 quasi-bossów) wyszło w sam raz (bez możliwości koszenia kilku na modłę 7th sea).

Co do trzeciej edycji - gram smokiem 2 rangi i udało mi się wykoksić 35 bazowego PT trafienia. hardkor.
 
Awatar użytkownika
Tanzan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: czw lip 08, 2010 5:50 pm

Re: 4ed L5R RPG

sob lip 24, 2010 12:43 am

No ja też już mam swoją kopię Czwórki. I jedną rzecz muszę przyznać ze smutkiem: starsznie spieprzyli mapę, tak graficznie, jak i w opisach. Spróbujcie porównać z poprzednimi edycjami - totalna niespójność.
 
Craven

4ed L5R RPG

sob lip 24, 2010 9:21 am

To z Majkoszem pogadaj, mi tam rybka, nigdy nie przepadałem za tą straszliwie rozciągniętą w pionie mapką. Do tego mapa i historia pisana ciurkiem z datami odziera trochę Rokugan z mistyki :)
 
Awatar użytkownika
Tanzan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: czw lip 08, 2010 5:50 pm

Re: 4ed L5R RPG

sob lip 24, 2010 12:56 pm

Tia, tyle żę pod nóż poszło bardzo dużo bardzo klimatycznych lokacji, zastąpionych jakimiś nie wiadomo skąd. Poszukaj na mapie Bogatej Żaby. Co znajdziesz? Jakąś wiochę, która cienkim story usrpawiedliwia, dlaczego Ide są dobrzy w iai.

Do sposobu narracji historycznej się nie odnoszę, tylko do opisów lokacji.

A z Majkoszem chętnie pogadam.
 
Awatar użytkownika
Majkosz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 234
Rejestracja: sob maja 24, 2003 7:57 pm

Re: 4ed L5R RPG

śr lip 28, 2010 7:18 pm

Kłopot w tym, że nie za bardzo jest o czym dyskutować. O ile czwarta edycja jest ogólnie super, geografia została koncertowo zrypana. Mniejsza z pojawiającymi się po raz pierwszy lokacjami, które - jak rozumiem - są strongholdami z karcianki, które do tej pory nie miały miejsca na mapie. Kłopot w tym, że miejsca o długiej i ważnej historii znikły jak sen złoty (Shiro no Yojin? Miasto Bogatej Żaby? Sumai Kaze Toshi?), a te, które zostały, arbitralnie zmieniły położenie. Najbardziej nie podoba mi się odparowanie Jeziora Deszczu Kwiatów Wiśni.

Ale okej. Załóżmy nawet, że nieobecne lokacje z czasem się pojawią. Niestety, całą sekcja jest poza tym przeraźliwie źle napisana, opisy krążą bezustannie wokół trzech tematów: produkcji ryżu, możliwości przyjmowania gości w danym zamku oraz obecności dojo. Całkowicie pominięto wszystko, co ciekawe: dowiadujemy się zatem, że Shiro Asako jest najmniejszym zamkiem, który gościł Cesarski Zimowy Dwór, ale nie że znajduje się na białych, lśniących w zachodzącym słońcu skałach, albo że w Shiro Soshi nie przyjmuje się odwiedzin - zmilczano natomiast dobrze znany fakt, iż do zamku prowadzi ukryta ścieżka, a kto jej nie zna, godzinami będzie krążył, mając fortecę w zasięgu wzroku i nie mogąc do niej trafić.

Okropna ta geografia. Czego żałuję, bo jestem rokugańskim freakiem geograficznym, jak widać.

pozdrowienia serdeczne (z łoża boleści)!
 
Awatar użytkownika
Tanzan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: czw lip 08, 2010 5:50 pm

Re: 4ed L5R RPG

śr lip 28, 2010 8:20 pm

No to jest nas dwóch. Do Twojej listy gorzkich żali, które podzielam, dorzuciłbym teleportację Toshi Ranbo, ucieczkę gór spod Świątyni Ki-Rina, wykoszenie masy cudownych lokacji w ziemiach Feniksa i Skorpiona (inter alia), zniknięcie Zatoki Złotego Słońca z okolic Otosan Uchi i kosmiczne rozwarcie Mierzei Przypływów (zresztą źle oznaczonej). Opisy faktycznie sprymitywizowane nie za bardzo wiadomo w jakim celu. To jest największa destrukcja geografii Rokuganu od początku tego erpega, oparta na uproszczonej do granic bezsensu mapie z Art of War. Niegdysiejsza teleportacja Stonogi z Gór Żalu do Seikitsu to pikuś w porównaniu z tym, co zostało zrobione w 4. edycji.

Biorę mechanikę z czwórki w ciemno, bo jest super, ale geografię to ja wolę ze starych źródeł.
Ostatnio zmieniony śr lip 28, 2010 8:22 pm przez Tanzan, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Majkosz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 234
Rejestracja: sob maja 24, 2003 7:57 pm

Re: 4ed L5R RPG

czw lip 29, 2010 11:10 am

Potrafię zrozumieć, dlaczego plansza do gry musi być uproszczona: rzeki i góry prawdopodobnie modyfikują ruch oddziałów i dla zrównoważenia szans koniecznie było usunięcie Jeziora Deszczu Kwiatów Wiśni i Rzeki Białego Złota. Natomiast zamki i miasta gracz buduje sam.

Umiem też pojąć, dlaczego opisano tylko wybrane miejsca (choć wybór jest kontrowersyjny - dlaczego Ninkatoshi, a nie Shiro no Yojin?). Historia też jest skrócona, zresztą bardzo fajnie, w stylu pierwszego Winter Court, dzięki czemu nie jest tak przytłaczająca, jak w trzeciej edycji.

Natomiast obsesja ekonomiczna autora opisów jest dla mnie całkowicie niepojęta. Kolejne miejsca różnią się od siebie wyłącznie potencjałem produkcji ryżu i kopalin, w ostateczności - możliwością przyjmowania dyplomatów.

Tak, czy inaczej - ja i tak używam własnej mapy Rokuganu, opracowanej w oparciu o znalezioną kiedyś w sieci (nie pamiętam gdzie) mapę wektorową, spolszczoną i uzupełnioną o kilka brakujących, a istotnych miejsc (nie, nie ma na niej Ninkatoshi). To tę uważam za niepiękną wprawdzie, ale koszerną. Reflektujesz?

pozdrowienia serdeczne!
 
Awatar użytkownika
Kastor Krieg
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1310
Rejestracja: śr lut 18, 2009 1:59 am

4ed L5R RPG

czw lip 29, 2010 11:18 am

Majkoszu, udostępnij jakoś, proszę. Sam chętnie skorzystam :papieros:
 
Awatar użytkownika
Beamhit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2359
Rejestracja: czw paź 09, 2003 8:22 pm

4ed L5R RPG

czw lip 29, 2010 11:46 am

A mi wyszła ostatnio jedna wada podręcznika, i to hardkorowa... Podręcznik mi się rozlazł :P

O tyle ciekawe, że żaden podręcznik od dawna (nawet te, na które ludzie psioczą na sieci, że są mało wytrzymałe) nie rozwalił mi się. A ten, ładnie wygląda, ale nie wytrzymał nawet dwóch tygodni :P

Co do mapy - mi to rybka. I tak nie wiem co to za żaba czy dlaczego Shiro Cośtam-Cośtam jest ważniejsze od jakiegoś tam Nimcośtamcośtam.
 
Awatar użytkownika
Majkosz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 234
Rejestracja: sob maja 24, 2003 7:57 pm

Re: 4ed L5R RPG

czw lip 29, 2010 11:57 am

Dlatego mówiłem, że pasjonowanie się geografią zmyślonego Rokuganu jest objawem dziwactwa porównywalnego z rozważaniem rezultatu hipotetycznego starcia Star Destroyera z Enterprise i Battlestar Galacticą. Więc sobie konwersuję z Tanzanem, który okazał się posiadać podobnie ekscentryczną pasję.

Osobom, dla sesji których nie ma znaczenia, czy Kyuden Bayushi leży nad Rzeką Złota, czy nie, mogę co najwyżej powiedzieć jak Toshiro Mifune: MOVE ALONG.

pozdrowienia serdeczne i głębokie ukłony!
 
Craven

Re: 4ed L5R RPG

czw lip 29, 2010 1:14 pm

Beamhit pisze:
O tyle ciekawe, że żaden podręcznik od dawna (nawet te, na które ludzie psioczą na sieci, że są mało wytrzymałe) nie rozwalił mi się. A ten, ładnie wygląda, ale nie wytrzymał nawet dwóch tygodni :P


Popatrz, a mój mimo wielokrotnego używania i wożenia ze sobą ma się idealnie. :)

Wczoraj raz jeszcze wyszło, że mechanika sprawdza się nieźle, acz postacie 3 rangowe są niemal nie do trafienia dla przeciętnych łachudrów.
 
Awatar użytkownika
Tanzan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: czw lip 08, 2010 5:50 pm

Re: 4ed L5R RPG

czw lip 29, 2010 1:25 pm

Do Ninkatoshi nic nie mam. Jakoś na poprzednich mapach było dość miejsca by było i Miasto Pozwolenia, i Zamek Czat i jeszcze parę innych Lwich twierdz które teraz znikły jak pogryzaki po maratonie filmowym. Miałbym coś do tej drętwej jednorożnej wiochy która mi zastąpiła Miasto Między Rzekami by dać jakiegoś iai-boosta rodzince Ide. No i miałbym do jakiegoś cudacznego pałacu w ziemiach Skorpiona, który wyprysnął nie wiadomo skąd zmiatając np. Shimomurę. I do podobnych lokacji, które z tytułu pozafabularnego zostały spremiowane kosztem naprawdę fajnych.

Ja też rozumiem, dlaczego mapa z planszówki jest uproszczona. Nie rozumiem dlaczego uproszczona mapa z planszówki stanowi template mapy do erpega. Nie rozumiem, dlaczego ten template jest uzupełniony jak w szklanym widzie pijanego zająca.

Obsesja gospodarcza autora, którą wypunktowałeś Majkoszu, jest jednak zupełnie niespójna, z mapy spadły bowiem kluczowe centra haldowe jak Heibesu czy Michita Yasumi.

Twoją mapę poproszę, choćby dla porównania.

Beamhit: Mi się jeszcze co prawda książka nie rozpadła, ale słyszałem, że nie jesteś jedyny.
Ostatnio zmieniony czw lip 29, 2010 1:26 pm przez Tanzan, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Blizz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 197
Rejestracja: sob paź 20, 2007 10:21 pm

4ed L5R RPG

ndz paź 03, 2010 10:04 pm

Ja dziś otrzymałem swój podręcznik do L5K 4ed.
Tak jak i inni muszę pochwalić staranne opracowanie szaty graficznej i ukazanie nam nowych legendziarskich artów. Dużo świeżych obrazków aż popycha wyobraźnię to tworzenia nowych przygód.
Co do geografii nie będę się wypowiadał. Mapę obejrzałem pobieżnie, a w anatomię świata nie wnikałem.
Szczegółowo zdołałem przejrzeć jedynie mechanikę. Bardzo dobrą jej stroną jest znaczne uproszczenie reguł. Nie musimy już się przedzierać przez tony mini zasad, zasad(z)ek. Ale jak to w moim stylu kilku rzeczy mechanicznych musiałem się doczepić...
Martwi mnie zbytnie pogorszenie szkół bushi'ch głównych klanów. Niektóre rangi są jak w 1 ed. totalnie nie przydatne i nie związane z życiem bushi'ego(ranga 2 dla feniksa). Widzę także sporą przepaść pomiędzy szkołami klanów pomniejszych i głównych (o zgrozo pomniejsze są tymi lepszymi, aczkolwiek główne dostały unikalne rangi szczebla 6, 7, 8, których nie podliczam teraz przy porównywaniu szkół). Najbardziej natomiast ubolewam nad skorupiakami. Kraby stały się zwykłymi kołkami do bicia, a skorpiony ktoś pozbawił żądła. Kraby po pierwszej edycji miały tendencję spadkową, ale teraz to już osiągnęły dno(być może jestem stronniczy biorąc pod uwagę, że to jeden z moich dwóch ulubionych klanów). Po zgładzeniu potęgi w "potędze ziemi" kraby nie są w stanie już godnie przyjmować kolejnych ciosów i walczyć zaciekle do ostatnich kropli krwi. Z kolei skorpiony... biorąc ich drugą i trzecią rangę razem nie da się nimi przeważyć choćby pierwszej rangi szkoły Toku. Także piąta ranga, która była celem każdego skorpiona stała się jakąś marną namiastką piątych rang u innych klanów czyniąc tę szkołę praktycznie bezbronną(stracili także na szybkości).
Irytuje mnie także zapożyczona z D&D zasada specjalnych ciosów, które można użyć raz na walkę(powinni to naprawić w erracie).
Liczę na konstruktywną krytykę wobec mojej wypowiedzi i wskazania drogi do ukojenia mej udręczonej duszy...
 
Craven

Re: 4ed L5R RPG

pn paź 04, 2010 11:35 am

Miejscami się zgadzam, miejscami nie. 1ed skorpion był przepakowany z automatycznym rozbrajaniem przeciwnika teraz jest... dziwny. Trzecia ranga jest niepotrzebnie zawiła, podobnie jak któraś z wczesnych u Lwa. Fenole słusznie miały taką a nie inną drugą rangę, bo ich pierwsza była potwornie kozacka (to samo było z trzecią u smoków żeby zbalansować drugi atak na drugiej randze) szkoda, że teraz ją okaleczono - prosi się jak dla mnie o house rule z wykorzystywaniem wszystkich. Zgadzam się też, że Bushi małpy są miazgatorsko potężni.

Z krabami nie mam przekonania. Reduction jest świetnym patentem, ale nie mam pojęcia czy wartość 3-4 (bo pewnie w takich granicach należy się spodziewać Ziemi u kraba) to dość. Pamiętajmy jednak, że w większości wypadków będzie to combowane z pancerzem. Jeśli by się okazało, że ta ranga kiepsko działa można zmienić to na Ziemia + ranga. Niestety w 4ed nie grałem jeszcze tak dużo by solidnie ją przetestować pod każdym względem. Mogę jedynie powiedzieć, że walka idzie sprawnie.
 
Awatar użytkownika
Blizz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 197
Rejestracja: sob paź 20, 2007 10:21 pm

4ed L5R RPG

wt paź 05, 2010 4:06 pm

Oto co do tej pory wyskrobałem (na chwilę obecną zająłem się tylko szkołami Bushi'ch, pomijając szkołę Hirumy):

HIDA BUSHI SCHOOL
-Rank 2 "The Mountain Does Not Move":
(oryginalne efekty rangi)+
Możesz także ignorować kary od ran w wysokości twojego Kręgu Ziemi + Ranga, lecz wtedy na potrzeby obliczenia zasięgu ruchu twoja woda jest pomniejszona o 1.
-Rank 4 "Hida's Revenge*":
Przeciwko każdemu przeciwnikowi, który Cię zaatakuje dostajesz +1k1 do testów ataku lub obrażeń.
Walcząc ciężkimi broniami możesz ignorować tyle redukcji przeciwnika ile wynosi twoja Siła.

KAKITA BUSHI SCHOOL
-Rank 2 "Speed of Pure Soul*":
(oryginalne efekty rangi)+
W pojedynkach iaijutsu możesz dodać różnicę pomiędzy twoim Honorem a Honorem przeciwnika(jeżeli twój jest wyższy) do testu na "Focus".

DAIDOJI IRON WARRIOR[BUSHI]
-Rank 2 "The Shield of Faith":
(oryginalne efekty rangi)+
W posturze ataku możesz dodawać do PT zbroi swój Krąg Powietrza.

MIRUMOTO BUSHI SCHOOL
-Rank 1 "Way of the Dragon":
Nie dostajesz żadnych negatywnych modyfikatorów za walkę dwoma broniami.
Dodajesz swój Krąg Ognia do rzutów na atak lub do PT zbroi(wybierasz przy określeniu pozycji), wymagane daisho.
Możesz podnieść lub obniżyć o 5 poziom trudności rzucanego na ciebie czaru.
-Rank 2 "Strong and Swift*":
Możesz wykonywać atak jako akcję prostą zamiast złożoną z broniami samurajskimi.
-Rank 3 "The Calm in Midst of Thunder*":
Kiedy wchodzisz w pozycję "Center" oprócz zwyczajnych bonusów dostajesz także bonus do testów kenjutsu i iaijutsu w wysokości twojego Kenjutsu.
-Rank 4 "Wall of Steel*":
Możesz za akcję prostą podnieść PT swojej zbroi o Krąg Ognia + umiejętność Obrona(należy to zadeklarować przy ustalaniu pozycji; w pozycji pełnej obrony możesz użyć tej umiejętności za akcję natychmiastową).
-Rank 5 "Heart of the Dragon":
Raz na rundę możesz wykonać dodatkowy atak z wakizashi(jako akcję natychmiastową) zaraz po ataku z katany, ale otrzymujesz -1k0 do zadawanych obrażeń na ten atak.
Dodajesz swój Krąg Ognia do PT twojej zbroi i do rzutów na atak(zastępując bonus z pierwszej rangi).

AKODO BUSHI SCHOOL
-Rank 4 "Triumph Before Battle":
Raz na rundę możesz wykonać test Taktyka/Spostrzegawczość przeciwko PT (5+ Ranga_przeciwnikax5), aby zignorować wszelkie bonusy z postaw i technik(liczy się tylko refleksx5 i zbroja). PT testu percepcji podnosi się o 5 w stosunku do tego przeciwnika po każdym użyciu tej techniki na nim(dodatkowe PT znika po jednym dniu).

MATSU BERSEKER SCHOOL[BUSHI]
-Rank 2 "Matsu's Fury":
(oryginalne efekty rangi)+
Jeżeli przeciwnik nie zda testu na Siłę Woli(opisanego w oryginalnych efektach rangi), to traci ilość kości rzucanych w najbliższej rundzie na wszystkie akcje w liczbie równej (twoja Ranga-1).
-Rank 5 "The Lion's Victory":
Raz na rundę możesz wydać punkt Pustki aby w rzucie na obrażenia eksplodowały także 7, 8 i 9 z kości przez Ciebie zatrzymanych.

Opinie?...
 
Craven

Re: 4ed L5R RPG

wt paź 05, 2010 5:49 pm

Blizz pisze:
Opinie?...


Przetestować te szkoły przed wprowadzaniem mocnych dopałek? : :razz:
 
Qualnvyll
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: pt sie 07, 2009 1:08 pm

4ed L5R RPG

pn maja 02, 2011 10:31 pm

Przepraszam za odświeżanie tematu. Ale w związku z zapowiedziami Galmadrina wydania 4ed L5k pl mam pytanie: czy warto? Posiadam 1 ed. ale nie grałem nigdy, fanem jakimś wielkim nie jestem. czy opłaca się kupować nową edycje jak wyjdzie?
 
Awatar użytkownika
Kastor Krieg
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1310
Rejestracja: śr lut 18, 2009 1:59 am

4ed L5R RPG

pn maja 02, 2011 10:45 pm

Zdecydowanie warto. Podręczniki są przepiękne wydawniczo, świetnie napisane i bardzo sensowne mechanicznie oraz settingowo. Wreszcie jest to toolbox i nie jesteś uwiązany storylinią. Polecam z całego serca.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości