Zrodzony z fantastyki

 
Drevu
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: śr cze 14, 2023 3:28 pm

Pytanie od nowego gracza

śr cze 14, 2023 3:37 pm

Witam, dopiero zaczynam swoją przygodę z MTG i mam pytanie dotyczące karty Vines of Vastwood.
Co w przypadku gdy przeciwnik użyje karty Whirlwind (destroy all creatures with flying) lub Sunblast Angel ( when Sunblast Angel enters the battlefield, destroy all tapped creatures.)
Czy w tym przypadku, moja karta Vines of Vastwood, uchroni moją jednostkę przed tymi kartami czy zostanie zniszczona?
https://gatherer.wizards.com/pages/card/details.aspx?multiverseid=8849
 
Awatar użytkownika
Exar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 477
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 9:01 am

Re: Pytanie od nowego gracza

pt cze 16, 2023 7:30 pm

Vines of Vastwood nie uchroni przed kartą, która "niszczy wszystko". Bo masowymi zabijaczami nie wybierasz celu poprzez słowo kluczowe "target".
 
Awatar użytkownika
Kaworu92
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 584
Rejestracja: pt sie 25, 2006 5:05 pm

Re: Pytanie od nowego gracza

pn cze 19, 2023 2:08 am

Hm... nie jestem pewien Exarze, czy masz rację? ;-) Tutaj nie chodzi o to, co niszczy wszystko, ani czy istnieje słowo "target" czy nie. Tu, moim zdaniem, chodzi o to, że "niszczyciel wszystkiego" dalej jest efektem kontrolowanym przez przeciwnika, więc karta jak najbardziej chroni - ten cały "target" nie ma, uważąm, nic do rzeczy i dziwię się, że w ogóle pada w dyskusji, nie wiem jakie to ma mieć znaczenie? (xD)

EDIT: Ah, okej, przeczytałem raz jeszcze obydwie karty i chyba powolutku rozumiem...? ;-) :D Ale dalej, uważam, że nawet w przypadku masowych zabijaczy dana karta dalej jest celem - w sensie, podmiotem -działania jakiejś zdolności? Hm... O boże, chyba muszę sięgnąć po oficjalne zasady MtG, bo nie mam 100% pewności...? xD Ale wydaje mi się - bardzo ogólnikowo - że jest tak jak mówię...? ;-)

EDIT2 - Dobra, sprawdziłem na szybko ten oficjalny podręcznik zasad - ten gruby w sensie - i chyba jednak Exar ma rację? ;-) Sorka za konfuzję ;-) Ale dziwi mnie to strasznie... xD 

PS. Dla pewności można spytać ChatGPT...? ;-)
 
Awatar użytkownika
Exar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 477
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 9:01 am

Re: Pytanie od nowego gracza

pn cze 19, 2023 3:51 pm

:) Stare czasy, ale takie podstawy się pamięta:P
 
Mex
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: śr lis 22, 2023 10:15 am

Re: Pytanie od nowego gracza

śr lis 22, 2023 11:20 am

VoV daje hexproof, czyli oponent nie może danej np. kreatury, targetować.
W przypadku mass removali nie ma tam „target” bo niszczy wszystko.
Twoja kreatura zdechnie.
Możesz ją bronić np. poprzez protekcję albo indestructible.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości