Grafika jest nieistotna, ponieważ najważniejszymi zaletami Wiedźmaka to:
- Klimat przez gigantyczne K
- mnogość zadań, które nie polegają tylko na idź zabij i odbierz nagrodę
- rewelacyjnie zrobione zadania główne
- mega gigantyczny świat (jak na współczesne realia)
- gęsta atmosfera oraz świetna oprawa audio
- BN mający własną historię
- świat gdzie nic nie jest oczywiste, czarno białe. Mamy mnóstwo odcieni szarości, a konsekwencje decyzji mogą pojawić się nawet kilkadziesiąt godzin później
- system rozwoju bohatera (drzewko + mutageny)
- spore możliwości tzw. craftingu
- póki co regularne DLC, których ma być jeszcze 12 za darmo (łącznie 16)
- ponad 100h grania, żeby zrobić wszystko na 100%. Na obecne standardy jest to naprawdę długa gra.
Na tę chwilę grze brakuje tylko dwóch rzeczy:
- community patch (na który jeszcze poczekamy)
- narzędzia dla moderów (które tak jak w przypadku Skyrim'a mogą stanowić o długowieczności tytułu na rynku)
Dobre rpg nie potrzebuje super grafiki. Oprawa graficzna Wiedźmina 3 stoi na wystarczającym poziomie. Jest na tyle dobrze zoprtmalizowana, że nawet na starszych maszynach (np z GF 560 + i5 2500k) gra bez problemu daje radę na średnich detalach przy ~35 fps. Może dla malkontentów developerzy wypuszczą tekstury HD (tak jak było z Śródziemie: Cień Mordoru)
Obecnie mam 25 poziom i ledwo skończyłem Velen i Novigrad. Oxenfurt i Skellige nawet nie tknięte, a nie wiem co jest dalej
