Zrodzony z fantastyki

 
Sarkham
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: sob gru 03, 2016 12:50 pm

Władca Dusz 3.0/3.5

sob gru 03, 2016 2:04 pm

Cześć, Forum znam od kilku lat ale nigdy się nie udzielałem, bo nie czułem potrzeby. Dawno też nie grałem sesji, ale ostatnio nawiedził mnie pomysł na ciekawą postać. Jako że DnD 3.0 i 3.5 są jedynymi systemami z tej serii w które grałem dużo i znam dostatecznie żeby coś w nich tworzyć postanowiłem rozpisać ta postać prestiżową w takiej formie. Oczywiście jeśli ktoś chce/umie przekształcić to na nowsze DnD lub na inny system jak np. Warhammer to jak najbardziej do tego zachęcam i proszę o informacje a być może sam z takiej zmienionej postaci skorzystam. Poniżej krótki zarys idei jaka jest za tą postacią i jej szczegóły. Chciałem stworzyć postać która jest jednocześnie uniwersalna i wyspecjalizowana. Proszę o ocenę, poprawę i propozycje balansu. Z góry przepraszam za nie wyłapane literówki, interpunkcje czy ortografy.



Świat staje się jednolity, jeden z archetypów charakteru staje się dominujący i wypierający pozostałe osiem i zapomniany dziesiąty charakter... anty-neutralny. Tak o to do życia budzi się zakon przedwiecznych którzy dali życie całej planecie i który dąży do różnorodności charakterów oraz drogi życia. Władcy Dusz to mnisi, druidzi, kapłani i wojownicy w jednym. To klasa prestiżowa która manipuluje duszą swoją oraz innych żywych istot. Potrafi wzmocnić, zniszczyć lub uwięzić dusze na swoją korzyść lub niekorzyść wszystkich którzy staną na drodze urozmaicenia świata. 
„Aby każdy był równy wszyscy muszą być inni.”
 
Wymagania:
Kondycja 14+
Zmiana charakteru o łącznie 2 stopnie np. z Praworządny Dobry na czysty Neutralny.
Kontakt z zakonem lub wysłannikiem oraz wypełnienie powierzonego zadania.
 
Zależnie od świata i MG zadaniem od zakonu może być coś tak prostego jak zmiana własnego charakteru i postrzegania świata, lub coś trudniejszego jak wytępienie/przyłączenie/zmianę nastawienia osady lub frakcji wobec jakiegoś konfliktu; czy pozbycie się/rekrutacja władcy jakiegoś obszaru itp.
 
Kości wytrzymałości: K8
Umiejętności: 6 + Int.
 
Premie:
Poziom            Atak     Wyt.     Ref.     Wola    Specj.
1                      +0        +2        +0        +2        Pojemnik Duszy, Rozerwanie Duszy, Duchowe wsparcie
2                      +1        +3        +0        +3        Rozwój Ducha
3                      +2        +3        +1        +3        Rozwój Ducha
4                      +3        +4        +1        +4        
5                      +3        +4        +1        +4        Rozwój Ducha
6                      +4        +5        +2        +5        Rozwój Ducha
7                      +5        +5        +2        +5        
8                      +6        +6        +2        +6        Rozwój Ducha
9                      +6        +6        +3        +6        Rozwój Ducha
10                    +7        +7        +3        +7        
 
Biegłość w broni i pancerzu: Władca Dusz nie otrzymuje żadnych nowych biegłości w broni i pancerzu.
 
Czary: Władcy dusz nie rozwijają czarów jak pozostałe postaci, ale nie tracą czarów poznanych do tej pory. (patrz czar duchowy)
 
Pojemnik duszy – Niczym kostka Horadrimów z Diablo czy księga czarów czarodzieja jest to specjalny przedmiot stworzony dla Władcy Dusz który służy do przechowywania i katalizowania jego mocy poprzez zbieranie Esencji z poległych żywych stworzeń. Pierwszy pojemnik zostaje przekazany podczas kontaktu z zakonem i po wykonaniu dla nich zadania (Worek/Sakwa). W przypadku utraty pojemnika można skonstruować nowy, aby stworzyć taki przedmiot należy zbudować (lub kupić) naczynie z dowolnego materiału (szkło – słoik, pudełko – drewno, etc.) oraz nasączyć go mocą żywego stworzenia (rytuał trwający godzinę). Władca może korzystać tylko z jednego pojemnika jednocześnie.
 
Rozerwanie duszy – Każda śmierć żywego stworzenia w promieniu 9m od pojemnika dodaje wielkość KW tego stworzenia jako Esencje. Maksymalna pojemność to 5 + poziom klasy + modyfikator z kondycji. Po odpoczynku pojemnik traci połowę zgromadzonej Esencji.
 
Duchowe wsparcie–Zgromadzone Esencje możesz wykorzystać w dowolnej ilości w następujący sposób jako akcja darmowa.
+1 do trafienia (deklaracja przed rzutem)
+1 do obrażeń (deklaracja przed rzutem)
+1 Tymczasowy PW, niestracone zmieniają się w regularne PW z końcem odpoczynku.
+1 do testu umiejętności (przed rzutem)
+1 do ST czaru (przed rzutem)
 
Rozwój ducha – Dowolny atut lub zdolność klasowa opisana poniżej.
 
Dostępne Rozwoje: 
Czar duchowy – Możesz wykorzystać Esencje do rzucenia znanego czaru zamiast komórki na zaklęcie (1 esencja 1 poziom komórki czaru). Dotyczy to także czarów podniesionych za pomocą znanego atutu Metamagicznego.
 
Widmowy pojemnik – Możesz stworzyć kopie pojemnika w dowolnym widocznym miejscu nie dalej niż 120m od oryginału, który będzie dla Ciebie gromadzić Esencje tak samo jak oryginał. Promień działania pojemnika jest zwiększony do 18m. Czas trwania kopii to 1h.
 
Duch zespołu – Pozwala na wykorzystywanie zdolności Duchowego wsparcia na dowolnym stworzeniu w zasięgu wzroku. Wybrana postać sama decyduje przy której akcji wykorzysta premie, ale musi to zrobić w tej turze.
  
Droga Duszy – Według wiary i nauk zakonu każda żyjąca postać posiada duszę którą można podzielić na kilka fragmentów i nie tylko śmierć uwalnia dusze. Rozerwanie duszy gromadzi ładunki w postaci 1/10 otrzymanych przez stworzenie obrażeń (zaokrąglone w dół), a nie tylko podczas śmierci stworzenia.

Opętanie – (wymagane: Duch zespołu) Pozwala na wykorzystanie 1 Esencji do zwiększenia lub zmniejszenia atrybutu o 1 punkt na 24h.

 
Poznanie Duszy – W zasięgu działania pojemnika Władca wykrywa obecność esencji dowolnej żywej istoty oraz jej potencjału (wielkość KW, ale nie ilość), jej nastawienia (wróg/przyjaciel), dzięki czemu nie można go zaskoczyć, dokładny charakter (zły, dobry, praworządny, chaotyczny, neutralny), oraz atrybuty mentalne tych istot (inteligencja mądrość i charyzma).
Ostatnio zmieniony ndz paź 03, 2021 3:20 am przez Sarkham, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Sarkham
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: sob gru 03, 2016 12:50 pm

Re: Władca Dusz 3.0/3.5

czw mar 08, 2018 7:21 pm

Nikt nie chce skrytykować? że za bardzo odstaje od norm, że dziwne, że niezgodne, że fajne kiepskie dobre, cokolwiek? Bo nie wiem czy jest tu coś do poprawiania czy nie bardzo, mam problem twórcy, ciężko oceniać mi własne dzieło.
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 603
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Re: Władca Dusz 3.0/3.5

sob mar 10, 2018 10:51 pm

Klasa jest zwyczajnie tak mierna i naszpikowana błędami, że pewnie nikomu nawet nie chciało podejmować się dyskusji.

Bycie pod wpływem co najmniej 3 różnych charakterów (np Neutrlany Dobry, Neutralny, Chaotyczny neutralny).


Sama idea zakonu, którego celem jest utrzymywać balans w siłąch multiwersum i stać na straży równowagi charakteru jest nawet spoko, mocno pasuje do Planescape. 

Cały opis szkolenia i jego możliwych efektów (zmiany atrybutów, umiejętności itd.) jest do wywalenia, klasa prestiżowa nie może robić czegoś takiego "ad hoc", zasady nie mogą generować sytuacji opisanej wprost: "to teraz coś się dzieje, ale co dokładnie, to pogadaj z MG". KW i punkty umiejętności zależne od poprzednich klas to już w ogóle jakaś poważna pomyłka. 

BAB klas prestiżowych nie zaisuje się jako +6/1, +7/2, tylko po prostu +6, +7, te wartości i tak dodaje się do wartości uzyskanych z wcześniejszych klas i kolejne ataki nie zależą od BAB uzyskanej w danej klasie. 

Zdolności nawet nie wiem za bardzo jak skomentować, bo ich opisy są tak mętne, niejasne albo nieprawidłowe, że ciężko tu cokolwiek konstruktywnego powiedzieć.

Testowałeś tę klasę?
 
Sarkham
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: sob gru 03, 2016 12:50 pm

Re: Władca Dusz 3.0/3.5

ndz mar 11, 2018 1:32 am

Absolutnie nie testowałem, bo najpierw chciałem usłyszeć opinie. Zdarzyło mi się wcześniej tworzyć różne testowane przeze mnie klasy prestiżowe i wiem, że były spoko (mniej lub bardziej) ale to było za czasów kiedy byłem na bieżąco i sam grałem (parę lat temu). Ta klasa od razu widziałem że jest inna i własnie ciężko mi było stworzyć konkret, miałem pomysł na zakon i wokół tego pomysłu zbudowałem klasę, stąd jak wspomniałeś wiele niedomówień, błędów czy absurdalnych pomysłów. Generalnie chciałem też spróbować podejść do tematu z innej strony niż pamiętałem i stworzyć coś bardziej... dowolnego? coś jakby Gardzącego magią, tylko że z większą dowolnością niż tylko premia do dowolnego Atrybutu (uproszczenie, ale tak wyglądał zalążek pomysłu). Dlatego też wolałem skonsultować to z kimś kto też jest w temacie i na bieżąco niż zaczynać sesje i psuć ją tą postacią.

Dzięki za konkretne wskazówki co do KW, absurdu charakterów oraz szkolenia, i drobnego błędu z BAB. Co do Zdolności, czy mogą oscylować wokół tego co jest, tylko zbliżyć do bardziej do mechaniki i określić konkretne co i jak, czy raczej kompletnie je przeprojektować, bo coś takiego jak "zabawa duszą" raczej nie powinno mieć miejsca w systemie?

Dzięki za opinie, na to właśnie liczyłem!
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 603
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Re: Władca Dusz 3.0/3.5

ndz mar 11, 2018 5:13 pm

Sama idea zdolności jest chyba w porządku, ale są tak frywolnie napisane, że trudno powiedzieć, czy są zbalansowane, grywalne.
Taki Czar duchowy – w zasadzie trudno powiedzieć, z czym to się je.

Sam sposób pozyskiwania fragmentów duszy jest na tyle wybiórczy, że albo wymaga bardzo specyficznego builda pod trafienia krytyczne (z broniami z zasięgiem 18-20), albo jakiegoś kombinowania? Czy można sobie nakupić kurczaków, na każdym wykonywać coup de grâce (które jest automatycznym trafieniem krytycznym) i w ten sposób zawsze mieć pełny bagażnik fragmentów dusz? 
Jak obejść takie nadużycia? Ustawić minimalny limit KW istoty, w którą w ten sposób okradamy z duszy? i jeszcze uzależnić go od poziomu postaci?

Generalnie problem z nimi jest taki, że wszystkie te zdolności to jakaś zabawa na bieżąco cyferkami, łatwo będzie się w tym pogubić i na pewno postać korzystająca z tego to byłby wrzód na tyłku każdego MG.
 
Sarkham
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: sob gru 03, 2016 12:50 pm

Re: Władca Dusz 3.0/3.5

ndz paź 03, 2021 3:23 am

Pograłem ostatnio w 5 edycje i odgrzebałem tego kasztana. Dawno w 3 i 3.5 nie grałem, ale postarałem się tą klasę jakoś wyprostować, bo faktycznie była dość koślawa. Nie wiem czy nie jest za słaba jako Klasa prestiżowa w tym momencie, i prawie wcale nie wspiera klas czarujących, ale może kogoś zachęci.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości