Zrodzony z fantastyki

 
mandris
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: ndz sie 17, 2014 9:40 pm

Wytrzymałość postaci

pn sie 18, 2014 10:38 pm

Witam,

Tak jak w temacie, tyczy się głównie wytrzymałości naszych postaci względem mechaniki gry. W pierwszej edycji jest to standardowo Poziom Kręgu Ziemi x2. Jednak taka wytrzymałość powoduje, że nasze postacie po 2 ciosach są już niezdolne do walki. Z jednej strony całkiem fajnie, bo powoduje, że pojedynki sprowadzają się do tego słynnego jednego ciosu. Z drugiej strony ogromny problem, bo jednak nie ma przyjemności z prowadzenia dłuższej walki.

Po wymianie paru privów z Jidaigeki, temat już trochę rozgrzaliśmy, ale może ktoś jeszcze ma jakieś przemyślenia i pomysły jak obejść/naprawić ten problem?

Pozdrawiam.
 
Awatar użytkownika
Jidaigeki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: pn maja 12, 2014 12:23 pm

Wytrzymałość postaci

wt sie 19, 2014 10:38 am

Mandris,

Jak już wspomniałem w privach, 4 edycja oferuje następujące:
1. Żywotność
a) Pierwszy stan zdrowia obliczany Krąg Ziemi x5, pozostałe standardowo x2
b) Alternatywnie Pierwszy stan zdrowia obliczany jw. x5, lecz pozostałe x3, x4, bądź nawet x5
2. Wyparowania pancerza
W 4 edycji jest wprawdzie więcej rodzajów pancerza, więc skupię się tylko na dwóch z 1 edycji:
- Pancerz lekki wyparowuje każdorazowo 3 punkty obrażeń
- Pancerz ciężki wyparowuje każdorazowo 5 punktów obrażeń
3. Wykorzystanie Punktów Pustki
- postać ma możliwość wykorzystania 1 Punktu Pustki w celu jednorazowej redukcji 10 punktów obrażeń. Oczywiście jeśli postać przyjmie np. 8 punktów, zredukuje w ten sposób wszystkie 8. Natomiast jeśli postać przyjmie np. 16 punktów, zredukuje w ten sposób 10, zaś otrzyma tylko 6.

Pozostałe zmiany (czerpiące z 4 edycji) odradzałbym wprowadzać, ponieważ strasznie naruszyłoby to równowagę zasad 1 edycji i lepiej byłoby już po prostu granie na zasadach czwórki. Z kolei te powyższe uważam, że śmiało możesz zastosować, ponieważ są względnie kosmetyczne.

W kwestii wprowadzania zupełnie własnych rozwiązań, uważam, że jest to zbędne, bo wg mnie czwórka ma bardzo przemyślaną mechanikę, dlatego zaadaptowanie do jedynki któregoś z ww. punktów - czy nawet dwóch lub wszystkich trzech - byłoby najmniej 'przekombinowane' :)


Pozdrawiam
 
mandris
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: ndz sie 17, 2014 9:40 pm

Wytrzymałość postaci

ndz sie 24, 2014 12:20 pm

U nas w grupie zastanawialiśmy się jeszcze nad wprowadzeniem nowej Umiejętności "Żywotność / Hartowanie Ciała".
Umiejętność miała by przykładowo dwa zastosowania:
Bierne: Poziom umiejętności zwiększałby ilość HP na każdym z poziomów ran. Jednak byłby pomniejszany o modyfikator na danym poziomie ran.
Przykład:
Umiejętność Żywotność / Hartowanie Ciała na poziomie 4 zwiększa ilość HP na pierwszym poziomie ran o 4, na drugim już o 3, na trzecim o 2, na czwartym o 1, a na piątym wzwyż już niestety nic nie zwiększa.


Aktywna:
Na przykład podczas prób opierania się działaniu trucizny.

Póki co jeszcze tego nie zastosowaliśmy, bo wykorzystaliśmy pierwsze dwie zasady z postu powyżej (wielkie arigato za ładną rozpiskę!). Jakieś przemyślenia odnośnie takiej Umiejętności?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości