Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

ndz mar 28, 2004 9:22 pm

Broń egzotyczną wcale nie tworzy się dłużej. Jest ona niekonwencjonalna (większość osób nie ćwiczy się w walką tą bronią), a nie niewiadomo jak skomplikowana :wink: <br />Poza tym zauważ, że bronie bardziej skomplikowane są droższe, a przez to dłużej się je robi (np. repeating crossbow 250 gp)
 
Aldar
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 50
Rejestracja: czw lis 13, 2003 2:50 pm

pn mar 29, 2004 3:49 pm

Zdarzaj± siê takie pomy³ki i niedoci±gniêcia. A mo¿e twórcy mieli jak±¶ wizje i my jej nie dostrzegamy? Pamiêtajmy, ¿e ksi±¿ka by³a t³umaczona z angielskiego i mog± wyst±piæ b³êdy w sensie jej rozumowania. Przynajmniej ja tak s±dzê, a mogê siê myliæ o bardzo du¿o.
 
Yarood
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 98
Rejestracja: czw sty 23, 2003 5:28 pm

pn mar 29, 2004 4:56 pm

Chyba nie macie racji. Wydaje mi siê ¿e ten iloczyn mówi ile ceny przedmiotu jestes w stanie zrobiæ w jeden tydzien(mam wersje ang. wiec moze co¶ pokopa³em) :wink:
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pn mar 29, 2004 5:37 pm

Chyba nie macie racji. Wydaje mi się że ten iloczyn mówi ile ceny przedmiotu jestes w stanie zrobić w jeden tydzien(mam wersje ang. wiec moze coś pokopałem)
Owszem, a chodziło o to, że bronie egzotyczne tworzy się krócej niż bronie normalne (ponieważ DC przez które mnożymy jest wyższe).
 
vvojtas
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1579
Rejestracja: pn maja 07, 2007 5:24 pm

pn mar 29, 2004 9:20 pm

Ale można podnieść st na wykonanie danego przedmiotu i wtedy się liczy cena nie st!
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pn mar 29, 2004 10:01 pm

Jak podniesiesz ST na wykonanie, to skracasz czas wykonania takiego przedmiotu, a chyba właśnie o czas chodziło autorowi (IMHO)
 
BajMic__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 67
Rejestracja: wt lut 10, 2004 9:43 pm

wt mar 30, 2004 4:16 pm

Czas na zrobienie broni wed³ug zasad DnD wydaje mi siê byæ mocno skócony w stosunku do realistycznego czasu tworzenia: odkucie i ukszta³towanie broni, wyprofilowanie trzpienia, wykonanie równego zbrocza, jelca i g³owicy. Tak wykonany pó³produkt dopiero odsy³a siê do miecznika, który co najmniej mo¿e ograniczyæ siê do wykonania ok³adziny na miecz oraz dopasowania pochwy. Takia s± wymagania do stworzenia miecza, pozosta³ych ,,przepisów" nie podam poniewa¿ zajê³oby to zbyt du¿o miejsca. Czasem mo¿e to byæ robota na 2-3 miesi±ce, a nie tydzieñ (dla przeciêtnego BG, bo zawodowy kowal z pe³nym warsztatem oraz pomocnikiem wyrobi³by siê w tydzieñ) jak to jest napisanie w podrêcznikach. <br />Raz jeden gracz (bezczelnie dodam) wkurzy³ siê na mnie za to, ¿e nie pozwoli³em mu na zrobienie pancerza w lesie, podró¿uj±c i w mniej ni¿ tydzieñ tylko dlatego ¿e on ma taki atut.
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

śr mar 31, 2004 12:21 pm

<!--QuoteBegin-Anonymous+-->
Anonymous pisze:
<!--QuoteEBegin-->Nie bardzo rozumiem, co Suldarr'essalar pis³ o podnoszeniu ST. Sk±d znasz tê zasadê? Ja o takiej nie s³ysza³em.[...]
<br />Zna j± z poprawionego opisu Rzemios³a z 3.5 8) .
 
Aldar
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 50
Rejestracja: czw lis 13, 2003 2:50 pm

czw kwie 01, 2004 2:46 pm

Po prostu: twórca mia³ pomys³ ca³kiem ciekawy, ale nie wzi±³ pod uwagê jednej rzeczy i z tego powodu s± komplikacje i ta dyskusja. I nad czym tu rozmy¶laæ? Po to s± dodatki i inne tego typu rzeczy, ¿eby skorygowaæ, b±d¼ wyja¶niæ na czym polega co¶. :mrgreen:
 
Awatar użytkownika
Havelock
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 438
Rejestracja: sob sie 06, 2005 4:05 pm

ndz lip 31, 2005 3:05 pm

Nie bardzo rozumiem, co Suldarr'essalar pisł o podnoszeniu ST. Skąd znasz tę zasadę? Ja o takiej nie słyszałem.

Ta zasada jest również w Podręczniku Przygód Epickich do 3.0.
 
Zalathorm
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 202
Rejestracja: śr maja 25, 2005 11:35 am

pn wrz 26, 2005 7:36 pm

Ja mam pytanie. Je¿eli chce zrobiæ Oszczep (St 12 koszt 10 ss) i wyrzuce 12 w te¶cie. To jaki czas potrzebujê ¿eby wykonaæ taki oszczep??
 
Awatar użytkownika
AGrzes
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1140
Rejestracja: pn gru 30, 2002 5:42 pm

pn wrz 26, 2005 9:34 pm

Aby obliczyć wynik dziennej pracy mnożysz wynik testu przez ST i otrzymana liczba stanowi wartość wyprodukowaną danego dnia, w sztukach miedzi, musisz pracować dotąd dokąd wyprodukowana wartość nie osiągnie ceny przedmiotu.
W twoim przypadku 12 x 12 = 144 cp = 14.4 sp > 10 sp, a więc już po jednym dniu wyprodukujesz oszczep.
 
Zalathorm
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 202
Rejestracja: śr maja 25, 2005 11:35 am

pn wrz 26, 2005 9:54 pm

Dziêki. Ale jeden dzieñ ci±g³ej pracy?? To jak na mój za d³ugo jak na oszlifowanie i naostrzenie kawa³ka kija. Ale to s± zasady.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

śr wrz 28, 2005 11:25 am

Dolicz jeszcze czas na wywarzenie oszczepu, jego ułożenie, kształt (sprawdzenie areodynamiki) itp.
 
B.Gąbka
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 37
Rejestracja: ndz cze 27, 2004 12:37 am

pt gru 09, 2005 7:34 pm

Ja mam troszkê inne pytanie(a)...
Ostatnimi czasy stworzy³em postaæ która w te¶cie rzemios³a (malarstwo) spokojnie pokona ST o wysoko¶ci 40.
I tak: stworzenie przedmiotu wyj±tkowego posiada ST bodaj¿e 20. Pobijaj±c w rzucie ST o kolejne 20 postaæ uzyska tak zwany nadzwyczajny sukces (przyk³adowo skruszenie serca demona za pomoc± pie¶ni i gry na lutni). I teraz pytania:
1. Ile mo¿e w ddkach zarobiæ artysta pokroju Caravagia czy Vinciego?
2. Wyj±tkowe dzie³a sztuki w DMG, a dok³adniej w tabeli losowania skarbów posiadaj± cene równ± 2k6 x 1000 sz. Czy nie logiczne by by³o, aby malarz nie musia³ wydawaæ po³owy zarobionej kwoty na tworzywo? (b±d¼ co b±d¼ nie wyda oko³o 4 tysiêcy na farby, prawda?)
3. Co je¶li kiedy¶ by³bym w stanie uzyskaæ rzut w granicy 60+? Za jak± kwotê móg³bym spieniê¿yæ taki obraz?
 
Awatar użytkownika
Mortis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1074
Rejestracja: sob lut 21, 2004 9:39 am

pt gru 09, 2005 9:04 pm

Dzięki. Ale jeden dzień ciągłej pracy?? To jak na mój za długo jak na oszlifowanie i naostrzenie kawałka kija. Ale to są zasady.

Świetnie. Naostrz i oszlifuj kawałek kija i zobacz, jak daleko i jak celnie nim ciśniesz. Kwestia w wyważeniu, choć faktycznie może to nie trwa aż tak długo. Wszystko zależy od wprawy (a w D&D umiejętności).
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

pt gru 09, 2005 11:36 pm

Farby tak rzadkie, że trzeba się wyprawiać na inny plan. Płutno tkane w czasie zaćmienia słońca, z lnu rosnącego w Arborei i ścinanego przez Niebian. Farby ze szlachetnych i bardzo rzadkich minerałów. I tak dalej. Cena obrazu na 60+ ? Cóż, na ile wycenisz Monę Lizę ? Na ile freski z Kaplicy Sykstyńskiej ? Ja sobie odpowiesz na to pytanie, to wiesz ile. Po wyżej 40 to są arcydzieła na skalę poza planarną. A na 60+ to bogowie Greyhawka zapraszją cię z Forgotenów abyś ich malował. Podane stopnie dotyczą czegoś zwykłego, po wyżej pewnej granicy dzieła stają się bez cenne, po prostu nie można ich oszacować.
 
Awatar użytkownika
Kiras
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:37 am

sob gru 10, 2005 2:39 pm

Czy takie same zasady dotyczą nadzwyczaj udanych testów produkcji broni? Broń wówczas jest jaka? Lepsza (jakieś plusy do trafienia)? Droższa (graweracja)? Piękna (jedynie aspekt fabularny)?
 
Awatar użytkownika
Mortis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1074
Rejestracja: sob lut 21, 2004 9:39 am

sob gru 10, 2005 2:56 pm

Nie jest lepsza, bo broń mistrzowską tworzy się specjalnie. Może być za to po prostu ładniejsza, ewentualnie nieco droższa. Nic specjalnego, ale myślę, że krytyczny sukces mógłby pozwolić na stworzenie mistrzowskiej broni.
 
Anonim_1

sob gru 10, 2005 3:13 pm

Czy takie same zasady dotyczą nadzwyczaj udanych testów produkcji broni?

O ile pamiętam, niesamowity wynik podczas testu produkcji pozwala jedynie skrócić czas pracy. Dziwi mnie nieco, że mistrzostwo ramion i dłoni 18-poziomowego fachowca (z premią do Rzemiosła równą, powiedzmy, +40) jest niczym w porównaniu z umagicznionym przez byle maga orężem. Cóż, taki urok D&D...
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

ndz gru 11, 2005 6:55 pm

<!--QuoteBegin-ShadEnc+-->
ShadEnc pisze:
<!--QuoteEBegin-->Dziwi mnie nieco, że mistrzostwo ramion i dłoni 18-poziomowego fachowca (z premią do Rzemiosła równą, powiedzmy, +40) (...)

Taki fachowiec może w kilka dni wykuwać rzeczy nad ktorymi inni meczą sie tygodniami. Moim zdaniem jest to znaczne "uwidocznienie" jego mistrzostwa (zwłaszcza jak ma magiczną kuźnię, opisane w "Races Of Stone" i może także magiczne bronie tworzyć).
 
Awatar użytkownika
Aragathor Roaringflame
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 6202
Rejestracja: wt lis 26, 2002 5:52 pm

ndz gru 11, 2005 7:56 pm

W dodatku do Rokuganu jest fajny prestiż Master Smith pozwalający zwiększać wydajność produkcyjną takiego mistrza rzemiosła (do 1000 sz dziennie w produktach). Potem może bez maga umagiczniać broń/pancerze w bardzo ograniczonym zakresie.

Łatwy do przeróbki pod inne settingi.
 
Kozaro
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 174
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 2:32 pm

pn gru 12, 2005 1:14 pm

Ehhmmm.... ile trzeba by³o by robiæ pe³n± zbrojê p³ytow± z adamantytu? Kosztuje ona 11500sz... Przy ¶rednim rzucie 26 (26*10=260ss=26sz) musia³bym j± robiæ przez oko³o... 8 lat(11500/26=442tyg=8,5roku)?
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

pn gru 12, 2005 2:38 pm

Pomagierzy klepią elementy a Mistrz je dokańcza i łaczy. Po za tym 26 to poziom zwykłych mistrzowskich zbroi, dla adamantu deczko więcej. Zresztą w realu zbroje płytowe też się robiło długo, może nie 8 lat. :D
 
Kozaro
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 174
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 2:32 pm

pn gru 12, 2005 3:03 pm

No to w ile jak nie w 8 lat ;P? mam 16 w w rzemio¶le + ewentualne 10 za 'cêgi p³atnerza' (¶rednmi test-36)... Nie da siê jako¶ skróciæ tego czasu ;P? Ile wynosi w takim razie ST dla pe³nej adamantytowej :P?
 
Horned_Rat
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 935
Rejestracja: pt wrz 02, 2005 11:26 am

pt cze 16, 2006 5:17 pm

<!--quoteo(post=250782:date=Dec 11 2005, 07:55 PM:name=Rend)-->
Rend pisze:
<!--quotec--><br /><!--QuoteBegin-ShadEnc+-->
ShadEnc pisze:
<!--QuoteEBegin-->Dziwi mnie nieco, że mistrzostwo ramion i dłoni 18-poziomowego fachowca (z premią do Rzemiosła równą, powiedzmy, +40) (...)
<br />Taki fachowiec może w kilka dni wykuwać rzeczy nad ktorymi inni meczą sie tygodniami. Moim zdaniem jest to znaczne "uwidocznienie" jego mistrzostwa (zwłaszcza jak ma magiczną kuźnię, opisane w "Races Of Stone" i może także magiczne bronie tworzyć).<br />
<br /><br /><br />Prc: Battle Smith kowal który robi magiczne zboroje i broń bez klasy czarującej ,czy o niego Ci chodzi ?<br /><br />Przykład "turbo workera" człowiek atuty :great crafter,artist,skill focus craft ,craft (do robienia magiocznych przedmiotów)<br /><br />5 lvl cleric /10 morning lord of lathander<br /><br />Inteligencja 20 (powiedzmy)<br /><br />Skill Craft weaponsmith = 58 18(ranks) + 6(int) + 3(great crafter) +3(skill focus) + 2(artist) + 10(competence od młotka) +10(morning lord of lathander) +6(z usprawnienia od kowadła lub rękawic)<br /><br />I taki nasz pan jak jeszcze dobrze rzuci na craft to wyciągnie 78 i manufakture odstawi :)<br />
 
Val Gaav
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: czw gru 31, 2009 5:46 pm

Re: Absurd reguł tworzenia przedmiotów umiejętnością Rzemiosło

wt gru 07, 2010 10:53 am

Mam pytanie
Ile wynosi rynkowa cena płaszcza, który zapewnia posiadaczowi ciągłość Ochrona przed strzałami (poziom czarującego tworzącego przedmiot 3)?
Super by było jakby dołączył ktoś wyliczenia tejże ceny.
 
Awatar użytkownika
Dagome
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 9:31 pm

Re: Absurd reguł tworzenia przedmiotów umiejętnością Rzemiosło

wt gru 07, 2010 11:50 am

Cena przedmiotu działającego permanentnie wynosi poziom czaru X poziom czarującego X 2000sz.
Czyli ten płaszcz by kosztował 12000sz jeśli został stworzony przez czarodzieja(PC 3).
Zobacz sobie http://srdpl.info/Tworzenie-przedmiotow-magicznych.html.
Ostatnio zmieniony wt gru 07, 2010 11:55 am przez Dagome, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości